Help: iMessage & SMS instellingen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi All, Ik heb een iPhone 5 met data, mijn moeder heeft iPhone 4 zonder data. Nu heb ik het probleem dat elk berichtje dat ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Help: iMessage & SMS instellingen?
Hi All,
Ik heb een iPhone 5 met data, mijn moeder heeft iPhone 4 zonder data. Nu heb ik het probleem dat elk berichtje dat ik naar haar stuur als iMessage wordt verstuurd en dus pas aankomt als zij in de buurt van Wi-Fi is. Ik kan alleen sms naar haar sturen als ik iMessage uitzet. Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen en op welke iPhone? Groetjes, Shady Laatst gewijzigd door ShadyLTD; 11-11-13 om 12:18. Reden: verbetering van vraag |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Zolang je moeder geen mobiele data heeft zal ze enkel de iMessage berichten ontvangen als ze Wi-Fi verbinden is
Je hebt mobiele data nodig om iMessage berichten te kunnen ontvangen/zenden indien je buiten je Wi-Fi netwerk bent |
|
||||
|
||||
Eigenlijk is het niet slim een iPhone zonder mobiele data te hebben, is als een paardenkoets zonder paard.
Maw, Vele apps vereisen mobiele data en is dus onnuttig om zo'n dure telefoon te kopen als je maar enkele dingen ervan gebruikt. |
|
|||
|
|||
Maar normaal zou het toch als sms moeten aankomen als de ontvanger geen data heeft?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar die optie is er dus wel degelijk. Laatst gewijzigd door antoon100; 11-11-13 om 17:07. Reden: aanpassing zin |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ging altijd goed, in buurt van Wi-Fi iMessage onderweg met openbaar vervoer sms. @all: ben al blij dat moeder overgestapt is naar iPhone -> had een hele oude koelkast. Data is de volgende stap. |
|
||||
|
||||
Wil je je moeder een sms sturen, zet dan je eigen data verbinding uit.
Heb je dat gedaan dan gaat het bericht als een sms uit je iPhone i.p.v. als iMessage. Succes. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Na het versturen van een imessage klik je op de blauwe gesprekswolk en kies je voor verstuur als sms.. Dit is alleen mogelijk voor imessages die nog niet zijn afgeleverd bij de ontvanger.
Scheelt een hoop heen- een weer geschakel tussen wel/geen data en wel/geen imessage.. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Kijk dit is dus een prima tip, bedankt. |
|
|||
|
|||
Voor mij dus ook wanneer ik dringend een message wil versturen en weet dat mijn partner geen data verbinding heeft dan schakel ik ook mijn Wi-Fi of 3g uit om direct een sms te versturen. Met deze tip dus niet meer nodig Bedankt !!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Thnx, zal het voortaan ook zo doen, maar blijf het raar vinden dat het voorheen niet zo was. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Imessage en sms in 2 verschillende chats | Dries82 | iPhone algemeen | 3 | 24-09-13 13:01 |
Sms/iMessage | wiljan01 | iPhone algemeen | 2 | 10-03-13 21:37 |
Imessage - sms | Freeltd | iPhone Apps | 6 | 24-10-12 12:32 |
Imessage & Wi-Fi | Elsss11 | Wi-Fi | 3 | 04-06-12 21:26 |
iMessage verzenden als SMS | Koevoeter | iPhone algemeen | 5 | 07-02-12 12:24 |
|
|