//

iPhone 5s slechte 3G ontvangst

iPhone 5s slechte 3G ontvangst discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Apple heeft dus veel noten op zijn zang...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 14-11-13, 12:53
DenIvo DenIvo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 11
Standaard

Apple heeft dus veel noten op zijn zang
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 14-11-13, 12:57
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenIvo Bekijk bericht
Apple heeft dus veel noten op zijn zang
Apple staat en gaat voor kwaliteit en om achteraf niet teveel geklaag te hebben en verwijten te krijgen willen ze eerst dat de netwerk kwaliteit optimaal of tenminste toch voldoende is alvorens 4G toe te laten bij de provider...

Heeft zo zijn voor en nadelen...
  #43  
Oud 14-11-13, 14:32
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenIvo Bekijk bericht
Ik heb een 4g abonnement van Proximus (Generation Connect), werkte prima op mijn Galaxy S4, maar op de iphone 5s komt er enkel op dat ik 3g kan in en uitschakelen ???

wazig , er staat gewoon 4G in en uit schakelen bij instellingen , mobiel netwerk op de 5S, ongeacht of ik dit nu heb of niet ......

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Dit komt omdat Apple de 4G optie nog niet heeft opengesteld voor Belgische providers. Voorlopig geen 4G dus...

Apple wil dat de operators dure netwerk testen uitvoeren alvorens ze de aanbieder instellingen updaten zodat je 4G / LTE kunt selecteren. Helaas gaan de Belgische operatoren hier niet mee akkoord dus is het gewoon afwachten....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Apple staat en gaat voor kwaliteit en om achteraf niet teveel geklaag te hebben en verwijten te krijgen willen ze eerst dat de netwerk kwaliteit optimaal of tenminste toch voldoende is alvorens 4G toe te laten bij de provider...

Heeft zo zijn voor en nadelen...
Bullshit, apple bepaalt dat niet bij de providers , dat bepalen de providers netwerk zelf , en die dansen niet naar de pijpen van Apple .......

..
__________________
Iphone4>4s>5>5s>6 (check) ** Ipad2>3>4>Ipad Mini (check)
Windows plug & Plee > OS X Mavericks (check)
  #44  
Oud 14-11-13, 14:43
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Raar: ik heb alle phones al gehad en sinds ik de 5 kocht en nu de 5S is het beter dan bij alle vorige wat 3G betreft en heb generation connect van proximus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Als je *3001#12345#* belt kom je in de field test, hier zie je de signaal sterkte in dB. Hoe dichter bij de nul hoe beter je ontvangst.

Als je de app laat crashen zie je dit permanent. Je kan ook de powerknop inhouden tot hij vraagt om uit te zetten, hier even homeknop inhouden tot je op homescherm komt en voilà Indien je toch liever terug je bolletjes ziet doe je de field test applicatie terug open door naar dat nummer te bellen.

Hopelijk is dit nuttig voor je... Ik gebruik het permanent

PS: Ik merk ook een verschil in ontvangst bij men vriendin die een iPhone 5c heeft.

Getest op zelfde moment naast elkaar op zelfde netwerk.

iPhone 5s : -87 dB
iPhone 5c : -73 dB
Antwerpen Deurne
4S: -104
  #45  
Oud 14-11-13, 14:50
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

en wat zegt dat ?, dit is afhankelijk waar je eigen bevindt, welke provider , hoeveel stoorbronnen in de lucht, hoek van de antenne tov de zendmast, ect .......
  #46  
Oud 14-11-13, 15:14
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Topic gaat over een 5S in vergelijk met oudere modellen, boeit mij niet wat jou 4S doet.
  #47  
Oud 14-11-13, 16:21
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Mijn 5s heeft -74 dBm. (5 bolletjes 3G) Wat houdt dit precies in?
  #48  
Oud 14-11-13, 16:24
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Is in ieder geval een heel goeie ontvangst...

Hier op dit moment -87...binnen...dicht bij een raam...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #49  
Oud 14-11-13, 16:27
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie Bekijk bericht
wazig , er staat gewoon 4G in en uit schakelen bij instellingen , mobiel netwerk op de 5S, ongeacht of ik dit nu heb of niet ......





Bullshit, apple bepaalt dat niet bij de providers , dat bepalen de providers netwerk zelf , en die dansen niet naar de pijpen van Apple .......

..
Apple moet een update doorvoeren van de carrier instellingen, dit laat het aan/uitzetten van 4G netwerk op je iPhone toe.

De provider kiest zelf maar Apple moet goedkeuring geven, tot nu toe dus nog niet omdat Apple aan de Belgische operatoren gevraagd heeft netwerk testen uit te voeren om de kwaliteit van het netwerk aan te tonen.

