//

iPhone Backup zonder fotos mogelijk?

iPhone Backup zonder fotos mogelijk? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, Mijn huidige iPhone backup: bijna 20 GB (!!) Na het extracten van deze backup kwam ik er achter dat 80% door fotos komt. Q: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-01-15, 15:21
DJF3 DJF3 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard iPhone Backup zonder fotos mogelijk?

Hi,

Mijn huidige iPhone backup: bijna 20 GB (!!)
Na het extracten van deze backup kwam ik er achter dat 80% door fotos komt.

Q: Wat is het officiele statement over foto's in backups?
- Photostream foto's? (waarom, staan toch al in cloud+computer?)
- Camera roll foto's?
- Albums? (waarom, staan toch op computer met itunes?)

Eigenlijk wil ik geen enkele foto, muziek of app in mijn backups zien. Die staan toch allemaal online of op de computer waar itunes op draait.

Heb nu al mijn camera roll foto's van de iphone afgehaald en in een 'normaal' album gezet. Dat lijkt al wat uit te maken. (los van het feit dat video's hier niet meer in staan)

Q: Is er een mogelijkheid om de foto's niet te backuppen of uit de backup te halen?

Groeten!
Dirk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-01-15, 15:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJF3 Bekijk bericht
Mijn huidige iPhone backup: bijna 20 GB (!!)
Een iTunes backup is een incrementele backup. Hetzelfde principe als een Time Machine backup.

Citaat:
Q: Wat is het officiele statement over foto's in backups?
Een "officieel statement" kan ik niet geven, wel een "educated guess". In een iTunes backup staat alleen data die niet met "iets" gesynchroniseerd wordt. Dus, geen Fotostream plaatjes, wel plaatjes uit de Filmrol. Geen apps, wel de (Sandbox) data van apps. Enz... enz... enz...
  #3  
Oud 14-01-15, 15:50
ihulpdotnet ihulpdotnet is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJF3 Bekijk bericht
Hi,

Mijn huidige iPhone backup: bijna 20 GB (!!)
Na het extracten van deze backup kwam ik er achter dat 80% door fotos komt.

Q: Wat is het officiele statement over foto's in backups?
- Photostream foto's? (waarom, staan toch al in cloud+computer?)
- Camera roll foto's?
- Albums? (waarom, staan toch op computer met itunes?)

Eigenlijk wil ik geen enkele foto, muziek of app in mijn backups zien. Die staan toch allemaal online of op de computer waar itunes op draait.

Heb nu al mijn camera roll foto's van de iphone afgehaald en in een 'normaal' album gezet. Dat lijkt al wat uit te maken. (los van het feit dat video's hier niet meer in staan)

Q: Is er een mogelijkheid om de foto's niet te backuppen of uit de backup te halen?

Groeten!
Dirk
Hoi Dirk vraagje voordat ik je antwoord geef.

maak je de backup via een windows PC of MAC ?
  #4  
Oud 14-01-15, 15:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ihulpdotnet Bekijk bericht
maak je de backup via een windows PC of MAC ?
Dat maakt voor een iTunes backup absoluut niets uit. Beide systemen gebruiken dezelfde onderliggende iTunes functies om backups te maken.
  #5  
Oud 14-01-15, 16:08
ihulpdotnet ihulpdotnet is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat maakt voor een iTunes backup absoluut niets uit. Beide systemen gebruiken dezelfde onderliggende iTunes functies om backups te maken.
Beste timosha
bedankt voor je reply helaas klopt je redenering niet helemaal
laat me dit voor je ophelderen.

aangezien dit wel degelijk wat uit maakt. Bij een Mac kan je namelijk via iPhoto eerst de photos downloaden op de mac en daarna verwijderen van je iphone dit zal dan een foto vrije iphone achterlaten. (waardoor zijn backup aanzienlijk lager zou uitvallen)

Bij een Pc gaat dit iets anders vandaar ook mijn vraag.
  #6  
Oud 14-01-15, 16:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ihulpdotnet Bekijk bericht
Bij een Mac kan je namelijk via iPhoto eerst de photos downloaden op de mac en daarna verwijderen van je iphone dit zal dan een foto vrije iphone achterlaten.
En uiteraard ook met Image Capture (Fotolader). En op een Windows PC kan dat ook met Windows Explorer en de Windows USB P-n-P drivers.

De vraag van de TS ging over de iTunes backups. Ergo, mijn redenering wat iTunes backups betreft klopt dus wel. Succes verder.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 14-01-15 om 16:28. Reden: Schreifvauten
  #7  
Oud 14-01-15, 16:14
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Bij het aansluiten op de windows pc krijg ik altijd de vraag of ik de foto's wil importeren van de iPhone. Dit doe ik, daarna open ik iTunes. En dan is het dus wel hetzelfde verhaal
Of ik zie het verkeerd
  #8  
Oud 14-01-15, 16:40
ihulpdotnet ihulpdotnet is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 14
Standaard

Hey Drik ik hoop dat je wat aan onze antwoorden hebt gehad.
ik heb eventueel een stappenplan voor je .
mocht je nog vragen hebben PM me gerust even en dan zal ik je zo goed mogelijk verder helpen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Syncen van fotos/ videos zonder dat iphone en mac in hetzelfde Wi-Fi netwerk staan? RuudM123 iPhone Apps 4 31-01-12 16:39
Oude backup zit virus in. Hoe notes en contacten overzetten zonder backup restore? Timmehhh iPhone algemeen 22 24-12-11 21:11
Foto: Backup Locaties Fotos CrazyG Muziek, foto & video 2 01-06-11 12:40
Is het mogelijk om een geformatteerde iphone te herstellen ZONDER backup? 00melo00 iPhone algemeen 2 26-10-10 10:52
Video: zonder jailbreak video en fotos op tv raysyl Muziek, foto & video 0 22-06-10 08:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:32.