iPh4 stuk - ProAssist garantie vervalt, wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iCultureforumleden, Ik heb een probleem met mijn iPhone 4. Ik probeer het zo kort en bondig mogelijk te beschrijven. Het ligt nogal lastig, maar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
iPh4 stuk - ProAssist garantie vervalt, wat nu?
Beste iCultureforumleden,
Ik heb een probleem met mijn iPhone 4. Ik probeer het zo kort en bondig mogelijk te beschrijven. Het ligt nogal lastig, maar misschien dat jullie aller ervaring mij op weg kan helpen. Alle hulp is welkom. Probleem Toestel: Sinds dinsdagmiddag wil mijn iPhone 4 niet meer opladen. Ik heb meerdere opladers geprobeerd, het zelfs met juice packs (mobiele batterij) geprobeerd. Niets hielp. Wat echter vreemd is, is dat de juice packs wel aangeven stroom te leveren d.m.v. blauwe led-lampjes. Wanneer ik de telefoon uitzet en aansluit op een oplader of een juice pack springt de telefoon aan, maar laadt deze vervolgens niet op. Omdat de telefoon niet wordt herkend als ik deze aansluit op iTunes, kan ik ook geen restores e.d. plegen. Ik heb toen hoopvol nog de nieuwe firmware pc-free geïnstalleerd, maar ook dat mocht niet baten. Probleem ProAssist: Samen met mijn abonnement heb ik in Juli 2010 de duurste verzekering van PA afgesloten. Ik belde hun dus in de veronderstelling dat mijn toestel gerepareerd kon worden, maar het bleek dat PA mij had geroyeerd. Waarom? Omdat er schijnbaar in December 2011 niet automatisch kon worden afgeschreven. Hier heb ik verder geen schrijven van mogen ontvangen, en ProAssist heeft dus naar eigen wil mijn verzekering beëindigd. Ik voel me een hierdoor een beetje bekocht, want die anderhalf jaar premie heb ik natuurlijk betaald uit voorzorg. Hoe verder? Ik wil nu straks zowel naar T-Mobile als Apple om dit geval te bespreken en te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Mijn doel is om één van de bedrijven in ieder geval gratis onderzoek te laten doen naar het probleem - maar omdat mijn PA verzekering is geroyeerd en er bovendien een hele dunne barst door mijn achterglas loopt, ben ik bang dat beide bedrijven mij aan het spies jagen onder het mom van 'gebruiksschade'. De haarlijnbarst zit er echter sinds Aug 2010, en heeft mij nooit problemen gebracht. Ik ben zelf dus van mening dat dit geen invloed heeft gehad op de werking van het toestel. En gezien de reputatie van PA heb ik niet de gok genomen om voor een kleine barst mijn toestel meerdere weken kwijt te zijn. Paar vragen:
Als je tot hier bent gekomen met lezen ben je een held. Dank je. EDIT: Toch even een foto van de barst ter illustratie. Laatst gewijzigd door TyronIAM; 29-03-12 om 04:54. Reden: Foto barst. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Citaat:
Geen premie betalen = niet verzekerd Ga er maar van uit dat je nu voor alle kosten zelf mag opdraaien omdat je niet verzekerd bent en ook omdat de garantie foetsie is. Succes gewenst |
#3
|
||||
|
||||
Je zult vermoedelijk wel gelijk hebben timosha, maar het blijft vreemd dat een bedrijf als ProAssist niet een herinnering of aanmaning stuurt maar gewoon het contract verbreekt zonder verdere communicatie.
Kunnen ze dit zomaar doen? Wat staat er in hun voorwaarden? |
#4
|
||||
|
||||
Ik denk dat hier iets te snel geoordeeld wordt:
Pro-Assist schrijft in 1 keer de premie voor 3 maanden vooruit af...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other! |
#5
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar goed, dat zijn allemaal juridische kwesties en dat laat ik liever over aan de deskundologen ter zake |
#6
|
||||
|
||||
Misschien heeft Tyron die ene mislukte betaling in december niet opgemerkt?
Maar goed, met de discussie daarover schiet hij niets op, dus back to topic. Tyron, heb je een rechtsbijstandsverzekering? (dan zou ik die nu inschakelen) |
#7
|
|||
|
|||
Voor zover ik weet, zijn bedrijven verplicht om je altijd op de hoogte te brengen dat een betaling is mislukt. Er kan simpelweg gewoon wat fout zijn gegaan en moet er de kans geboden worden om dit recht te trekken...
