Geen speakergeluid, hardware of software probleem? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn speaker is nog steeds schijnbaar defect. Het viel me vandaag op dat wanneer ik de silent ringer switch on zet, mijn iphone geen kort ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Mijn speaker is nog steeds schijnbaar defect. Het viel me vandaag op dat wanneer ik de silent ringer switch on zet, mijn iphone geen kort trilsignaal geeft, terwijl hij dat voordat mijn speaker stil werd wel deed. De iphone gaat wel in stille stand, want ik zie het belletje met de streep erdoor wel op mijn scherm verschijnen. Wanneer ik gebeld word, trilt mij iphone wel gewoon. Kortom, het gedoe met de trilfunctie lijkt me softwarematig, zou het probleem met de speaker dat ook niet softwarematig kunnen zijn? En zou het dus niet in het profiel zitten of de silent ringer switch? Iemand een fix idee?
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Ik heb hetzeflde probleem, mijn iPhone ''denkt'' dat er continue een headset inzit (alhoewel de ipod soms wel op pauze gaat als ik de oordopjes hem eruit haal). Bijzonder irritant want mijn headset is allang weg en ik heb nu sennheiser oordopjes (zonder microfoon) wat dus betekent dat ik ook niks meer hoor als ik wordt gebeld.
Maar ik heb nu net alles weer een beetje op orde na mijn laatste reboot van een maand geleden (alle muziek was weg, contactpersonen, foto's, instellingen)... De enige mogelijkheid is dus NOG een keer alles eraf flikkeren? |
|
||||
|
||||
Ik heb precies het zelfde probleem gehad. Even met de plug in en uit werkte niet maar na herhaaldelijk de plug in en uit te bewegen (misschien wel 15 keer) had ik ineens weer geluid.
Misschien nog een poging waard
|
|||
|
|||
nee die oplossing werkt niet voor mij. Gisteren ging wonderbaarlijk mijn trilfunctie weer werken wanneer ik de silent ringer switch omzette. Ook wanneer ik een smsje krijg trilt mijn iphone weer.. Heel apart dat dit ineens weer ging functioneren. Heel apart, want ditzelfde gebeurde met mijn speaker een tijdje geleden. Plotseling werkte het weer, het heeft niet lang geduurd, want een paar dagen later stopte mijn geluid ook weer te werken. Dus nu trilt mijn iphone wel weer, maar de speaker werkt nog steeds niet. Dit alles doet mij vermoeden dat het hele probleem softwarematig is.. Zou de nieuwe 2.0 firmware het probleem verhelpen of bestaat er een andere fix/oplossing voor mijn probleem?
|
|
|||
|
|||
Gelukkig, mijne doet het weer helemaal.. misschien ook een tip voor anderen met dit probleem: vloeibare lucht. Bij de computerwinkel hebben ze van die busje van 'Wecare' geloof ik om apparatuur schoon te spuiten met lucht. Hebben even de iphone op de kop gehouden een tijdje die lucht (is gewoon normale lucht onder druk dus is er speciaal voor om de dingen niet kapot te maken zeg maar) in de earplug te spuiten.. Daarna misschien nog een paar tikjes tegen je iphone aangeven en bij mij begon het toen weer te werken...
Denk niet dat dit bij iedereen werkt maargoed, het is het proberen waard. |
|
|||
|
|||
Mooi dat hij het weer doet joostje. Stof in de earphone poort is bij mij niet het probleem, vanmiddag nog schoongemaakt...
|
|
|||
|
|||
Bij mij is ook ineens het geluid weg en lukt bellen niet meer; bovendien geeft het apparaat zelf het bericht dat "reparatie vereist" is. "bellen kan niet meer". Niet officieel gekocht, versie 1.1.4. Wie heeft dit probleem ook?
|
|
||||
|
||||
je baseband is dan waarschijnlijk stuk even een restore in DFU doen en dan kan je weer bellen
|
|
|||
|
|||
Beste mensen,
Nadat mijn telefoon aangaf dat bellen niet meer kon en reparatie vereist is, heb ik op aanwijzing van een van jullie een restore gedaan (weet niet meer hoe). Ik krijg nu de unlockte telefoon denk ik, met emergency call (in allerlei talen) er op en in itunes het bericht dat er een bijbehorende simkaart in moet. Nu dus "unlocken"? Kan iemand mij aangeven hoe ik dat moet doen? |
|
||||
|
||||
Citaat:
succes |
|
|||
|
|||
Beste Jeremy14
Na veel gepruts is het mij uiteindelijk gelukt om de iPhone weer werkend te krijgen. Nu nog proberen NL er weer op te krijgen. Erg veel dank. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Hoera, na veel research werkt de iPhone weer en het is me zelfs gelukt om de NL-taal er weer op te krijgen. Wat nog niet lukt is de bluetooth en de Wi-Fi weer geinstalleerd te krijgen. Zelfs enkele malen via ilibery+ (mac) krijg ik het niet voor elkaar. Wie kan me helpen? (versie 1.1.4).
Laatst gewijzigd door pangenent; 09-07-08 om 22:36. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Vraagje ik heb sinds gisteren een iphone 16gb white, als ik muziek of wat dan ook afspeel klinkt er goed geluid uit de linkse speakertje en heel zacht geluid uit het rechter speakertje klopt dit?
|
|
|||
|
|||
Er zit rechts geen speaker, daar zit de microfoon. iPhones hebben maar 1 speaker.
|
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Hoe te zien of een Iphone software of hardware simlockvrij kent? | pokpokpok | Koopinformatie Nederland | 0 | 08-04-10 14:08 |
Iphone 3G geen beeld --> Hardware probleem? | dominiqueske | iPhone algemeen | 1 | 27-08-09 14:20 |
kiezen tussen hardware of software matig unlocken? | btwvince | Archief | 8 | 10-12-08 19:34 |
Speakergeluid | masterfrodo | Archief | 1 | 20-09-08 00:02 |
|
|