//

iPhone gestolen, wat nu?

iPhone gestolen, wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb je al aangifte gedaan...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 11-06-10, 23:58
synnath synnath is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bij Eindhoven
Berichten: 92
Standaard

Heb je al aangifte gedaan
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 28-06-10, 10:41
Taffie Taffie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 18
Standaard

Vorige week is de IPhone, zwart 16G, van mijn zoon gestolen. gerold op schoolfeest van Grafische School in Utrecht. Ding net 5 weken oud. Kadootje voor diploma. Mag duidelijk zijn dat het verdriet enorm is.
Vreemd toch dat er nog steeds niet een echt goede oplossing is bedacht voor dit
a-sociale gedrag van enkele 'losers'. GPS, MEI of Mobile Me zijn toch niet meer dan een paar zwakke middelen om je IPhone te traceren of op afstand onklaar te maken?
Moet toch voor de industrie mogelijk zijn om een sluitend systeem te bedenken?

Wie het weet mag het zeggen, maar nog liever heb ik de IPhone terug.
  #103  
Oud 01-07-10, 22:32
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Wie neemt er dan ook een iPhone mee naar een feest.

Maar mobile me is een redelijk goed hulpmiddel om je iPhone terug te vinden.. Zusje van een vriend had ook haar iPhone gerolt dus waren we gaan kijken of we hem konden traceren met mobile me.. dus dongel op de laptop en op zoek.. Wees hij ons redelijk nauwkeurig de weg naar een groepje scooterhuftertjes waarvan 1 zijn nieuwe aanwinst aan het showen was. Dus mijn maat vraagt er naar, springt meneer snel op zijn scooter en wil wegrijden maar wordt er vervolgens behendig afgeplukt door mn maat en na een korte woordenwisseling werd de iPhone weer overhandigd.

Helaas is de opspoor functie alleen handig als je hem verloren hebt want anders zul je toch voor eigen rechter moeten gaan spelen.. Politie doet er niets aan want die hebben het te druk met flitsen en mensen voorlieg..uh..voorlichten.
  #104  
Oud 01-07-10, 22:37
Taffie Taffie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 18
Standaard

Tuurlijk heb je gelijk. Zelf bewaak ik mijn Phone met m'n leven en heb ik Mobile Me. Maar ja, zoontje heeft dat niet. Studentje he..., geen centjes.
Je ziet: shit happens. Goed leermoment.
  #105  
Oud 01-07-10, 23:41
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Ja klopt, ik zou ieder geval aangifte doen zodat het imei geblockt wordt en de telefoon grotendeels onbruikbaar wordt gemaakt.. Helaas weten veel lui dit niet dus die jatten gewoon iPhones ondanks dat ze daarna met een onbruikbare telefoon zit.
  #106  
Oud 02-07-10, 02:51
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Taffie Bekijk bericht
Vorige week is de IPhone, zwart 16G, van mijn zoon gestolen. gerold op schoolfeest van Grafische School in Utrecht. Ding net 5 weken oud. Kadootje voor diploma. Mag duidelijk zijn dat het verdriet enorm is.
Vreemd toch dat er nog steeds niet een echt goede oplossing is bedacht voor dit
a-sociale gedrag van enkele 'losers'. GPS, MEI of Mobile Me zijn toch niet meer dan een paar zwakke middelen om je IPhone te traceren of op afstand onklaar te maken?
Moet toch voor de industrie mogelijk zijn om een sluitend systeem te bedenken?

