TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door BartB Ik heb inmiddels de iPhone 4 in gebruik, nog even zonder "adapter" (ga toch weg, een plastic balkje, en daarvoor ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Citaat:
Volgens mij is het gewoon een extra service die tomtom aanbiedt, want van Apple kreeg ik geen nieuw dockingstation (of een adapter ervoor) zodat die ook met de 4 werkte. Doe dus niet zo eigenwijs en bestel gewoon die adapter. Hij werkt dan alleen niet meer met je vrouw's 3G. Maar goed, vrouwen moeten toch niet rijden
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Multi functioneel houde |
|
|||
|
|||
Citaat:
Nog nooit signaalverlies gehad. Vertraging .... soms een héél klein beetje. Must have is de gratis app --> TomTom "Car kit tool v1.0"
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Had ik idd ook al aan gedacht, duidelijk te merken aan te tijd dat TomTom nodig heeft om op te starten maar soit ... het doet wat het doen moet en ik kom steeds prima op mijn bestemming aan
Laatst gewijzigd door Xplod; 28-02-11 om 01:13. |
|
|||
|
|||
Behoorlijk nieuw met de Iphone 4 (32gb jailbreak). Heb in het begin véél problemen gehad met navigatie (Tomtom 1.4.1). De ontvangst was echt niet te krijgen (rij in een Citroën C5). In de auto van mijn zwager (Citroen C4) deed hij het ook niet, terwijl de Iphone 3 van hem en zijn vrouw het meteen deed. Zijraam kreeg ik contact, maar terug achter het voorruit, niets. Houder gekocht van Tomtom met versterker. Meestal doet hij het, maar moet ook vaak wachten tot er weer contact is met de satelieten (tot wel 10 km). Buiten de auto duurt het ook vaak lang. Ik zou verwachten dat de 4 toch beter en sneller zou zijn dan de 3. Dat antenne niet sterker is gemaakt, vind ik toch wel vreemd en ben er een beetje teleurgesteld in. Ik neem wel vaak mijn oude Nokia N95 mee met een externe ontvanger in geval er weer eens geen verbinding is. Die heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Ik moet wel zeggen als Tomtom het doet, dan doet hij ook goed. |
|
|||
|
|||
Zeer vreemd, mijn iPhone 4 doet het perfect (met Navigon) en een stuk beter dan met mijn oude 3G, hoewel daar ook redelijk goed mee te rijden was. Van vrijwel iedereen hoor je dat de 4 een veel beter GPS heeft dan de vorige modellen. Ah, jailbreak, je hoort nogal eens dat de GPS-ontvangst hierbij (afhankelijk van de baseband?) te wensen over laat helaas.
|
|
|||
|
|||
Mijn iphone 3G vindt mijn TomTom carkit niet meer via Bluetooth. Weet iemand hiervoor een oplossing?
|
|
|||
|
|||
is de bleutooth van de tomtom carkit bedoelt voor handsfree bellen of om contact te maken met de gps ?
werkt de carkit gps ook met navigon ? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Ja, de carkit werkt ook met niet-TomTom software zoals navigon. Je moet echter wel de gratis bijbehorende TomTom carkit tool app downloaden. |
|
|||
|
|||
Ik vertrek binnenkort naar de US en ga daar Route 66 volgen. Is deze houder een aanrader om te gebruiken met de Iphone 4? heeft er iemand toevallig nog een 2e hands?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Sinds kort tom tom op mijn 3g moest naar Renkum en heb inmiddels wel 4x Renkum gezien voor ik het adres gevonden had.Heb het wel moeten vragen,anders nooit gevonden en dat voor €69,00.Wie weet een oplossing voor dit.Zonde van die 69
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Graag duidelijk omschrijven wat nu je probleem is. Tomtom of je tomtom carkit. Wat heb je niet kunnen vinden, wordt de straat niet vermeld in tomtom, wordt Renkum niet vermeld in tomtom zo kan ik nog wel even door gaan. |
|
|||
|
|||
Sinds ik een update gedaan het naar iOS 4.3.3 heb ik het volgende:
