//

Peperdure rekening door IOS8 update

Peperdure rekening door IOS8 update discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Aangezien bij Vodafoon zo veel klachten zijn over datagebruik zou ik iedereen met hoge rekeningen voorlopig aanraden het eerst daar zoeken. Het verbaasd mij dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 07-10-14, 15:36
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Aangezien bij Vodafoon zo veel klachten zijn over datagebruik zou ik iedereen met hoge rekeningen voorlopig aanraden het eerst daar zoeken.

Het verbaasd mij dat een kosten berekening gemaakt mag worden over een niet geijkt apparaat (gebruik), terwijl voor alles tegenwoordig goedgekeurde meet apparatuur beschikbaar moet zijn; zoals weegschalen, gasmeters, benzinemeters.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 07-10-14, 15:45
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Terwijl ik dat vorige zat te tikken, zat ik juist te denken dat dat helemaal niet zo vreemd is.
Als Vodafone (of welke provider dan ook) jou een lijstje nou laten zien met bijvoorbeeld:
Netflix: 300Mb
Whatsapp: 50Mb
Webbrowsen: 600Mb
Spotify: 400Mb

En noem maar verder op wat er nog meer op zou kunnen staan, dan weet je precies waar jouw dataverbruik zit.
Ik kan je echter 100% zeker vertellen dat als een provider dat in zijn hoofd zou halen, er de volgende dag kamervragen in de 2e kamer zijn mbt de "Ernstige schending van de privacy van de gebruikers van provider X". en dat alle gebruikers op consumentenfora schande spreken over het feit dat de big brother provider X in de gaten houd wat ze op het internet uitvreten.
Dan hoor je ineens niemand meer over het feit dat het goed is dat je precies zit waar jouw dataverbruik zit.

Dat is dus de spagaat waar de telecom providers in een geval als dit in zitten. Dan is het dus makkelijker om 500 euro af te schrijven in de boeken en een paar mensen te laten roepen dat je een graaier bent versus een groot opgeblazen privacy schandaal.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 oktober 2014 om 14:52 ----------

En nog iets anders. Misschien leuk voor TS om nog even na te kijken.
Op de telefoon onder settings (instellingen) --> Carrier kan je precies zien welke app hoeveel data verbruikt heeft. Onder system services (ja mijn telefoon staat op engels) staat ook Software Updates.
Je kan dus eens kijken óf je telefoon zelf rapprteerd waar die 2Gb aan dataverkeer staat (en óf die er werkelijk staat).
  #23  
Oud 07-10-14, 16:23
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Terwijl ik dat vorige zat te tikken, zat ik juist te denken dat dat helemaal niet zo vreemd is.
Als Vodafone (of welke provider dan ook) jou een lijstje nou laten zien met bijvoorbeeld:
Netflix: 300Mb
Whatsapp: 50Mb
Webbrowsen: 600Mb
Spotify: 400Mb

En noem maar verder op wat er nog meer op zou kunnen staan, dan weet je precies waar jouw dataverbruik zit.
Ik kan je echter 100% zeker vertellen dat als een provider dat in zijn hoofd zou halen, er de volgende dag kamervragen in de 2e kamer zijn mbt de "Ernstige schending van de privacy van de gebruikers van provider X". en dat alle gebruikers op consumentenfora schande spreken over het feit dat de big brother provider X in de gaten houd wat ze op het internet uitvreten.
Dan hoor je ineens niemand meer over het feit dat het goed is dat je precies zit waar jouw dataverbruik zit.

Dat is dus de spagaat waar de telecom providers in een geval als dit in zitten. Dan is het dus makkelijker om 500 euro af te schrijven in de boeken en een paar mensen te laten roepen dat je een graaier bent versus een groot opgeblazen privacy schandaal.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 oktober 2014 om 14:52 ----------

En nog iets anders. Misschien leuk voor TS om nog even na te kijken.
Op de telefoon onder settings (instellingen) --> Carrier kan je precies zien welke app hoeveel data verbruikt heeft. Onder system services (ja mijn telefoon staat op engels) staat ook Software Updates.
Je kan dus eens kijken óf je telefoon zelf rapprteerd waar die 2Gb aan dataverkeer staat (en óf die er werkelijk staat).
Die privacy vwb telefoongesprek is een heeeeeeeel klein druppeltje informatie en zij hebben heel veel mogelijkheden om zelfs bijvoorbeeld jouw gemoedstoestand te peilen. Wat dacht je van deze site waar je nu verteld wat je hebt.
Vodaphone moet aantonen wat je gebruikt en dat staat los van wat er is opgeslagen in het geheugen. Kunnen ze dat niet dan hebben ze pech en leveren ze maar een stuk van de winst in. Zou wat zijn, een rekening presenteren en op basis van privacy niet aangeven waarvoor. Dat daar de media voor nodig is om dit recht te zetten is pure schande en diefstal.
__________________
Groet, Theo.
  #24  
Oud 09-10-14, 15:45
profisat profisat is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoensbroek
Berichten: 35
Standaard

Ook mijn databundel was plots op NA IOS8 update via Wi-Fi. Het is een bug in IOS8 die apps op de achtergrond via 4G of 3G zijn gang laat gaan terwijl je aangeeft in het toestel ALLEEN VIA Wi-Fi.

ICULTURE is daar bijvoorbeeld 1 van.

Mijn provider stopt gelukkig mijn bundel als deze leeg is
  #25  
Oud 09-10-14, 23:07
mykie mykie is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Velsen-Noord
Berichten: 146
Standaard

als je je hotspot hebt aanstaan, je koppelt je pc via usb dan gaat de verbinding op dat moment via de usb en iphone. Alles wat je dan doet gaat via de 3G verbinding.
Ook updates van je PC, firmware die je download voor de iphone.
Reageren

Labels
ios8, telefoonrekening, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na update iOS8 video's en fotostream kwijt !! KIN174 iPad algemeen 10 11-11-14 15:14
Geen airplay meer na update ios8 jbindels iPad algemeen 8 09-10-14 17:11
Tweefactor authenticatie na iOS8 update iCornetto iPhone algemeen 20 01-10-14 12:16
Geluidsproblemen na update iOS8 bij iPhone 5s Wiel41 iPhone algemeen 0 25-09-14 23:05
Prisma woordenboek verdwenen na iOS8 update cln iPad algemeen 1 21-09-14 10:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:15.