//

Batterij iPhone 5 te snel leeg

Batterij iPhone 5 te snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) bij mij gaat ie gewoon een hele dag mee.. einde van de avond gewoon weer in de lader stoppen.....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11-10-12, 15:55
RobertLousberg RobertLousberg is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 1
Standaard

bij mij gaat ie gewoon een hele dag mee.. einde van de avond gewoon weer in de lader stoppen..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 13-10-12, 10:57
frajoo12 frajoo12 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 4
Standaard

Ik gebruik mijn iPhone5 exact hetzelfde en in dezelfde omstandigheden als mijn iPhone4S, maar de batterij van de 5 is veel sneller leeg! Ik moet aan het einde van de dag bijladen, anders redt ik het niet tot 23-24.00u, en dit was de 4S niet het geval. Wat iPhone schrijft, 8u talktime, 225u standby time, enz..., klopt van geen kanten!!!
  #23  
Oud 13-10-12, 11:08
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Had je op je 4S ook FW 6.0 ? Zoniet dan kan het vergelijk nogal mank gaan. Het verschil zit volgens mij niet in de hardware maar in de software. Je moet volgens mij heel goed in de instellingen allerlei 'onnodige' zaken die zo niet in de vorige FW's zaten uitschakelen om een goede batterijduur te krijgen.
  #24  
Oud 13-10-12, 11:13
frajoo12 frajoo12 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 4
Standaard

Ik had inderdaad op de 4S ook al 6.0, dus het is 1:1 te vergelijken. Wat ik bij de 4S deed en nu ook bij de 5 doe, is altijd het uitschakelen van niet gebruikte apps, bij mij draait enkel mail, whatsapp, berichten, telefoon, ook dit is 1:1 hetzelfde
  #25  
Oud 13-10-12, 11:24
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

OK, dan zit het daar niet in. Hoeveel keer is de 5 al volledig opgeladen? Het kan namelijk zijn dat de batterij nog niet volledig op zijn top is. Misschien dat een paar keer kalibreren (door volledig ontladen en weer geheel opladen) een beter resultaat geeft ?
  #26  
Oud 13-10-12, 11:32
frajoo12 frajoo12 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 4
Standaard

Ik heb de 5 sinds vorige week zaterdag, ik laad deze elke nacht van ongeveer 23.30-24.00u tot 07.30-08.00u, dus is altijd 100% geladen. Vroeger werd altijd gezegd, dat was bij o.a. de Nokia's e.d., dat je de eerste keer 12uur aaneengesloten moest laden, maar heb ik bij de iPhone's 4, 4S en nu de 5 niet gedaan, ik denk ook niet dat dit nog het verschil maakt. Kalibreren zou misschien niet slecht zijn, maar kun je de iPhone direct volledig ontladen, of moet dit gewon gebeuren door gebruik en effectief wachten tot deze helemaal leeg is?
  #27  
Oud 13-10-12, 13:43
Trust^ Trust^ is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 53
Standaard

Batterijduur van mijn oude 3GS is vooruit gegaan, doordat ik het oplaad waneer het batterijpercentrage 10% en minder is en volledig opgeladen is. niet ertussen eruit halen. mijn Edge staat ten alle tijden aan en af en toe doe ik mijn 3G ook aan het is verbazendweken vooruit gegaan Gebruik 12 uur 37 min standby tijd 2 dagen en 8 uur

Me iPhone ging op 18% al uit toen der tijd.

Mijn advies bij aankoop volledig laden indien batterij 100% is van lader halen. pas opladen indien batterijpercentage onder 10% is en dan volledig laden.
  #28  
Oud 31-10-12, 08:11
rmondie rmondie is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 67
Standaard zelfde probleem

Hier hetzelfde probleem iphone nu 2 dgn oud.
alle programma's staan uit en na een nacht is de accu van 97% naar 78 % gegaan wetend dat mijn iphone 4 dan nog gewoon op 100 staat bij geen gebruik na een nacht en alles uit
  #29  
Oud 31-10-12, 08:24
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Bekijk bericht
Ik snap het niet helemaal.
Maar ik sta op om 06.30 uur en haal hem van de lader af.
S'avonds rond 00.00 uur ga ik naar bed en heb dan nog zo'n 20% over.
Ik Whatsapp een klein beetje, lees de binnen komende mail en kijk af en toe op de Nu.nl app, hiermee hou ik het niet langer mee vol.
Tussen 07.30/16.00 uur staat de blauwe tand aan.
2 dagen gaat mij echt niet lukken
Sinds ik BatteryDoctor (is gratis) gebruik (nu 24 dagen) gaat de accu aanmerkelijk langer mee. Aan het einde van de dag ligt het percentage nu op ongeveer 40% en in het weekend kan ik een dag laden overslaan.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #30  
Oud 31-10-12, 15:14
iJack's schermafbeelding
iJack iJack is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 67
Standaard

Nou ik had ook al een paar dagen dat ik met amper gebruiken toch zo'n 8% per uur achteruit ging. Gister toch maar helemaal als nieuwe ingesteld. En vandaag echt stukken beter.

