//

Garantie van vorige Iphone loopt door op nieuwe Iphone aangekocht via een bestek

Garantie van vorige Iphone loopt door op nieuwe Iphone aangekocht via een bestek discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) In november 2013 kocht ik mijn Iphone 5C. Na nog geen jaar kwam het scherm los en kwam het soms zelfs omhoog. Ik kon echt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-08-15, 15:19
Rietve Rietve is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 5
Standaard Garantie van vorige Iphone loopt door op nieuwe Iphone aangekocht via een bestek

In november 2013 kocht ik mijn Iphone 5C. Na nog geen jaar kwam het scherm los en kwam het soms zelfs omhoog. Ik kon echt in mijn Iphone kijken en zag alles onder het scherm. Ik ging langs bij de winkel waar ik de iphone kocht, maar leverde hem niet direct in voor garantie. Ik heb mijn Iphone altijd met heel veel zorg behandeld en hij was nog nooit gevallen of nog nooit in aanraking gekomen met water. Dus het ligt wel degelijk aan het toestel zelf. Vorige week is mijn Iphone, net voor ik hem ging binnen doen, dan wel gevallen. Er was amper iets aan.. Ik deed mijn Iphone binnen bij de Easy-m winkel in Vilvoorde, waar ik hem ook kocht. Daar garandeerde ze me dat ik een nieuw toestel zou krijgen, want er zou iets chemisch mis zijn met de batterij. Daardoor zou die opzwellen en komt het scherm omhoog. Mijn toestel zou zomaar kunnen ontploffen. Na wat wachten kreeg ik na 4 dagen al een mail dat het toestel niet omgewisseld werd omdat het gevallen was. Dit was totaal onverwacht, want in de winkel zeiden ze dat dit geen probleem zou geven en ik gewoon een nieuw toestel zou krijgen. Ik vind het jammer dat ondanks het toestel gevallen is, er niet verder wordt gekeken of mijn toestel nu iets mankeert aan de batterij.. Het probleem was er al voor het toestel gevallen is. Ik kan mijn toestel terug krijgen in dezelfde staat aan 45 euro (voor de bestekkosten) met het grote risico dat mijn batterij/ Iphone ontploft. Van die bestekkosten wist ik niets maar dat stond ergens in de kleine lettertjes van Easy-m. Om mijn eigen toestel dus terug te krijgen, dat dan nog kan ontploffen, moet ik betalen.. Het bestek houdt in dat ik 299 euro betaal voor een nieuwe Iphone 5c. Helemaal hetzelfde model maar dan een nieuwe. Wat ik nu helemaal niet kunnen vind, is dat ik voor het nieuwe toestel geen garantie meer krijg. De garantie van het vorige toestel loopt door, wat wil zeggen dat ik nog 3 maand garantie zou hebben op het nieuwe toestel waarvoor ik betaal! Dit kan echt niet! Als er weer iets aan die batterij is, heb ik dus geen garantie meer.. Dit is volgens Easy-m allemaal de beslissing van Apple, net zoals ze van Apple niet mochten verder onderzoeken wat er mis was met mijn huidige Iphone 5C. Dit is geen service! Deze toestellen kosten al genoeg geld en dan krijg je nog niet eens garantie op een nieuw toestel waarvoor je betaald! Ik ben heel content over de werking van de Iphone, maar dit voorval met de garantie gaat erover! Bij eender welk toestel je inlevert dat nog onder garantie valt, krijg je op het vervangtoestel opnieuw nieuwe garantie. Nog nooit gehoord dat garantie van het oude toestel doorloopt! Zeker niet als ik eigenlijk een nieuw toestel koop. Bij elk gekocht toestel krijg je normaal nieuwe garantie! Iemand een idee wat ik nu het beste doe? Dit kan toch niet zo prutsen met die garantie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-08-15, 16:29
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Het is voor ieder product normaal dat bij vervanging tijdens garantie met of zonder bijbetaling je garantie termijn nimmer opnieuw start. Dus helaas zal je genoegen moeten nemen met de over gebleven 3 maanden.
Tja wat het vallen betreft men kan nu niet nagaan dat het mankement al eerder opgetreden was. Lullig voor je maar je had er niet slim aangedaan om de iPhone eerder te laten repareren dat had je deze ellende bespaard.
  #3  
Oud 01-08-15, 16:35
Rietve Rietve is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 5
Standaard