Ik heb een echte TomTom carkit voor de iPhone, daarvoor nooit problemen gehad maar sinds de update naar 4.3.3 krijg ik steeds volgende foutmelding: "Opladen niet ondersteund met dit accessoire" Ik denk, WTF, dat heeft altijd opgeladen maar nu ineens zou dit accessoire het niet meer kunnen? Wat doe ik dan, ik trek de carkit uit via de sigarettenaansluiting en steek hem daarna terug in. En krijg idd dat geluidje dat het oplaad en de batterij bovenaan verschijnt er een bliksemiccontje wat wil zeggen dat de batterij aan het opladen is. OK zo hoort het maar een paar minuten later, weer een pop up, "Opladen niet ondersteund met dit accessoire". Trek het terug uit en in en het laad terug op, beetje lader terug die foutmelding. Aan wat zou dat kunnen liggen? Carkit steekt in, het is niet dat een kabel stuk is ofzo want het laad daadwerkelijk op maar vanaf ik die foutmelding krijg stop het met laden want dan is die bliksemflits icoontje ook weg. Trek steker terug uit en dan weer in en laad terug op. Tot ik weer het bericht krijg. Het is een TomTom Car kit voor iPhone, tuurlijk dat dit werkt met een ihone. Het werkte voor de update altijd. Nu die stomme melding. Zou dit ook aan iOS 4.3.3 kunnen liggen? Heeft iemand deze foutmelding ook al gekregen dat je carkit stopt met laden door die foutmelding? |
|
|||
|
|||
Tussen pin 1 (GND) en pin 21 van de dock connector moet een welbepaalde Ohmse weerstand liggen. Die weerstand bepaalt om wat voor soort accessoire het gaat.
Voor een dock connector met lader moet dit 1 KOhm zijn. Nu zijn er twee mogelijkheden: 1) De weerstand in die TomTom carkit is geen 1 KOhm meer (wat ik niet echt geloof, de tijd dat weerstanden verouderden is al lang voorbij); 2) Apple heeft in iOS 4.3.3 de weerstandswaardes die op pin 21 moeten liggen weer eens veranderd. Dat is vroeger, ik dacht met iOS 4.0.1, ook al eens gebeurd; |
|
|||
|
|||
iPod touch met Navigon Selekt
Met de Tomtom iPod touch carkit actie van iPhoneclub heb ik toen 1 kunnen bemachtigen (bedankt iPhoneclub), hopen dat mij Navigon Select van T-mobile gaat werken op mijn iPod touch maar als ik de Navigon select naar mijn Touch via mijn laptop wilt zetten krijgt ik een melding dat dit niet compatible is. Is dit nou echt zo ???
|
|
|||
|
|||
Tom Tom
Citaat:
Ik reedt over de A50 op hele stukken had ik geen verbinden met gps.Hij stuurt mij wel naar Renkum,Maar in Renkum is hij de weg kijt en stuurt mij alle kanten uit.Zodat ik de straat heb moeten vragen om er te komen.Om Renkum uit te komen had hij de zelfde problemen.Maar dan heb je geluk dat er wegwijzers bestaan om die ts kunnen volgen.Dus met ander woorden Hij kent de straat wel maar kan mij niet naar de straat brengen.En dan vind ik €69 toch wel erg veel. Met vriendelijke groet Herman |
|
|||
|
|||
Citaat:
Overigens komt het voor dat een jailbreak de ontvangst nog verder verslechterd. Zonder jailbreak is een losse 'GPS-muis' niet mogelijk en zul je één van de twee hierboven genoemde carkits moeten gebruiken. Laatst gewijzigd door Wilbie; 16-05-11 om 15:09. |
|
|||
|
|||
geluid TT carkit
ik heb sinds vandaag de iphone 4S, opladen en gps enz gaat gewoon naar behoren nadat ik even de houden heb beplakt met plakband.
alleen heb ik een ander probleem, ik speelde altijd muziek af via de carkit op de autoradio die ik doormiddel van aux had aangesloten. Alleen nu speelde de iphone 4S al het geluid gewoon af via de speakers van de telefoon zelf en niet via de TT carkit. Iemand dezelfde ervaring of een oplossing hiervoor. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen | spysical | iPhone algemeen | 106 | 17-02-11 10:41 |
iPhone 4 | TomTom carkit | Verschijning | iPhone accessoires en onderdelen | 32 | 25-08-10 21:54 |
Tomtom carkit + FM transmitter | belgiumboy | iPhone accessoires en onderdelen | 1 | 28-06-10 00:49 |
carkit tomtom | Thundermies | iPhone Navigatie | 4 | 02-05-10 11:51 |
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom | ross | iPhone Navigatie | 3 | 09-10-08 23:33 |
|
|