iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Het grote iPhone Whatsapp topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/126275-grote-iphone-whatsapp-topic.html)

Bubbly 27-01-13 17:06

Dat zal er echt niet voor gezorgd hebben dat die ene persoon het nu wel ontvangen heeft hoor. Wat anderen met hun telefoon doen heeft geen effect op wat diegene ermee doet (data uitzetten bv.), dus heeft het ook geen effect op wat WhatsApp doet.

Ipot 27-01-13 17:11

Het was alleen niet 1 persoon maar een stuk of 60 contacten die ik tegelijk een app had gestuurd met m''n nieuwe nummer. Maakt ook niet uit verder, hij werkt nu gewoon

tuanur 27-01-13 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 871375)
Dat zal er echt niet voor gezorgd hebben dat die ene persoon het nu wel ontvangen heeft hoor. Wat anderen met hun telefoon doen heeft geen effect op wat diegene ermee doet (data uitzetten bv.), dus heeft het ook geen effect op wat WhatsApp doet.

Reageerde je nou op mijn bericht?

CeesiPhone 27-01-13 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipot (Bericht 871372)
Heb nu alle contacten stuk voor stuk een appje gestuurd en nu werkt het wel raar genoeg :S

:) Zo zie je maar! :)
WhatsApp had nog wat inwerktijd nodig.

Bubbly 27-01-13 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tuanur (Bericht 871386)
Reageerde je nou op mijn bericht?

Nee, ik reageerde op Ipot. Reagerend op jou bericht: ik denk dat als je data uitzet, hij op wi-fi zal blijven in de sluimerstand. Het switchen is namelijk bedoeld als batterijbesparing. Ik weet het alleen niet zeker, want ik ga het niet uitproberen:rolleyes:

tuanur 27-01-13 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 871398)
Nee, ik reageerde op Ipot. Reagerend op jou bericht: ik denk dat als je data uitzet, hij op wi-fi zal blijven in de sluimerstand. Het switchen is namelijk bedoeld als batterijbesparing. Ik weet het alleen niet zeker, want ik ga het niet uitproberen:rolleyes:

Dat zou kunnen. Weet alleen dat ie schakelt en dat ik dat niet leuk vind. Tenslotte kost 3g mijn dataverbruik en Wi-Fi niet,

Starscreamer 30-01-13 15:38

Waarschijnlijk hier al vaker voorgekomen.
Maar ik heb lang geleden Whatsapp gekocht op mijn oude iPhone3g
Nu ben ik vreemd gegaan met een android toestel en daarop heb ik Whatsapp geïnstalleerd.
Nu herkend Whatsapp mijn nummer nog van mijn iPhone en heb ik levenslang account op mijn telnummer. Nu heb ik van werk een iPhone 5 gekocht en wil Whatsapp weer downloaden en mijn werknummer gebruiken. Hoe zit dat? Moet ik weer betalen voor mijn android en of iPhone of is het voor niks:confused:

wouter1981 30-01-13 15:44

Wanneer je ingelogd bent in de App Store met hetzelfde Apple ID waarmee je eerder Whatsapp gekocht hebt dan zul je zien dat er geen prijs bij de app staat maar "Installeer".

En dat je dus niet nogmaals betaalt.

Starscreamer 30-01-13 15:49

Dat begrijp ik ;)
Maar hoe zit het mijn mijn Whatsapp account die NOOIT VERLOOPT op mijn privenummer(Android). Android zag namelijk dat ik ooit voor Whatsapp betaald heb via iOS.
Ik ben bang als ik mijn werknummer gebruik op mijn iPhone dat ik dan het account op mijn android verlies.

Hoop dat de uitleg helder is :P

wouter1981 30-01-13 15:51

Lijkt mij onwaarschijnlijk. Zolang je maar verschillende telefoonnummers gebruikt.

Bubbly 30-01-13 15:55

Op Android heeft nog nooit iemand hoeven betalen naar mijn weten. Heb je een licentie tot 2022 of zo? Zolang je maar geen iOS hebt hoef je niets te betalen vinden ze daar bij WhatsApp :)

Starscreamer 30-01-13 16:31

Levenslang op mijn privenummer staat er op mijn Android account.
Mijn vriendin heeft hem ook op android en is maar een jaar geldig ofzo :confused:

maybywater 13-02-13 11:26

Foto contacten
 
Hoi ik had een vraagje.

