//

iPhone gestolen, wat nu?

iPhone gestolen, wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) vraag, wat kan ik nog meer doen als mijn iPhone is gestolen behalve het abonnement blokkeren. ik heb gehoord dat de data gewist kan worden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-10-08, 19:50
DopaminSX DopaminSX is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard mijn iPhone is gestolen

vraag, wat kan ik nog meer doen als mijn iPhone is gestolen behalve het abonnement blokkeren.

ik heb gehoord dat de data gewist kan worden op afstand, klopt dit?

Zo ja, hoe dan?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 14-10-08, 20:31
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Ja dat kan als je een exchange server hebt volgens mij... Maar volgens mij werkt het niet zo mooi als hoe de bedoeling is...

Greetz, Stiruam

P.s. mischien weet iemand anders meer
  #23  
Oud 14-10-08, 21:22
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Werkt inderdaad alleen wanneer je een exchange server hebt. Hed dit ook gedaan wanneer ik mijn eerste gen iphone heb verkocht en die was nadien zo leeg als wat.
  #24  
Oud 14-10-08, 23:23
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hmm ok is dat dan een full erase zodat data herstel niet mogelijk is of een snelle erase..?

Greetz, Stiruam

P.s. sorry voor de offtropic
  #25  
Oud 26-01-09, 19:18
Feytor Feytor is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 3
Standaard

Uit 'Waarde van Iphone'

Goede Middag
Ik wil mijn iphone verkopen aan een vriend maar het probleem is
dat mijn muteknopje is afgebroken en me boksen kapot zijn en een haarscheurtje op de achterkant het is een 16gb witte iphone van tmobile
hoeveel schatten jullie hem
ps het haarscheurtje zit bij de dockconnector

mvg martenb

Hoeveel Iphones heb je?
  #26  
Oud 25-02-09, 15:12
barabaz barabaz is offline
• iOS 3.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 4
Unhappy iphone gestolen

mijn iphone is gister ook gestolen toen ik in de stad was, ik werd echt helemaal gek. ik heb hem niet eens een jaar. ik heb hem geblokkeerd en ik ga zo naar de vodafone winkel vragen wat ik nu moet doen, want mijn abonnement loopt nog anderhalf jaar. moet ik dat gewoon doorbetalen? ook maar even aangifte doen, zal wel niet veel nut hebben maarja... ik kan wel janken, ik ben 16 dus ik zit niet zo breed bij kas als de meeste hier denk ik
  #27  
Oud 25-02-09, 15:51
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Zolang je niet verzekert bent tegen diefstal is het enige wat je kan doen kijken of je het contract kan ontbinden, en meestal is dat ook niet gratis.
  #28  
Oud 07-03-09, 09:46
Gekko Gekko is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Delft
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Ik ben bang dat privacywetgeving hier in de weg zou kunnen zitten. Als ze dat konden zien, kan de overheid dat dus ook, en dan weten ze altijd waar iedereen is..
Liever niet als je het mij vraagt.
Wat wel mogelijk moet zijn is aan de hand van het imei nummer een telefoon hardwarematig blokkeren, of via telefoonmasten een telefoon traceren aan de hand van simkaart, maar als ze een andere simkaart er in hebben heb je hiermee weinig succes. Overigens is dit laatste denk ik te duur om een telefoondief te pakken
Helaas kunnen ze dus wel degelijk zien waar en wanneer je ergens geweest bent. Dit kan namelijk door de tracking van een gsm mast!
Dit kan ook gebruikt worden door justitie inderdaad, maar dat moet dan wel getoets worden op rechtmatigheid door een Officier van Justitie.
Als dit namelijk niet mogelijk was, konden ze ook geen gsm afluisteren en loopt de "zware" criminaliteit helemaal uit de hand.
__________________
Verwar de mening van de meerderheid niet met die van de waarheid.
  #29  
Oud 08-03-09, 19:34
LL_Pachito LL_Pachito is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
concludeer ik hieruit dat je wel een nieuwe krijgt als je WEL een verzekering afgesloten hebt?
Alleen als het AANTOONBAAR diefstal is!! veel mensen lijken zich hier niet van bewust en sluiten een verzekering af zonder de voorwaarden (goed) te kennen
  #30  
Oud 08-03-09, 23:28
sMilez sMilez is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LL_Pachito Bekijk bericht
Alleen als het AANTOONBAAR diefstal is!! veel mensen lijken zich hier niet van bewust en sluiten een verzekering af zonder de voorwaarden (goed) te kennen
Dat wou ik net zeggen, als je een verzekering tegen diefstal hebt, moet je het kunnen aantonen dat jou iphone gestolen is, bijv. op school is je kluisje opengebroken.
  #31  
Oud 30-03-09, 22:13
steve13 steve13 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard

