//

Scherm kapot (glas)

Scherm kapot (glas) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bedankt voor je reactie! Maar is dat een scherm van glas of plastic?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #301  
Oud 05-08-10, 15:58
iMilan iMilan is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 20
Standaard

Bedankt voor je reactie! Maar is dat een scherm van glas of plastic?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #302  
Oud 05-08-10, 15:59
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Dat kan ik gelukkig van hieraf ook niet zien Ik weet ook niet of er van plastic bestaan? Ik weet wel dat dealextreme over het algemeen wel goede producten verkoopt (is geen garantie natuurlijk).
  #303  
Oud 13-08-10, 21:07
p@ul p@ul is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Heb een scherm besteld bij deal extreme en ook keurig netjes ontvangen.
na plaatsen van het scherm werkt het niet helemaal goed.
als ik iets selecteer dan kies hij de app die er links langs staat!?
als ik de geheel linkse aanraak kiest hij de meest rechtse.
lijkt (klinkt vreemd) of het een chinees toetsenbord is wat van rechts naar links werkt.
erg vreemd dus.
ga nu opzoek naar een andere oplossing
  #304  
Oud 13-08-10, 21:48
tieme002 tieme002 is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door p@ul Bekijk bericht
Heb een scherm besteld bij deal extreme en ook keurig netjes ontvangen.
na plaatsen van het scherm werkt het niet helemaal goed.
als ik iets selecteer dan kies hij de app die er links langs staat!?
als ik de geheel linkse aanraak kiest hij de meest rechtse.
lijkt (klinkt vreemd) of het een chinees toetsenbord is wat van rechts naar links werkt.
erg vreemd dus.
ga nu opzoek naar een andere oplossing
Minder! weet je zeker dat je de kabeltjes goed hebt aangesloten? Lijkt me dat je nog wel garantie hebt op dat onderdeel, of niet?

Heb je die lui van Deal Extreme al gebeld/gemaild?

Succes iig...
  #305  
Oud 13-08-10, 22:59
kadim_nr1 kadim_nr1 is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door p@ul Bekijk bericht
Heb een scherm besteld bij deal extreme en ook keurig netjes ontvangen.
na plaatsen van het scherm werkt het niet helemaal goed.
als ik iets selecteer dan kies hij de app die er links langs staat!?
als ik de geheel linkse aanraak kiest hij de meest rechtse.
lijkt (klinkt vreemd) of het een chinees toetsenbord is wat van rechts naar links werkt.
erg vreemd dus.
ga nu opzoek naar een andere oplossing
Heeft het niet te maken dat je het andersom hebt geplaatst ?
  #306  
Oud 15-08-10, 20:13
tieme002 tieme002 is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kadim_nr1 Bekijk bericht
Heeft het niet te maken dat je het andersom hebt geplaatst ?
Andersom? Dat kan niet eens!
  #307  
Oud 18-08-10, 19:31
kadim_nr1 kadim_nr1 is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tieme002 Bekijk bericht
Andersom? Dat kan niet eens!
hahaha ik bedoelde de 3 kabels
  #308  
Oud 13-09-10, 01:21
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

Omdat er een stofdeeltje was tussen het scherm, heb ik hem gedomenteerd. Bij het kuisen is er een barst ontstaan in de linker onderhoek. De touchscreen werkt nog en de glas is intact. Welke stukken moet ik nu bestellen? Weet er iemand van jullie een winkel die het goedkoop kan herstellen of die stukken verkoopt?
  #309  
Oud 13-09-10, 06:22
Arash Arash is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 57
Standaard

In principe dan alleen het bovenste plaatje van de "touch screen", maar deze is heel lastig los te halen van de touch screen zelf.
Ik zou dus gewoon een digitizer panel aanschaffen, zoek even op marktplaats op "3G digitizer" en je zal er genoeg vinden..

Edit: hier heb je ze dus ook en zijn volgens mij erg goedkoop:
http://www.appledoc.nl/shop/3g/
Wel imitatie neem ik aan.

Laatst gewijzigd door Arash; 13-09-10 om 06:24.
  #310  
Oud 13-09-10, 08:59
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arash Bekijk bericht
In principe dan alleen het bovenste plaatje van de "touch screen", maar deze is heel lastig los te halen van de touch screen zelf.
Ik zou dus gewoon een digitizer panel aanschaffen, zoek even op marktplaats op "3G digitizer" en je zal er genoeg vinden..

