Technische discussie over foto's in Windows discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha Als je in Windows een map aanmaakt dan maakt Windows een map aan, simpeler kan het niet. Maak je in ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Technische discussie over foto's in Windows
Citaat:
Bij Windows 7 werkt dat bij mij niet zo...
We are one, but we are not the same... Talk to each other! Laatst gewijzigd door XIII; 28-08-12 om 00:10. Reden: Opschonen |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
En ook een "dir /ah" in de commandline geeft ze niet (wel Thumbs.db bestanden met thumbnails). De enige Desktop.ini bestanden die ik op mijn PC vind staan in folders die ik zelf een ander uiterlijk (icoon) heb gegeven. Desktop.ini: Code:
[.ShellClassInfo] IconFile=desktop30.ico IconIndex=0 ConfirmFileOp=0 OriginalIcon=% Die heb ik nog nooit gezien en ben nu wel benieuwd... Laatst gewijzigd door XIII; 28-08-12 om 01:03. Reden: Opschonen |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Duidelijk! Dank je! Die specifieke desktop.ini heb ik blijkbaar ook.
Maar volgens mij is dat wel iets anders dan je oorspronkelijk schreef. Er staat hier niet waar submappen staan en hoe die uitzien, maar wat de "lokale" namen van bestanden (in dit geval plaatjes) zijn. Ik kan er op internet niet zo snel iets over vinden, maar het lijkt een variant op deze Windows CE techniek te zijn, waarbij de inhoud van Desktop.ini de normale namen "overrulet": Customizing Folders with Desktop.ini Ik zie inderdaad met Xn Resource Editor een String Table 7 in SampleRes.dll die strings aan indices in de reeks [101, 108] koppelt. Jammer dat we allebei een Engelstalige versie van Windows gebruiken. Ik vermoed dat in een Nederlandstalige versie daar Nederlandse termen in de DLL staan. Deze desktop.ini lijkt mij een atypisch geval. Ik denk niet dat je in "normale" mappen met foto's van een gebruiker (die niet vooraf door Windows geïnstalleerd/gevuld worden) zulke entries in Desktop.ini bestanden zult vinden (vandaar dat ik die inhoud nooit eerder zag?). Overigens kende ik deze techniek nog niet. Dus weer iets geleerd. Leuk! |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iphone en windows foto gallery | rammie2000 | Muziek, foto & video | 0 | 25-06-12 20:32 |
Fotostream - Windows - geen foto's | bisebaer | Muziek, foto & video | 7 | 19-10-11 22:32 |
Technische beperkingen iPhone / SDK | iBonkers | Ontwikkelen voor iOS | 6 | 12-01-11 12:28 |
Automatische sync foto's via Windows | Flydt | iTunes | 1 | 04-10-09 15:44 |
Foto's naar Windows | jamrijn | iTunes | 9 | 24-06-09 13:23 |
|
|