iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Het grote iPhone Whatsapp topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/126275-grote-iphone-whatsapp-topic.html)

robinkoets 17-11-12 13:38

Whatsapp: nummerverificatie lukt niet
 
Hoi,
Vannochtend mijn nieuwe iphone 5 gekregen. Aangezien mijn vodafone abbo pas 1 januari ingaat ben ik naar de Hi shop gegaan om een nano simkaart te halen. Deze zal binnen een uur geactiveerd zijn en dat klopt. Bellen, smsen en 3g doen het gewoon.

Het probleem is echter dat whatsapp geen verificatiecode naar mijn nummer kan sturen. Ik heb whatsapp van mijn oude telefoon (blackberry torch) gehaald voor de zekerheid, maar ook dat maakte niks uit.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ook de optie dat ik gebeld wordt ter verificatie werkt niet.

Alvast bedankt

vuurvreter 17-11-12 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robinkoets (Bericht 853895)
Hoi,
Vannochtend mijn nieuwe iphone 5 gekregen. Aangezien mijn vodafone abbo pas 1 januari ingaat ben ik naar de Hi shop gegaan om een nano simkaart te halen. Deze zal binnen een uur geactiveerd zijn en dat klopt. Bellen, smsen en 3g doen het gewoon.

Het probleem is echter dat whatsapp geen verificatiecode naar mijn nummer kan sturen. Ik heb whatsapp van mijn oude telefoon (blackberry torch) gehaald voor de zekerheid, maar ook dat maakte niks uit.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ook de optie dat ik gebeld wordt ter verificatie werkt niet.

Alvast bedankt

Gebruik je dan wel het juiste telefoonnummer?
Als je abbo pas in januari ingaat, heb je waarschijnlijk een tijdelijk ander nummer ;) , probeer die maar eens.

Moniekr 17-11-12 16:09

Whatsapp rotatie verdwenen
 
Vandaag de nieuwste versie van whatsapp geupdate (2.8.6.)
Bij de vorige versies had ik de automatische rotatie bij whatsapp uitstaan (dus bij whatsapp zelf kon je deze optie aanklikken en dit gold alleen voor whatsapp). Nu kwam ik erachter dat bij deze versie het scherm wel draait en ging ik op zoek naar de knop om het uit te zetten, maar kan deze niet vinden bij deze versie.
Heeft iemand deze toevallig wel gevonden of is er een oplossing om dit uit te zetten voor alleen whatsapp, dus niet voor alles op je telefoon.

robinkoets 17-11-12 16:11

Na een paar keer mn iphone te hebben gereset en steeds opnieuw whatsapp te hebben geinstalleerd doet ie t. Nummer was iig wel goed alle keren.

Guest-20180925190238 17-11-12 17:09

Die optie is blijkbaar verdwenen.

Hier is nog zo'n topic:
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...t-liggend.html

Congierge 17-11-12 19:29

Doe eens dubbel homeknop en dan swipe naar rechts en dan die ene cirkel met die pijl aanklikken( dan komt er een slot in ) en dan naar whatsapp gaan?? Suc6

david906 18-11-12 20:48

Geen push berichten na WhatsApp update
 
Na de WhatsApp update van gister ontvang ik geen push berichten, iets wat erg irritant is.

Ik heb van alles al geprobeerd; opnieuw opstarten meldingen aan/uit zetten maar helaas werkt het nog steeds niet.

Bij Instellingen -> Berichtgeving staat alles zoals normaal net zoals bij WhatsApp -> Instellingen -> Berichtgeving

Kan iemand mij aub helpen.

Alvast bedankt!

david906 19-11-12 17:16

Niemand hier die misschien een tip of de oplossing weet?

MathieuC 19-11-12 19:11

Zelfde probleem.

Volgende optie zou zijn kompleet verwijderen en opnieuw installeren.
Maar dat wil ik liever niet. Dan raak ik mijn chats kwijt..

Chasinn 19-11-12 23:51

Whatsapp afbeeldingen automatisch ontvangen uitzetten
 
Heb gisteren volledig mn iPhone 4 terug gezet naar de fabrieks instellingen.
Vervolgens alle apps erop gezet incl. whatapp.
Nu heb ik het probleem dat whatsapp al mn afbeeldingen automatisch accepteerd. Ik weet dat er een mogelijkheid is om dit aan te passen, maar kan dit nergens vinden.

Normaal gesproken moet boven "Laatst gezien" een optie zijn om dit uit te kunnen zetten.
http://onlyprojects.com/app.jpg

Hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft.

remundo7000 20-11-12 00:06

Bedoel je het downloaden van plaatjes zodra je Whatsapp opent, of bedoel je het automatisch opslaan in de fotorol?

Het eerste weet ik niet.
Dat laatste is heel erg simpel, zit in Whatsapp zelf.

Whatsapp -> Instellingen -> Chatinstellingen -> Bewaar ontvangen

Zet de schakelaar op "0".

Chasinn 20-11-12 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 854648)
Bedoel je het downloaden van plaatjes zodra je Whatsapp opent, of bedoel je het automatisch opslaan in de fotorol?

Het eerste weet ik niet.
Dat laatste is heel erg simpel, zit in Whatsapp zelf.

Whatsapp -> Instellingen -> Chatinstellingen -> Bewaar ontvangen

Zet de schakelaar op "0".

Ik bedoel eigelijk het automatisch downloaden van afbeeldingen zodra ik whatsapp opstart.

eddiemen 20-11-12 21:14

Hier ook het probleem, geen push of notificatie....heb de app er al af geknalt en er weer opnieuw opgezet. Niets helpt, erg vervelend!.

Topdude 20-11-12 21:16

Heb hetzelfde gedoe.
Opnieuw installeren wil ik niet doen. Ben dan teveel belangrijke dingen kwijt.

Maar het niet krijgen van een notificatie is echt enorm irritant.

eddiemen 21-11-12 12:57

De chat berichten vind ik niet zo belangrijk, dus heb ik gedowngrade naar versie 2.8.4. En die werkt weer naar behoren, met push en de notificaties. Nu maar even wachten op een update die alles weer terug brengt naar een normale staat.

kenvil 22-11-12 08:55

Wel jammer dat sommige apps nog niet zijn geupdated. Hoop dat het snel gaat gebeuren.

kenvil 22-11-12 09:06

Maar je kan met whatsapp geen ping contacten toevoegen...... (denk ik)

dimaria22 22-11-12 17:56

Whatsapp, probleem met een contactpersoon HELP!!
 
Ik kan met een persoon niet praten op whatsapp. Als diegene wat tegen mij zegt komt het wel bij mij aan, maar als ik wat tegen diegene zeg dan blijft het op een vinkje staan. Eerst was het zo dat het afentoe zo was en daarna was het helemaal klaar met praten. Ik heb iphone herstelt, whatsapp opnieuw geinstalleerd en account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Diegene heeft ook whatsapp opnieuw geinstalleerd enz enz. We kunnen met iedereen praten behalve met elkaar. Wat moet ik doen?!
groet Sofyan

colinhoog 22-11-12 18:32

eddiemen hoe heb jij die gedowngrade dan?

eddiemen 22-11-12 21:37

Ik had nog een backup van de vorige versie. Dus 2.8.6 er af gehaald, syncen met iTunes en viola!...
Maar als je een jailbreak heb kan het nog makkelijker...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.