//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door gtabak Herken het probleem. Bij mij tegen de voorruit (Volvo V50) fix binnen enkele seconden en geen verlies meer van signaal. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 08-11-09, 21:49
Mieg72 Mieg72 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gtabak Bekijk bericht
Herken het probleem. Bij mij tegen de voorruit (Volvo V50) fix binnen enkele seconden en geen verlies meer van signaal. Echter, gemonteerd (Brodit clip) lager op het dashboard, minder goede ontvangst en regelmatig verlies van signaal. Kennelijk is de GPS-chip in de TomTom carkit niet van die kwaliteit als bij PND's en PDA's. Had eerder op dezelfde plek op het dashboard een HTC TyTn 2 in een Carcomm carkit en daarmee prima ontvangst (viel slechts een enkele maal weg). Moet zeggen dat mijn huidige combinatie, iPhone 3GS, Navigon 1.3, TomTom carkit OP het voorruit perfecte resultaten oplevert (beter dan m'n oude TomTom PND en ook beter dan de HTC combinatie).
Heb het zelfde probleem met mijn V50 en brodit clip. Raar maar waar... Zou het aan de regensensor liggen, die zit er recht boven.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 09-11-09, 20:05
lapdog lapdog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers Bekijk bericht
De aux uitgang vind ik nou het zwaktepunt van deze carkit...
Had eigenlijk geintregeerd moeten zijn in de accuaansluiting.
Nu heb je nog meerdere kabels daar hangen, terwijl ik eigenlijk dit wil verminderen.
Heb nu een gewone carkit van een paar euro en die werkt prima.
en verder een accuaansluiting met audio signaal.
Dus maar 1 kabeltje..

Wel jammer vind de Tom tom geweldig uitzien.
zou hem alleen daar al voor willen hebben.
Pascal
Misschien een nieuwe radio met bluetooth kopen kan je hem koppelen middels bluetooth en heb je geen kabbeltje meer nodig.
  #63  
Oud 09-11-09, 20:22
ekempenaar ekempenaar is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard GPS fix TOMTOM Carkit duurt erg lang

Hallo,

Ik heb een iPhone 3GS 32Gb, v.3.0, jailbreaked.

De tomtom carkit geeft pas na ongeveer 5 minuten een gps fix. Zodra hij een fix heeft dan blijft het gps signaal goed en accuraat.

Als ik de voeding van de tomtom carkit afhaal, dan heeft mijn iPhone in no-time een fix, dus middels de ingebouwde gps van de iPhone. Aan de autoruit kan het dus niet liggen.

Zijn er andere tomtom carkit gebruikers die ook dit probleem ondervinden?

Groet,
Erik
  #64  
Oud 09-11-09, 20:38
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Blijkbaar werkt de GPS van de TomTom carkit niet helemaal geweldig. Ik heb de software niet bij de hand, maar kun je middels de TomTom software geen instellingen doen aan de TomTom GPS ontvanger die in de carkit zit ingebouwd?

Ik neem aan dat je dit probleem trouwens continu hebt, want het is normaal dat hij de eerste keer hier even lang over doet (en dat kan dan enkele minuten zijn).
  #65  
Oud 09-11-09, 20:59
ekempenaar ekempenaar is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Valt niets in te stellen. En de fix van de tomtom gps duurt elke keer weer minstens 5 minuten. Zelfs als hij een fix heeft en je haalt de stroom er even af, ook dan weer duurt de nieuwe fix weer minimaal 5 minuten.

Als je in de tomtom car kit software kijkt, dan houdt hij z'n laatste positie wel vast. Erg vreemd. De FW van de carkit is 0.0.45
  #66  
Oud 10-11-09, 23:21
CorB CorB is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Als er via BT met de carkit verbonden is, gaan dan alleen de telefoongesprekken en navigatieinstructies via het speakertje van de TT carkit, of gaat ook audio vanuit iPod via het speakertje?

bvd.

Cor
  #67  
Oud 11-11-09, 09:13
gtabak gtabak is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 31
Standaard TomTom carkit

Alle geluid, navigatieaanwijzingen, muziek en telefoon, gaan dan via de TomTom carkit. Ingebouwde speakertje levert geen super sound op, maar het werkt.
  #68  
Oud 11-11-09, 09:49
CorB CorB is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2
Standaard

Dank je wel voor het antwoord.

