Hi,
woon permanent in Thailand en heb voor mijn vrouw hier een iPhone 14 gekocht. Dit om haar in staat te stellen met een Esim en gewone simkaart 2 telefoonnummers te kunnen gebruiken. Heb in mij eigen iPhone alleen een Esim.
Reden voor 2e simkaart is speciaal goedkoop tarief wat gebruikt wordt om lang met familie te kunnen bellen. Helaas blijkt gebruik tegen te vallen want geluid wordt soms verstoord. De service afdeling van de Thaise provider zegt dat dit vaker voorkomt echter ik had er nog niets over gelezen.
Dus gebruikt mijn vrouw nu iPhone voor haar gewone abonnement incl. internet en andere Vivo telefoon (waar wel 2 simkaarten in konden en wat perfect voor haar werkte) voor goekope familie gesprekken. Ze loopt nu met 2 telefoons rond en vergeet er soms een. Gebruik zelf nog een iPhone XR want wacht op iPhone 15 (heb zelfs nog een oude 5s liggen) en zou zelfde configuratie willen gaan gebruiken nl. Esim voor mijn Thaise abonnement en Vodafone standaard simkaart voor mijn Nederlandse prepaid nummer voor als ik in Nederland ben.
Iemand bekend met eventuele geluidsproblemen bij gebruik Esim en "gewone" simkaart? Of zou het een oplossing kunnen zijn om 2 Esim's te gebruiken? Weet niet of geluidsprobleem dan opgelost is. Wellicht gebruiken mensen al 2 Esim's op iPhone en ondervinden die geen geluidsproblemen. Ik Vind het nl. onzin om dure iPhone naast goedkope en outdated Vivo telefoon te blijven gebruiken.
Zeer benieuwd naar eventuele reacties (en mogelijke oplossingen).