Vreemd oplopend gebruik ontvangen gegevens datanetwerk discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vreemd 'probleem': Ondanks dat mijn GPRS en WiFi uit staan (GPRS d.m.v. xx achter de APN, username en wachtwoord, en de WiFi ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Vreemd oplopend gebruik ontvangen gegevens datanetwerk
Ik heb een vreemd 'probleem': Ondanks dat mijn GPRS en Wi-Fi uit staan (GPRS d.m.v. xx achter de APN, username en wachtwoord, en de Wi-Fi schakelaar uit) blijft het verbruikt in MB's (onder instellingen > algemeen > gebruik > gegevens mobiele netwerk) bij ontvangen en verstuurd oplopen. In enkele minuten loopt het verbruik enkele MB's op terwijl ik *niets* doe.
In 2 dagen 22MB verstuurd en 66MB ontvangen terwijl ik nauwelijks iets gedaan heb. Wel staat push-mail aan. (Maar zoals ik net al zei loopt het verbruik ook op als GPRS en Wi-Fi uitstaan). Hebben meer mensen hier last van, en zo ja, wat kan ik hier aan doen? Ik heb Vodafone blox, een iPhone 2G met 2.0.0. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Bossprefs installeren uit cydia en dan EDGE uitzetten
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Probeer het eens een periode zonder push én met GPRS en Wi-Fi uit, mogelijk dat je dan duidelijkheid hebt. Gebruik voor de zekerheid daarbij dan evt. nog BossPrefs.
|
|||
|
|||
Zie voorpagina denk ik
|
|
||||
|
||||
Ik had iets gelijkaardigs aan de hand, maar dan zonder Push. Telkens ik naar YouTube / Gmail / ... ging, en de gebruikelijke boodschap kreeg dat ik geen connectie heb, liep mijn gebruik op. Toevallig gebruikte ik de dag ervoor GPRS, terug gedeactiveerd en dan bleef hij schijnbaar optellen, ook al was er geen verbinding. Indien ik de gegevens opnieuw instelde, was dit probleem opgelost.
Laatst gewijzigd door BfromB; 29-09-08 om 13:03. Reden: Oplossing (workaround) gevonden |
Labels |
gebruik, gprs, verbruik, Wi-Fi |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
commercieel gebruik van ipad/phone gegevens | gregre | iPad algemeen | 2 | 02-05-11 18:12 |
gegevens/apps op iPhone vervangen door gegevens nieuwe eigenaar? | marly | iPhone Apps | 2 | 03-10-10 17:27 |
'Instellingen/ Gebruik' gegevens af en toe weg | he1 | iPhone algemeen | 1 | 25-06-10 15:14 |
sms ontvangen en oproepen ontvangen gaat soms niet | acxcis | iPhone algemeen | 8 | 10-11-09 15:54 |
Datanetwerk uitgeschakeld, toch toenemend gebruik | BfromB | iPhone algemeen | 7 | 14-06-09 10:43 |
|
|