Ik weet dat je gewoon een profielfoto kunt plaatsen op whatsapp en dat whatsapp de profielfotos van je contacten pakt die je zelf hebt ingesteld. Maar nu zijn er een aantal profielfotos van contacten veranderd. Dit is waarschijnlijk omdat die contacten zelf een proielfoto hebben ingesteld. Nu is mijn vraag, is het mogelijk omdat weer terug te veranderen dat whatsapp/iPhone weer de prifielfotos uit mijn contacten haalt?!

Alvast bedankt

royv1981 14-02-13 16:58

Ik heb een vraag, ik ben eindelijk overgestapt van Samsung Galaxy S2 naar Iphone 4s.

Maar nu zou ik graag mijn whatsapp geschiedenis ook kopieren, is dit mogelijk?

Ik heb wel de map van whatsapp al van mijn Samsung afgehaald (daar staat de geschiedenis in), maar kan ik deze op 1 of andere manier kopieren naar de iphone?

alvast bedankt,

SG3i 14-02-13 17:00

Dit moet met een jailbreak anders kom je niet in de 'root' van de iPhone.
Geen idee of je iPhone de map zal herkennen.

royv1981 14-02-13 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SG3i (Bericht 878290)
Dit moet met een jailbreak anders kom je niet in de 'root' van de iPhone.
Geen idee of je iPhone de map zal herkennen.

Oke, dat is jammer, want wil hem niet jailbreaken... toevallig nog een app waarmee het kan? want dat zou wel erg balen zijn..

Bubbly 14-02-13 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maybywater (Bericht 877784)
Nu is mijn vraag, is het mogelijk omdat weer terug te veranderen dat whatsapp/iPhone weer de prifielfotos uit mijn contacten haalt?!

Volgens mij verkiest WhatsApp standaard een zelfgekozen profielfoto boven een contactfoto. Stuur ze een mailtje en vraag om een optie (in de iOS versie) zodat je kunt instellen wat je voorkeur is (profielfoto of contactfoto).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door royv1981 (Bericht 878287)
Ik heb een vraag, ik ben eindelijk overgestapt van Samsung Galaxy S2 naar Iphone 4s.

Welkom, welkom!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door royv1981 (Bericht 878287)
Maar nu zou ik graag mijn whatsapp geschiedenis ook kopieren, is dit mogelijk?

Ik heb wel de map van whatsapp al van mijn Samsung afgehaald (daar staat de geschiedenis in), maar kan ik deze op 1 of andere manier kopieren naar de iphone?

Naar mijn weten niet. WhatsApp stelt dat je het naar jezelf kunt mailen als je de geschiedenis wilt behouden. In theorie zou je dit terug kunnen plaatsen middels een reservekopie (back-up) te maken en vervolgens je WhatsApp geschiedenis in de back-up van je iOS WhatsApp app plaatsen. Of dat in praktijk te doen is en hoe, dat weet ik niet. Dit kwam als eerste naar boven in mijn Google resultaten, maar ik heb er geen ervaring mee.

Er is overigens geen app die een andere app kan wijzigen, de interne beveiliging steekt hier een stokje voor ;)

Edit: haal 2 vragen door elkaar, ff bijwerken :/ Edit 2: Gefixt :)

LBMT 06-03-13 21:48

Hoi,
Enig idee hoe het kan dat ik van een bepaald persoon geen whatsapp berichten ontvang? Er staat bij die persoon ook niet dat hij whatsapp heeft, dus het probleem zit echt aan mijn kant. Heb whatsapp al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, telefoon aan en uitgezet, maar niets heeft geholpen. Iemand een oplossing?

vuurvreter 06-03-13 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LBMT (Bericht 883737)
Hoi,
Enig idee hoe het kan dat ik van een bepaald persoon geen whatsapp berichten ontvang? Er staat bij die persoon ook niet dat hij whatsapp heeft, dus het probleem zit echt aan mijn kant. Heb whatsapp al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, telefoon aan en uitgezet, maar niets heeft geholpen. Iemand een oplossing?

En heeft die bepaald persoon wel Whatsapp?

Bubbly 06-03-13 22:00

Laat die andere persoon ook herinstalleren e.d.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.