//

GPS werkt niet meer na 3.0 update!!

GPS werkt niet meer na 3.0 update!! discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik vindt verontrustende meldingen op allerlei forums (ook het apple forum zelf) waarop gezegd wordt dat de ingebouwde gps niet of zeer slecht werkt, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-06-09, 14:18
vcau32 vcau32 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 13
Exclamation GPS werkt niet meer na 3.0 update!!

Hoi,

ik vindt verontrustende meldingen op allerlei forums (ook het apple forum zelf) waarop gezegd wordt dat de ingebouwde gps niet of zeer slecht werkt, ook ikzelf ondervind dit probleem, ik heb namelijk navigon op mijn iphone geinstalleerd maar ik kan geen navigatie starten omdat er ik quote vanaf het scherm van navigon: 'geen gps signaal ter beschikking staat' zeg nu niet dat ligt aan navigon want ik heb hetzelfde probleem met gps tracker en google maps. tevens weet ik van mensen die het niet geupdate hebben naar 3.0 dat het prima werkt.

Mijn vraag is nu zijn er nog meer mensen met deze problemen? oplossingen? misschien heeft iemand al contact gehad met apple?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-06-09, 15:56
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik las ergens anders dat het wel eens helpt als je eerst Kaarten of Google Maps opstart. Nadat die een fix heeft gemaakt nog een keer je navigatie proberen.
Waarbij ik er overigens vanuit ga dat je in Instellingen/Algemeen wél Locatievoorieningen aan hebt staan!?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 26-06-09, 16:50
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Is er een mannier om je GPS te testen?

bv. op GPS toestellen kan je zien hoeveel satellieten hij gelockt heeft, kan je dit ook zien op de iPhone 3G(S) Eventueel met software uit de Apple-store?

__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #4  
Oud 26-06-09, 16:58
JeePeeS JeePeeS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 69
Standaard

Ik heb deze problemen nu ook. Duurt lang of helemaal geen fix. Voor de update geen probleem gehad.

Ook benieuwd of er een gps test app bestaat zonder jailbreak.
  #5  
Oud 26-06-09, 21:13
vcau32 vcau32 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 13
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvy Bekijk bericht
Is er een mannier om je GPS te testen?

bv. op GPS toestellen kan je zien hoeveel satellieten hij gelockt heeft, kan je dit ook zien op de iPhone 3G(S) Eventueel met software uit de Apple-store?


Das een goeie vraag misschien weet iemand een app daarvoor??
  #6  
Oud 05-07-09, 12:33
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Hallo Allemaal,

Ik heb hier ook last van, toch krijg ik GPS elke keer weer aan de praat door een van de volgende dingen te proberen:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc.

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Spelen met een combinatie van 3g aan/uit en Wi-fi aan/uit.

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Het helpt ook al je in een open ruimte staat als je deze dingen probeert, je zult zo sneller een fix krijgen en er achter komen welke methode werkt.

Ik ben benieuwd of dit voor jullie ook helpt! Ik weet hierdoor in ieder geval wel bijna 100% zeker dat het om een software issue gaat, het is dus wachten op een fix denk ik.

Succes!
  #7  
Oud 06-07-09, 18:27
Itoon Itoon is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 23
Standaard

google maps werkt toch via 3G en niet met GPS ??
  #8  
Oud 06-07-09, 18:59
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Itoon Bekijk bericht
google maps werkt toch via 3G en niet met GPS ??
Als je wilt weten waar je bent moet je wel je gps aanzetten natuurlijk.
  #9  
Oud 06-07-09, 19:55
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Google Maps werkt als volgt:

Je locatie op de aardbol wordt bepaald dmv gps en gps coordinaten. Vervolgens laad google maps via internet de bijbehorende kaarten/satelietbeelden zodat je je positie op aarde ook daadwerkelijk kunt relativeren.

