//

iPhone 5s ervaringen

iPhone 5s ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een andere iPhone 5S gekregen. Denk een nieuwe....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #741  
Oud 30-12-13, 19:09
IphoneIpodTouch's schermafbeelding
IphoneIpodTouch IphoneIpodTouch is offline
• iOS 8.4
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Cupertino, bezemkast
Berichten: 214
Standaard

Ik heb een andere iPhone 5S gekregen. Denk een nieuwe.
__________________
Apple TV 3 QustomiZe
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #742  
Oud 30-12-13, 20:46
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

Sinds vandaag de overstap gemaakt van de 5 naar de 5 s

Vraag wat is het beste voor de accu als die nieuw is ?

Gelijk opladen of wachten tot hij leeg is?
  #743  
Oud 31-12-13, 00:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk bericht
Sinds vandaag de overstap gemaakt van de 5 naar de 5 s

Vraag wat is het beste voor de accu als die nieuw is ?

Gelijk opladen of wachten tot hij leeg is?
De dag van vandaag maakt dat niet veel meer uit ze maar ondanks alles laat ik toch 1-2 keer de batterij volledig plat lopen, dan volledig opladen.
maar dat hoeft niet meer, toch doe ik het nog, is een gewoonte .

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 december 2013 om 00:42 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IphoneIpodTouch Bekijk bericht
Ik heb een andere iPhone 5S gekregen. Denk een nieuwe.
Super, ben content voor u en ps; opletten e, ge weet het e wa ik gezegd heb
  #744  
Oud 02-01-14, 21:54
Chasinn Chasinn is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 38
Standaard

Op dit moment ben ik in het bezit van een iPhone 4. Merk toch wel dat hij redelijk moeite heeft met de nieuwe IOS7. (snelheid) Zit eraan te denken om een iPhone 5S te kopen, maar aan de andere kant een twijfel of ik zal wachten tot de iPhone 6. Wat zouden jullie doen?
  #745  
Oud 02-01-14, 23:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chasinn Bekijk bericht
Op dit moment ben ik in het bezit van een iPhone 4. Merk toch wel dat hij redelijk moeite heeft met de nieuwe IOS7. (snelheid) Zit eraan te denken om een iPhone 5S te kopen, maar aan de andere kant een twijfel of ik zal wachten tot de iPhone 6. Wat zouden jullie doen?
Tja, de 6 zal terug normaal terug rond eind oktober, begin november zijn.
De vraag is of jij dat geduld hebt dan om te wachten ;-).
Ik zou sowieso de 6 willen, die zal mss iets groter zijn en sneller, betere camera, andere afwerking enzo en wie weet mss nog wat nieuws.
De 5S is een kleine upgrade ten opzichte van de 5.

Je kan ook de 4 voor een kleine prijske nog verkopen en een iPhone 5 kopen aan 450 ofzo (2de hands) (wel oplette van wie ze) en dan die terug verkopen als de 6 er is, dat is een optie.
  #746  
Oud 03-01-14, 10:01
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Is dat echt zo dat de 5S een kleine upgrade is tgo de 5? Ik lees het toch wel overal anders hoor!
  #747  
Oud 03-01-14, 10:09
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyro Bekijk bericht
Is dat echt zo dat de 5S een kleine upgrade is tgo de 5? Ik lees het toch wel overal anders hoor!
De verschill tussen de 5 en de 5s is best groot.

Wat ik altijd doe is ik haal altijd de S variant heb op de iphone 4s jailbreak en een normale 5s
  #748  
Oud 03-01-14, 14:00
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyro Bekijk bericht
Is dat echt zo dat de 5S een kleine upgrade is tgo de 5? Ik lees het toch wel overal anders hoor!
Het is een kleine upgrade ze .
In snelheid merk je bitter weinig verschil vind ik.
Games die de 64bit ondersteunen zullen sneller opstarten.
De camera is in de donker verbeterd met flits welteverstaan.
Ge kan een ander kleureke kiezen.
Je hebt slow motion video, leuk maar dat gebruik ik praktisch nooit.
Het leukste die veranderd is is die vingerafdrukscanner .

Dus zoveel verschil is er niet he rekening houdend dat je mss om bepaalde zaken niet geeft of weinig tot nooit gebruikt.

