//

iPhone meenemen uit Amerika, hoe zit dat met douane?

iPhone meenemen uit Amerika, hoe zit dat met douane? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal! Mijn vader gaat in December naar Amerika toe en ik heb hem gevraagd een 5S voor me mee te nemen. Ik snap alleen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-10-13, 21:07
LauraSonn LauraSonn is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Hoek van Holland
Berichten: 6
Arrow iPhone meenemen uit Amerika, hoe zit dat met douane?

Hallo allemaal!

Mijn vader gaat in December naar Amerika toe en ik heb hem gevraagd een 5S voor me mee te nemen.
Ik snap alleen niet precies hoe dat zit met de douane. Kan iemand mij dit uitleggen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-10-13, 21:15
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Gewoon in de koffer steken. Die vinden dat niet, tenzij je koffer wordt open gemaakt in NL of BE. Veiligste is dat hij hem opstuurt van daar
  #3  
Oud 10-10-13, 22:08
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Gewoon in de koffer steken. Die vinden dat niet, tenzij je koffer wordt open gemaakt in NL of BE. Veiligste is dat hij hem opstuurt van daar
Niet naar deze kerel hier luisteren, gewoon de bon naar je zelf toe sturen via de post en de verpakking daar in Amerika laten liggen. Zorg er wel voor dat je iPhone wat gebruikt lijkt dus zet apps erop en en gebruik een hoesje, liefst eentje die de home button kan bedekken.
  #4  
Oud 10-10-13, 22:29
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Wie wil er nu een iphone zonder verpakking? En wss heeft zijn vader al een mobieltje van zijn eigen en in de USA kijken ze toch wat raar op als je 2 mobieltjes uit je zakken haalt bij de X-Ray. Al heel zeker als er eentje bij zit zonder SIM-kaart. Idem aan de douane in NL.

Ben dus niet zo zeker of het dan zo simpel is.

Laatst gewijzigd door Freeltd; 10-10-13 om 22:50.
  #5  
Oud 10-10-13, 22:51
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Wie wil er nu een iphone zonder verpakking? En wss heeft zijn vader al een mobieltje van zijn eigen en in de USA kijken ze toch wat raar op als je 2 mobieltjes uit je zakken haalt bij de X-Ray. Al heel zeker als er eentje bij zit zonder SIM-kaart. Idem aan de douane in NL.

Ben dus niet zo zeker of het dan zo simpel is.
Ook pakketjes uit het buitenland wordt door de douane gecontroleerd.
  #6  
Oud 10-10-13, 22:58
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Wachten tot de 25ste en hem gewoon in de Benelux kopen?
  #7  
Oud 11-10-13, 01:04
Padathir Padathir is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Wie wil er nu een iphone zonder verpakking? En wss heeft zijn vader al een mobieltje van zijn eigen en in de USA kijken ze toch wat raar op als je 2 mobieltjes uit je zakken haalt bij de X-Ray. Al heel zeker als er eentje bij zit zonder SIM-kaart. Idem aan de douane in NL.

Ben dus niet zo zeker of het dan zo simpel is.
De Amerikanen kan het werkelijk helemaal niets schelen wat jij uit je zakken haalt bij de x-ray. Je gaat het land uit en daar zijn ze blij om.

Het 'probleem' zit bij binnenkomst in Nederland (of op een ander Europees vliegveld).
Je hebt een paar opties.
1. komt bij de douane, gaat door t poortje goederen aangeven, geeft de telefoon aan, betaald de belasting + invoerrechten. Niets aan de hand (waarschijnlijk niet wat je wil, anders koop je de iPhone wel gewoon in Nederland).
2. je komt bij de douane, gaat door t poortje niets aan te geven, dan zijn er 2 opties.
2a. Je wordt niet gecontroleerd en kunt gewoon doorlopen, niets aan de hand, je hebt nu je telefoon.
2b. Je wordt wel gecontroleerd, ze vinden de iPhone, je kan niet bewijzen dat je die al had, dus betaald belasting + invoerrechten + boete. In geval van controle maakt het, denk ik, niet uit waar je hem in stopt. Als ze willen, vinden ze de iPhone toch wel.

