//

van iPhone 5 naar 6 - met of zonder backup?

van iPhone 5 naar 6 - met of zonder backup? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik lees hier en daar dat mensen problemen hebben met het overzetten van hun backup van iPhone 5 naar de nieuwe iPhone 6. De iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-10-14, 11:22
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard van iPhone 5 naar 6 - met of zonder backup?

Ik lees hier en daar dat mensen problemen hebben met het overzetten van hun backup van iPhone 5 naar de nieuwe iPhone 6. De iPhone 6 deed het prima zonder deze volledig te hebben terug geplaatst en bij een volledige terug plaatsing van de backup deed opeens Wi-Fi het slecht of hadden ze Bluetooth problemen.

Nu is mijn vraag:
Is het verstandig om van oude iPhone 5 een backup te maken en deze dan volledig terug te zetten op de iPhone 6?

Of is het misschien handiger om gewoon de iPhone 6 volledig opnieuw in te stellen en de apps er opnieuw op te plaatsen. Dus met een hele lege iPhone beginnen. 1 ding is wel, dan ben ik mijn SMS berichten kwijt en de verborgen notulen die ik gemaakt heb ik een beveiligde app. (maar dat zou nog niet echt een probleem zijn).

Is er iemand die mij verder kan helpen met dit advies.
Bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-14, 11:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serviceme Bekijk bericht
Nu is mijn vraag:
Is het verstandig om van oude iPhone 5 een backup te maken en deze dan volledig terug te zetten op de iPhone 6?
Als er in die backup geen jailbreak restanten zitten is er geen enkel probleem. Jailbreak restanten van tweaks die bv. iets veranderen aan de hardware functies van een iPhone kunnen voor serieuze problemen zorgen.

Synchroniseer bij voorkeur de oude iPhone met iTunes. Dan wordt er ook een backup gemaakt. Die backup, met alles er op en er aan, kan je dan terug synchroniseren naar de nieuwe iPhone. De nieuwe iPhone is dan een clone van de oude.

Succes gewenst.
  #3  
Oud 13-10-14, 11:33
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Ik heb geen jailbreak, dus dat moet dan geen probleem opleveren. Maakte me er al zorgen om en dacht de hele boel helemaal opnieuw te moeten gaan doen. Maar hoe komt het dan dat sommige daar wel problemen mee hebben, ook als deze geen jailbreak hebben?

En alle instellingen zal hij dan niet vervelend overnemen? Omdat ik toch al iOS 8.0.2 heb, bedoel je?


Dan heb ik gelijk een andere vraag over iTunes. Hebben hier 2 telefoons die gedaan moeten worden. Als ik ze samen aansluit op iTunes dan pakt die alles door elkaar heen Hoe kan ik dit nu het beste doen? Want ik wil geen apps van mijn vriendin en dat heb ik laatst wel gehad, was een hele dag bezig met haar apps te verwijderen op mijn iTunes. Dus hoe kan ik zorgen dat die deze niet door elkaar heen pakt?
  #4  
Oud 13-10-14, 11:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serviceme Bekijk bericht
Maar hoe komt het dan dat sommige daar wel problemen mee hebben, ook als deze geen jailbreak hebben?
Omdat sommigen al jaren een backup met jailbreak restanten meeslepen zonder dat ze zich daar nog bewust van zijn. Anderen deden dan weer een OTA update op een toestel met een jailbreak.

Citaat:
Hebben hier 2 telefoons die gedaan moeten worden. Als ik ze samen aansluit op iTunes dan pakt die alles door elkaar heen
iTunes pakt niets door mekaar heen. Voor elk toestel kan je in iTunes instellen wat er gesynchroniseerd moet worden. Je kan ook het automatisch installeren van nieuwe apps uitschakelen.
  #5  
Oud 13-10-14, 11:43
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
iTunes pakt niets door mekaar heen. Voor elk toestel kan je in iTunes instellen wat er gesynchroniseerd moet worden. Je kan ook het automatisch installeren van nieuwe apps uitschakelen.
Oh, nou ik heb het al meer keren gehad Moet ik dan twee verschillende accounts gebruiken om dit te doen en niet op het zelfde account? Misschien is dat het probleem dat ik heb. Zal er eens naar kijken.

In ieder geval heel erg bedankt voor je informatie. Scheelt me weer een hoop tijd en stressen bij het omzetten. Nu nog even wachten tot Apple hem komt leveren.
  #6  
Oud 13-10-14, 11:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serviceme Bekijk bericht
Oh, nou ik heb het al meer keren gehad
Ik heb dat nog nooit gehad. Ik synchroniseer hier zes (6) iPhones en twee (2) iPads met iTunes. De iPads hebben uiteraard een heel andere inhoud dan de iPhones. En een "oude" iPhone 4 en 4S hebben dan weer een andere inhoud dan de nieuwere iPhone modellen.

Citaat:
Moet ik dan twee verschillende accounts gebruiken om dit te doen en niet op het zelfde account? Misschien is dat het probleem dat ik heb.
Dat is absoluut niet nodig. Succes verder.
Reageren

Labels
backup, iphone 5, iphone 6, terug zetten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Backup van contacten zonder itunes Senneke iTunes 8 29-03-12 05:56
Windows: Switchen van backup zonder restore WhyNotCallMeRo iTunes 0 12-11-11 19:50
Alles kwijt na restore naar fabrieksinstellingen zonder backup? Dopster iPhone algemeen 0 01-08-11 22:28
Hoe met iPhone 4 van FW 4.0 naar FW 4.0.1 zonder naar 4.0.2 te gaan? Jensengels iPhone algemeen 7 17-08-10 17:39
Upgraden van 2.1 naar 2.2 zonder backup djkrikke Unlock [archief] 1 25-01-09 16:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.