//

Probleem power- en home-button door losse chips

Probleem power- en home-button door losse chips discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb hier een iPhone 5 liggen, die alleen maar in wil schakelen als ik hem aan de oplader hang, of aan mijn notebook hang. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-05-14, 19:15
henrybakker henrybakker is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard Probleem power- en home-button door losse chips

Ik heb hier een iPhone 5 liggen, die alleen maar in wil schakelen als ik hem aan de oplader hang, of aan mijn notebook hang.

Wanneer ik hem aan mijn notebook hang, geeft iTunes gelijk aan dat het apparaat in de herstelmodus zit. Het herstellen wil niet lukken, en de telefoon is op geen enkele manier uit de herstelmodus te krijgen op de normale manier.

Wat wel werkt is om het toestel aan te sluiten met de oplader of USB-kabel, en wanneer het Apple-logo in beeld verschijnt het te ontkoppelen. Het apparaat start dan wel op.

Maar nu komt het probleem: de aan-/uit-knop en home-knop werken niet. Ik heb het toestel uit elkaar gehaald, en heb vastgesteld dat er drie chips los lagen, bij de SIM-kaart-houder.



Wie heeft ervaring met het opnieuw solderen van deze chips? Of wie weet aan adres waar ik dit kan laten doen? De chips zijn ongeveer 1 bij 1 mm.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1MZR4DwWFuVpvdEQL.large.jpg‎ (109,1 KB, 66x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-05-14, 03:06
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Is je iphone wel nog te bedienen met Assitive Touch, want is het mogelijk geen kabel breuk ipv de 3 losse zekeringen die oorzaak zijn van het niet werken van home en power button?
  #3  
Oud 10-05-14, 11:50
henrybakker henrybakker is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard

Wat is "Assitive Touch"?

Uiteraard heb ik al gezocht op Google, en kwam op de volgende website terecht:

Broke off small jumpers when prying battery out of iPhone. - iPhone 5 - iFixit.

Toen ben ik gaan kijken hoe het met de chips van mijn iPhone zat, en kwam ook tot de conclusie dat ze los lagen. Het lijkt mij daarom ook zeer logisch dat daar het probleem zit.
  #4  
Oud 10-05-14, 18:42
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Assitive Touch kan je aanzetten bij instellingen-algemeen-toegankelijkheid- assitive touch- aan.
Op je homescreen zal dan een witte stip verschijnen waarmee je bepaalde functies kan bedienen, zoals de volume, beeld rotatie, home button, power button etc. etc.
  #5  
Oud 11-05-14, 09:24
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Apart de aansluiting van de batterij zit helemaal niet op die aangegeven plek ???(. Oeps te snel gereageerd en niet goed gelezen )




Deze is losgewrikt vanaf de verkeerde kant en heeft hierdoor deze chips beschadigd, ik vraag me af of je deze wel los kunt bestellen,
Deze terug solderen zal niet veel nut hebben omdat ze waarschijnlijk zelf ook defect (afgebroken ) zijn.

Je kan proberen de losse weerstandjes te vervangen door soldeerbruggen , let op dit kan tot gevolg hebben dat je hele iphone niet meer werkt . Maar ook kan het zijn dat je iphone weer gaat werken zoals het hoort .



Succes
  #6  
Oud 19-05-14, 14:36
yermolai yermolai is offline
• iOS
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Regio 076
Berichten: 67
Standaard

Die weerstandjes of zekeringetjes zitten er niet voor niets, dus doorsolderen van de verbinding zou ik niet doen.
  #7  
Oud 19-05-14, 22:45
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Gewoon doen , nu heb je er ook niks aan .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone home button/stembediening probleem. Massief iPhone algemeen 0 10-07-13 18:45
Iphone power button probleem Vinxion iPhone algemeen 3 15-07-12 18:23
iPhone 4-home button probleem matjeholland iPhone algemeen 4 02-01-12 10:28
Losse home button iPhone - reageert alleen als je in het midden drukt iRobin iPhone algemeen 9 07-09-11 18:21
iPod Touch 3g Home Button probleem tlbuis iPhone algemeen 0 12-05-11 17:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.