Edit: hier heb je ze dus ook en zijn volgens mij erg goedkoop:
AppleDoc | Webshop | iPhone 3G
Wel imitatie neem ik aan.
Zou ik dan die van 17,85€ bestellen of die van 39,98€? Omdat ik met krassen op het scherm zit, wil ik die ook vervangen. Is het dan niet beter om de 2de te kopen of zit alles wat ik nodig heb al in de eerste?
  #311  
Oud 13-09-10, 09:07
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door p@ul Bekijk bericht
Heb een scherm besteld bij deal extreme en ook keurig netjes ontvangen.
na plaatsen van het scherm werkt het niet helemaal goed.
als ik iets selecteer dan kies hij de app die er links langs staat!?
als ik de geheel linkse aanraak kiest hij de meest rechtse.
lijkt (klinkt vreemd) of het een chinees toetsenbord is wat van rechts naar links werkt.
erg vreemd dus.
ga nu opzoek naar een andere oplossing
Ik heb iets soortgelijks. Had voor de 3GS een glas+digitizer+LCD besteld. Alles gemonteerd en toen bleek de 3e kolom icoontjes niet te werken. Heel vreemd. Oude scherm van mijn oude 3GS gemonteerd: alles werkte weer, alleen zo af en toe dat het scherm niet reageerde (dat had mijn oude 3GS ook). Vervolgens weer dat schermpje van Dealextreme gemonteerd : 3e kolom niet werken.

Nu had ik ze gemaild met een foto ervan (aangegeven wat er niet werkte door een knap staaltje Paint....) en nu willen ze dat ik het terug ga sturen waarna ze het gaan beoordelen en dan een nieuwe gaan opsturen. Al met al ben ik dan 3 weken verder en bovendien kost het verzenden ervan meer dan het produceren van zo'n schermpje. Maarja, heb ze gevraagd of dit nu niet anders (sneller) kan en dat ik meteen wat extra spulletjes bij ze wil bestellen. Duurt gemiddeld 2-3 dagen voordat je reactie hebt van ze.

Ohja, als je zo'n setje besteld, let er dan op dat er géén plakkertjes bij zitten om het glas+digitizer aan het frame vast te plakken !! Ik ging daar behoorlijk de mist mee in en heb het op een andere manier moeten oplossen.

Edit: net een reactie van ze :

"Sorry,we have to take the defective item to out suppliers,please send the whole defective item back to us.

Return shipping fee reimbursement is 60% of the item's price up to a maximum of $40; we will cover the actual postage (according to the receipt you provided).

After your shipment, please take a picture of the proof of shipment (shipping receipt, certificate of posting, tracking number stub, etc). We will arrange the replacement and reimbursement for your return postage after the package is received and processed. "
  #312  
Oud 13-09-10, 09:58
tieme002 tieme002 is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ik heb iets soortgelijks. Had voor de 3GS een glas+digitizer+LCD besteld. Alles gemonteerd en toen bleek de 3e kolom icoontjes niet te werken. Heel vreemd. Oude scherm van mijn oude 3GS gemonteerd: alles werkte weer, alleen zo af en toe dat het scherm niet reageerde (dat had mijn oude 3GS ook). Vervolgens weer dat schermpje van Dealextreme gemonteerd : 3e kolom niet werken.

Nu had ik ze gemaild met een foto ervan (aangegeven wat er niet werkte door een knap staaltje Paint....) en nu willen ze dat ik het terug ga sturen waarna ze het gaan beoordelen en dan een nieuwe gaan opsturen. Al met al ben ik dan 3 weken verder en bovendien kost het verzenden ervan meer dan het produceren van zo'n schermpje. Maarja, heb ze gevraagd of dit nu niet anders (sneller) kan en dat ik meteen wat extra spulletjes bij ze wil bestellen. Duurt gemiddeld 2-3 dagen voordat je reactie hebt van ze.

Ohja, als je zo'n setje besteld, let er dan op dat er géén plakkertjes bij zitten om het glas+digitizer aan het frame vast te plakken !! Ik ging daar behoorlijk de mist mee in en heb het op een andere manier moeten oplossen.
Klinkt mij in de oren als een 3G digitizer die op een 3GS is gemonteerd. Het past wel, maar het werkt niet (goed).
Je kunt het verschil zien aan de stekkertjes. de 3GS heeft een plat, zwart plastic balkje tussen de koperen connectoren, terwijl bij de 3G de connectoren in het midden van de stekker schuin naar elkaar toelopen.