Zoek maar even op internet, heeft in verschillende persberichten gestaan...
  #50  
Oud 14-11-13, 16:31
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

En toch hebben Belgacom - Base en Mobistar een 4G licentie gekocht van de belgische staat...Dus het komt wel goed...

4G-licenties leveren staat 360 miljoen euro op - HLN.be
  #51  
Oud 14-11-13, 16:50
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
En toch hebben Belgacom - Base en Mobistar een 4G licentie gekocht van de belgische staat...Dus het komt wel goed...

4G-licenties leveren staat 360 miljoen euro op - HLN.be
JA klopt, maar Apple moet nog steeds de 4G optie voor iPhone gebruikers per provider goedkeuren...

Base,Belgacom en Mobistar kopen die 4G niet alleen voor iPhone bezitters, er zijn ook veel mensen die een Samsung,Nokia,HTC,Sony,etc. hebben waarop 4G ook al aanwezig en werkend is. Spijtig en zeer jammer dat dit bij Apple toch wat achter loopt.

Zelf heb ik BASE, in mijn stad is 4G al actief en werkend. Helaas kan ik 4G niet gebruiken omdat de 4G schakelaar er niet staat. Apple houdt dit helaas nog even tegen...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2013 om 15:57 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie Bekijk bericht
wazig , er staat gewoon 4G in en uit schakelen bij instellingen , mobiel netwerk op de 5S, ongeacht of ik dit nu heb of niet ......





Bullshit, apple bepaalt dat niet bij de providers , dat bepalen de providers netwerk zelf , en die dansen niet naar de pijpen van Apple .......

..
Voordat je nog wat "Bullshit" zegt, informeer je wat beter.

Lees even dit artikel door (dat verschenen is op iphoneclub) :

Apple wil dat Belgacom betaalt voor goedkeuring 4G-netwerk - iPhoneclub.nl


"Belgacom heeft via Proximus al een 4G-netwerk, maar kan geen iPhones toelaten omdat Apple het tegenhoudt. De iPhone is volgens woordvoerder Jan Margot wel getest op het netwerk van Belgacom, maar pas als de provider betaalt voor speciale testen zal er goedkeuring volgen. Belgacom wil echter niet opdraaien voor de extra kosten die dat met zich meebrengt."

Laatst gewijzigd door Koenne101; 14-11-13 om 16:58. Reden: Bijkomende informatie
  #52  
Oud 15-11-13, 10:48
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Blijkbaar veel problemen met de antenne?
  #53  
Oud 15-11-13, 11:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 Bekijk bericht
Blijkbaar veel problemen met de antenne?
Een antenne is een passief element. Als er al problemen zijn zal het wel met de radiochip zijn.
  #54  
Oud 15-11-13, 22:30
s.keesen s.keesen is offline
• iOS 8.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 74
Standaard

Bij mij lijkt de oorzaak toch iets anders te zijn. De afgelopen paar uur constant 3G verbinding gehad!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2013-11-15 om 21.24.42.png‎ (127,0 KB, 35x gelezen)
  #55  
Oud 27-11-13, 10:55
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Heeft er hier iemand nog verdere ervaringen mee? Ik heb laatst een test gedaan met de S3 van mijn vriendin en mijn 5S. Allebei Vodafone, zij heeft de 14,4 mbps bundel en ik de 4G 30 mbps bundel. We hadden op het moment van de test allebei 3G en uit een test haalde de S3 2,5 mbps en de 5S ongeveer 4 a 5 mbps. Toch heb ik het idee dat de S3 veel minder vaak terugvalt op gprs dan de 5S.

Verder heeft een jongen uit m'n klas ook de 5S. Hij gaf aan dat zijn 4S die hij hiervoor had ongeveer 4 streepjes had op zijn thuislocatie en nu slechts 1 streepje. Iemand ook nog een testje gedaan of ben ik de enige die denkt dat dit echt een probleem van de 5S is?
  #56  
Oud 27-11-13, 14:50
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 Bekijk bericht
Heeft er hier iemand nog verdere ervaringen mee? Ik heb laatst een test gedaan met de S3 van mijn vriendin en mijn 5S. Allebei Vodafone, zij heeft de 14,4 mbps bundel en ik de 4G 30 mbps bundel. We hadden op het moment van de test allebei 3G en uit een test haalde de S3 2,5 mbps en de 5S ongeveer 4 a 5 mbps. Toch heb ik het idee dat de S3 veel minder vaak terugvalt op gprs dan de 5S.

