Google maps in Frankrijk met de iphone als gps gebruiken discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag iedereen Ik ga binnenkort nr het zuiden van Frankrijk en wou graag googlemaps gebruiken op de iphone, als gps gebruiken. Ik kom uit België ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Google maps in Frankrijk met de iphone als gps gebruiken
Dag iedereen
Ik ga binnenkort nr het zuiden van Frankrijk en wou graag googlemaps gebruiken op de iphone, als gps gebruiken. Ik kom uit België en heb hier een abo van Mobile Vikings (sms, data en bellen) Mijn vraag is nu, indien ik googlemaps gebruik, wordt er dan verbinding gemaakt via een sateliet of gaat dat via 3G en dataroaming (wat een pak geld zal kosten) De vraag is dus, via sateliet (gratis) of dataroaming (duur)? thanks! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Je kan het met de nieuwste versie van Google Maps wel. Eerst de kaarten inladen en dan in Frankrijk genieten!
|
|
|||
|
|||
Maar dan nog moet je om een gpsfix te krijgen je locatie laten bepalen door gprs, en dat kost data.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
alvast bedankt vr de reacties, maar nu wordt het nog verwarrender
hoe laad ik bv offline kaarten van FR id iphone? vliegtuigmodus dat lukt me wel, maar wat is GPS Plan? een andere app? hoe werken offline kaarten uit ene app dan met een andere app samen? thx |
|
|||
|
|||
GPS Plan is een al iets oudere app om een positie te bepalen.
Om een positie te bepalen is er geen dataverbinding nodig. Indien nodig leest de GPS-ontvanger de efemeriden van de GPS-satellieten. Met die data kan door een trilateratie de positie van de satellieten bepaald worden. Dat kan wel even duren omdat de GPS NMEA data binnenkomt aan een snelheid (of traagheid) van 4800 Baud. A-GPS gebruikt ook nog GSM-base cellen (en eventueel Wi-Fi netwerken) om de positie sneller te bepalen. Dat gaat dan inderdaad een stuk sneller. Goegel maps ken ik niet omdat ik geen goegeltoestanden gebruik. Je kan met elke navigatie app die off-line kaarten aan boord heeft navigeren zonder mobiele data te verbruiken. Ik gebruik daar Navigon voor. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 17-05-14 om 19:04. Reden: Schreifvauten |
|
||||
|
||||
1. Sla de kaarten op die je nodig hebt.
2. Schakel roaming uit of vliegtuigmodus in. GPS zal gewoon actief blijven. 3. Voilà.
|
|||
|
|||
ok bedankt allemaal!!
topic mag gesloten worden |
|
||||
|
||||
\\Slotje..
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPad en google maps wel of geen gps nodig? | Bellefleur | iPad Navigatie | 1 | 12-01-14 17:17 |
Gps beter met Find my iPhone dan Google maps handmatig? | Dannybevers | iPhone algemeen | 0 | 25-10-09 02:43 |
Google verbiedt iPhone developers Google Maps te gebruiken | deegee | Chat en geruchten | 5 | 26-02-09 20:22 |
|
|