Momenteel: 77%
Gebruik: 2u18m
Standby: 7u13m

Ikke weer tevreden
  #31  
Oud 31-10-12, 16:08
DeGVR DeGVR is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Haal gemiddeld 5 uur uit mijn iPhone 5. Echt belachelijk als je vergelijkt dat mijn twee jaar oude iphone 4 het dubbel zo goed deed.

Kijk hier maar eens: https://discussions.apple.com/thread...rt=30&tstart=0
  #32  
Oud 31-10-12, 16:52
SPEEDMAN SPEEDMAN is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 16
Standaard

BEste,

ik heb voor mezelf de oplossing gevonden en ik wou dit niet nalaten met jullie te delen:

ik las de volgende zaken op verschillende fora en dit gecombineerd loste het op voor mij:

- bij instellingen> Icloud > SAFARI uitzetten!

blijkbaar is er een bug dat safari succesloos blijft proberen de bookmarks van icloud op te halen. vandaar ook het grote datagebruik bij velen en ook de snel lege batterij

- bij instellingen > Icloud> passbook uitzetten!

dit zou ook helpen. heb dit ook gedaan

- Instellingen > facebook> integratie totaal uitzetten.

hierna alle applicaties in het geheugen sluiten en zéker mail en safari

nu rebooten: home knop + aan/uit knop blijven induwen tot je het appeltje ziet.

dit heb ik ook gedaan. Sinds ik dit laatste deed ging mijn batterij een pak langer mee.

weet wel: je moet hem nu weer aan de lader leggen als je gaat slapen bv en hem een hele nacht laten aanliggen zodat hij de batterij recalibreert. de dag erna echt eens zien wat je ervaring is, ben benieuwd !

ik haalde mijn iphone om 10u van de lader. Nu, 15u51 en al 2 uur gebeld vandaag, batterij op 77%. dit is nog redelijk imo.

als ik hem de hele dag niet gebruik staat hij savonds op 95 ofzo.
probeer dit eens en hou me op de hoogte of het ook voor jullie werkt.

Laatst gewijzigd door SPEEDMAN; 31-10-12 om 18:33.
  #33  
Oud 31-10-12, 17:29
atonba atonba is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 66
Stuur een bericht via MSN naar atonba
Standaard

Ik ga het proberen. Mijn batterij sucks!
  #34  
Oud 31-10-12, 17:48
Kenn19 Kenn19 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

ik ondervind ook problemen met mijn nieuwe iphone 5, had namelijk om 12 uur ( s' nachts ) hem volledig opgeladen ( 100 % ) toen heb ik de wekker aangezet en hem dus op standby laten staan tot 7 uur s ochtends en toen ik opstond had ik nog maar 51 % over dat is toch niet normaal? of moet ik wachten want heb mijn iphone vanaf gisteren en vind dit als ik kijk naar mijn iphone 4S niet bepaald normaal.
  #35  
Oud 31-10-12, 18:11
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kenn19 Bekijk bericht
ik ondervind ook problemen met mijn nieuwe iphone 5, had namelijk om 12 uur ( s' nachts ) hem volledig opgeladen ( 100 % ) toen heb ik de wekker aangezet en hem dus op standby laten staan tot 7 uur s ochtends en toen ik opstond had ik nog maar 51 % over dat is toch niet normaal? of moet ik wachten want heb mijn iphone vanaf gisteren en vind dit als ik kijk naar mijn iphone 4S niet bepaald normaal.
Hoe bedoel je standby?
  #36  
Oud 31-10-12, 18:13
Kenn19 Kenn19 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik bedoel met standy dat ik hem gewoon uitzet door op de uit knop te drukken ( niet volledig uit ) maar gewoon tot zwart scherm
  #37  
Oud 31-10-12, 19:01
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kenn19 Bekijk bericht
of moet ik wachten want heb mijn iphone vanaf gisteren
Je moet je accu volledig laden en leeg laten trekken tot 20%, daarna weer volledig laden, en weer tot 20% leeg trekken enz enz en dit zolang mogelijk volhouden, want daarmee krijg je een betere werking van je accu.
Dit is een must bij elke nieuwe accu. En gebruik BatteryDoctor dat is een aanrader en gratis.
  #38  
Oud 31-10-12, 19:11
Kenn19 Kenn19 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Ja ik haal maar net 6 uur met een batterij en dan 10 uur standby dus daar kom ik de dag niet eens mee door ;/ mja moet even kijken hoe het is over een week of 2 want als het dan nog is wil ik een andere...

En bedankt voor de tip!
  #39  
Oud 31-10-12, 22:17
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Ik kijk er wsh gewoon overheen maar waar of met wat checken jullie de batterijduur? Kom niet verder dan de voice-over mogelijkheid maar die vind ik niet zo handig geloof ik...
  #40  
Oud 31-10-12, 22:19
Kenn19 Kenn19 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Dat kan je zien als je naar instellingen gaat --> algemeen --> gebruik en dan kan je dat daar zien
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij Iphone 3g snel leeg. roelske iPhone algemeen 1 17-05-12 20:53
iPhone 4 batterij snel leeg? stereopanda iPhone algemeen 11 04-08-10 14:14
iPhone batterij snel leeg jketting1 iPhone algemeen 27 15-01-10 15:09
iPhone 2g batterij snel leeg Jeffmeister iPhone algemeen 5 23-08-09 18:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:18.