//

iphone wifi verbonden maar werkt niet

iphone wifi verbonden maar werkt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo. We gebruiken hier thuis verschillende Appleproducten, maar alleen de Iphone 6 van mijn vader geeft problemen. Hij kan op verschillende plaatsen Wifi verbindingen maken, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-08-15, 23:07
suyttebr suyttebr is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 3
Standaard iphone Wi-Fi verbonden maar werkt niet

Hallo.

We gebruiken hier thuis verschillende Appleproducten, maar alleen de Iphone 6 van mijn vader geeft problemen.

Hij kan op verschillende plaatsen Wi-Fi verbindingen maken, maar niet hier thuis. Via dit forum heb ik al ontdekt dat de Iphone een verkeerd Ip adres krijgt toegewezen. Via de instellingen van een andere Iphone heb ik dan gevonden wat de gegevens van subnetmask en router (tis een D-link van Telenet) moeten zijn, en het laatste cijfertje van het Ip-adres beetje veranderd.
Nu maakt hij dus verbinding, er staat een blauw vinkje, naast de naam en bovenaan staat het typische Wi-Fi-logotje, maar werkt niet in apps. Ik bedoel, er kan in Safari/Mail/enige andere app geen gebruik gemaakt worden van het internet.

Kunnen jullie me helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-08-15, 23:16
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Heeft het ooit al gewerkt op deze router met deze telefoon? Dat alleen het laatste nummer van het adres veranderd, dat klopt.
Als je bijvoorbeeld van je router intern thuis op je interne netwerk 192.168.0.xxx hebt, dan krijgen alle apparaten die je aansluit op jouw interne verbinding een adres beginnend met 192.168.0. en dan een getal tussen de 1 en 255. Ieder apparaat krijgt een eigen uniek nummer. (dus 192.168.0.1, 192.168.0.2, 192.168.0.3 etcetera).

Ik zou als eerste bij de Wi-Fi instellingen het huidige netwerk verwijderen door op het ikoontje achter de netwerknaar te drukken en dan op "forget this network/vergeet dit netwerk" te drukken.
Daarna eens opnieuw aanmelden bij het netwerk waarbij je in ieder geval het wachtwoord voor jouw netwerk weer moet intikken.
  #3  
Oud 28-08-15, 00:13
suyttebr suyttebr is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 3
Standaard

Het heeft hier nooit gewerkt. Heb ik al geprobeerd het verwijderen, maakt geen verschil. Ook netwerkinstellingen opnieuw instellen niet, net als alles heropstarten en al die dingen.
De enige mogelijkheid om van totaal geen connectie naar niet-werkende connectie te gaan is dus het ip adres aanpassen.
  #4  
Oud 28-08-15, 09:59
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Is er op de router een MAC filter oid ingesteld?
Router al eens helemaal herstart?
Is de router geleverd door de internet provider? Zo ja, daar al eens contact me gehad?
Hoe deelt de router IP adressen uit?
Hoeveel IP adressen kan de router uitdelen? Heeft ie wellicht alle adressen al uitgedeeld?
Kan de iPhone wel verbinding maken met andere Wi-Fi netwerken?
  #5  
Oud 28-08-15, 10:16
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suyttebr Bekijk bericht
De enige mogelijkheid om van totaal geen connectie naar niet-werkende connectie te gaan is dus het ip adres aanpassen.
Normaal gesproken hoef (wil) je op toestellen niet handmatig gaan zitten prutsen met IPadressen. Als je niet precies weet wat je doet, blijf er dan alsjeblieft van af.
Jouw router een een groep met adressen (lijstje zeg maar) die de router zelf uitdeeld aan apparaten die hem om een adres vragen (DHCP heet dat).
Als dat lijstje leeg is, kan er geen nieuwe apparatuur aangemeld worden. Meestal (zeker voor thuisgebruik) zijn er adressen zat om alle apparatuur die je kan verzinnen aan te sluiten.
  #6  
Oud 28-08-15, 11:12
suyttebr suyttebr is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 3
Standaard

Qua aantal adressen is er niet meteen een probleem denk ik, want het aantal toestellen varieert hier nog al eens, maar de verbinding werkt nooit.
Over al die technische dingen over mijn router weet ik niets.
  #7  
Oud 28-08-15, 11:20
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Vanwege dat laatste (technische weet je niets) schreef ik dat je niet moet gaan experimenteren met IPadressen

Verder wordt het wel heel lastig denk ik. "iets" lijkt er dwars te zitten tussen je telefoon en je router. Maar vind maar eens uit wat. Dat is de grote vraag.
De telefoon kan wel verbindingen elders maken, maar niet bij jullie eigen router . . .
Wat Gonus oook al schreef, is deze router een router van je eigen provider? Dan zou ik ook daar eens een balletje opgooien (vooral zeggen dat de telefoon op andere plekken wel verbinding maakt en dat andere toestellen op je eigen router geen problemen hebben.
Misschien dat zij iets kunnen ontdekken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi in de trein; wel verbonden, maar geen internet? XIII Wi-Fi 5 19-07-14 17:44
iPad verbind niet met Wi-Fi terwijl laptop en iPhone verbonden zijn mbonly iPad algemeen 2 29-09-12 19:35
Ik ben verbonden met Wi-Fi maar safari en andere internet apps doen het niet. Tjade3 Wi-Fi 6 10-05-10 18:55
gmail werkt wel op Wi-Fi maar niet op 3g dennisiphone Wi-Fi 0 01-11-09 15:30
Wi-Fi Thuis werkt niet op mijn Iphone maar wel op die van vriend deaapdaar Wi-Fi 0 20-05-09 19:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.