|
#8
|
||||
|
||||
Citaat:
Nee, dit is - hoe gek het misschien ook klinkt - me destijds niet opgevallen. December is een maand waar ik voornamelijk bezig ben geld uit te geven aan kerstcadeau's e.a. zaken, heb daar niet op gelet. Heel dom van mezelf, ben ik het helemaal mee eens. Het is inderdaad ook zo dat ProAssist eens in de drie maanden afschreef, ironisch genoeg zouden ze dan nu zo'n beetje moeten afschrijven. Citaat:
10.2 Indien de premie, na aanmaning door ProAssist, niet tijdig wordt voldaan, komt de dekking met onmiddelijke ingang te vervallen en in is de overeenkomst beëindigd, onverminderd het recht van ProAssist genoemd in Artikel 10.4. 10.4 Na beëindiging van deze overeenkomst blijft de premie verschildigd over het lopende kwartaal. Reeds voor het lopende kwartaal betaalde premie wordt niet gerestitueerd. Citaat:
Wat ik vreemd vind is dat ik dus NIETS hoor over de 'verschuldigde premie' na het beëindigen van mijn overeenkomst. Volgensmij had de ING rond December trouwens een regen aan storingen te verwerken. Misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft gehad. In ieder geval, ik had natuurlijk gewoon graag op de hoogte gesteld willen worden. Dan was ik die 30 euro wel persoonlijk komen brengen. Citaat:
Zelf voor de kosten opdraaien is te overzien, maar vervalt mijn garantie ook direct door de barst denk je? |
#9
|
||||
|
||||
Over artikel 10.2: heb je dan wel een aanmaning van ze gehad?
|
#10
|
|||
|
|||
|
#11
|
||||
|
||||
Dan lijkt mij dat ze de verzekering niet op basis van artikel 10.2 mogen beëindigen.
Helaas ben ik ook maar een leek. Juridische hulp van een expert was/is handiger... |
#12
|
|||
|
|||
Wees blij dat pro assist t toen zelf gestopt heeft want ik heb echt denk wel 6 jaar lang betaalt voor een toestel wat ik al heel lang niet meer had!
Opzeggen lukte op geen enkele wijze want ik moest dan t toestel nummer hebben ja weet ik t toestel ligt al in de prullebak bij wijze van! En overzetten naar t nieuwe toestel kon onmogelijk zeiden ze... Misschien de moeite waard om een afspraak in de Genius bar te maken in Amsterdam? Die kijken in ieder geval wel naar je toestel! |
#13
|
|||
|
|||
Beste,
Ik zou uw toestel gewoon laten maken door een derden. Dan heb je het voordeel dat het ook snel gebeurt en heb je al het gezeik van die verzekering niet. Dit zal waarschijnlijk nog goedkoper zijn dan het eigen risico dat uw kwijt zal zijn aan de reparatie als het via de verzekering zou lopen. Indien het vervangen van de dockconnector of batterij niet helpt, dan kunt u het nog verder proberen bij de verzekering. Maar op het moment zit u zonder toestel en dat werkt al helemaal niet.. |
#14
|
||||
|
||||
U zou terug moeten naar T-mobile en opeisen dat uw telefoon niet correct werkt. Jij hebt recht op een goed product en na minder dan 2 jaar is die nu stuk. Gewoon teruggaan naar een t-mobile shop. Garantie hier is meer dan twee jaar, dat is wettelijk verplicht. Als we van uit gaan dat een iPhone 4 van 600€ zeker meer dan 2 jaar mee gaat.
Als u normaal met uw telefoon om bent gegaan dan is er geen probleem, is hij in het watergevallen zou dat erg lastig kunnen zijn. De verkoper is nog steeds aansprakelijk voor dit. Geloof mij maar, als je sterk in je schoenen staat en weet wat je rechten zijn dan behaal je die ook. Wat betreft die barst, daar kunnen ze moeilijk mee doen ja. Als je zegt dat de barst allang gebeurd was voor het voorval zouden ze j moeten geloven anders mogen ze dat lekker gaan bewijzen.
__________________
Laatst gewijzigd door RWK; 30-03-12 om 02:19. Reden: N |
#15
|
||||
|
||||
Dat klopt denk ik niet. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, maar hier al lang bij de koper, die door die barst niet sterk staat.
|
#16
|
||||
|
||||
Inderdaad dat klopt, dan zou de verkoper moeten bewijzen dat zijn telefoon normaal functioneerde na de barst.
|
#17
|
|||
|
|||
Citaat:
Een toestel wordt nooit deels gerepareerd. Zij kunnen nu als argument geven dat het door valschade is gebeurt. Zelfde geldt bij de HTC's, waarbij lakschade op de behuizing zit, dan wordt hij ook niet gerepareerd, en dat is nog veel minder erg. |
#18
|
||||
|
||||
|
#19
|
||||
|
||||
|
#20
|
|||
|
|||
gewoon zelf nieuwe dockconnector installeren?
als je geen twee linkerhanden hebt is het perfect mogelijk. op internet staan handleidingen en webshops genoeg om het zelf te doen, gewoon de nodige tijd nemen en valt wel mee hoor |
Labels |
garantie, iphone4, oplaadprobleem, proassist, reparatie |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 4s nu al stuk, wat nu? | blaugrana | iPhone algemeen | 34 | 31-10-11 01:51 |
Jailbreaken & unlocken VERVALT DE GARANTIE??? | Gino420 | Jailbreak | 2 | 24-08-10 12:11 |
iPhone: Cydia stuk, repareren gaat toch wat lastiger dan gedacht | F16Driver | Jailbreak | 2 | 01-05-10 20:24 |
Pas op met Jailbreak, garantie vervalt en je bent je iPhone kwijt | gserban | Archief | 47 | 13-08-08 21:24 |
Oplader stuk, wat nu? | neoghost | iPhone algemeen | 3 | 05-08-08 13:12 |
|
|