//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door BartB Ik heb inmiddels de iPhone 4 in gebruik, nog even zonder "adapter" (ga toch weg, een plastic balkje, en daarvoor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #341  
Oud 26-02-11, 00:13
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartB Bekijk bericht
Ik heb inmiddels de iPhone 4 in gebruik, nog even zonder "adapter" (ga toch weg, een plastic balkje, en daarvoor moet ik dan mijn aankoopbewijs scannen/mailen ook nog... Maar dat terzijde)

Ik zou toch denken dat als ik de iPhone 4 op de connector druk, ik in elk geval wel zou kunnen opladen. Maar ook dat doet ie niet. De "Adapter" zou de iPhone 4 een stukje naar voren duwen. Nou dat kan ik zelf ook wel even doen natuurlijk, maar ook dan wordt er niet opgeladen. Met de iPhone 3G van mijn vrouw geen probleem, maar de 4 wordt niet geladen en kan ook via BT de TomTom houder niet vinden.

Iemand anders soortgelijke ervaringen? Als het ding het zó slecht doet met een 4, heb ik niet eens zin om de moeite te nemen die "Adapter" te bestellen. Dan staat er binnenkort een TomTom houder voor iPhone 3 op Marktplaats.
Mijn houder werkt perfect met een 4. En dat plastic balkje is er niet voor niets. Zonder dat ding werd mijn 4 ook niet opgeladen en moest ik met een hard plasticje tegen dat bewegende deel van de houder wroeten en dan maakte hij wel contact en werd mijn 4 opgeladen.

Volgens mij is het gewoon een extra service die tomtom aanbiedt, want van Apple kreeg ik geen nieuw dockingstation (of een adapter ervoor) zodat die ook met de 4 werkte. Doe dus niet zo eigenwijs en bestel gewoon die adapter.

Hij werkt dan alleen niet meer met je vrouw's 3G. Maar goed, vrouwen moeten toch niet rijden
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #342  
Oud 26-02-11, 14:16
fedor07 fedor07 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Mijn houder werkt perfect met een 4. En dat plastic balkje is er niet voor niets. Zonder dat ding werd mijn 4 ook niet opgeladen en moest ik met een hard plasticje tegen dat bewegende deel van de houder wroeten en dan maakte hij wel contact en werd mijn 4 opgeladen.

Volgens mij is het gewoon een extra service die tomtom aanbiedt, want van Apple kreeg ik geen nieuw dockingstation (of een adapter ervoor) zodat die ook met de 4 werkte. Doe dus niet zo eigenwijs en bestel gewoon die adapter.

Hij werkt dan alleen niet meer met je vrouw's 3G. Maar goed, vrouwen moeten toch niet rijden
En hoe zit het met een bumper op je 4 ? Kun je het blokje dan verwaarloze? Want ik wil em
Multi functioneel houde
  #343  
Oud 27-02-11, 19:25
Xplod Xplod is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Heusden O-Vl. Belgie
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
.....
Ik denk wel dat de gps van zon houder altijd wel winst geeft (die lijkt in de tests en filmpjes oa op YouTube absoluut geen last te hebben van signaal verlies en heeft geen last van vertraging); .....
Idd, ik heb een 3G, gebruik TomTom 1.5 met de TT-houder. Werkt perfect en heb steeds een perfecte GPS-fix op 9 van de 12 beschikbare satelieten.
Nog nooit signaalverlies gehad. Vertraging .... soms een héél klein beetje.
Must have is de gratis app --> TomTom "Car kit tool v1.0"
__________________
... ook nog 2 iPod's 4th gen. stuck on 6.1.3
  #344  
Oud 27-02-11, 20:49
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xplod Bekijk bericht
Idd, ik heb een 3G, gebruik TomTom 1.5 met de TT-houder. Werkt perfect en heb steeds een perfecte GPS-fix op 9 van de 12 beschikbare satelieten.
Nog nooit signaalverlies gehad. Vertraging .... soms een héél klein beetje.
Must have is de gratis app --> TomTom "Car kit tool v1.0"
Dat kleine beetje 'rest-vertraging' zou nog kunnen komen door de beperkte rekenkracht van de 3G. Dat is ook nog een factor van belang in het soepel draaien van de navigatie apps....
  #345  
Oud 28-02-11, 00:11
Xplod Xplod is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Heusden O-Vl. Belgie
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dat kleine beetje 'rest-vertraging' zou nog kunnen komen door de beperkte rekenkracht van de 3G. Dat is ook nog een factor van belang in het soepel draaien van de navigatie apps....
Had ik idd ook al aan gedacht, duidelijk te merken aan te tijd dat TomTom nodig heeft om op te starten maar soit ... het doet wat het doen moet en ik kom steeds prima op mijn bestemming aan

