//

na update ios 8.3 ziet iphone 6 de thuis Wi-Fi niet meer

na update ios 8.3 ziet iphone 6 de thuis Wi-Fi niet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Deze problemen ook ondervonden met mijn (gebruikt aangeschafte 4s 16 Gb.). Bij aanschaf was wifi o.k., maar bij update naar eerst 8.2 (ik heb helaas ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18-04-15, 15:15
RBI RBI is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Locatie: Lochem
Berichten: 4
Standaard

Deze problemen ook ondervonden met mijn (gebruikt aangeschafte 4s 16 Gb.).
Bij aanschaf was Wi-Fi o.k., maar bij update naar eerst 8.2 (ik heb helaas niet gekeken welke versie er op stond), begonnen de hier vermelde problemen. Hij staat maar te zoeken naar netwerk en als hij mijn thuisnetwerk gevonden heeft, dan geeft hij na wachtwoord invoering, kan netwerk niet vinden. Alle gegeven oplossingen al geprobeerd, maar ook zelfs na update 8.3 hetzelfde resultaat. Bovenste Wi-Fi antenne vervangen, maar het blijft hetzelfde. Je hebt hier misschien niet zoveel aan, maar bij een 4s komt het ook voor. Wie de oplossing weet mag het zeggen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-04-15, 17:46
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBI Bekijk bericht
Deze problemen ook ondervonden met mijn (gebruikt aangeschafte 4s 16 Gb.).
Bij aanschaf was Wi-Fi o.k., maar bij update naar eerst 8.2 (ik heb helaas niet gekeken welke versie er op stond), begonnen de hier vermelde problemen. Hij staat maar te zoeken naar netwerk en als hij mijn thuisnetwerk gevonden heeft, dan geeft hij na wachtwoord invoering, kan netwerk niet vinden. Alle gegeven oplossingen al geprobeerd, maar ook zelfs na update 8.3 hetzelfde resultaat. Bovenste Wi-Fi antenne vervangen, maar het blijft hetzelfde. Je hebt hier misschien niet zoveel aan, maar bij een 4s komt het ook voor. Wie de oplossing weet mag het zeggen.
ik heb een gelijkaardig probleem gehad met de 4S van mijn vriendin, en ook na elke update Wi-Fi problemen.

ik heb verleden jaar de batterij laten vervangen en gelijk ook de Wi-Fi antenne, maar blijkbaar zijn er 2 antennes of toch onderdelen die met de Wi-Fi te maken hebben, ergens onderaan het toestel zou ook iets zitten dat met de Wi-Fi te maken heeft, in ieder geval heeft de persoon die de batterij heeft vervangen ook die 2 onderdelen vervangen, en sindsdien is het probleem opgelost.
  #23  
Oud 18-04-15, 18:33
RBI RBI is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Locatie: Lochem
Berichten: 4
Standaard

