//

iPhone 4S met tomtom carekit oplaadproblemen

iPhone 4S met tomtom carekit oplaadproblemen discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb een iphone 4s (laatste firmware) met tomtom carekit en sinds de 4s oplaadproblemen. de telefoon laad niet meer op, dus navigeren kan maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-01-12, 19:16
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard iPhone 4S met tomtom carekit oplaadproblemen

ik heb een iphone 4s (laatste firmware) met tomtom carekit en sinds de 4s oplaadproblemen. de telefoon laad niet meer op, dus navigeren kan maar voor korte tijd. weet iemand hoe ik dat probleem kan oplossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-01-12, 19:23
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Kan je de telefoon niet gewoon opladen via de gewone usb kabel en een usb poort in je wagen..?
  #3  
Oud 03-01-12, 19:45
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Heb je die 4S pas kort en ben je misschien vergeten een adaptertje op het blokje te plakken omdat die niet meer ingedrukt word doordat de 4 dunner is dan de 3GS?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg images.jpg‎ (9,2 KB, 11x gelezen)

Laatst gewijzigd door corne64; 03-01-12 om 21:57.
  #4  
Oud 03-01-12, 20:21
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

helaas ook geprobeerd met een losse kabel. lampje brand van de aansteker stekker, maar opladen ho maar? ligt dit dan aan de auto?
  #5  
Oud 03-01-12, 20:34
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namastee Bekijk bericht
helaas ook geprobeerd met een losse kabel. lampje brand van de aansteker stekker, maar opladen ho maar? ligt dit dan aan de auto?
Hoe geprobeerd met losse kabel?
  #6  
Oud 03-01-12, 20:35
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

probleem ontdekt. mijn vrouw heeft een 3gs, geen probleem met opladen, blijkbaar is de 'oude' carkit can de tomtom niet geschikt voor de 4s. iemand anders al op dit probleem gestuit?
  #7  
Oud 03-01-12, 20:38
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Zou het nogal straf (kras zoals jullie zeggen) vinden...maar het zou kunnen....
  #8  
Oud 03-01-12, 20:45
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

nou ja, net geprobeerd. eerst losse kabel geen contact, wel met de 3gs. daarna met de carkit, wel met de 3gs, niet met de 4s. tomtom verkoopt ook geen carkit voor de 4s als ik tenminste goed kijk op de website van hun. alternatieve oplossingen? graag!
  #9  
Oud 03-01-12, 21:58
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namastee Bekijk bericht
nou ja, net geprobeerd. eerst losse kabel geen contact, wel met de 3gs. daarna met de carkit, wel met de 3gs, niet met de 4s. tomtom verkoopt ook geen carkit voor de 4s als ik tenminste goed kijk op de website van hun. alternatieve oplossingen? graag!
Vergeten post 3 te lezen????? Hier word ik zo moe van.. Daar staat toch echt iets over een adapter die je moet gebruiken voor de 4/4S.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg images.jpg‎ (4,4 KB, 4x gelezen)
  #10  
Oud 03-01-12, 22:08
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

sorry dat je zo moe bent maar het blokje zit er al een tijdje op, geen nieuwe bruikbare tip dus. jammer
  #11  
Oud 03-01-12, 22:11
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namastee Bekijk bericht
sorry dat je zo moe bent maar het blokje zit er al een tijdje op, geen nieuwe bruikbare tip dus. jammer
Dat blokje zit er standaard op. Maar voor de 4/4S moet je op dat blokje nog een ander blokje plakken!!!!!!!
Plak er voor de gein maar eens even een stukje vilt op of iets dergelijks en dan zul je zien dat mijn manier werkt.
Om in het bezit te komen van zo,n adapter moet je even met de helpdesk van TT bellen en uit leggen dat je van een 3GS naar een 4S gegaan bent. Als je geluk hebt sturen ze je er een toe. Ik heb er ook nog eentje liggen.
  #12  
Oud 03-01-12, 22:17
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

beste corne64 ik ben in het bezit van zo een blokje, maar het helpt helaas niet. ik had ook liever een werkend en oplaadbare tomtom carkit gehad. ik ga op zoek naar een andere oplossing, shit happens sometimes. in ieder geval dank voor je tijd en moeite!
  #13  
Oud 03-01-12, 22:19
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namastee Bekijk bericht
beste corne64 ik ben in het bezit van zo een blokje, maar het helpt helaas niet. ik had ook liever een werkend en oplaadbare tomtom carkit gehad. ik ga op zoek naar een andere oplossing, shit happens sometimes. in ieder geval dank voor je tijd en moeite!
Vaag dat hij het dan wel doet met je 3GS meer niet met je 4S. Bij mij werkt hij er namelijk wel mee. Succes met het vinden van de oplossing.
  #14  
Oud 03-01-12, 23:51
moonbeam moonbeam is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