Dat is niet waar wat je zegt.. Onze printer van HP was bvb kapot en viel nog onder garantie, we kregen een nieuwe en deze had opnieuw zijn eigen garantie van 2 jaar. Dit hebben we ook met een keukenrobot, vaatwasmachine, laptop,... Voorgehad. Weliswaar niet van apple.
  #4  
Oud 01-08-15, 16:52
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Bij vervangend product loopt je huidige garantie door en wordt niet opnieuw gestart
  #5  
Oud 01-08-15, 21:04
Rietve Rietve is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 5
Standaard

Zoals ik al zei is dit alleen bij apple zo..!
  #6  
Oud 01-08-15, 21:24
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Als dat waar zou zijn dan heb je met een beetje gepruts levenslang garantie en zou hier veel misbruik van gemaakt worden. Geloof het dus ook niet
  #7  
Oud 01-08-15, 21:42
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Vervanging onder garantie is gebaseerd op de oorspronkelijke koopovereenkomst. Het nieuwe toestel heeft geen nieuwe koopovereenkomst en valt dus onder de eerste overeenkomst. Logisch en terecht.
  #8  
Oud 02-08-15, 11:58
Rietve Rietve is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 5
Standaard

Geloof het dan niet he.. Dit geeft weer hoe goed de service van HP is en hoe slecht de service van Apple is. Das alles
  #9  
Oud 02-08-15, 12:09
kimiferrari kimiferrari is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rietve Bekijk bericht
Geloof het dan niet he.. Dit geeft weer hoe goed de service van HP is en hoe slecht de service van Apple is. Das alles
Ten eerste klopt het gewoon wat ze zeggen. Alleen wil jij het niet geloven. Ten tweede heeft het helemaal niks met Apple te maken maar met Easy-M
  #10  
Oud 02-08-15, 12:56
Rietve Rietve is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 5
Standaard

Misschien is dat in Nederland zo maar in België verloopt dat anders, en beter! Ik heb met apple zelf contact gehad dus laat dat ook maar vallen..
  #11  
Oud 02-08-15, 13:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rietve Bekijk bericht
Misschien is dat in Nederland zo maar in België verloopt dat anders, en beter!
Stap eens uit die slachtofferrol meiske. Dat is beter voor de geestelijke gezondheid.
  #12  
Oud 02-08-15, 13:16
kimiferrari kimiferrari is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rietve Bekijk bericht
Misschien is dat in Nederland zo maar in België verloopt dat anders, en beter! Ik heb met apple zelf contact gehad dus laat dat ook maar vallen..
Nog steeds heeft Apple er niks mee te maken. Je hebt je iPhone gekocht bij Easy-M, die zijn dus verantwoordelijk. Apple zelf geeft 1 jaar fabrieksgarantie (Op jou niet meer van toepassing, want de iPhone is ouder dan dat) dus je hebt niks met Apple te maken. Stel ik koop een iPhone bij mediamarkt bijvoorbeeld, na 7 maanden werkt de homeknop niet meer dan moet je eigenlijk naar de mediamarkt gaan voor het repareren van je iPhone, maar je kan ook naar de Apple store gaan (zijn er alleen nog niet in België). Je krijgt dan een refurbished iPhone terug. De garantie is dan nog de overgebleven 17 maanden.

Volgens mij is de garantie in Nederland (op papier) trouwens beter. in Nederland geld geen vaste termijn voor garantie, maar spreekt Nederland over een "deugdelijk" product, waardoor op sommige producten langer dan twee jaar garantie op zit.

In België is het volgens mij gewoon (dacht ik) standaard twee jaar.
Reageren

Labels
garantie, iphone 5c 16 gb, ontevreden, zwelende batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: 'Er is een factuur probleem met een vorige aankoop' iphone3Gpeter iTunes 1 24-12-11 20:53
apps overzetten op nieuwe iphone vorige stuk stefan2165 iPhone Apps 5 11-04-11 15:56
account verwijderen van vorige eigenaar iPhone sabine1970 iPhone algemeen 2 29-12-10 22:01
Nieuwe Iphone met SMS abo van vorige eigenaar? icepick Odido (T-Mobile) 1 02-08-10 09:08
muziek aangekocht via iphone john wings iTunes 2 19-07-08 22:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:45.