Wie het weet mag het zeggen, maar nog liever heb ik de IPhone terug.
Nooit van m'n leven zou mocht ik een kind hebben deze mogen meenemen naar school.Vanaf dat deze 18j is moet hij z'n plan trekken, kwijt raken zou bij mij er zelf mogen voor sparen zijn. Op school is nu net één van de gevaarlijkste plaatsen om zo een duur toestel mee te nemen, is voor niks nodig ook. Koop dan gewoon zoals ik doe een 2de gsm van 50tal euro en met een goedkoop kaartje derin en dat hij deze dan maar meeneemt naar school of naar het schoolfeest.
Anderzijds vind ik dat nogal een ferme cadeau een iphone , ik heb nooit zoiets duur gekregen.
Uiteraard is het punt natuurlijk; een eerlijke mens heeft die z'n iphone terug mazrja, de dag van vandaag???
Alsof de mensheid er opeens beter en leuker mee zal worden om andersmans iphone te pikken ;-/.
Ik denk dat dit een goede leerles is ;-).
Ik behandel mijn iphone als een kind, draag er enorm zorg voor en houd contstant in de gaten ook enz...
  #107  
Oud 02-07-10, 16:13
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Nooit van m'n leven zou mocht ik een kind hebben deze mogen meenemen naar school.Vanaf dat deze 18j is moet hij z'n plan trekken, kwijt raken zou bij mij er zelf mogen voor sparen zijn. Op school is nu net één van de gevaarlijkste plaatsen om zo een duur toestel mee te nemen, is voor niks nodig ook. Koop dan gewoon zoals ik doe een 2de gsm van 50tal euro en met een goedkoop kaartje derin en dat hij deze dan maar meeneemt naar school of naar het schoolfeest.
Anderzijds vind ik dat nogal een ferme cadeau een iphone , ik heb nooit zoiets duur gekregen.
Uiteraard is het punt natuurlijk; een eerlijke mens heeft die z'n iphone terug mazrja, de dag van vandaag???
Alsof de mensheid er opeens beter en leuker mee zal worden om andersmans iphone te pikken ;-/.
Ik denk dat dit een goede leerles is ;-).
Ik behandel mijn iphone als een kind, draag er enorm zorg voor en houd contstant in de gaten ook enz...
Huh???? Iedereen mag toch zelf weten wat hij z'n kind geeft????? Je reaktie valt voor mij in dezelfde categorie als: als ik in een minirok over straat loop dan vraag ik erom om lastig (en dan zeg ik het nog netjes) gevallen te worden...

Is toch omgekeerde wereld!!!!!!! Ze hebben met hun poten van je spullen en van je lijf af te blijven!!!!!

Sorry dat ik zo bot en kort door de bocht reageer, maar ik kan hier echt zooooo boos over worden!!
  #108  
Oud 03-07-10, 16:12
Flugeltje89's schermafbeelding
Flugeltje89 Flugeltje89 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 68
Standaard

Wat ik niet snap is, waarom zou je een iPhone kopen om hem vervolgens nergens mee naar toe te nemen, zodat hij niet gestolen wordt of kwijt raakt?

Je koopt zo'n ding om hem te gebruiken en dus ook op feestjes. En ja ik ben mijne ook kwijt geraakt, eigen schuld dikke bult.....
__________________
Met je rechteroog dicht over je linkerschouder kijken is niet grappig.
  #109  
Oud 05-07-10, 10:09
Taffie Taffie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 18
Standaard

Even voor de duidelijkheid: zoon is geen klein kind, hoor. Hij is 20 en zeer goed in staat om op z'n tellen te passen. Helaas is er tegen 'creeps' geen kruid gewassen. Altijd blijven oppassen dus!
  #110  
Oud 10-07-10, 18:25
moose's schermafbeelding
moose moose is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar moose Stuur een bericht via MSN naar moose Stuur een bericht via Yahoo naar moose
Standaard

Op mijn werk afgelopen dinsdag omstreeks 13:00 uur na een toilet bezoek mijn iPhone 3G zwart 8Gb laten liggen, na 3 kwartier kwam ik er achter dat het toestel niet meer in mijn bezit was en was terug gerend naar het toilet, eenmaal daar aan gekomen was deze weg, ebn toen gaan rond vragen aan collega's, deze vonden het vervelend voor mij en niemand wist wat. Ik heb ook naar mn iPhone gebeld maar kreeg meteen de Vodafone voicemail. Hierna ben ik meteen naar de beveiliging gegaan van het bedrijf, daar een raport opgesteld samen met hen en meteen online aangifte gedaan en Vodafone gebeld voor een blokade. Vodafone kon niks voor me doen en probeerden meteen 25% korting te geven op een nieuw toestel.
Ik gebruik de Super Sim Only. Politie bureau bezocht de volgende dag en aangifte gedaan en heb het doosje en contract + factuur meegenomen.