Laatst gewijzigd door Xplod; 28-02-11 om 00:13.
  #346  
Oud 20-03-11, 12:26
Probie Probie is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Behoorlijk nieuw met de Iphone 4 (32gb jailbreak). Heb in het begin véél problemen gehad met navigatie (Tomtom 1.4.1). De ontvangst was echt niet te krijgen (rij in een Citroën C5). In de auto van mijn zwager (Citroen C4) deed hij het ook niet, terwijl de Iphone 3 van hem en zijn vrouw het meteen deed. Zijraam kreeg ik contact, maar terug achter het voorruit, niets. Houder gekocht van Tomtom met versterker. Meestal doet hij het, maar moet ook vaak wachten tot er weer contact is met de satelieten (tot wel 10 km). Buiten de auto duurt het ook vaak lang. Ik zou verwachten dat de 4 toch beter en sneller zou zijn dan de 3. Dat antenne niet sterker is gemaakt, vind ik toch wel vreemd en ben er een beetje teleurgesteld in. Ik neem wel vaak mijn oude Nokia N95 mee met een externe ontvanger in geval er weer eens geen verbinding is. Die heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Ik moet wel zeggen als Tomtom het doet, dan doet hij ook goed.
  #347  
Oud 20-03-11, 17:04
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Zeer vreemd, mijn iPhone 4 doet het perfect (met Navigon) en een stuk beter dan met mijn oude 3G, hoewel daar ook redelijk goed mee te rijden was. Van vrijwel iedereen hoor je dat de 4 een veel beter GPS heeft dan de vorige modellen. Ah, jailbreak, je hoort nogal eens dat de GPS-ontvangst hierbij (afhankelijk van de baseband?) te wensen over laat helaas.
  #348  
Oud 21-03-11, 19:38
Jeroen1976 Jeroen1976 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

Mijn iphone 3G vindt mijn TomTom carkit niet meer via Bluetooth. Weet iemand hiervoor een oplossing?
  #349  
Oud 21-04-11, 10:20
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

is de bleutooth van de tomtom carkit bedoelt voor handsfree bellen of om contact te maken met de gps ?
werkt de carkit gps ook met navigon ?
  #350  
Oud 22-04-11, 09:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuqua Bekijk bericht
is de bleutooth van de tomtom carkit bedoelt voor handsfree bellen of om contact te maken met de gps ?
werkt de carkit gps ook met navigon ?
Bedoeld voor bellen; de iPhone bleutooth stack is erg kreupel / mager uitgerust - er is geen ondersteuning voor extern gps apparaat. Gps ondersteunin gaat via de contactpunten op het Dock connector.
Ja, de carkit werkt ook met niet-TomTom software zoals navigon.
Je moet echter wel de gratis bijbehorende TomTom carkit tool app downloaden.
  #351  
Oud 11-05-11, 14:31
matlux matlux is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 28
Standaard

Ik vertrek binnenkort naar de US en ga daar Route 66 volgen. Is deze houder een aanrader om te gebruiken met de Iphone 4? heeft er iemand toevallig nog een 2e hands?
  #352  
Oud 11-05-11, 17:16
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matlux Bekijk bericht
Ik vertrek binnenkort naar de US en ga daar Route 66 volgen. Is deze houder een aanrader om te gebruiken met de Iphone 4? heeft er iemand toevallig nog een 2e hands?
Ja ik heb er 1 over. voor 45 euro is die voor jou.

Hoor het wel
  #353  
Oud 12-05-11, 22:12
hveijndhoven hveijndhoven is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Sinds kort tom tom op mijn 3g moest naar Renkum en heb inmiddels wel 4x Renkum gezien voor ik het adres gevonden had.Heb het wel moeten vragen,anders nooit gevonden en dat voor €69,00.Wie weet een oplossing voor dit.Zonde van die 69
  #354  
Oud 12-05-11, 22:22
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hveijndhoven Bekijk bericht
Sinds kort tom tom op mijn 3g moest naar Renkum en heb inmiddels wel 4x Renkum gezien voor ik het adres gevonden had.Heb het wel moeten vragen,anders nooit gevonden en dat voor €69,00.Wie weet een oplossing voor dit.Zonde van die 69

Graag duidelijk omschrijven wat nu je probleem is. Tomtom of je tomtom carkit. Wat heb je niet kunnen vinden, wordt de straat niet vermeld in tomtom, wordt Renkum niet vermeld in tomtom zo kan ik nog wel even door gaan.
  #355  
Oud 13-05-11, 18:57
iMarnick iMarnick is offline
• iOS 6.1.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 49
Standaard

Sinds ik een update gedaan het naar iOS 4.3.3 heb ik het volgende:

Ik heb een echte TomTom carkit voor de iPhone, daarvoor nooit problemen gehad maar sinds de update naar 4.3.3 krijg ik steeds volgende foutmelding:

"Opladen niet ondersteund met dit accessoire"

Ik denk, WTF, dat heeft altijd opgeladen maar nu ineens zou dit accessoire het niet meer kunnen?
Wat doe ik dan, ik trek de carkit uit via de sigarettenaansluiting en steek hem daarna terug in. En krijg idd dat geluidje dat het oplaad en de batterij bovenaan verschijnt er een bliksemiccontje wat wil zeggen dat de batterij aan het opladen is. OK zo hoort het maar een paar minuten later, weer een pop up, "Opladen niet ondersteund met dit accessoire". Trek het terug uit en in en het laad terug op, beetje lader terug die foutmelding. Aan wat zou dat kunnen liggen? Carkit steekt in, het is niet dat een kabel stuk is ofzo want het laad daadwerkelijk op maar vanaf ik die foutmelding krijg stop het met laden want dan is die bliksemflits icoontje ook weg. Trek steker terug uit en dan weer in en laad terug op. Tot ik weer het bericht krijg. Het is een TomTom Car kit voor iPhone, tuurlijk dat dit werkt met een ihone. Het werkte voor de update altijd. Nu die stomme melding. Zou dit ook aan iOS 4.3.3 kunnen liggen?