Trouwens wel een slechte service van dealextreme zeg!
  #313  
Oud 13-09-10, 10:11
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

Links onderaan de scherm heb ik horizontale strepen en in het midden onderaan is er een klein grijs vlek op het scherm. Kan dit verholpen worden door de digitizer te vervangen? De touchscreen werkt nog goed. Dus die van 17,95€ is ok?
  #314  
Oud 13-09-10, 10:26
tieme002 tieme002 is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armut_ye Bekijk bericht
Links onderaan de scherm heb ik horizontale strepen en in het midden onderaan is er een klein grijs vlek op het scherm. Kan dit verholpen worden door de digitizer te vervangen? De touchscreen werkt nog goed. Dus die van 17,95€ is ok?
Oh, dan heb je helemaal geen nieuwe digitizer nodig! als je touchscreen goed werkt, en je glas ook nog heel is, dan moet je een nieuwe LCD bestellen!
de LCD zorgt voor het beeld, de digitizer voor het touchscreen gedeelte.
  #315  
Oud 13-09-10, 10:50
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

De foto van het probleem. Hopelijk is het scherp genoeg.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 124.jpg‎ (29,1 KB, 105x gelezen)
  #316  
Oud 13-09-10, 10:57
tieme002 tieme002 is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Duidelijk een kapotte LCD. Heb ik zelf ook gehad...
  #317  
Oud 13-09-10, 10:58
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

Wat betekent dit nu? Wat moet ik bestellen? Die van 17,95 of van 39,98?
  #318  
Oud 13-09-10, 11:12
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

Is dit hier ook goed en te vertrouwen: eBay.be: LCD ECRAN + TOUCH SCREEN TACTILE +OUTILS Pour IPHONE 3G (object 300462506473 eindtijd 01-okt-10 11:14:04 CEST)

Ik zet deze link omdat er een paar krasjes zijn op het scherm. Ik kan die evengoed vervangen.
  #319  
Oud 13-09-10, 11:22
tieme002 tieme002 is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armut_ye Bekijk bericht
Is dit hier ook goed en te vertrouwen: eBay.be: LCD ECRAN + TOUCH SCREEN TACTILE +OUTILS Pour IPHONE 3G (object 300462506473 eindtijd 01-okt-10 11:14:04 CEST)

Ik zet deze link omdat er een paar krasjes zijn op het scherm. Ik kan die evengoed vervangen.
Ik zou het niet doen. Ik heb zelf 2 keer iPhone onderdelen via eBay besteld, en ik kreeg slechte kwaliteit en de levering duurde vrij lang.
Ik verwacht dat dit geen goede kwaliteit is, het prijsverschil is te groot met betrouwbare winkels.

En als je iets verkeerds ontvangt, dan moet je weer behoorlijk wat verzendkosten betalen om het terug te sturen en dan gaat er zo weer een paar weken overheen.
  #320  
Oud 13-09-10, 11:25
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tieme002 Bekijk bericht
Klinkt mij in de oren als een 3G digitizer die op een 3GS is gemonteerd. Het past wel, maar het werkt niet (goed).
Je kunt het verschil zien aan de stekkertjes. de 3GS heeft een plat, zwart plastic balkje tussen de koperen connectoren, terwijl bij de 3G de connectoren in het midden van de stekker schuin naar elkaar toelopen.

Trouwens wel een slechte service van dealextreme zeg!
Nee, het is echt wel een digitizer+glas voor de 3GS, heb ze vergeleken met elkaar en zit geen verschil in vwb. de aansluitingen.

Ja, vind het jammer dat het zo moet gaan. Het gaat nu zeker weer 3 weken duren voordat ik het schermpje heb en dan moet ik nog maar hopen dat die wél goed is. Maarja, zo zijn hun voorwaarden en daar wijken ze dus blijkbaar niet vanaf.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stof onder het Iphone Scherm/Glas Relaxman93 iPhone algemeen 156 11-03-11 15:27
Iphone scherm ENKEL GLAS vervangen! segers909 iPhone algemeen 23 14-02-11 03:07
Iphone scherm(display) en glas stuk ProMark1 iPhone algemeen 7 01-10-10 13:58
Scherm kapot! MarcNL iPhone algemeen 2 27-07-10 18:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:26.