Veel mensen maken de denkfout tussen gprs en gps, waarbij gprs simpel gezegd de voorloper van 3g/umts (dus mobiel internet) is en gps de manier waarop je locatie op aarde wordt bepaald.
  #10  
Oud 06-07-09, 20:08
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Daarbij vergeet ik te vermelden dat als Google maps geen bruikbaar gps signaal heeft of gps uit staat, de locatie probeert te bepalen middels triangulation. Dit is (als ik het goed begrepen heb) het grofweg bepalen van je locatie door het berekenen van de afstand tot verschillende gsm zendmasten waarvan je gsm signaal ontvangt. Zo kan google maps je toch snel in de goede omgeving plaatsen als je geen gps signaal hebt.
  #11  
Oud 06-07-09, 22:44
zoef de haas zoef de haas is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 24
Standaard

Hier nog een. Totaal gaan fix met niets! 3.0 is bagger krijg ik zo n idee van lekker dan met je navigon...
  #12  
Oud 07-07-09, 22:44
jphotting jphotting is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patran Bekijk bericht
Hallo Allemaal,

Ik heb hier ook last van, toch krijg ik GPS elke keer weer aan de praat door een van de volgende dingen te proberen:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc.

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Spelen met een combinatie van 3g aan/uit en Wi-fi aan/uit.

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Het helpt ook al je in een open ruimte staat als je deze dingen probeert, je zult zo sneller een fix krijgen en er achter komen welke methode werkt.

Ik ben benieuwd of dit voor jullie ook helpt! Ik weet hierdoor in ieder geval wel bijna 100% zeker dat het om een software issue gaat, het is dus wachten op een fix denk ik.

Succes!
thx voor deze tip.
vandaag had ik ook ineens geen gps signaal meer.
heb de eerste 2 punten gedaan en had meteen weer een fix. weet dus eigenlijk niet welke van de 2 de oplossing was, maar het werkt.

een 2e oplossing is dat mn scherm weer open blijft. anders gezegt: na de eerste installatie sloeg de screensaver tijdens navigon nooit in. door een of andere reden kreeg ik na 2 minuten ineens de screensaver.
na dus de bovengenoemde eerste 2 tips te doen blijft nu de screensaver gelukkig weer achterwege.
  #13  
Oud 07-07-09, 23:54
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Navigon werkt bij mij zowiezo slecht in 1 auto (in de andere auto werkt het perfect), ik vermoed door de verwarming of speciale laag in de voorruit. Ik heb de navigatie nu op de zijruit geplakt en vandaag een lange rit gemaakt. Dit zijn mijn bevindingen:

Op de heenweg
Perfect GPS signaal, geen een keer weggevallen
1x een kleine fout van navigon met de rijstrook assistent (verkeerde route), kostte me gelukkig maar 2 minuten omrijden

Op de terugweg
Steeds wegvallend GPS signaal
Route goed berekend en aangegeven zonder fouten.

Dit terwijl Google Maps vrijwel direct een fix krijgt en houd. Mijn vermoeden is dat er toch nog ergens een foutje zit in Navigon (evt. in verband met 3.0) omdat op de terugweg elke keer bij het verliezen van de gps fix, het opnieuw instellen van de route direct zorgde voor een fix. Ook had Google maps op die punten direct een fix.

Ik zal in de nabije toekomst wat blijven testen en mijn bevindingen plaatsen.
  #14  
Oud 08-07-09, 00:54
zoef de haas zoef de haas is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 24
Standaard

mijn korte ervaring:

na 3.0 update wel een fix maar ver ernaast op maps

navigon werkt totaal niet maar als ik m opnieuw opstart(navigon) geeft ie wel de locatie aan waar ik m uitgezet heb terwijl tijdens het programma hij geen fix of locatie gaf...en geen gps fix
  #15  
Oud 08-07-09, 10:41
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Hallo Zoef,

Probeer de oplossingen uit post #6 eens. Het lijkt erop dat je gewoon hetzelfde probleem (Geen gps, alleen triangulation) hebt als de meeste van ons, wat oplosbaar is met een van die 4 oplossingen.

Succes!
  #16  
Oud 08-07-09, 15:01
zoef de haas zoef de haas is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 24
Standaard

Ik ga het proberen!
  #17  
Oud 08-07-09, 16:02
zoef de haas zoef de haas is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 24
Standaard

Ik update. Alle opties geprobeerd, krijg wel een fix op Google Maps maar geen fix in navigon. Zet ik m uit, start ik m opnieuw op, geeft ie de positie aan waar ik ben! Maar dan ook verder niets. Geen gps signaal alleen demo vergelijk t met een foto van je locatie nemen en thats it. Hij geeft wel lat en lon aan maar die veranderen ook niet!Ding weet dus wel waar ik ben op dat moment
  #18  
Oud 08-07-09, 16:50
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Dit heb ik ook af en toe, probeer dan eens een nieuwe navigatie te starten. Probeer ook verschillende plekken uit. In de auto achter de voorruit doet hij bij mij zowiezo niks, in de auto aan de zijruit doet hij het beter. Anders kun je proberen de telefoon enkele minuten op een open plek te houden. Misschien dat navigon iets langer nodig heeft om een goede fix te krijgen.