Er is mij verteld, dat de 4s 2 antennes heeft (1 rechts bovenin en een onder).
De Wi-Fi schakelaar is nog gewoon te bedienen. Als hij grijs blijft, dan is de Wi-Fi chip kapot (dure reparatie). Ik ben hem helemaal zat en heb hem weer te koop gezet, zonder Wi-Fi.
Ik heb inmiddels een andere aangeschaft, maar die heeft softwareversie 6.1.2.
Deze versie geeft een heel ander uiterlijk, dan mijn ge-update (8.3), van mijn andere telefoon. Klopt dit ? Heeft iemand een vergelijk ? Verder geeft hij steeds aan om te upgraden naar 8.3, maar dit durf ik niet aan, gezien mijn vorige ervaring met upgraden.
Als je toch wilt upgraden, wat is dan de beste manier, via je iPhone of met i-tunes ?
Mijn i-pad air 2 heb ik ook ge-upgrade van 8.2 naar 8.3, zonder problemen. Ik heb dit wel gedaan via de i-pad. Heeft iemand een goede suggestie, wat het beste is ?
  #24  
Oud 18-04-15, 18:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBI Bekijk bericht
Als je toch wilt upgraden, wat is dan de beste manier, via je iPhone of met i-tunes ?
De beste manier is updaten met iTunes. Er komt dan steeds een fris gewassen en gestreken iOS image op het toestel.
  #25  
Oud 18-04-15, 19:09
RBI RBI is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Locatie: Lochem
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor de reactie timosha (ik ben net nieuw op dit forum).
Is het dan ook verstandiger om via i-tunes de telefoon via herstellen, zodat alles verwijderd wordt en niet bijwerken te upgraden ? Ik ben er nog een beetje huiverig voor, gezien mijn ervaring met mijn vorige 4s, waarvan Wi-Fi niet meer werkte. Je hebt gezien in deze discussie, dat zelfs een i-phone 6 geen Wi-Fi meer heeft. Apple geeft geen garantie op een toestel van 2 jaar oud, als het mis gaat. Wat zijn de ervaringen over het algemeen bij jouw over dit onderwerp ?
  #26  
Oud 18-04-15, 19:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBI Bekijk bericht
Wat zijn de ervaringen over het algemeen bij jouw over dit onderwerp ?
Na serieuze problemen met twee (2) iPhone 4S en iOS 6.x.x OTA updates doe ik nooit meer een OTA update. Alleen nog updates met iTunes. Ook herstellen doe ik alleen met iTunes en dan bij voorkeur in DFU mode.
  #27  
Oud 18-04-15, 19:19
RBI RBI is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Locatie: Lochem
Berichten: 4
Standaard

Beste timosha, ik heb nog een vraag over mijn andere 4s (met 8.3, met af en toe Wi-Fi).
Is hier nog wat aan te doen ? Kan je met jailbreaken een toestel terugzetten naar een oudere softwareversie, of is het een hardware (antenne of chip) kwestie ?
  #28  
Oud 18-04-15, 19:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBI Bekijk bericht
Kan je met jailbreaken een toestel terugzetten naar een oudere softwareversie...
Dat kan niet. Men kan alleen iOS versies terugzetten die Apple nog ondertekend. Op dit ogenblik zijn dat iOS 8.2 en 8.3.

Bij sommige iPhone 4S kan de Wi-Fi/Bluetooth radiochip te heet worden tijdens het updaten (flashen) van nieuwe modem firmware. In dat geval werkt Wi-Fi en Bluetooth niet meer. Men kan het zelfs niet meer inschakelen (schakelaar grijs).

Een antenne is een passief element en heeft daar niets mee te maken.
  #29  
Oud 18-04-15, 22:13
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

En nu maar hopen dat er bij een volgende updat niet het zelfde gaat gebeuren als bij de 4 en 4S ( Wi-Fi greyed out ) dat de Wi-Fi chip onbruikbaar wordt.
  #30  
Oud 19-04-15, 09:19
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Nu is volledig herstel gedaan.
We leven op hoop!
Bluetooth deed het ook niet goed, ene keer wel connectie in auto, dan weer niet.
  #31  
Oud 19-04-15, 13:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@RBI je kunt natuurlijk ook overwegen om de iPhone 4S niet te updaten. Dan zit je sowieso goed. En blijft je toestel lekker vlot (iOS 8 draait iets minder dan snel dan 6 of 7, zeker op de iPhone 4S)

Of zijn er bepaalde functies typisch van iOS 8 waar je gebruik van wilt maken?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
itunes ziet mijn Iphone niet meer na update Fam14 iPhone algemeen 1 26-01-14 14:35
Iphone 4 start niet meer na update IOS 5.1.1 naar IOS 6 bartgez106 iPhone algemeen 1 21-03-13 07:39
Bluetooth problemen na update IOS 6. iPhone ziet ipad niet meer klippie iPad algemeen 0 29-09-12 12:09
na update IOS5 ziet Itune mijn Iphone niet meer Tegdub iPhone algemeen 2 13-11-11 18:55
Windows: PC ziet hele Iphone 3G niet meer na update Firmware Black-dog iTunes 23 08-02-10 06:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:39.