//

Garantie iphone xr

Garantie iphone xr discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds dit weekend heb ik een gebruikte iphone xr 256gb gekocht. Nu zie ik op de site van apple: checkcoverage.apple.com dat de dekking van reparaties ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-08-19, 23:33
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard Garantie iphone xr

Sinds dit weekend heb ik een gebruikte iphone xr 256gb gekocht. Nu zie ik op de site van apple: checkcoverage.apple.com dat de dekking van reparaties en service verlopen is.
Dese vraag bij apple neer gelegd waarom dat al binnen een jaar is? Hier nog geen antwoord op gehad.
Wellicht dat iemand hier misschien wel een antwoord heeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-19, 12:47
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

2 de jaar garantie verkopende partij. Normaal krijg je 2 jaar garantie bij de winkel waar je een product hebt gekocht, Apple is echter zo goed geweest om het 1ste jaar rechtstreeks te regelen met uitzondering van wanneer je rechtstreeks bij Apple koopt geldt 2 jaar garantie bij Apple ( verkopende partij).
  #3  
Oud 20-08-19, 21:00
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Dan is het toestel ouder dan 1 jaar. En moet je met de winkel van aanschaf de garantie regelen.
Het kan ook zijn dat het een refurbished toestel is dan krijg je alleen winkel garantie.
  #4  
Oud 20-08-19, 23:20
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

De iphone XR is toch nog geen jaar op de markt? Hoe kan 1e jaar garantie al verlopen zijn?
  #5  
Oud 21-08-19, 13:48
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

How to Determine if iPhone is New, Refurbished, Replacement, or Personalized
You can decipher the device model prefix to determine the original status of an iPhone (and probably an iPad too) device, here’s how:

Open the “Settings” app on the iPhone
Go to “General” and then go to “About”
Look for “Model” and then read the model identifier next to that text, it will look something like “MN572LL/A”, the first character will let you know if the device is new, refurbished, replacement, or personalized:
M – Brand new device, meaning the device was purchased new
F – Refurbished device, meaning the device has been through refurbishing process
N – Replacement device, meaning the originally bought device was replaced by this model likely due to a service request
P – Personalized device with engraving, meaning the device was customized with an engraving on purchase
  #6  
Oud 22-08-19, 18:08
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
How to Determine if iPhone is New, Refurbished, Replacement, or Personalized
You can decipher the device model prefix to determine the original status of an iPhone (and probably an iPad too) device, here’s how:

Open the “Settings” app on the iPhone
Go to “General” and then go to “About”
Look for “Model” and then read the model identifier next to that text, it will look something like “MN572LL/A”, the first character will let you know if the device is new, refurbished, replacement, or personalized:
M – Brand new device, meaning the device was purchased new
F – Refurbished device, meaning the device has been through refurbishing process
N – Replacement device, meaning the originally bought device was replaced by this model likely due to a service request
P – Personalized device with engraving, meaning the device was customized with an engraving on purchase
Model:
MT0D2VC/A
  #7  
Oud 22-08-19, 21:00
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Dus brand new met 1 jaar Apple garantie en daarna 1 jaar winkel garantie.


Apple has sent out invites for the 2018 iPhone launch event on September 12. It is widely expected that the iPhone Xr along with iPhone Xs and iPhone Xs Max will be available for preorder on September 14, and will go on sale on September 21.
  #8  
Oud 24-08-19, 11:52
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Maar dan is het alsnog onduidelijk waarom de apple site aangeeft dat er geen service meer op zit⛄️
  #9  
Oud 09-09-19, 20:07
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Zou het kunnen zijn dat de telefoon garantie verlopen is omdat er iets mee gebeurd is? Gerepareerd, afgeschreven en voor onderdelen gebruikt, gestolen gemeld?
Dus *iets* waardoor de garantie verlopen is. En daarmee dus in het systeem geregistreerd staat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie Iphone 5 CharlieCharlo iPhone algemeen 5 24-10-13 20:00
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 14:18
KPN garantie icm iPhone 5 luigi1k KPN 1 20-04-13 09:01
Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store? adamba iPhone algemeen 4 24-04-12 11:07
Garantie iPhone Xcode iPhone algemeen 0 27-07-10 22:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:59.