//

Hotmail naar Gmail doorsturen (gratis truukje!)

Hotmail naar Gmail doorsturen (gratis truukje!) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ** LET OP!** Deze handleiding is verouderd, omdat Microsoft zijn site heeft aangepast. De truuk is echter nog steeds mogelijk. Een actuelere handleiding vind je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-11-07, 15:53
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard Hotmail op je iPhone (gratis truukje!)

** LET OP!** Deze handleiding is verouderd, omdat Microsoft zijn site heeft aangepast. De truuk is echter nog steeds mogelijk. Een actuelere handleiding vind je op pagina 10 van dit topic. Met dank aan JayP_Double07.

In standaard hotmail kun je je e-mail alleen laten doorsturen naar een ander hotmail.com of live.nl account. Helaas dus niet naar Gmail, of een andere e-mail account.

Ik heb het toch voor elkaar gekregen om hotmail naar gmail door te sturen zonder 3rd party applicatie of proxy zoals iZYmail!
Je kunt met deze truuk je hotmail naar ieder willekeurig adres door laten sturen met een pop3 of IMAP toegang. Met onderstaande truuk kun je dan je hotmail lezen via de pop account van je andere mail adres (en dus ook in de mail applicatie op de iPhone!).
De truuk houdt in dat je je aanmeldt voor "mobile alerts" van Hotmail. Je krijgt door je aanmelding voor "mobile alerts" de mogelijkheid om mail naar ieder willekeurig adres door te laten sturen (forwarding). Normaal gezien betaal je dan 25 cent per SMS die je toegezonden krijgt als je nieuwe Hotmail ontvangt.
Het mooie is dat je na de aanmelding in hotmail de sms alerts kan uitzetten, zodat je nooit alert sms-jes ontvangt en dus ook geen kosten maakt! Je krijgt hiermee (vreemd genoeg) de optie om e-mail naar een andere e-mailadres door te sturen.
Je hoeft geen creditcardgegevens of i.d. op te geven.

De truuk kost je 1 sms-je voor de activering van de mobile alert service.
De service is beschikbaar voor bellers van T-Mobile, KPN/Hi, Vodafone*, Telfort en Orange.
Ik bel zelf via T-Mobile.

Zo ga je te werk:
1. ga naar Microsoft Online Services Home
2. Klik op "Hotmail voor mobiele telefoons".
3. Lees de informatie goed door! Ook het deel over de prijzen.
4. Klik op "nu aanmelden" en daarna nog een keer op "nu aanmelden".
5. Kies je mobiele operator en vul je mobiele nummer in zonder 0 ervoor.
6. Doorloop de rest van het aanmeldproces. Vink bij Hotmail alerts of MSN alerts niks aan!
7. Zet in de settings meteen aan dat je geen SMS alerts voor Hotmail wilt ontvangen en dat de rest van je hotmail instellingen moeten blijven zoals ze zijn.
8. Rond de aanmelding af. Nu ontvang je een SMS met een 4-cijferige code om de service te activeren. Dit is de enige SMS die je krijgt en moet betalen via je mobiele operator!
9. Na de aanmelding ga je in je Hotmail naar "opties"=>"meer opties".
10. Nu in de sectie "Je hotmail aanpassen" naar de optie "Mobile alerts voor nieuwe berichten" en controleer of daar de optie "Geen. Stuur mij nooit Mobile alerts" aan staat. Je ontvangt hierdoor dus nooit een SMS en maakt dus ook geen verdere kosten. Klik op opslaan.
11. Ga nu in de sectie "je account beheren" naar "E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen".
12. Nu vul je ieder gewenst e-mail adres in, bijvoorbeeld je Gmail adres of een andere mailaccount van je. Je zult zien dat Hotmail dit adres nu wel accepteert!
13. Stel je iPhone in voor het ontvangen van Gmail of via het pop of IMAP account van je andere emailaccount en ontvang je hotmailtjes!

Veel plezier!

Let op! Als je iets verkeerd instelt en dus toch "mobile alert" SMS-jes ontvangt, dan maak je kosten!
Let goed op wat je doet. Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je de juiste instellingen maakt!
Bij mij werkt het prima en gratis!

Groet,
Marco

*Het logo van Vodafone wordt wel weergegeven, maar bij de aanmelding is het niet mogelijk om voor Vodafone te kiezen. Bel je met Vodafone, neem dan even contact op met Microsoft en/of Vodafone met verwijzing naar de URL en vraag na wat er aan de hand is.