ik heb al lang een tomtom carkit,deze werkte perfect op mijn iphone 4,tot ik hem upgrade naar 5.0 en toen lade hij niet meer op. een vriend van mij heeft ook een iphone 4 met een oudere firmware versie 4.3 ofzoiets en daar laad hij nog wel mee op. heb tomtom al meerdere malen om raad gevraagd maar steeds zonder succes. zij beginnen altijd over dat adaptertje voor de iphone 4 maar dat heb ik al en heeft altijd ook gewerkt,tot aan de update 5.0. overal lees je over het probleem,maar er word niets aan gedaan.
dus men carkit is om weg te smijten dag 99euro
mooi zo tomtom,doe zo voort
  #15  
Oud 04-01-12, 15:35
01420 01420 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 40
Standaard

Hier geen enkel probleem met de TTcarkit (met extra opzetblokje) en de 4S.
Gewoon de carkit aangesloten aan de sigarettenaanstekerplug (scrablewoord?).
Laad keurig op, ook met de laatste software update.
Kan je probleem dus niet herleiden waarom het bij jou niet zou doen.
  #16  
Oud 09-01-12, 18:27
adberger adberger is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: nederlek
Berichten: 12
Standaard

Hallo hier hetzelfde probleem, 4 S laad niet op met de TomTom carkit, blokje zit eral, met de 4 geeft hij direct het oplaadgeluid, met de 4 s niet, losse autolaadkabel werkt weer wel.
Tevens laad de 4 s niet op met een Dock via de USB op mijn werk.
En uiteraard de 4 wel.

Wie o wie heeft suggesties

Ad
  #17  
Oud 03-03-12, 19:33
balletje84 balletje84 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard

Aangezien ik een iPhone 4s besteld heb moet ik natuurlijk ook dat opvul blokje hebben om het de carkit werkend te krijgen met mijn 4s.
Hier mijn mailtje naar TomTom.

==========================================================================
Ik heb een geruime tijd geleden de TomTom carkit aangeschaft voor mijn iphone 3GS. Dit werkt prima.

Nou krijg ik een deze dagen een nieuw toestel. De Iphone 4S.
En nou schijnt er een hulp stukje bij de nieuwere tomtom carkits geleverd te zijn toen de iphone 4 uitkwam om de ruimte op te vangen omdat de iphone 4 (S) dunner zou zijn.

Nou is mijn vraag waar ik dat hulp stukje kan verkrijgen zodat ik mijn nieuwe iphone 4(S) als nog kan gebruiken in de oude TomTom carkit.
========================================================================
Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Het klopt dat het mogelijk is om een hulpstukje te krijgen voor een iPhone 3 carkit, echter werken deze adapters alleen voor een iPhone 4 en niet voor een iPhone 4S. De iPhone 4S is namelijk fysiek lichtelijk anders dan de iPhone 4 waardoor de iPhone 4S niet opgeladen word met de adapter en de carkit in zijn algeheel niet samenwerkt met de iPhone 4S. Op dit moment zal er ook geen nieuwe hulpstukje uitkomen voor de iPhone 4S.

Met vriendelijke groeten,

TomTom Customer Care Team
  #18  
Oud 03-03-12, 20:36
Topneg01 Topneg01 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Smile

Ik had dat probleem ook. Dat blokje zorgt voor het naar achteren duwen van de adapter dit onderin de 4s komt. Ik plaats tegenwoording mijn 4s incl transparante bescherming in de houder en hij werkt perfekt. Heb een eigen blokje gemaakt die ik net zo dun maakte dat hij het uiteindelijk deed. Daarna vast gelijmd en alles wekt pefect.
Even proberen met opvullen dus.
suc6
Evert
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: TomTom Wireless GPS (9821x) met iPhone Eiso iPhone Navigatie 2 27-08-11 15:24
TomTom: Speculatie: TomTom Navigator 7 aangekondigd, TomTom is klaar voor de iPhone? iCulture iPhone Navigatie 0 29-05-09 18:40
oplaadproblemen Jolandavandongen iPhone algemeen 5 19-03-09 18:30
Onzichtbare accesoire aangesloten -> oplaadproblemen hugo3004 iPhone accessoires en onderdelen 6 25-11-08 21:47
TomTom: iphone 3g pairing met tomtom??? choke iPhone Navigatie 1 08-09-08 15:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:44.