Advies: doorschuiven 4s en instellen Iphone6, zonder laptop voor backup discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb de iPhone 6 (zonder +) besteld. Echter, de laptop had dermate problemen dat het naar HP in Polen is opgestuurd (voor de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Advies gevraagd: doorschuiven 4s en instellen Iphone6, zonder laptop voor backup
Hoi,
Ik heb de iPhone 6 (zonder +) besteld. Echter, de laptop had dermate problemen dat het naar HP in Polen is opgestuurd (voor de 2e keer maar dat is een ander probleem). Ik kan nu dus niet op mijn eigen computer mijn iPhone 4s backuppen. Ik heb wel de beschikking over de laptop van mijn moeder die er iTunes op heeft. Het doel is dat ik de iPhone 6 in gebruik neem en de iPhone 4s gaat naar mijn moeder. Is er nu echter nog een manier om A) de iphone 4s 'door te schuiven' en B) de iphone 6 in gebruik te nemen zOnder informatieverlies? Oh ja, de 4s is ook nog jailbroken. Graag jullie advies! (Al is het: wacht tot de laptop terug is) Laatst gewijzigd door Mireille005; 11-01-15 om 23:11. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Daarna kan je de iPhone 4S in DFU mode herstellen met iTunes om de jailbreak definitief te verwijderen. iLex R.A.T. kan je vinden in de Cydia repo: iLEXiNFO's Repository - MyRepoSpace.com |
|
|||
|
|||
Raad je dat aan?
Of is er een andere manier om de data van de apps over te zetten zonder jailbreakresten? Ik zou het wel jammer vinden een 'schone' iPhone en iOS op te zadelen met oude (7.0.2) overblijfselen. Alleen hoe krijg ik de info dan mee? Laatst gewijzigd door Mireille005; 10-01-15 om 21:29. |
|
||||
|
||||
Is een backup via iCloud dan een alternatief? Of neemt die ook jailbreak restanten mee?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
@timosha Wat raad je aan?
Is er een manier om de data van de apps mee te nemen? |
|
||||
|
||||
Dan wordt het weer bij level 1 beginnen met Angry Birds....
|
|
|||
|
|||
@ballegooier Daar vroeg ik dus niet naar
Heb graag (echt) advies of een stappenplan |
|
||||
|
||||
Ik vrees helaas dat er geen andere oplossing is. Heb het zelf ook een keer bij de hand gehad dat ik een reservekopie moest laten zitten, omdat daarmee telkens de fout terugkwam, maar ik wél belangrijke savedata van apps niet kwijt wilde.
Er zat helaas niets anders op dan opnieuw beginnen. Sindsdien ben ik een stuk minder (niet meer, eigenlijk) gaan gamen op iOS. Te vaak heb ik al moeten herstellen naar nieuw toestel en dan is je game voortgang dus helemaal weg. Ook al staat het wel in Gamecenter. Maar wie weet reageert er nog iemand met een briljant idee - ik ben daar meestal niet van |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dus, als je apps gebruikt die met "niets" synchroniseren dan kan je de data van die apps alleen meenemen in een iCloud en/of iTunes backup. |
|
||||
|
||||
Soms kun je die data dan ook met een programma als iTools van het ene iOS apparaat halen en op het andere iOS apparaat zetten.
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik heb ooit zo'n tooltje gehad dat backups en de iPhone kon lezen als een pc. Moet ik dan de hele map overnemen of zijn de apps te identificeren?
Dit zou een geweldige oplossing zijn. Heet dat iTools, zijn er nog andere progs of hoe pak ik dat aan? ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 januari 2015 om 02:07 ---------- Maar als ik het goed begrijp dan sync ik alles wat kan syncen en gebruik wat @XIII zegt voor de rest? Laatst gewijzigd door Mireille005; 13-01-15 om 03:08. |
|
|||
|
|||
Waar vind ik die Sandbox en de appdata? En is het dan een kwestie van copy-paste of hoe doe ik dat?
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor je reactie!
Ik heb het een paar keer bekeken (mijn begrip van die taal is nihil). Je vroeg of de video helpt. Als het dit is wel: ' backup met document' maakt backup van de app EN de bijbehorende gegevens. Als ik ook een map moet overzetten vanuit Sandbox (zo'n map met van die vreselijke namen) dan niet |
|
||||
|
||||
Ik zou zelf alleen losse bestanden/folders overzetten, maar misschien gaat hele App ook wel goed (een mogelijk probleem is de gebruikte Apple ID; die mag dan niet verschillen vermoed ik).
Ik heb dit ooit gedaan voor een universele App die geen iCloud sync had; ik heb zo (alleen) de data (een SQL database) van de iPhone naar de iPad gekopieerd. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Alleen waar / welke map staat die database dan. Bv /var/mobile/applications of ergens in dat iTools? ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 januari 2015 om 02:23 ---------- Ik vond een link met daarin "Backup apps and data with itools". Het gaat mij om gewone apps met de eigen data die niet gesynchroniseerd wordt (bijv. Sleep 24/7 MotionX dus gekocht in AppStore maar die bewaard niets of in csv). Kan ik het op deze manier ook voor officiële apps met data doen? Of is er een andere mogelijkheid? Apple ID is dezelfde voor 4s, 6 en iPad2 Laatst gewijzigd door Mireille005; 19-01-15 om 12:01. |
Labels |
iphone 6 |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Nieuwe Iphone 6 instellen | Edwardfotografie | iPhone algemeen | 23 | 10-01-15 09:07 |
oude reservekopie van iPhone verwijderen en nieuwe instellen | colin_kuijntjes | iPhone algemeen | 4 | 05-09-12 22:35 |
Advies: wel of geen nieuwe iPhone? | joepje3 | Koopinformatie Nederland | 8 | 23-12-09 20:04 |
nieuwe iphone, oude instellingen | tatataa | Archief | 3 | 07-12-09 16:24 |
[ObjC] UIViewCon. in UINavigationCon. in tabbar doorschuiven | Janozua | Ontwikkelen voor iOS | 0 | 05-03-09 23:10 |
|
|