Helaas ook mijn I phone kwijt/gestolen. Hoe kan ik via Aple deze melden? Iemand ervaringen hiermee??
  #32  
Oud 30-03-09, 22:45
lnn.art lnn.art is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: daar
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sMilez Bekijk bericht
Dat wou ik net zeggen, als je een verzekering tegen diefstal hebt, moet je het kunnen aantonen dat jou iphone gestolen is, bijv. op school is je kluisje opengebroken.
Of dat je gezicht bont en blauw is. Een andere voorwaarde in mijn verzekering is nl. diefstal mits er geweld vooraf is gegaan. Pas dan is het rechtsgeldig..
  #33  
Oud 20-08-09, 12:08
Tommy Schouren Tommy Schouren is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

Mijn Iphone is ook gestolen op vakantie in Spanje, zakkenrollen!
Als je je Iphone verzekerd, is ie voor alles verzekerd: Software schade, Breuk, Tsunami en zelfs voor vulkaan uitbarstingen!!!!

Maar niet voor zakkenrollen, als je dus iets je is overkomen, op zakkenrollen na, kun je een nieuw toestel krijgen via Pro Assist (verzekerings bedrijf). Maar je moet wel een aangifte kunnen vertonen!
  #34  
Oud 20-08-09, 13:08
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

Is er eigenlijk software te koop om je iphone te traceren ?
__________________
All work and no play makes Dirk a dull boy
  #35  
Oud 20-08-09, 13:13
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dendirk Bekijk bericht
Is er eigenlijk software te koop om je iphone te traceren ?
Zit al ingebakken... moet je wel een Mobile Me abonnement hebben: Apple - New features make MobileMe the ultimate iPhone accessory.
  #36  
Oud 20-08-09, 15:44
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

Tja maar als je die iPhone dan reset dan kan hij toch ook niet meer gevonden worden volgens Mobileme?
  #37  
Oud 20-08-09, 21:23
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barabaz Bekijk bericht
mijn iphone is gister ook gestolen toen ik in de stad was, ik werd echt helemaal gek. ik heb hem niet eens een jaar. ik heb hem geblokkeerd en ik ga zo naar de vodafone winkel vragen wat ik nu moet doen, want mijn abonnement loopt nog anderhalf jaar. moet ik dat gewoon doorbetalen? ook maar even aangifte doen, zal wel niet veel nut hebben maarja... ik kan wel janken, ik ben 16 dus ik zit niet zo breed bij kas als de meeste hier denk ik
Ga naar de T-Mobile shop en zeg dat je gebruik wil maken van de Lost and Stolen regeling. Je breekt dan je huidige contract open en krijgt dan weer een nieuwe iPhone naar keuze met een kleine bij betaling (hangt van het model dat je wilt af). Wel is de voorwaarden van de Lost and Stolen regeling dat je weer 2 jaar moet bijtekenen.....maar ja, je moet er wel wat voor over hebben om zonder veel probemen weer een hele nieuwe iPhone te krijgen.

Binnen 5 a 10 minuten loop je de winkel weer uit met een nieuwe iphone

Let wel op:
Lost and Stolen is maar 1x binnen het lopende contract te gebruiken. Als je dus nu nog 1 jaar met je contract moet doen en je tekend 2 jaar bij, dan moet je dus 3 jaar wachten voor je weer gebruik kunt maken van Lost and Stolen en of je contract kunt verlengen voor een nieuw model iPhone (als die er tegen die tijd weer is).
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee

Laatst gewijzigd door john1979; 20-08-09 om 21:27. Reden: Toevoeging.
  #38  
Oud 24-08-09, 12:46
Conew Conew is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Angry Iphone Lost & Stolen regeling aangepast !