Cor
  #69  
Oud 11-11-09, 13:46
Tjoky Tjoky is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 26
Standaard

Ik heb hier een iPhone V1 en mijn carkit TomTom wordt niet herkent, nogthans heb ik een
Bluetooth Headset die wel herkent wordt. Iemand een idée wat het zou kunnen zijn?
  #70  
Oud 11-11-09, 15:05
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Question Vraag voor aanschaf

Ik overweeg de TomTom carkit aan te schaffen, heb echter een paar vragen, maar eerst mijn situatie:
- iPhone 3gs
- TomTom 1.1 Western Europe
- Autoradio met ingebouwde Bluetooth module: geschikt voor handsfree bellen en BlueTooth Audio Streaming -> bellen via radio en iPod (in iPhone) via luidsprekers)

Uit dit topic kan ik niet echt het antwoord op deze vragen vinden:
  1. is het mogelijk via BlueTooth (BT) mijn iPhone met mijn auto radio te koppelen TEGELIJK met de BT koppeling met GPS in carkit? (dus 2 verbindingen: iPhone <-> carkit EN iPhone <-> radio)(dit geeft geen problemen met audio streamen?)
  2. Is het vervolgens mogelijk naar muziek te blijven luisteren en telefoongesprekken te voeren terwijl navi bezig is?
Ik wil namelijk zo weinig mogelijk draden gebruiken, dus niet de AUX ingang van autoradio gebruiken (ook aanwezig). Alles moet dus via BT kunnen.

Daarnaast nog een ervarings vraag:
Pauzeert TomTom de muziek ook bij jullie te kort als er een aanwijzing moet worden gegeven? Zie mijn eerdere post op dit forum. Is zeer irritant. De post: https://forum.iculture.nl/f28/i...fgebroken.html

Alvast bedankt!
__________________
Who is General Failure and why is he reading my disk?
  #71  
Oud 12-11-09, 00:45
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Beste Sheppy, ik zit met exact dezelfde vraag. Kan iemand een antwoord geven op bovenstaande?

Hiernaast heb ik nog een tweetal andere vragen van het zelfde genre;
1. Moet je de iphone en carkit daadwerkelijk via bluetooth pairen om de GPS versterking te krijgen of werkt dit al zodra je de iphone in de carkit zet?
2. Als je de aux kabel gebruikt tussen carkit en autoradio dan hoor je dus de muziek en aanwijzigen via de autospeakers. Wat gebeurt er nu met een telefoongesprek? Gaat deze ook via de autospeakers en kun je dan via de carkit microfoon praten?
  #72  
Oud 12-11-09, 09:54
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Beste Sheppy, ik zit met exact dezelfde vraag. Kan iemand een antwoord geven op bovenstaande?

Hiernaast heb ik nog een tweetal andere vragen van het zelfde genre;
1. Moet je de iphone en carkit daadwerkelijk via bluetooth pairen om de GPS versterking te krijgen of werkt dit al zodra je de iphone in de carkit zet?
2. Als je de aux kabel gebruikt tussen carkit en autoradio dan hoor je dus de muziek en aanwijzigen via de autospeakers. Wat gebeurt er nu met een telefoongesprek? Gaat deze ook via de autospeakers en kun je dan via de carkit microfoon praten?
'K Heb geen autoradio met BT dus voorgaande vragen kan ik niet beantwoorden, maar deze wel:
1. Van zodra je de iPhone in de carkit plaatst en de lader is actief wordt de GPS geactiveerd van de Carkit, trek je de lader er terug uit dan val je terug op de interne GPS van de iPhone
2. Ik heb nog geen tefoon gekregen in de wagen, maar 'k heb er wel al een paar opgebeld en toen kreeg ik de keuze om voor TomTom Carkit te kiezen en dan verliep het gesprek via de luidsprekers.
  #73  
Oud 12-11-09, 11:58
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
'K Heb geen autoradio met BT dus voorgaande vragen kan ik niet beantwoorden, maar deze wel:
1. Van zodra je de iPhone in de carkit plaatst en de lader is actief wordt de GPS geactiveerd van de Carkit, trek je de lader er terug uit dan val je terug op de interne GPS van de iPhone
2. Ik heb nog geen tefoon gekregen in de wagen, maar 'k heb er wel al een paar opgebeld en toen kreeg ik de keuze om voor TomTom Carkit te kiezen en dan verliep het gesprek via de luidsprekers.
Rumble je antwoord is mij niet duidelijk..
1. Dat je GPS versterking werkt zodra je het in de carkit stopt, ok. Maar moet je hiervoor je bluetooth gebruiken/inschakelen op de iphone?