Heeft iemand deze foutmelding ook al gekregen dat je carkit stopt met laden door die foutmelding?
  #356  
Oud 13-05-11, 19:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Tussen pin 1 (GND) en pin 21 van de dock connector moet een welbepaalde Ohmse weerstand liggen. Die weerstand bepaalt om wat voor soort accessoire het gaat.

Voor een dock connector met lader moet dit 1 KOhm zijn.

Nu zijn er twee mogelijkheden:

1) De weerstand in die TomTom carkit is geen 1 KOhm meer (wat ik niet echt geloof, de tijd dat weerstanden verouderden is al lang voorbij);

2) Apple heeft in iOS 4.3.3 de weerstandswaardes die op pin 21 moeten liggen weer eens veranderd. Dat is vroeger, ik dacht met iOS 4.0.1, ook al eens gebeurd;
  #357  
Oud 14-05-11, 00:10
RoMYl RoMYl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 5
Standaard iPod touch met Navigon Selekt

Met de Tomtom iPod touch carkit actie van iPhoneclub heb ik toen 1 kunnen bemachtigen (bedankt iPhoneclub), hopen dat mij Navigon Select van T-mobile gaat werken op mijn iPod touch maar als ik de Navigon select naar mijn Touch via mijn laptop wilt zetten krijgt ik een melding dat dit niet compatible is. Is dit nou echt zo ???
  #358  
Oud 15-05-11, 21:52
hveijndhoven hveijndhoven is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard Tom Tom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Graag duidelijk omschrijven wat nu je probleem is. Tomtom of je tomtom carkit. Wat heb je niet kunnen vinden, wordt de straat niet vermeld in tomtom, wordt Renkum niet vermeld in tomtom zo kan ik nog wel even door gaan.
Het gaat over mijn iphone 3g
Ik reedt over de A50 op hele stukken had ik geen verbinden met gps.Hij stuurt mij wel naar Renkum,Maar in Renkum is hij de weg kijt en stuurt mij alle kanten uit.Zodat ik de straat heb moeten vragen om er te komen.Om Renkum uit te komen had hij de zelfde problemen.Maar dan heb je geluk dat er wegwijzers bestaan om die ts kunnen volgen.Dus met ander woorden Hij kent de straat wel maar kan mij niet naar de straat brengen.En dan vind ik €69 toch wel erg veel.
Met vriendelijke groet Herman
  #359  
Oud 16-05-11, 14:05
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hveijndhoven Bekijk bericht
Het gaat over mijn iphone 3g
Ik reedt over de A50 op hele stukken had ik geen verbinden met gps.Hij stuurt mij wel naar Renkum,Maar in Renkum is hij de weg kijt en stuurt mij alle kanten uit.Zodat ik de straat heb moeten vragen om er te komen.Om Renkum uit te komen had hij de zelfde problemen.Maar dan heb je geluk dat er wegwijzers bestaan om die ts kunnen volgen.Dus met ander woorden Hij kent de straat wel maar kan mij niet naar de straat brengen.En dan vind ik €69 toch wel erg veel.
Met vriendelijke groet Herman
Voor de iPhone 3G is er maar één oplossing: een externe GPS-ontvanger (al dan niet in de TomTom of MIO carkit). De GPS-chip van de iPhone 3G(S) is namelijk nogal zwak en verliest vaak en snel het contract met de satellieten.
Overigens komt het voor dat een jailbreak de ontvangst nog verder verslechterd.
Zonder jailbreak is een losse 'GPS-muis' niet mogelijk en zul je één van de twee hierboven genoemde carkits moeten gebruiken.

Laatst gewijzigd door Wilbie; 16-05-11 om 14:09.
  #360  
Oud 28-03-12, 21:34
johanwillemsen johanwillemsen is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard geluid TT carkit

ik heb sinds vandaag de iphone 4S, opladen en gps enz gaat gewoon naar behoren nadat ik even de houden heb beplakt met plakband.

alleen heb ik een ander probleem, ik speelde altijd muziek af via de carkit op de autoradio die ik doormiddel van aux had aangesloten.
Alleen nu speelde de iphone 4S al het geluid gewoon af via de speakers van de telefoon zelf en niet via de TT carkit.

Iemand dezelfde ervaring of een oplossing hiervoor.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 09:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 20:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 27-06-10 23:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 10:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:05.