Laatst gewijzigd door Fresh; 28-08-08 om 01:37.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-07, 16:41
Maurelio1988 Maurelio1988 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 28
Standaard

Hee Marco, volgens mij is dit geweldig nieuws. Ik wil namelijk ook gebruik maken van Mail. De deelnemende providers zijn T-Mobile, KPN/Hi, Vodafone, Telfort en Orange. Maar als je bij stap 5 de mobiele operater moet kiezen staat Vodafone er niet meer tussen. Is alleen bij mij dit zo?of ook bij jullie? Want ik heb namelijk Vodafone.

afz. Maurice

Laatst gewijzigd door Maurelio1988; 03-11-07 om 16:46.
  #3  
Oud 03-11-07, 16:53
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Je hebt gelijk. Dat is vreemd, want eerder zie je idd wel het Vodafone logo.
Misschien eens navraag doen bij Vodafone of MS...
  #4  
Oud 05-11-07, 15:25
herk0039 herk0039 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Ulvenhout
Berichten: 94
Standaard

Beste Fresh, ik was bezig om je beschrijving `truucje´in te brengen en dacht ook dat het gelukt was, (bijna blij) ben nl. t/m punt 10 gekomen, kreeg ook de 4-cijf.code op Iphone binnen, maar toen kreeg ik de foutmelding dat Explorer werd afgesloten, dus shit...! Ik vraag me nu af of er alles goed in zit , heb Sms-alerts niet aangevinkt! Mijn vraag is of ie er nu goed "in" zou zitten? En weet je ook hoe ik nu naar account beheren kan gaan om naar een ander -emailaccount doorsturen- te kunnen vastleggen, dat lukt me niet. Sorry, maar kun je mijn uitleg een beetje volgen? Je beschrijving leek allemaal zo duidelijk en nu ben ik niet zeker van mijn zaak....
Als je me zou kunnen helpen, graag!
M.Herk
  #5  
Oud 05-11-07, 16:41
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herk0039 Bekijk bericht
Beste Fresh, ik was bezig om je beschrijving `truucje´in te brengen en dacht ook dat het gelukt was, (bijna blij) ben nl. t/m punt 10 gekomen, kreeg ook de 4-cijf.code op Iphone binnen, maar toen kreeg ik de foutmelding dat Explorer werd afgesloten, dus shit...! Ik vraag me nu af of er alles goed in zit , heb Sms-alerts niet aangevinkt! Mijn vraag is of ie er nu goed "in" zou zitten? En weet je ook hoe ik nu naar account beheren kan gaan om naar een ander -emailaccount doorsturen- te kunnen vastleggen, dat lukt me niet. Sorry, maar kun je mijn uitleg een beetje volgen? Je beschrijving leek allemaal zo duidelijk en nu ben ik niet zeker van mijn zaak....
Als je me zou kunnen helpen, graag!
M.Herk
@herk0039:

Kijk even in je web browser in je hotmail account.
Ga dan naar opties=>meer opties. Als je nu in de sectie "Je Hotmail aanpassen" de optie "Mobile alerts voor nieuwe berichten", dan is je aanmelding goed gegaan en ga je verder met de volgende punten in de guide.
Als die optie er niet staat moet je gewoon even helemaal opnieuw beginnen, denk ik.
  #6  
Oud 06-11-07, 00:51
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Prima tip, werkt goed! Dank!
__________________
iPhone 8GB - AppleTV - MacBook Pro - Airport Extreme
  #7  
Oud 06-11-07, 00:58
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

@Freek:

Goed om te horen! Ik heb zo al 2 hotmail accounts kunnen forwarden naar Gmail.
  #8  
Oud 06-11-07, 21:43
Koen Koen is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 16
Standaard

Werkt ook probleemloos in België voor Proximus en Mobistar.
Bedankt voor de super tip!
  #9  
Oud 06-11-07, 21:58
herk0039 herk0039 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Ulvenhout
Berichten: 94
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
@herk0039:

Kijk even in je web browser in je hotmail account.
Ga dan naar opties=>meer opties. Als je nu in de sectie "Je Hotmail aanpassen" de optie "Mobile alerts voor nieuwe berichten", dan is je aanmelding goed gegaan en ga je verder met de volgende punten in de guide.
Als die optie er niet staat moet je gewoon even helemaal opnieuw beginnen, denk ik.