2. "Ik heb nog geen tefoon gekregen in de wagen, maar 'k heb er wel al een paar opgebeld en toen kreeg ik de keuze om voor TomTom Carkit te kiezen en dan verliep het gesprek via de luidsprekers."
Welke luidsprekers van de auto of de carkit? En wat gebeurt er als je niet voor de TomTOmcarkit kiest?
Kun je omschrijven hoe een telefoontje gaat tijdens navigeren met muziek en hoe het geluid wordt verspreid en opgevangen? Gaat de muziek ook zachter/uit?

Sorry voor de vele vragen maar mij is het gewoon onduidelijk.
En voordat ik iets aanschaf van 99euro wil ik toch echt weten wat wel en niet kan.

Bedankt alvast voor je antwoord.
  #74  
Oud 12-11-09, 11:59
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Om de voorgaande vragen van omehar en sheppy (ikzelf) 1 voor 1 te beantwoorden hier de vraag of iemand het volgende zou willen proberen en de resultaten hier te willen posten:
- TT carkit in de auto -> iPhone nog NIET plaatsen
- aansluiten op cigaretten aansteker (dus aan lader)
- op iPhone BlueTooth UITZETTEN
- iPhone in de TT carkit plaatsen
- TomTom opstarten

==>> Wat gebeurd er nu???
(gebruikt TomTom de GPS in iPhone of is er middels de dock-connector reeds verbinding met de GPS in de TT carkit? komen aanwijzingen door de luidsprekertjes van de iPhone of door de grote luidspreken van de TT carkit?)

Dit zou antwoord moeten geven op de vraag 1 van omehar. Dan weten we tevens waar die BlueTooth verbinding voor nodig is met de TT carkit.

Mocht 1 van de lezers dit even willen proberen dan zijn omehar (neem ik aan, toch?), ik en waarschijnlijk andere bezoekers van dit forum die persoon zeer dankbaar.
  #75  
Oud 12-11-09, 12:14
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

'k Zal proberen duidelijker te zijn, wij Belgen hebben minder woorden nodig blijkbaar

- BT is niet nodig om een GPS verbinding te maken met de carkit, in de meeste gevallen staat BT bij mij af (als ik niet in de wagen zit) wegens batterij besparing

- Als je kiest voor TomTom Carkit om te bellen gaat het geluid via de luidsprekerS van de wagen. Met luidsprekers moet een halve verstaander al genoeg hebben, want er zit maar één luidspreker in de carkit

Ik bel héél weinig met de iPhone daar ik nog GSM heb van het bedrijf, maar 'k zal dit tijdens het weekend eens ten gronde testen, als ik voor niks mag bellen

Indien er nog niemand op Sheppy zijn vraag heeft geantwoord wil ik dit dan ook eens testen en hier posten.

Laatst gewijzigd door rumble101; 12-11-09 om 12:35. Reden: Verduidelijking!
  #76  
Oud 12-11-09, 12:29
Tjoky Tjoky is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 26
Standaard

Bluetooth is nodig om verbinding te maken met de TT Carkit!
  #77  
Oud 12-11-09, 21:28
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

'k Zal proberen duidelijker te zijn, wij Belgen hebben minder woorden nodig blijkbaar
Haha, ok laten we het daar op houden!

- BT is niet nodig om een GPS verbinding te maken met de carkit, in de meeste gevallen staat BT bij mij af (als ik niet in de wagen zit) wegens batterij besparing . Tja.. Opzich een duidelijk antwoord maar wordt in de volgende post al direct tegengesproken?!