Verder heeft een jongen uit m'n klas ook de 5S. Hij gaf aan dat zijn 4S die hij hiervoor had ongeveer 4 streepjes had op zijn thuislocatie en nu slechts 1 streepje. Iemand ook nog een testje gedaan of ben ik de enige die denkt dat dit echt een probleem van de 5S is?
laten we beginnen met het duidelijk stellen dat de gemelde snelheden THEORETISCHE snelheden zijn. Vodafone meld dat ook op hun website: Vodafone verhoogt snelheid mobiel internet voor álle klanten | Over Vodafone
"4G maakt nu al theoretische maximum downloadsnelheden* van 50 Mbps mogelijk, vergelijkbaar met de vaste internetverbinding die mensen thuis hebben. In de praktijk komt dit overeen met een snelheidsrange tussen de 10 en 15 Mbps"

Bij 14,5 Mbps ga ik dan uit van 3-4,5 Mbps en bij 30 Mbps van 6-9 Mbps.
Zelf heb ik theoretisch 7,2 Mbps op 3G en ik haal dit gelukkig in de praktijk ook nog. Ik heb ook een 5s en woon in Utrecht en ik haal dat overal in Utrecht. Met mijn iPhone 4 haalde ik maximaal 3 Mbps.
ik moet soms even naar flightmode en terug om te resetten als het instort.

Ik denk toch echt dat mensen het te snel op een hardwareprobleem gooien. Ik denk dat even opnieuw opstarten, alles uit de background(dit kost ook erg veel data en snelheid, toch nog) en vooral de locatie erg veel uitmaken.
Nogmaals, ik haal nu ineens makkelijk en overal in Utrecht 7 Mbps met mijn 5s
  #57  
Oud 27-11-13, 15:33
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paz Bekijk bericht
laten we beginnen met het duidelijk stellen dat de gemelde snelheden THEORETISCHE snelheden zijn. Vodafone meld dat ook op hun website: Vodafone verhoogt snelheid mobiel internet voor álle klanten | Over Vodafone
"4G maakt nu al theoretische maximum downloadsnelheden* van 50 Mbps mogelijk, vergelijkbaar met de vaste internetverbinding die mensen thuis hebben. In de praktijk komt dit overeen met een snelheidsrange tussen de 10 en 15 Mbps"

Bij 14,5 Mbps ga ik dan uit van 3-4,5 Mbps en bij 30 Mbps van 6-9 Mbps.
Zelf heb ik theoretisch 7,2 Mbps op 3G en ik haal dit gelukkig in de praktijk ook nog. Ik heb ook een 5s en woon in Utrecht en ik haal dat overal in Utrecht. Met mijn iPhone 4 haalde ik maximaal 3 Mbps.
ik moet soms even naar flightmode en terug om te resetten als het instort.

Ik denk toch echt dat mensen het te snel op een hardwareprobleem gooien. Ik denk dat even opnieuw opstarten, alles uit de background(dit kost ook erg veel data en snelheid, toch nog) en vooral de locatie erg veel uitmaken.
Nogmaals, ik haal nu ineens makkelijk en overal in Utrecht 7 Mbps met mijn 5s
Laat ik vooropstellen dat ik weet dat de theoretische snelheden niet vaak gehaald kunnen worden. Qua snelheid maakt het me dan ook niet uit, maar het feit dat ie vaak terugvalt op gprs terwijl er genoeg verbinding voor bv 3G is stelt mij wel teleur. Als dit al dan wel of niet een probleem van de 5s is.
  #58  
Oud 06-01-14, 19:27
Diggler Diggler is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Puurs / België
Berichten: 14
Standaard

Ik heb hier ook enorm last van de verbindingskwaliteit.
Vroeger met mijn 4, had ik nergens problemen met mijn iPhone 4 en Proximus abbonement (4-5 blokjes)
Nu altijd 1-2 als ik dan eens 3G heb. Anders wel een 4-tal blokjes, maar dan op Edge ...
Vooral binnenshuis is de verbinding een ramp.
Zou er een verbetering zijn als ik van provider wissel ?
Ik vraag dit vooral aan de belgische gebruikers....
Wat zijn jullie ervaringen ondertussen ?
  #59  
Oud 06-01-14, 19:45
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Een provider kan natuurlijk verschil maken maar ik denk dat het te maken heeft met de focus van Apple op 4G. De ontvanger van de 4G zal wel sterker zijn dan de 3G ontvanger aangezien de focus vanaf dit jaar wereldwijd toch echt naar de 4G verlegt wordt. De oudere apparaten zijn natuurlijk voornamelijk gemaakt voor 3G.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone en slechte ontvangst gebelde amsterdam2226 iPhone algemeen 2 10-01-13 20:16
Slechte ontvangst iphone 30-03-1957 Odido (T-Mobile) 5 08-09-10 23:57
Iphone slechte ontvangst 30-03-1957 Odido (T-Mobile) 1 01-04-10 20:17
LET OP! Relatie slechte ontvangst en vasthouden van Iphone 3G hadimassa iPhone algemeen 12 27-09-09 02:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.