Afgelopen week is mijn Iphone door mijn eigen stommiteit in contact geweest met water en ja daar kunnen ze helemaal niet tegen. De reparatiekosten zijn erg hoog (moederbord moet worden vervangen) en daarnaast moet je je afvragen of je dan niet nog meer toekomstige problemen in huis haalt....

Dus vanmorgen contact opgenomen met klantenservice van T-mobile en gesproken met ene Raoul. Stond me overigens keurig te woord. Ik kon volgens hem gebruikmaken van de Lost & Stolenregeling mits mijn contract dan verlengd werd met 2 jaar dan kon ik een nieuw toestel krijgen. Ik gaf aan dat ik daar geen moeite mee had, want ik ben al meer dan 2 jaar tevreden over T-mobile met eerder een HTC Touch.

Mijn Iphone heb ik online via T-Mobile net voor de zomer aangeschaft middels contractverlenging, prima deal niets mis mee. Raoul stelde vast dat ik in aanmerking kwam voor de regeling en wilde mij doorverbinden met de Commerciele afdeling. Hij kwam echter weer terug met de volgende voor mij erg vreemde en vervelende mededeling; Omdat mijn contract nog geen jaar liep met de i-phone kon ik toch geen gebruikmaken van de regeling, ik kon wel gebruikmaken van de regeling als ik een toestel van een ander merk wilde, maar geen Iphone !!! ???.

JE REINSTE WILLEKEUR !!! Volgens mij ben ik nu veroordeeld tot de aanschaf van een los toestel tegen een stevige prijs
Of weet iemand anders nog een oplossing dan wel tip ?
  #39  
Oud 09-10-09, 03:05
daan92 daan92 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Standaard

Ik heb mijn iPhone ook verzekerd maar 'diefstal' hield bij T-Mobile heel wat anders in dan ik dacht. Het is gewoon een inboedelverzekering. Kortom: als er bij je thuis word ingebroken en ze nemen hem mee wordt-ie vergoed. Als je op straat loopt en iemand jat 'm uit je zak: pech gehad. Vond dat zo'n bullshit...

Die van mij is enkel verzekerd tegen vocht- en val schade.
  #40  
Oud 09-10-09, 06:59
Knap Knap is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 18
Standaard

Diefstal verzekering van proassist slaat inderdaad nergens op. Als hij uit je zak gerolt wordt, heb je nergens recht op, daar in tegen, als je een pistool op je hoofd krijgt en je kunt 't profiel van de dader omschrijven tegenover de politie, ben je wel verzekerd.

Wat betreft de verzekering tegen val en waterschade werken ze wel uiterst prettig. Ik heb tot nu toe bij elke toestel een verzekering afgesloten bij proassist en al 3 x schade gemeld en 2x een nieuw toestel gehad (waaronder iphone) en 1 keer gerepareerd.

Wel moet je even opletten met waterschade, want zo als iemand mij uit de shop een keer vertelde: Als je hem op de rand van het bad legt en hij valt in het bad, dan ben je niet verzekerd, want het risico dat hij erin zou vallen is aanwezig.

Zit hij nou echter "per ongeluk" in je broekzak en je vrouw/vriendin/moeder gooit je broek in de wasmachine en je telefoon zit daar in, dat is dom maar totale onmacht en ben je dus wel verzekerd.
Reageren

Labels
belgie, gestolen, hoe vind ik mijn iphone, icloud problemen, imei, iphone4, marktplaats



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad gestolen, wat nu? Mypod iPad algemeen 25 29-11-12 13:33
Iphone gestolen wat nu? dlfashion iPhone algemeen 7 30-08-12 15:31
Laptop gestolen, wat nu? gemmy61 iTunes 13 27-03-11 00:29
Iphone gestolen :( matlux Archief 2 07-04-10 21:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.