Vandaag krijg ik een bevestiging van de Online versie van aangifte van de politie en vertelde erbij dat ze weinig aanknopingspunten zagen om verder te onderzoeken en is het dossier gesloten.

De aangifte die ik op het politie bureau had gedaan vertelden dat het wordt overgedragen aan een rechercheur als deze een onderzoek kan instellen.

Toevallig is er een camera in een centrale hal waar ook het toilet aanwezig is. Ik heb de beveiliging gevraagd of zij naar de beelden wilden kijken omdat er als er maar 1 persoon richting toilet is gegaan het diegene kan zijn de iPhone in zijn bezit heeft nu. Daar dezen ze erg voorzichtig mee ivm privacy en de camera er niet voor is bedoeld.

Het is in Rijswijk gebeurd vlakbij het station waar het bedrijf is gevestigd.
Het IMEI nummer is 011773006617731
Mischien dat iemand een idee heeft het toestel kan traceren. Backup van het toestel staat in iTunes.

Wat kan ik nu verder doen? Heeft iemand nog tips?
  #111  
Oud 10-07-10, 20:38
Taffie Taffie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 18
Standaard

Hoi,

Tegen diefstal is nauwelijks kruid gewassen. Ben er het beste voorbeeld van. Zelfde gedaan als jij. Resultaat: nul.
App's als 'find my Iphone' en idem account op Mobile Me zij in zoverre alleen effectief, als de dief niet weet hoe een en ander werkt. Helaas weten ze dat wel en dus jatten ze.

Voor de rest krijg je geen medewerking van wie dan ook.
Eenzelfde verhaal stond afgelopen week in Trouw. Ging over gestolen fiets ergens op een school. Hier wel camerabeelden bekeken. En jawel: diefstal stond haarscherp op beeld. Dus dief bekend, diefstal bekend, alles bekend.
School verwees naar politie, politie naar school. Resultaat: nul. Dag fiets.

Het is bezopen, maar helaas wel waar.
  #112  
Oud 04-08-10, 14:27
mdl mdl is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 69
Standaard

Ik heb de mijne verzekerd. Maar dan nog is het niet altijd "gedekt". Ik ben er iig zuinig op!
  #113  
Oud 24-08-10, 15:31
Meau Meau is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 22
Standaard

Mijn iPhone 3GS is afgelopen vrijdagnacht gestolen op Lowlands. Ik lees overal dat de politie wel andere prioriteiten heeft dan telefoons op te sporen via IMEI nummer en dat providers dat ook niet doen. Dus wat nu? Ben niet verzekerd dus ik ben gewoon de sjaak?
  #114  
Oud 24-08-10, 15:36
Taffie Taffie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 18
Standaard

Hoi,
Heb je een Mobile Me account? Dan zou je hem op een compu. terug kunnen vinden via de app Find my Iphone. In alle andere gevallen: het is vreselijk K.., maar Pakistan is erger.
Schrale troost, ik weet het.
  #115  
Oud 24-08-10, 15:39
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meau Bekijk bericht
Mijn iPhone 3GS is afgelopen vrijdagnacht gestolen op Lowlands. Ik lees overal dat de politie wel andere prioriteiten heeft dan telefoons op te sporen via IMEI nummer en dat providers dat ook niet doen. Dus wat nu? Ben niet verzekerd dus ik ben gewoon de sjaak?
Yep, je bent de sjaak ja.. Gevalletje eigen schuld dikke bult. Wie neemt er dan ook een iphone mee als je naar een feest gaat..