Ik zou sowieso de 6 kopen, daar verwacht ik wel iets van.
Maar het heeft me ook niet tegen gehouden om de 5S ook te kopen haha, wil altijd de nieuwe hebben ;p.
Maar er is pas een nieuwe iPhone om de 2 jaren.
  #749  
Oud 03-01-14, 14:02
Guest-20230102224050
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn iPhone 5s met FW7.0.4 wordt loei heet tijdens het gebruiken van Skype over Wi-Fi. Vooral de rand aan de lange kant ter hoogte van de hoofd camera. En ja dat gaan de batterij ook snel.
  #750  
Oud 03-01-14, 16:55
Chasinn Chasinn is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 38
Standaard

Zou de iPhone 6 weer totaal verschillend zijn dan de iPhone 5/5S? Neem aan dat de iPhone 6 eind dit jaar uit zal komen. Pff dat is nog best lang
  #751  
Oud 04-01-14, 11:32
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chasinn Bekijk bericht
Zou de iPhone 6 weer totaal verschillend zijn dan de iPhone 5/5S? Neem aan dat de iPhone 6 eind dit jaar uit zal komen. Pff dat is nog best lang
Nu van een 5 nog naar een 5s gaan zou ik niet doen.
Van een 4-4s naar een 5 2de hands kopen zou ik wel nog doen en max 450 wille geven, dan zou ik die terug verkopen en dan de iPhone 6 kopen.
Om de 2j krijgt de iPhone een ander design, er zit mss een kans in het scherm ook groter zal zijn enz...
Zo zou ik het doen.
Alhoewel ik iemand ben die niet zo naar het geld kijkt . Mezelf kennende zou ik mss wel de 5s kopen en sowieso dan ook de 6 .

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2014 om 11:34 ----------

Ondertussen met het probleem die ik heb nog wat gewacht, gister iPad Air gekocht en korte tijd nadien al ook op de Air de appstore die vast loopt, dusja, ik weet nu meer dan genoeg, straks moetk wel bellen naar Apple want dit kan niet meer nu.
  #752  
Oud 04-01-14, 11:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht

Ondertussen met het probleem die ik heb nog wat gewacht, gister iPad Air gekocht en korte tijd nadien al ook op de Air de appstore die vast loopt, dusja, ik weet nu meer dan genoeg, straks moetk wel bellen naar Apple want dit kan niet meer nu.
Na meerdere tests met ca. 1.500 apps slaag ik er niet in om jouw App Store probleem te reproduceren op een iPhone 4S/5s en iPad Air. Alles werkt zoals het moet. Er loopt niets vast.

Jij hebt nu ook van alles en nog wat geprobeerd. Zelfs de router vervangen door eentje die gegarandeerd wel goed werk. Aangezien het probleem bij jou nu ook optreedt op een splinternieuwe iPad Air moet er ergens anders gezocht worden naar de oorzaak.

Wat blijft er nog over? De Internet Provider (want op 3G werkt alles blijkbaar wel). Welke is dat? Veranderen de DNS adressen soms? Geeft die Internet Provider een dynamisch WAN IP-adres uit dat na enige tijd verandert?
  #753  
Oud 04-01-14, 12:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb telenet business L.

Business Fibernet L | Telenet

Mijne pa heeft een iPad 4 met hetzelfde ios7 op als mij, heeft zelf wel een eigen account, die heeft geen enkel probleem en zit op dezelfde Wi-Fi als mij thuis.
  #754  
Oud 04-01-14, 12:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Mijne pa heeft een iPad 4 met hetzelfde ios7 op als mij, heeft zelf wel een eigen account, die heeft geen enkel probleem en zit op dezelfde Wi-Fi als mij thuis.
In dat geval blijft er alleen nog een probleem met het App Store Apple ID over. Ik heb echter geen idee welke Apple ID problemen zoiets kunnen veroorzaken. Bel toch maar eens met Apple.
  #755  
Oud 04-01-14, 12:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In dat geval blijft er alleen nog een probleem met het App Store Apple ID over. Ik heb echter geen idee welke Apple ID problemen zoiets kunnen veroorzaken. Bel toch maar eens met Apple.
Ge moet dat maar eens proberen naar die te bellen; ik ga naar die pagina; klik op iPhone, dan op kan appstore niet gebruiken en het enige je kan doen is mailen.

Dan heeft die ene mij wel een telefoonnr gegeven maar dan zegt die van; dat ze me alles kunnen vertellen over gratis of tegen betaling beschikbare hulpopties maar dat moetk nie hebben.

Dusja, hoe ik die moet bereiken, echt trieste boel allemaal; zet daar gewoon dan 1 pagine met bv 6 telefoonummers ofzo en met klaar en duidelijke taal die is voor die, dat is voor dat, echt jongens ppff, heb er alweer nie veel zin meer in, ik haat bellen en als het dan nog niet eens duidelijk is, bah zeg.
  #756  
Oud 04-01-14, 13:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Dan heeft die ene mij wel een telefoonnr gegeven maar dan zegt die van; dat ze me alles kunnen vertellen over gratis of tegen betaling beschikbare hulpopties maar dat moetk nie hebben.
Je hebt een nieuwe iPad Air (met dat probleem) en dus 90 dagen gratis telefonische ondersteuning. Maak daar gebruik van.
  #757  
Oud 04-01-14, 13:08
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je hebt een nieuwe iPad Air (met dat probleem) en dus 90 dagen gratis telefonische ondersteuning. Maak daar gebruik van.
Wistk nie, thx.... Allee, dan subiet eens bellen, zucht.
Moet wel, zal nie vanzelf oplossen, helaas. .
Typisch da ik da weer eens tegen kom.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2014 om 14:13 ----------

