iTunes wifi sync werkt niet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een aantal dagen werkt bij mij de wifi sync van itunes bij zowel m'n iphone 5S als op m'n ipad twee niet meer. Ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iTunes Wi-Fi sync werkt niet meer
Sinds een aantal dagen werkt bij mij de Wi-Fi sync van itunes bij zowel m'n iphone 5S als op m'n ipad twee niet meer. Ik zie de devices niet meer rechts bovenin itunes verschijnen.
Ik heb mijn router al een aantal keer opnieuw opgestart, devices opnieuw opgestart, Wi-Fi sync uit en aangevinkt maar niets helpt. Voor de volledigheid moet ik erbij aangeven dat ik dit probleem alleen op mijn imac heb. Bij mijn macbook verschijnen beide devices gewoon rechtsboven in het scherm zonder USB verbinding echter ik gebruik mijn imac om de devices te syncen. zijn er meer mensen die hier last van hebben en zijn er oplossingen? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Geen idee hoe dit bij imac werkt maar eventueel een systeem herstel,van imac uitvoeren .
Zoals dit ook in windows mogenlijk is.? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Kijk nu na of alle toestellen en services (iTunes enz...) in het domein .local verschijnen. Tildesoft |
|
|||
|
|||
Zowel iphone als ipad zijn niet zichtbaar. Wel mijn draadloze printer en Apple TV
|
|
|||
|
|||
Dan is er inderdaad een probleem met Bonjour (aka mDNS en mDNSResponder). mDNS en mDNSResponder staan standaard ingeschakeld in een iPhone en iPad.
Ik denk dat je de reden van het probleem in de router moet gaan zoeken. in iOS 7 zijn er een paar kleine aanpassingen geweest in het Bonjour protocol. Misschien heeft de router daar moeite mee. |
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Verbinding Itunes (IMac) - Apple TV heb ik wel, maar streamen van video's lukt niet. Symbool bij Itunes om te synchroniseren Ipad / Apple TV is ook weg.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
En op zowel de iMac als MacBook Pro draait iTunes 11.1.2? Welke versies van van OS X draaien op die Macs?
|
|
|||
|
|||
Ja zowel op de imac en de MacBook Pro draaien itunes 11.1.2 en op OS X Mavericks. Echter muziek bibliotheek etc, staan op de imac en gebruik ik dus zodanig voor de sync
|
|
|||
|
|||
Lees het onderstaande artikel eens:
Wi-Fi Sync Not Working? Here?s How to Fix it for All iOS Devices OS X 10.9 Mavericks, iTunes 11.1.2 en iOS 7 zijn zo buggy dat het heel moeilijk is om de juiste oorzaak van het probleem te vinden (zonder onder de motorkap te duiken). |
|
|||
|
|||
Thanks, deze had ik zelf ook al even geprobeerd en gezien. Ik blijf wel verder zoeken.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ga ondertussen op het Apple OS X Developer forum kijken of ik daar iets kan vinden. |
|
|||
|
|||
Thanks, dit had ik nog niet geprobeerd. Heb dit net gedaan en maakt geen verschil. Beide devices nog steeds niet zichtbaar. Jij een idee tot welk forum ik me zou kunnen wenden?
Bedankt in ieder geval voor je hulp. |
|
||||
|
||||
Hmm. Ik heb met m'n nieuwe iMac en schone installatie van Mavericks dit probleem ook. Voorheen op m'n vorige mac met Lion zag iTunes de iPhones in huis wel (via Wi-Fi) maar verloor telkens de verbinding als je op 'synchroniseer' drukte: 'iPhone niet gevonden', dus toen werkte het ook vaker niet dan wel.
Nu op de iMac verdwijnt de iPhone meteen uit beeld in de linker balk in iTunes, als je 'm van de USB kabel los maakt, laat staan dat ie via Wi-Fi synchroniseert. Alle tips en how-to's gelezen hebbende, verkies ik ervoor om het te laten voor wat het is voor dit moment. De iMac staat tegenwoordig in de huiskamer en 24/7 aan, dus bekabeld synchroniseren is voor mij niet echt een probleem meer.... |
Labels |
ipad, iphone, itunes, softwareprobleem, Wi-Fi probleem |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Windows: itunes draadloos sync werkt niet | samyboy1001 | iTunes | 11 | 04-10-14 19:25 |
Wi-Fi sync tussen IPAD3 en ITUNES opeens niet meer werkend | wblink | iPad algemeen | 6 | 04-03-13 12:18 |
Contacts sync via iTunes met outlook werkt niet meer?!? | rooky | iPhone algemeen | 0 | 12-10-12 17:31 |
iPhone: Wi-Fi Sync werkt niet | DJxReventon | Jailbreak | 0 | 06-04-11 20:19 |
Agenda sync werkt niet meer na OS4-ITunes 9.2 upgrade | ejong | iTunes | 31 | 06-09-10 08:39 |
|
|