Opsturen heeft geen zin, pakketjes worden gewoon gecontroleerd door de douane en dan moet je ook de belasting + invoerrechten betalen.
  #8  
Oud 11-10-13, 02:15
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Padathir Bekijk bericht
2b. Je wordt wel gecontroleerd, ze vinden de iPhone, je kan niet bewijzen dat je die al had, dus betaald belasting + invoerrechten + boete. In geval van controle maakt het, denk ik, niet uit waar je hem in stopt. Als ze willen, vinden ze de iPhone toch wel.
Dus als jij terugkomt met je Nederlandse iPhone, dan moet je daar ook extra over betalen? Rare logica. Zij moeten bewijzen dat jouw iPhone in de US is gekocht, niet andersom. Gewoon reservekopie terugzetten en de iPhone bij je houden – dus niet in een koffer "verbergen".
Citaat:
Opsturen heeft geen zin, pakketjes worden gewoon gecontroleerd door de douane en dan moet je ook de belasting + invoerrechten betalen.
Niet altijd hoor, ze controleren vrij sporadisch. Zolang je het maar direct in ontvangst neemt of op tijd ophaalt, zodat het niet via postkantoor bij de douane terecht komt. Maar ik zou een product van zoveel honderd euro sowieso niet met de post meesturen als je die ook kan meenemen.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #9  
Oud 11-10-13, 06:08
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje Bekijk bericht
Ook pakketjes uit het buitenland wordt door de douane gecontroleerd.
m

Ja, maar daar zit het hem juist. Een gift is een gift, en die zijn vrij van taksen. Douane controleert, maar gaat niets extra aanrekenen. Daarom als je iets in de usa besteld, probeer altijd met de verkoper overeen te komen of hij het als 'gift' wil,versturen.
  #10  
Oud 11-10-13, 06:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

^ DX doet dat ook, kennelijk werkt dat.....?
  #11  
Oud 11-10-13, 06:36
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Amerika reizen - de douaneregels van de Verenigde Staten van Amerika
  #12  
Oud 11-10-13, 09:46
Padathir Padathir is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Dus als jij terugkomt met je Nederlandse iPhone, dan moet je daar ook extra over betalen? Rare logica. Zij moeten bewijzen dat jouw iPhone in de US is gekocht, niet andersom. Gewoon reservekopie terugzetten en de iPhone bij je houden – dus niet in een koffer "verbergen".

Niet altijd hoor, ze controleren vrij sporadisch. Zolang je het maar direct in ontvangst neemt of op tijd ophaalt, zodat het niet via postkantoor bij de douane terecht komt. Maar ik zou een product van zoveel honderd euro sowieso niet met de post meesturen als je die ook kan meenemen.
Het is niet de taak van de douane om aan te tonen dat de iPhone in de VS gekocht is, maar aan jou de taak om aan te tonen dat dit niet het geval is. Overigens kunnen ze aan t serienummer/typenummer wel zien waar die verkocht is.

Bij aankomst kun je overigens wel makkelijk zien hoe groot de kans is dat je gepakt kan worden. Controle is meestal gewoon pech hebben (of verdacht gedragen oid) en soms staat er gewoon helemaal niemand.
  #13  
Oud 11-10-13, 09:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Padathir Bekijk bericht
Overigens kunnen ze aan t serienummer/typenummer wel zien waar die verkocht is.
Yep. En op de luchthaven Brussel doet de douane dat soms als er twijfel is. Heb het zelf meegemaakt.
  #14  
Oud 11-10-13, 10:29
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Even hoe het zit met de belasting bij douane in NL is tot €430 vrijgesteld van invoerbelasting. Dus als je hem aangeeft zal je over ongeveer 100€ ofzo belastingen betalen.

Daarnaast geldt er geen garantie hier in NL met telefoon uit Amerika. Dit heb ik uit meerdere bronnen gelezen dus zou daar zeker mee oppassen. Wel heb je garantie als je uit Duitsland een telefoon hebt en die in NL onder garantie wil doen als die hier uit is.
  #15  
Oud 11-10-13, 10:32
Padathir Padathir is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarxBob Bekijk bericht
Even hoe het zit met de belasting bij douane in NL is tot €430 vrijgesteld van invoerbelasting. Dus als je hem aangeeft zal je over ongeveer 100€ ofzo belastingen betalen.