Ondertussen eens gebelt; ze hebben me gezegd om eerst eens paar dagen via een ander nieuw account te testen, om zo 100% zeker te zijn het aan de apple id ligt.
Voorlopig zien ze ook het probleem niet.
Het enige em gezien had was iets met safari dat er te weinig geheugen ofzo zou zijn en daardoor mss de boel crashed maar dat durfde em niet met 100% zekerheid zeggen.

Dusja, het kan nog lang duren eer er een oplossing is,ppff.
Em heeft kunnen zien het niet aan mijn toestellen of batterije ligt maar dat wist ik zelf ook al.
Dan dacht die ook dat het mss aan mijne Wi-Fi zou liggen thuis tot wanneer ik zegde van mijn pa z'n iPad en ios7 en z'n eigen account, dan zegde die ook dat moest het aan de router liggen mijn pa ook problemen zou moeten hebben.

Em stuurde zo'n email naar mij waarop ik op ne link moest kliken en op diagnostic uit kwam, zo kon die bepaalde gegevens zien.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 04-01-14 om 14:15.
  #758  
Oud 05-01-14, 14:24
Mark87 Mark87 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 10
Standaard

Sinds gister ook overgestapt op de iPhone 5S (silver). Tot nu toe een prima toestel en werkt mooi snel. Verder geen problemen kunnen vinden die ik hier op het forum heb gelezen gelukkig.

Ik moet zeggen dat ik toch blij ben dat ik weer terug ben bij IOS (hiervoor had ik een Xperia Z)

Vinger afdruk scanner werkt perfect, net als alle andere nieuwe functies.

Voor de mensen die twijfelen om van de 5 naar de 5S te gaan zou ik dit eerlijk gezegd niet doen, voor mij zal het verschil te klein zijn. Heb vaak met een 5 gewerkt voorheen en vind het verschil minimaal. Dan zou ik gewoon wachten op de nieuwe 6 in het eind van het jaar.
__________________
iPhone 5S silver 16 GB / iPad Mini wit 16 GB / MacBook 13" met Retina 2013
  #759  
Oud 05-01-14, 14:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark87 Bekijk bericht
Sinds gister ook overgestapt op de iPhone 5S (silver). Tot nu toe een prima toestel en werkt mooi snel. Verder geen problemen kunnen vinden die ik hier op het forum heb gelezen gelukkig.

Ik moet zeggen dat ik toch blij ben dat ik weer terug ben bij IOS (hiervoor had ik een Xperia Z)

Vinger afdruk scanner werkt perfect, net als alle andere nieuwe functies.

Voor de mensen die twijfelen om van de 5 naar de 5S te gaan zou ik dit eerlijk gezegd niet doen, voor mij zal het verschil te klein zijn. Heb vaak met een 5 gewerkt voorheen en vind het verschil minimaal. Dan zou ik gewoon wachten op de nieuwe 6 in het eind van het jaar.

Idd, dat heb ik ook al gezegd. Of als je persee een andere wil koop dan de 5 2de hands van een betrouwbaar persoon en koop dan de 6 .

En ik heb hetzelfde al voorgehad als u; al 3 tal keer een android geprobeerd maar ik geraak er niet aan gewoon aan dat besturingssysteem, het is niet slecht en je kan er wel meer mee doen dan een iPhone maar ik houd van eenvoudigheid en dat is wat de iPhone is.

Over die vingerafdrukscanner; als je uit bad gaat moet je echt je vinger goed afdrogen want dan gaat het soms niet, wat ergens niet abnormaal is.
Soms gebeurt het ook wel eens als ik 1 keer mijn duim ingestoke hebt het ietsje minder goed gaat, hetgeen ik doe is op een ietsje andere manier mijn duim er nogmaals insteke, werkt perfect om dit nog eens te doen.
  #760  
Oud 05-01-14, 14:46
Mark87 Mark87 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 10
Standaard

Dat was voor mij inderdaad precies het zelfde met Android. Prima systeem maar soms wat te open en sluit minder op elkaar aan. 2 jaar geleden had ik een 4S, daarna een Note 2 van Samsung en vervolgens een Xperia.

Een andere reden om terug te gaan naar IOS is ook dat ik verder alles van Apple heb, waardoor nu alles mooi samen werkt.
Reageren



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iPhone 4 i.c.m. Kpn Hi Tjeerds KPN 7 06-11-13 06:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iOS7 iphone 4 Ruben1996 Ontwikkelen voor iOS 2 16-09-13 09:16
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:03.