iphone en pc kunnen niet verbinden via Wi-Fi, wat te doen?

iphone en pc kunnen niet verbinden via Wi-Fi, wat te doen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik ben nieuw hier en alvast mijn excuses mocht mijn issue een repost zijn. Mijn Wi-Fi ip adres van mijn iphone is anders dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 May 2013, 19:19
» iPhone 3GS 8GB (Zwart) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 May 2013
Berichten: 5
Post iphone en pc kunnen niet verbinden via Wi-Fi, wat te doen?

Hoi,

Ik ben nieuw hier en alvast mijn excuses mocht mijn issue een repost zijn.
Mijn Wi-Fi ip adres van mijn iphone is anders dan die van de Wi-Fi ip adres van mijn pc en zijn beide verbonden aan de zelfde Wi-Fi router.

Mijn probleem is dat mijn iphone niet kan verbinden met mijn pc waardoor ik mijn iphone niet via Wi-Fi kan sync met itunes. Ook wil ik heel graag gebruik maken van Remote mouse app en/of Wireless mouse app maar beide kunnen de ip adres van mijn pc niet vinden.
Ik heb via statisch geprobeerd om de Wi-Fi ip adres van mijn pc in te voeren maar dit leverde niets op. Ook heb ik mijn firewall nagecheckt op blokkeringen, maar daar lag t niet aan.

Ik zou het zeer van harte waarderen als iemand me kan helpen om er weer voor te zorgen dat mijn iphone kan sync en dat ik mijn remote apps kan gebruiken.
Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29 May 2013, 19:27
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabrice Bekijk bericht
Mijn Wi-Fi ip adres van mijn iphone is anders dan die van de Wi-Fi ip adres van mijn pc en zijn beide verbonden aan de zelfde Wi-Fi router.
Die IP-adressen moeten ook verschillen, maar wel in hetzelfde netwerk zijn. Bijvoorbeeld: 192.168.1.yy en 192.168.1.zz

Om een iPhone te kunnen verbinden met iTunes op een PC moet de router het Bonjour protocol (aka Multicast DNS) volledig ondersteunen. Is dat ook het geval?
  #3  
Oud 29 May 2013, 19:31
» iPhone 3GS 8GB (Zwart) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 May 2013
Berichten: 5
Standaard

"Om een iPhone te kunnen verbinden met iTunes op een PC moet de router het Bonjour protocol (aka Multicast DNS) volledig ondersteunen. Is dat ook het geval?"

Ik begrijp dat de ip-adressen verschillend moeten zijn en dat is ook zo.
ik weet niet of mijn pc de bonjour protocol ondersteunt, hoe kan ik dit achterhalen??
  #4  
Oud 29 May 2013, 19:37
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabrice Bekijk bericht
Ik begrijp dat de ip-adressen verschillend moeten zijn en dat is ook zo.
ik weet niet of mijn pc de bonjour protocol ondersteunt, hoe kan ik dit achterhalen??
Op de iPhone draait Bonjour. Na de installatie van iTunes draait er op de PC ook Bonjour. Dat is dus dik orde. Nu de router nog.

Ik ken niet alle routers maar uit ervaring weet ik dat sommige Sitecom, Huawei en KPN Experiabox Bonjour niet of niet goed ondersteunen.

Je kan eens kijken in de instellingen van de router of er een instelling is voor "Multicast". Als dat het geval is dan schakel die instelling in. Je kan ook eens proberen om de router te herstarten door hem uit te zetten en na 30 seconden weer aan te zetten.
  #5  
Oud 29 May 2013, 20:33
» iPhone 3GS 8GB (Zwart) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 May 2013
Berichten: 5
Standaard

Ik heb zelf een Ambit EVW320B router van Ziggo, die heb ik opnieuw. Ik heb ook Itunes opnieuw ge´nstalleerd voor de zekerheid en heb daarna een reservekopie gemaakt. Nu krijg ik de foutmelding dat mijn itunes geen reservekopie maken omdat er zich een fout heeft voorgedaan. Voor de rest is de Wi-Fi sync probleem nog niet opgelost.
  #6  
Oud 29 May 2013, 20:40
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabrice Bekijk bericht
Ik heb zelf een Ambit EVW320B router van Ziggo, die heb ik opnieuw.
Oeps Ik heb in Nederland ook een Ziggo router (Ubee = Ambit) en die had het genoemde probleem ook. Ziggo kon het probleem niet oplossen Ik heb dan door Ziggo alle router/Wi-Fi functies laten uitschakelen zo dat alleen het modem gedeelte overblijft en een andere Wi-Fi router aangesloten.

Even Goegelen laat zien dat die Bonjour problemen blijkbaar nog steeds bestaan met Ziggo routers:

Let me google that for you
  #7  
Oud 29 May 2013, 21:25
» iPhone 3GS 8GB (Zwart) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 May 2013
Berichten: 5
Standaard

Hoe is 't probleem bij jou dan opgelost Timosha?? Of betekent dit dat ik een nieuwe router moet kopen?
  #8  
Oud 29 May 2013, 21:33
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.177
Standaard

Zoals ik schreef heb ik alle routerfuncties laten uitschakelen in dat Ziggo ding en een nieuwe router gekocht die wel goed overweg kan met Bonjour.

Hier was het probleem nog erger omdat er hier ook een paar Macs staan en een OS X server die allemaal het Bonjour protocol nodig hebben.

Bel eens met Ziggo en leg uit dat er een probleem is met het Apple Bonjour protocol. Misschien kan het probleem inmiddels verholpen worden met een firmware update van de router.
  #9  
Oud 29 May 2013, 21:53
» iPhone 3GS 8GB (Zwart) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 May 2013
Berichten: 5
Standaard

bedankt vooor je hulp ga ik zeker doen
Reageren

Labels
connectie probleem, ip adres, wi-fi sync


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4s activeert niet. Ook niet via pc. Wat te doen? Kruidenvrouwtje iPhone algemeen 1 1 November 2011 14:32
Iphone 4 Freezed op het appeltje, maar itunes vind hem niet... Wat te wat te doen? tom91 iTunes 2 25 December 2010 15:25
Mijn Iphone reageert niet, wat moet ik doen??? Lalaa iPhone algemeen 7 18 July 2010 22:56
iPhone: iPhone 2G op 3.1 maar werkt niet, wat te doen? iPhone911 Jailbreak 2 1 October 2009 21:53
Wat absoluut niet doen bij Iphone Kawouter Archief 12 29 May 2008 15:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.