//

Microfoon werkt niet tijdens gesprek

Microfoon werkt niet tijdens gesprek discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allen, zoals sommigen op het forum hebben aangegeven hebben een aantal mensen problemen met de microfoon van de iphone tijdens gesprek. Ik heb deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-10-11, 01:36
T-800 T-800 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 25
Standaard Microfoon werkt niet tijdens gesprek

Beste allen,

zoals sommigen op het forum hebben aangegeven hebben een aantal mensen problemen met de microfoon van de iphone tijdens gesprek.

Ik heb deze klachten ook echter zijn ze ontstaan na de update naar iOS 5.0.
na een reset van de telefoon werkt het eerste gesprek ongeveer 40 seconden, het volgende gesprek 10 seconden, en daarna helemaal niet meer.
Er klinkt een paar keer een hard gekraak (lijn storing?), tussen het gekraak door ben ik te verstaan en ook voor het gekraak begint, en vervolgens ben ik in geen enkel gesprek meer verstaanbaar (er komt totaal geen geluid door).

Iedere keer de iphone herstellen met itunes is natuurlijk geen optie.
andere mensen met KPN als provider waar het toestel met bellen ermee op houdt na iOS 5.0?

Een nietje in het gaatje naast de oordopjes aansluiting plaatsen en jutteren (zoals iemand had aangegeven via youtube) bied geen oplossing, ook de koptelefoon aansluiten en deze een aantal malen voorzichtig en ferm heen en weer bewegen.
Herstel in itunes bied wel oplossing echter slechts 1 minuut maximaal.

Ik kan niet echt vinden of het een provider, hardware, software of IOS 5.0 probleem betreft. ik denk echter het laatste, maar heb niet gekeken wie hier een eerder OS heeft met exact hetzelfde probleem.

Iemand nog een tip of hint? tis zo verschrikkelijk irritant als je t toestel zakelijk gebruikt (en privé ;]) bah bah.

edit: nee het toestel staat niet op mute, in de wacht of op luidspreker. Het op luidspreker zetten van het toestel bied ook geen oplossing ;(
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-11, 11:37
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Je hebt al eens een herstel gedaan. Heb je daarna de backup terug gezet? Daarmee komt ook een eventuele softwarefout weer op je iPhone. Wellicht is toch opnieuw herstellen zonder de backup terugzetten de oplossing.
Het zou ook nog kunnen dat het probleem in je sim zit. Niet erg waarschijnlijk, maar wie weet. Heb je het al eens met een sim van een ander geprobeerd?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 27-10-11, 13:01
T-800 T-800 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 25
Standaard

bij het herstel heb ik geen backup teruggezet, de software kwam van Apple en heb de telefoon als een nieuwe iPhone geconfigureerd. dit bood geen oplossing.

het vreemde wil dat inderdaad de tip van de andere simkaart wel hielp! om een of andere reden blijkt het een Kpn storing te zijn misschien? heel vreemd dit. ik bestel in ieder geval even een andere sim. misschien dat er iets van storing bij mij in de buurt zat?

ben in ieder geval blij dat ik nu normaal kan bellen. mocht het weer voorkomen dan zet ik het er hier weer bij.

merci!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Microfoon werkt niet julos iPhone algemeen 5 15-08-11 21:11
Ik niet meer ophangen tijdens een gesprek!! iMafia75 iPhone algemeen 1 04-05-11 17:37
microfoon werkt niet lennardude iPhone algemeen 1 15-01-11 19:27
De ander hoort mij niet/slecht tijdens gesprek haakwei111 iPhone algemeen 4 23-05-09 21:27
Luidspreker werkt niet meer tijdens gesprek Lucasgent iPhone algemeen 2 05-03-09 21:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.