Als laatste optie kun je ook nog proberen je iphone te herstellen. Ook op de navigon helppage staat hier iets over:

http://navigonuk.custhelp.com/cgi-bi...i=&p_topview=1

Succes!

Laatst gewijzigd door Patran; 08-07-09 om 16:52.
  #19  
Oud 08-07-09, 17:22
glenner glenner is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

hey

hier mijn ervaringen.
heb een iphone 3gs 16gb, belgisch model, gejailbreaked met purplrain RC2. Verder SBsettings, winterboard en backgrounder geinstalleerd. En uiteraard Navigon Benelux via de appstore.
Heb ook veel last van wegvallend GPS signaal. Ik ben heel veel onderweg voor het werk, dus heb onderweg veel kunnen testen met een tomtom ernaast. De iphone zit in een actieve brodit houder, op die plaats hebben ook altijde mijn vorige HTC's gezeten, altijd met perfecte gps ontvangst, nooit geen problemen mee gehad, dus ligt zeker niet aan de plaats in de auto of een warmtewerende voorruit ofzo, want die heb ik niet.
Een fix heb ik meestal redelijk snel, maar onderweg, soms gewoon midden op de autosnelweg valt het signaal regelmatig weg, duurt soms ok lang voor het terugkomt.
Vannalles geprobeerd, iphone rebooten, respringen, bluetooth aan of uit gezet, zelfs uit zijn houder gehaald en met de hand gewoon pal tegen de voorruit gehouden, haalt niks uit. Soms gaat het ineens stukken beter, en op het moment dat ik denk, heb het gevonden, valt ie weer weg!om gek van te worden!
Maar het laatste dat ik vandaag heb geprobeerd leek plots wel te werken. Heb via SB settings gewoon 3g uitgezet, zodat ik enkel edge had, en voila, geen enkel signaal verlies gehad, navigon werkte plots beter dan mijn tomtom! Gewoon 3g uitzetten heeft blijkbaar impact op de gps ontvangst. Zeer vreemd. Hopelijk is dit een software probleempje, want als de UMTS antenne van de iphone daadwerkelijk de gps antenne stoort, is het misschien wel hardware.
ik ga morgen uiteraard nog heel de dag testen, en zal laten weten hoe het gaat. Ik zou het ook weleens willen testen na een restore, en zonder jailbreak.
Is er misschien nog iemand die dit ondervind?
  #20  
Oud 08-07-09, 17:49
Patran Patran is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Ik ga dit ook nog even onderzoeken. Ik zit nu even goed na te denken of ik 3g aan had op de terugweg tijdens mijn lange rit en op de heenweg niet.

Ik zal het ook aanpassen (stond er wel al in maar beetje onduidelijk) in het rijtje mogelijke oplossingen zodat meerdere mensen hiermee kunnen gaan testen, ik heb ook nog wat andere dingetjes aangepast. Dit maakt het rijtje als volgt:

1) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Let op: dit herstelt wel alle netwerken en wachtwoorden etc. (op sommige forums wordt dit geadviseerd na het instellen van de screensaver/lock op nooit)

2) Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel locatiewaarschuwingen

3) Het uitzetten van 3g, Wi-Fi en bleutooth. (Of één van deze, als je met de rest geen probleem ondervind)

4) Eerst Google maps openen, wachten op fix en vervolgens in Navigon een nieuwe! navigatie starten.

Ik ben benieuwd naar iedereens bevindingen, mocht iemand nog andere tips hebben gelezen hoor ik ze ook graag!

Is er al een schatting voor FW3.1 of een Navigon update?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: werkt niet meer na update gu1do Unlock 20 12-03-12 21:56
iPhone werkt niet meer na update 3.1.3 Rob S. Archief 3 11-03-10 09:06
Hardware: gps doet het niet meer na update naar 2.1 alexzwaal iPhone Navigatie 20 18-03-09 16:47
iPhone 3G werkt niet meer na update mathim iPhone algemeen 11 08-08-08 21:26
1.1.2 werkt niet meer na update 1.1.3 LOLA Unlock [archief] 15 24-01-08 21:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.