//

Help! Problemen touchscreen na vervanging scherm.

Help! Problemen touchscreen na vervanging scherm. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal, Een aantal dagen geleden heb ik zelf het lens glaasje van mijn iphone 6 plus vervangen. Hierbij heb ik alle connectoren los gehad ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-01-17, 17:53
GJvanderVoort GJvanderVoort is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2017
Berichten: 2
Unhappy Help! Problemen touchscreen na vervanging scherm.

Beste allemaal, Een aantal dagen geleden heb ik zelf het lens glaasje van mijn iphone 6 plus vervangen. Hierbij heb ik alle connectoren los gehad en later weer terug geplaatst. "Missie Lens" geslaagd, maar naderhand bleek ik dus het scherm om zeep te hebben geholpen. Na de reparatie is het gezeur begonnen en vertoond het touchscreen zeer onnauwkeurig gedrag, en het scrollen gaat vaak ook schokkerig. . Bv. Als ik het scherm wil unlocken en ik raak de 5 aan dan licht de 8 op..... Ook bij gebruik van verschillende apps is er onnauwkeurig en irritant gedrag. De automatische scherm blokkade werkt ook niet meer (goed).

Ik ben al terug geweest na de reparateur (geen apple) en hem aangesproken op de volgens mij onkundige reparatie en/of inferieure onderdelen. De winkelier vertelde mij dat een of andere sensor kapot zou zijn en dat ik die dan maar moest laten vervangen. Hij was behoorlijk vaag en was niet echt specifiek over wat voor sensor hij dan bedoelde. De proximity sensor werkt in ieder geval nog wel als ik de sensor afscherm. Voor de rest weet ik eigenlijk niet of dat ding nog meer doet, en of er nog sensoren zijn die nodig zijn voor de werking van het touchscreen.

Mijn vragen zijn nu: Heeft iemand ervaring met zo'n soort mankement, en zou de reparateur gelijk kunnen hebben? Ik ben erg blij met mijn telefoon, en baal er behoorlijk van dat ik hem zelf gesloopt heb. Ik hoop dat iemand mij hiermee een stukje verder kan helpen.

In elk geval alvast dank voor de moeite, en de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-01-17, 19:09
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Wat heeft de reparateur er mee te maken, als je zegt dat je 'm zelf vervangen hebt?
  #3  
Oud 02-01-17, 10:00
GJvanderVoort GJvanderVoort is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2017
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 Bekijk bericht
Wat heeft de reparateur er mee te maken, als je zegt dat je 'm zelf vervangen hebt?
Na het door mijzelf succesvol repareren van de cameralens is de schade aan het scherm ontstaan. Het scherm is door een reparateur vervangen en hierna zijn de klachten ontstaan.
  #4  
Oud 02-01-17, 18:31
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Grote kans dat jij de connectoren van het scherm niet goed erop heb gezet, zet ze er nogmaals goed op (wel eerst batterij los koppelen). Let er ook op dat je bij de metalen afdekplaatje van deze connectoren de schroefjes op de juiste plaats terug schroeft anders kan er nieuwe problemen ontstaan. Mocht deze actie niet helpen dan is het scherm defect en is er een goedkope scherm van slechte kwaliteit gebruikt.
Reageren

Labels
touchscreen doet vreemd



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kortere batterijduur na vervanging scherm Boon87 iPhone algemeen 1 05-02-15 12:04
Problemen na vervanging accu Peter van Bloemendaal iPhone algemeen 1 27-10-13 11:25
Geen netwerk na vervanging scherm Ingerttt iPhone algemeen 3 13-08-12 08:45
Na vervanging scherm enkel backlight -> wit scherm met strepen thaguz iPhone algemeen 1 11-01-12 11:30
Na LCD vervanging alleen wit scherm BOJE iPhone algemeen 4 18-01-10 20:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.