- Als je kiest voor TomTom Carkit om te bellen gaat het geluid via de luidsprekerS van de wagen. Met luidsprekers moet een halve verstaander al genoeg hebben, want er zit maar één luidspreker in de carkit
Ok, Ik neem aan dat de muziek dan ook netjes uitgaat en de microfoon in de carkit zijn dienst gaat doen?


Ik bel héél weinig met de iPhone daar ik nog GSM heb van het bedrijf, maar 'k zal dit tijdens het weekend eens ten gronde testen, als ik voor niks mag bellen . Graag hoe meer details hoe beter.

Indien er nog niemand op Sheppy zijn vraag heeft geantwoord wil ik dit dan ook eens testen en hier posten.
Zeker, ben ik ook erg benieuwd naar.
  #78  
Oud 12-11-09, 21:40
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
- BT is niet nodig om een GPS verbinding te maken met de carkit, in de meeste gevallen staat BT bij mij af (als ik niet in de wagen zit) wegens batterij besparing . Tja.. Opzich een duidelijk antwoord maar wordt in de volgende post al direct tegengesproken?!
't Is duidelijk, je kunt niet lezen... Je hebt BT nodig om de carkit te gebruiken als carkit, dus het geluid via de luidspreker van de carkit. Je hebt GEEN BT nodig om gebruik te kunnen maken van de extra GPS versterker in de carkit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
- Als je kiest voor TomTom Carkit om te bellen gaat het geluid via de luidsprekerS van de wagen. Met luidsprekers moet een halve verstaander al genoeg hebben, want er zit maar één luidspreker in de carkit
Ok, Ik neem aan dat de muziek dan ook netjes uitgaat en de microfoon in de carkit zijn dienst gaat doen?
Voilà!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Indien er nog niemand op Sheppy zijn vraag heeft geantwoord wil ik dit dan ook eens testen en hier posten.
Zeker, ben ik ook erg benieuwd naar.
De BT wordt maar actief van zodra je de iPhone in de carkithouder plaatst, met een losse iPhone gebeurt er niks tussen BT iPhone en BT carkit.
  #79  
Oud 13-11-09, 15:11
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Dus, rumble101, als ik u goed begrijp:

(1)
iPhone in TomTom houder plaatsen maar NIET pairen via bluetooth met houder
==>> dan heb ik WEL de GPS versterker maar NIET de luidspreker/microfoon van houder ter beschikking

(2)
iPhone pairen met autoradio via bluetooth
==>> dan kan ik via autoradio naar muziek van iPhone luisteren, gesproken aanwijzingen horen en telefoongesprekken voeren

Dit zou eigenlijk precies zijn wat ik wil. Microfoon die aangesloten zit op radio werkt zeer goed en geluidskwaliteit van luidsprekers van radio natuurlijk beter dan die kleine in de houder.

Alvast bedankt voor uw geduld met mij!!!

Tussen haakjes: heeft u geen probleem ondervonden met het te kort pauzeren van muziek voor een gesproken aanwijzing?
  #80  
Oud 13-11-09, 15:44
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Ik gebruik enkel de AUX uitgang van de TomTom Carkit en de AUX ingang van de autoradio, geen BT via autoradio. De telefoongesprekken verlopen niet via de luidsprekers van de wagen. Ik kon kiezen tussen drie verschillende sources (iPhone, Speaker en TomTom Carkit). Als je kiest voor TomTom Carkit verlopen de gesprekken via de luidspreker van de TomTom Carkit, de andere twee via de iPhone.

Ik wil mij verontschuldigen voor de onduidelijkheid hieromtrent, bij mijn eerste test dacht ik dat de telefoongesprekken via de luidsprekers van de wagen ging, maar vandaag heb ik dit eens ten gronde getest en de gesprekken verliepen wel degelijk via de luidspreker van de carkit.

Een BT module voor mijn Alpine autoradio wordt dus overwogen

Als de telefoon ging werd Navigon zelfs afgesloten en automatisch terug opgestart na het beëindigen van het gesprek. De muziek werd gepauzeerd!

Het afsluiten van Navigon vond ik een jammere zaak, want ik kon niet meer zien waar ik heen moest!

Eens testen met TomTom, waar de muziek wordt gepauzeerd ipv op de achtergrond verdwijnt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 10:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 21:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 28-06-10 00:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 11:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 23:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.