iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Het grote iPhone Whatsapp topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/126275-grote-iphone-whatsapp-topic.html)

e617pes 22-11-12 21:59

SMS/ Whatsapp chats van iPhone4 naar iPhone 5 overzetten
 
Will SMS berichten en Whatsapp chats overzetten met behulp van iTunes (10.7.0.21) van iPhone 4 (IOS 6.0.1/10A525) naar iPhone5 (IOS 6.0.1/10A523) Heb backup van iPhone4 gemaakt. Reservekopie terug gezet op iPhone 5. SMSjes zijn niet omgezet, wel contacten, foto's, agendas, apps. iPhone5 terug gezet naar fabrieksinstellingen en nogmaals geprobeerd herstelkopie te instaleren op iPhone. Werkt nog niet!!! Krijg melding dat herstelkopie misschien corrupt is. Iemand enig idee hoe ik mijn SMSjes kan omzetten naar iPhone5, al dan niet middels trucendoos?

ReneK 22-11-12 22:15

Via Icloud probleemloos bij mij

e617pes 22-11-12 22:27

Hoi Rene. gebruik om prvacy redenen geen iCloud :-(

vuurvreter 22-11-12 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door e617pes (Bericht 855529)
Hoi Rene. gebruik om prvacy redenen geen iCloud :-(

Je kan toch voor de tijdsduur van de backup iCloud aanzetten en daarna weer uitschakelen? Zo loop je de minste kans op "privacy schending" waar je kennelijk zo bang voor bent.

momo59 22-11-12 23:35

Op 4 eerst via icloud reservekopie maken; vervolgens iphone 5 niet als nieuwe phone installeren, maar via reservekopie; zie handleiding op site apple; werkt perfect. heb alle chats en sms'jes, whatsapp's en contacten gewoon snel kunnen overzetten.

e617pes 24-11-12 14:04

Heb SMS, Whatapps chats, Filmrol, Contacten, Agenda's succesvol overgezet met behulp van iTunes op een Mac. Schijnaar werkt overzetten mbv iTunes onder WindowsXP niet correct. Attn Bill Gates, Steve is awaiting you on his iCloud.

vosimus 24-11-12 14:20

bij mij de overschakeling van iPhone 4 naar 5 probleemloos verlopen via iCloud

lisette2 26-11-12 06:50

Kan geen afbeeldingen downloaden met Whatsapp
 
Hoi heb van het weekend mijn iphone aan mijn vriend gegeven, omdat ik een andere foon hebt nu.
Maar nu wilde ik foto's sturen van mijn foon naar die van hem.
Als hij de foto aan klikt om te gaan downloaden dan valt hij in eens uit.
Heb overal ook al mijn nr veranderd naar die van hem, hij heeft daar ook een code voor gekregen om Whatsapp te veranderen.
En dat lukte dus wel.

Wie kan mij helpen dat het nu wel kan lukken

gurpo 27-11-12 09:05

Wakker schudden
 
Mijn iphone 5 staat altijd aan, maar als er s,ochtens het eerste whats app bericht ontvangen word,reageerd de telefoon niet( geen toontje) .Pas bij ontgrendelen komt het bericht binnen.Verder de hele dag reageert hij wel gelijk op ontvangen berichten.Iemand een idee?

colinhoog 29-11-12 20:27

@Eddiemen kan je me misschien in een pm uitleggen hoe dan als ik hem gebreakt heb.

zjangyeh 30-11-12 15:19

Ik denk niet dat het ligt aan het wisselen van telefoon. Heb namelijk zelf mijn telefoon niet uitgeleend of iets dergelijks. Ik merkte op 25 november 2012 dat ik een foto die werd toegestuurd naar mij, niet meer kon downloaden. Zodra de download bijna voltooid is, gooit hij Whatsapp eruit. Ik dacht dat het eenmalig was maar nu blijkt het ook bij foto's van anderen te zijn. Versturen van foto's is geen probleem. Ontvanger kan hem ook gewoon downloaden. Begrijp er niets van...

Suzie25 02-12-12 14:20

Ik heb ook hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Ben je er al achter gekomen wat het precies is.

zjangyeh 02-12-12 22:29

Hallo allen,

Ik heb inderdaad uitgevonden wat de reden is dat het niet lukt om foto's te downloaden vanaf de WA. Het heeft te maken met het updaten. Heb mijn iphone geupdate op de laptop via Itunes en nu doet hij het helemaal. Als tip geef ik mee, maak eerst een kopie van heel je telefoon. Zo niet, dan ben je alles kwijt. Sowieso de gesprekken via de WA raak je allemaal kwijt. Dus mail ze naar je zelf als je ze bewaren wilt.

Succes

PH-VAP 06-12-12 02:03

Whatsapp: auto-download van images stopzetten!
 
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of er een optie is om het auto downloaden van ontvangen foto's stop te zetten? Zeer vervelend als je een beperkt data abonnement hebt!

Ik heb me suf gezocht in de menu's, maar kan het niet vinden :(

Alvast bedankt!

Onyx 06-12-12 09:22

Ik ga er vanuit dat het op de iphone 5 en iphone 4 hetzelfde werkt.
Staat in de instellingen van Whatssapp een schuifje: in-app voorvertoning.
Dat is 'm dacht ik.

Moesje18 09-12-12 00:31

Whatsapp automatische download afbeeldingen
 
Mijn Whatsapp download automatisch de afbeeldingen van mijn gesprekken.

Normaal gesproken stond hier een tabje voor bij de instellingen van whatsap maar nu niet meer.

Het gaat om een iPhone 5.

Weet iemand een oplossing?

Mvg

Guest-20180925190238 09-12-12 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moesje18 (Bericht 859478)
Weet iemand een oplossing?

Kijk eens in onderstaande draad, daar wordt een mogelijke oplossing gegeven:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...topzetten.html

Moesje18 09-12-12 14:30

Ik heb de post gelezen en toegepast maar het werkt niet.

jen 10-12-12 19:25

Volgens mij klopt dit niet ik heb namelijk aan mijn contacten in de telefoonlijst een foto toegevoegd maar zogauw mijn whatsapp contact zelf een foto plaatst wordt deze foto getoond en niet de foto die ikzelf heb toegevoegd aan contacten in de telefoonlijst.
Ik wil namelijk ook de foto veranderen van een whatsapp contact maar dit lukt dus niet.

birisi 12-12-12 11:48

Volgens mij gaat dat ook niet lukken, zover ik weet. als contacten zelf in whatsapp een profiel foto kiezen zul je die zien. als die contacten zelf geen profiel foto hebben gekozen, zal de foto te zien zijn die jij zelf hebt gekozen voor die contacten. en volgens mij is dit niet aan te passen of te veranderen....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:14.