Of je moet toevallig via je gewone verzekering verzekerd zijn voor diefstal van mobiele telefoons..
  #116  
Oud 24-08-10, 15:41
Taffie Taffie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 18
Standaard

Dan nog. Verzekeringen doen behoorlijk moeilijk. Je moet namelijk kunnen BEWIJZEN dat je buiten je schuld het toestel bent kwijtgeraakt. Nou, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen.
  #117  
Oud 24-08-10, 16:08
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Klopt en het zit niet standaard in je pakket.. Wij moesten voor spullen buitens huis verzekeren een appart pakket er bij nemen en daar bovenop komt dan nog een bedrag om telefoons te verzekeren.. Ik hoop het nooit nodig te hebben..
  #118  
Oud 24-08-10, 16:11
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Wat een irritante replies hier soms zeg, vreselijk zuigend en tenenkrommend (en dan doel ik bijv op die van jou Xyzyx en van jou Apotheosis)

"Wie neemt er nou een iPhone mee naar een feest" Wat de **** is dat voor gelul zeg.
Iedereen met een beetje normaal verstand neemt toch gewoon z'n telefoon overal mee naar toe waar je een goedkopere telefoon ook mee naar toeneemt, waarom heb je anders een telefoon! What's next iemand die in de AH wordt gerold en dat je dan gaat replien met "wie neemt z'n iPhone dan ook mee naar de winkel". Zelfde verhaal met die iPhone die van iemands zoon/dochter wordt gejat op een schoolfeest.

Totaal onnodig en niet constructieve replies, bij iets wat al naar is voor degene die het meemaakt. Goed het is leerzaam voorzichtig te zijn, maar je leest hier alleen maar van die belerende vingertjes, bah.

ff ontopic het lijkt me toch dat die telefoons op afstand onklaar gemaakt kunnen worden door Apple of de overheid adhv imei nummers, net als die pallets iPhones die ooit gejat waren onklaar waren gemaakt nog voordat ze waren doorverkocht. Zodra je die iPhones wou activeren met iTunes kon dat niet meer.
  #119  
Oud 24-08-10, 17:01
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

De waarheid kan soms hard zijn

Een telefoon van 700 euro meenemen naar een feest is niet bepaald slim.. 9 van de 10 telefoons die van vrienden gejat zijn, zijn gejat tijdens het uitgaan, in de disco, op een feest..

En wat voor mensen gaan naar feesten? Juist pubers, niet dat ik nog onder de pubers val maar ik geloof dat pubers meer afweten van hoe t er aan toe gaat tijdens feesten dan een ouwe *** die een iphone van de zaak heeft.

Ik ben ook 1x gerold tijdens het uitgaan, wat was ik toen blij dat ik mijn id enz in mijn jas had laten zitten en wel zo slim was om een goedkoop mobieltje mee te nemen.. Want nee in een disco merk je niet dat je gerold wordt en ja ik was hardstikke nuchter.

Dus ja, mijn comments zijn misschien niet subtiel maar wel de keiharde waarheid.
  #120  
Oud 24-08-10, 17:07
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Oja.. Ik denk niet dat hij zijn telefoon terug krijgt met het blokkeren van het imei nummer.. Overigens wordt dat automatisch geblokkeerd door tmobile als je je telefoon als gestolen opgeeft..

Dus tot zo ver de nuttigheid van jouw reactie.
Reageren

Labels
belgie, gestolen, hoe vind ik mijn iphone, icloud problemen, imei, iphone4, marktplaats



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad gestolen, wat nu? Mypod iPad algemeen 25 29-11-12 13:33
Iphone gestolen wat nu? dlfashion iPhone algemeen 7 30-08-12 15:31
Laptop gestolen, wat nu? gemmy61 iTunes 13 27-03-11 00:29
Iphone gestolen :( matlux Archief 2 07-04-10 21:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.