Het zit erin Freek, bedankt voor je beschrijving, nu nog uitproberen!! thanks again
  #10  
Oud 07-11-07, 12:16
Tjeu Tjeu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Ik krijg maar geen bevestigingscode opgestuurd hé....na 4 keer proberen (Leopard, Proximus)
  #11  
Oud 08-11-07, 15:16
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk bericht
Ik krijg maar geen bevestigingscode opgestuurd hé....na 4 keer proberen (Leopard, Proximus)
Misschien kan Koen je uitleggen wat hij gedaan heeft. ik krijg enkel toegang tot de NL site.
  #12  
Oud 08-11-07, 18:12
Maurie Maurie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 22
Standaard

chilll
dit wil dus zeggen dat je als je een Hotmail adres hebt dat je dan al je mails krijgt op je Gmail adres die wel werkt op de Email aplicatie van de Iphone .

goed hoor !
__________________
WEEK 46 KRIJG IK MIJN IPHONE
  #13  
Oud 08-11-07, 18:28
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maurie Bekijk bericht
chilll
dit wil dus zeggen dat je als je een Hotmail adres hebt dat je dan al je mails krijgt op je Gmail adres die wel werkt op de Email aplicatie van de Iphone .

goed hoor !
Yep! En niet alleen op de iPhone, ook in Outlook Express (XP en ouder) en Windows Mail (Vista) en ieder ander mail programma dat pop3 en/of IMAP mail kan ophalen.
  #14  
Oud 08-11-07, 18:32
Tjeu Tjeu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Ik heb mijn telefoonnr ingegeven en krijg na meer dan 4 keer proberen steeds geen code toegestuurd naar mijn iPhone...
  #15  
Oud 08-11-07, 18:53
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk bericht
Ik heb mijn telefoonnr ingegeven en krijg na meer dan 4 keer proberen steeds geen code toegestuurd naar mijn iPhone...
Hoe wil je dat we je hierbij helpen?
  #16  
Oud 10-11-07, 17:38
Tjeu Tjeu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Omdat ik geen code ontvang op mijn nummer wil ik eens proberen met mijn vader zijn nummer. Is dat goed? Zou dat lukken? Ik stel dan toch in dat ik later geen sms'en wil ontvangen hé...
Het is om mijn Hotmail naar mijn Gmail te sturen...
  #17  
Oud 10-11-07, 21:00
herk0039 herk0039 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Ulvenhout
Berichten: 94
Standaard

Tjeu, ik denk dat je het beste de vraag kunt stellen aan Koen die schijnt het voor elkaar gekregen te hebben zoals ik lees. Ik heb er jammer genoeg niet genoeg verstand van, ik moet het ook van "de experts" hebben..... Ik heb het letterlijk vlgs Fresh beschrijving gedaan!
M.Herk
  #18  
Oud 21-11-07, 23:57
Sibren Sibren is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 6
Standaard

Hoi allemaal,
ik zit met een probleem,
de bovenstaande truuk heb ik uitgevoerdt en hij werkt. Maar ik kan de mobile alerts niet uitschakelen omdat er bij de optie hotmail aanpassen geen:
"Mobile alerts voor nieuwe berichten" meer staat.
Heeft iemand hier een suggestie voor?
alvast bedankt
Sibren
  #19  
Oud 22-11-07, 00:22
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sibren Bekijk bericht
Hoi allemaal,
ik zit met een probleem,
de bovenstaande truuk heb ik uitgevoerdt en hij werkt. Maar ik kan de mobile alerts niet uitschakelen omdat er bij de optie hotmail aanpassen geen:
"Mobile alerts voor nieuwe berichten" meer staat.
Heeft iemand hier een suggestie voor?
alvast bedankt
Sibren
Dan is er waarschijnlijk met je aanmelding iets misgegaan, want bij mij staat die optie er wel.
Probeer hotmail eens opnieuw op te starten. Als het nog niet lukt, opnieuw registreren.

Fresh...
  #20  
Oud 22-11-07, 00:24
Sibren Sibren is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 6
Standaard

beiden heb ik al gedaan maar heeft geen effect.
Ik hoop dat ik er snel uitkom want anders gaat het me veel geld kosten
....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschil pushmail Gmail en Hotmail EvertStrack iPhone algemeen 0 18-01-11 19:36
gmail, hotmail en de iphone dagsh iPhone algemeen 0 07-01-11 12:55
Hoe kun je via mail button hotmail of gmail openen? orli iPhone algemeen 15 15-03-09 17:21
Hotmail in mail app zonder doorsturen naar gmail segers909 iPhone Apps 20 23-10-08 09:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:02.