//

APN instellingen

APN instellingen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eens een vraag. Mijn vrouw heeft een oudere iPhone in gebruik. Inmiddels met een internetabonnement, maar daarvoor heeft ze haar iPhone alleen op Wi-Fi gebruikt. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-11-13, 15:17
Maartenpijpers Maartenpijpers is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 3
Standaard APN instellingen

Eens een vraag. Mijn vrouw heeft een oudere iPhone in gebruik. Inmiddels met een internetabonnement, maar daarvoor heeft ze haar iPhone alleen op Wi-Fi gebruikt. Omdat ze toen nog een ouder IOS gebruikte heb ik een profiel geïnstalleerd waarmee haar internetverbinding dmv de APN instellingen uitgeschakeld werd. De APN werd dan als volgt: DISABLED-EDGE-3G En bij haar gebruikersnaam en wachtwoord stond er twee maal blanc. Geen probleem want dat was juist de bedoeling. Inmiddels heeft ze dus een internetabbonnement en staan de APN instellingen wel weer goed, maar soms heeft de iPhone inmiddels onder IOS7 de neiging om die APN instellingen weer op disabled te zetten. Als ik alles goed zou zetten en kiezen voor instellingen herstellen, dan wordt die disabled naar neergezet. Maar dat is juist wat ze niet wil. Ze wil ten alle tijde van haar internet gebruik willen maken en niet offline zijn als de iPhone de APN instelling weer op disabled zet. Wat kan ik doen om dit te herstellen? Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-11-13, 15:46
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Belanrijk om te weten welke provider u gebruikt. Dan bij provider hekpdesk instellingen opvragen of via sms laten toesturen. Provider heeft hoogst waarschijnlijk ook helpdesk.
Misschien ook na aanpassen goede apn instellingen niet eerst herstellen maar eerst een backup maken in itunes en daarna telefoon herstellen met net gemaakte backup.
Succes
__________________
Macbook Pro Retina 13 inch, 2.4 ghz, 8 gb ram, 256 ssd - iphone 2G 16 Gb - iphone 3GS 16 Gb - iphone 4 16 Gb zwart -Iphone 4S 16 Gb zwart - iphone 5 32 Gb zwart

Laatst gewijzigd door bertoes; 18-11-13 om 15:57.
  #3  
Oud 18-11-13, 15:55
Maartenpijpers Maartenpijpers is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 3
Standaard

Het gaat om KPN. Het probleem is niet dat ik de instellingen niet weet, maar dat de iPhone uit zichzelf de instellingen verandert naar foutieve waarden waardoor ze geen intern meer heeft.
  #4  
Oud 18-11-13, 15:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De iPhone herstellen met iTunes en geen backup terugzetten is de beste optie (denk ik).
  #5  
Oud 18-11-13, 16:04
Maartenpijpers Maartenpijpers is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 3
Standaard

Oei. Ik had gehoopt dat er een makkelijkere optie zou zijn :-(
  #6  
Oud 18-11-13, 16:25
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Door de netwerkinstellingen te herstellen verdwijnen alle APN-instellingen en ook Wi-Fi-verbindingen. Zorg ervoor dat het wachtwoord van het draadloos netwerk bekend is, voordat deze stap wordt uitgevoerd.

Je kunt de instellingen herstellen, via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
  #7  
Oud 18-11-13, 16:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maartenpijpers Bekijk bericht
Oei. Ik had gehoopt dat er een makkelijkere optie zou zijn :-(
De APN instellingen zijn onderdeel van de carrier bundle, behalve bij providers die geen carrier bundles versturen zoals Proximus in België. KPN verstuurt wel een carrier bundle die je dan ook bij een herstel ontvangt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
APN instellingen ???? Ww2704 Wi-Fi 2 22-05-13 16:53
apn instellingen vodafone? nschip Vodafone 0 19-09-10 16:58
Apn instellingen: Wanneer invullen? AeronNL Overige providers Nederland 9 13-08-10 21:22
apn instellingen wijzigen sjaak75 Odido (T-Mobile) 16 23-01-10 16:31
APN Instellingen 2.2 Djabber Odido (T-Mobile) 1 24-11-08 18:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.