Daarnaast geldt er geen garantie hier in NL met telefoon uit Amerika. Dit heb ik uit meerdere bronnen gelezen dus zou daar zeker mee oppassen. Wel heb je garantie als je uit Duitsland een telefoon hebt en die in NL onder garantie wil doen als die hier uit is.
Je zal belasting moeten betalen over het volledige bedrag, dus niet over de aankoop - 430 euro.
  #16  
Oud 11-10-13, 11:17
stevenvds stevenvds is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 19
Standaard

Ik zou je aanraden eerst meer onderzoek te doen naar het kopen van een 5s in Amerika, want je vader moet bijvoorbeeld een GSM model kopen... (Geen CDMA). Ook moet je er rekening mee houden dat als je 4G wil gebruiken in NL, je ook bepaalde modellen niet kunt gebruiken uit Amerika.

Heb gehoord dat de unlocked T-Mobile modellen het goed doen hier in Europa, maar doe even meer onderzoek! Anders kom je van een koude kermis thuis.

Er zijn verschillende topics op dit forum waar dat wordt uitgelegd.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 oktober 2013 om 11:20 ----------

En wat betreft het invoeren van een 5s, zou ik twee opties aanraden:

1. Laat je vader hem meenemen in zijn koffer. Na zijn koffer van de bagageband te hebben gehaald, probeer de douane te vermijden en snel onder het bordje "niets aan te geven" lopen (Tot nu toe is dat bij mij altijd goed gegaan, ben zelf ook meerdere keren in US of A geweest)

2. Laat het net lijken of de 5s van je pa is. Gebruikssporen zijn daarbij handig en stuur de verpakking en bon op naar NL.
  #17  
Oud 11-10-13, 13:04
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Padathir Bekijk bericht
Je zal belasting moeten betalen over het volledige bedrag, dus niet over de aankoop - 430 euro.
Nee hoor volgens de douane niet heb ook een app die dat bevestigd en wettenbundels hier in huis liggen
  #18  
Oud 11-10-13, 13:40
Padathir Padathir is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarxBob Bekijk bericht
Nee hoor volgens de douane niet heb ook een app die dat bevestigd en wettenbundels hier in huis liggen
Dan zou ik dat nog maar eens goed gaan doorlezen, want het klopt namelijk niet.

De waarde van 1 artikel mag niet worden gesplitst over meer personen. Als u dus 1 artikel meeneemt met een waarde van meer dan € 430, dan moet u over het hele bedrag belasting betalen.
Voorbeelden:
■ U koopt een camera van € 500. U moet over het volledige bedrag belasting betalen.
■ U koopt een horloge van € 400 en een vulpen van € 55. Het totaalbedrag is € 455. U hoeft alleen belasting te betalen over de vulpen.
(bron)
  #19  
Oud 11-10-13, 14:36
hiker hiker is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 34
Standaard

Tja, dat geeft gedonder!
  #20  
Oud 22-10-13, 21:23
Iphonejonny Iphonejonny is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 35
Standaard

Ik zou inderdaad goed kijken welk model je moet hebben en voor de rest zou ik de bon en verpakking in je koffer stoppen. Het op de post doen naar jezelf kost ook nog best wel wat.

Als je er bij de douane uitgepikt wordt het je gewoon pech. Aan het serie nummer kunnen ze toch wel zien waar hij vandaan komt.
Reageren

Labels
amerika, buitenland, douane, iphone 5s



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan je een unlockte iphone uit amerika in belgie gebruiken en hoe zit het met de gara frerodes iPhone algemeen 18 11-04-12 16:40
Hoe zit dat? denman80 Jailbreak apps en thema's 2 11-01-11 19:49
iHelp! Hoe zit dat nou met kopen? VerCouter Koopinformatie en ervaringen 3 07-07-10 08:31
3GS uit amerika <--> douane ?? mematii Koopinformatie USA 1 04-01-10 10:58
Hoe zit dat?? Roger Archief 1 31-03-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.