//

Videobestanden van Ipad streamen met Chromecast

Videobestanden van Ipad streamen met Chromecast discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb zojuist google chromecast gekocht en wat ik nu wil is een videobestand dat ik op mijn iPad Air heb gezet, afspelen op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-11-14, 19:01
jwzjwz jwzjwz is offline
• iOS 8.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard Videobestanden van Ipad streamen met Chromecast

Hallo,
Ik heb zojuist google chromecast gekocht en wat ik nu wil is een videobestand dat ik op mijn iPad Air heb gezet, afspelen op mijn tv. Dit klinkt heel simpel, maar het lukt me gewoon echt niet. Ik snap er niks van, dit kan toch niet zo moeilijk zijn?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Het enige wat ik dus wil is een videobestand dat op mijn iPad staat, afspelen op mijn tv via google chromecast, zonder iets anders te gebruiken dan mijn iPad.

Alvast bedankt.

Mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-11-14, 00:24
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Dit zegt iCulture:

"Video’s worden op de Chromecast ook anders afgespeeld dan op een Apple TV met AirPlay: is een video gestart, dan speelt de stream zelfstandig op de dongle. Bij AirPlay wordt een video op je iPhone of iPad afgespeeld en vervolgens doorgestuurd naar je Apple TV. Start je een video op de Chromecast vanuit een app en sluit je deze applicatie vervolgens af, dan blijft je video afspelen."

Je hebt kennelijk altijd een app nodig.
  #3  
Oud 18-11-14, 09:20
jwzjwz jwzjwz is offline
• iOS 8.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Ja klopt, ik weet dat je sowieso een app nodig hebt, alleen ik kon/kan er geen vinden die lokale bestanden kan streamen naar chromecast, laat staan mkv bestanden. Ik heb nu realplayer gedownload en die zou dat wel moeten kunnen, maar dan krijg ik de melding: "video's uit itunes library kunnen niet worden gestreamd" (precieze melding weet ik zo niet want ik ben niet thuis).
  #4  
Oud 18-11-14, 12:20
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Google maar eens op iOS en Chromecast. Veel info.
  #5  
Oud 18-11-14, 17:08
jwzjwz jwzjwz is offline
• iOS 8.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Bedankt voor de tip maar dat heb ik natuurlijk al gedaan. Kom er nog niet uit en daarom post ik mijn vraag op het forum
  #6  
Oud 29-11-14, 13:03
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Standaard

Heb je Photocast al geprobeerd, werkt ook met video's;

https://appsto.re/nl/YyUSR.i
  #7  
Oud 30-11-14, 17:12
jwzjwz jwzjwz is offline
• iOS 8.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Ja geprobeerd, maar ook deze "ziet" alleen de video's die je hebt opgenomen met het betreffende apparaat. Dat is een beetje het probleem bij alle apps. Wellicht is er een manier om de iPad/iPhone een soort van voor de gek te houden zodat een videobestand van de computer wordt gezien als een filmpje dat is opgenomen?
  #8  
Oud 24-01-17, 17:51
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard streamen van iPad naar Chromecast

Local films op de iPad stream ik naar Chromecast 1 met Rocket Play (free). Tot voor kort werkte het prima, weliswaar niet alle formaten, maar veel toch wel. Ik heb er nu wat problemen mee, maar het heeft lange tijd goed gewerkt. Via iTunes plaats je de films in de Rocket-app
Reageren

Labels
google chromecast, ipad air



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek streamen van pc naar ipad chicolady iPad Apps 1 20-08-13 19:48
Windows: Muziek streamen van pc naar iphone/Ipad astradti iTunes 0 24-02-13 10:29
Met geen mogeijkheid kunne streamen van ipad naar atv3 Kloevoet Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 7 03-01-13 21:56
Muziek: Streamen van NAS naar iPhone/iPad petervhoek Muziek, foto & video 2 15-07-12 20:26
Muziek: Muziek streamen van Iphone naar ipad KAY_W_BEE Muziek, foto & video 2 01-07-11 22:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.