//

iPhone gestolen, wat nu?

iPhone gestolen, wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Nee Cerebro draait niet continu op de achtergrond. Maar omdat Cerebro elke kwartier of korter de gps te bepaalt en het doorgeeft aan internet maakt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 09-02-10, 23:45
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Nee Cerebro draait niet continu op de achtergrond.
Maar omdat Cerebro elke kwartier of korter de gps te bepaalt en het doorgeeft aan internet maakt het de batterijduur wel veel korter
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 10-02-10, 01:27
DaMeastro DaMeastro is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe Bekijk bericht
Nee Cerebro draait niet continu op de achtergrond.
Maar omdat Cerebro elke kwartier of korter de gps te bepaalt en het doorgeeft aan internet maakt het de batterijduur wel veel korter
Ze hebben nu versie 1.1 uitgebracht die aan de hand van push notificaties verbinding maakt via gps..
  #83  
Oud 10-02-10, 09:46
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe Bekijk bericht
Maar omdat Cerebro elke kwartier of korter de gps te bepaalt en het doorgeeft aan internet maakt het de batterijduur wel veel korter
Dit kun je zelf instellen. Stond (en staat) bij mij standaard op ieder half uur. Heb zelf niet gemerkt dat de batterij sneller leeg raakt.
  #84  
Oud 10-02-10, 17:31
DaMeastro DaMeastro is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 423
Standaard

En als die gestolen word kun je je iPhone om de 5 min verbinding laten zoeken.
  #85  
Oud 18-04-10, 22:58
EricvdBorn EricvdBorn is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Hillegersberg
Berichten: 6
Standaard iPhone verloren / gestolen

Afgelopen woensdag heb ik mijn iPhone in een restaurant ergens in Engeland laten liggen. Na 10 minuten kwam ik er achter en direct het restaurant gebeld. Niemand had iets gevonden. Via MobileMe de locatie gecontroleerd, maar er kwam niets op, berichtje gestuurd en alles gewist. De e-mail bevestiging heb ik nooit ontvangen, dus ik denk dat de telefoon is uitgezet. Dit doet mij vermoeden dat het een bewuste actie is geweest. iPhone weg dus.

Ik heb intussen een nieuwe en bij de registratie van de telefoon via iTunes zat ik mij af te vragen of het mogelijk is om de iPhone in zijn geheel te laten blokkeren, omdat de registratie via het serienummer gebeurt en niet op telefoonnummer. Ik kan hierover echter niets vinden. Weet iemand iets meer?

Eric
  #86  
Oud 19-04-10, 10:58
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je kan het toestel als gestolen opgeven waarmee het IMEI van het toestel wordt geblokkeerd en er dus niet meer mee gebeld kan worden. Weet alleen niet hoe makkelijk dit te regelen is omdat het in het buitenland is gebeurd, in Engeland zijn ze hier echter wat verder mee dan in NL.
  #87  
Oud 03-05-10, 19:42
duhero duhero is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard Iphone gestolen

hey mijn iphone is gestolen en ik heb de vraag als je je simkaart laat blokkeren kunnen ze de smsjes teruglezen ?

of kan je heel de iphone blokkeren dat die niet meer opstart via apple store ofzo

M.v.g Yasar
  #88  
Oud 03-05-10, 20:06
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je sms kan alleen niet worden gelezen als je een toestelcode/wachtwoord gebruikt. Of je wel/geen pincode op je SIM hebt zitten maakt allemaal niet uit, zonder die SIM start je iPhone immers ook op.
  #89  
Oud 03-05-10, 20:07
duhero duhero is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

kan je de iphone dan niet laten blokkeren dat die helemaal niet opstart ?
  #90  
Oud 03-05-10, 20:28
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Nee dat kan niet. Je kan wel het IMEI laten blokkeren, dan kan het toestel niet meer het netwerk op (dus bellen etc kan dan niet meer). Telefoon zal natuurlijk gewoon blijven starten en verder te gebruiken zijn.

edit
Ik heb overigens van iemand begrepen dat aangifte bij de politie niet meer kan, weet verder niet of dit klopt. Wellicht dat T-Mobile weet of IMEI blokkering nog mogelijk is.

Laatst gewijzigd door evmw; 03-05-10 om 20:30.
  #91  
Oud 03-05-10, 22:11
duhero duhero is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

is er een manier om via een afstand je iphone hemaal onbruikbaar te maken ?
  #92  
Oud 03-05-10, 23:32
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duhero Bekijk bericht
is er een manier om via een afstand je iphone hemaal onbruikbaar te maken ?
Ja, als je daar geld voor over gehad zou hebben.. MobileMe heeft een dergelijke functie.. Heeft nu echter geen zin meer...
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 
  #93  
Oud 03-05-10, 23:53
Flugeltje89's schermafbeelding
Flugeltje89 Flugeltje89 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 68
Standaard

Ik zit nu helaas in hetzelfde schuitje, maar zodra je iphone uit gaat en je start hem opnieuw op, dan vraagt hij bij mij om een simlock code. Die code weet alleen ik, dus de persoon die hem nu heeft, niet.

Dan kun je toch ook vrij weinig met een iphone? Of zit ik er helemaal naast?
__________________
Met je rechteroog dicht over je linkerschouder kijken is niet grappig.
  #94  
Oud 04-05-10, 00:19
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flugeltje89 Bekijk bericht
Ik zit nu helaas in hetzelfde schuitje, maar zodra je iphone uit gaat en je start hem opnieuw op, dan vraagt hij bij mij om een simlock code. Die code weet alleen ik, dus de persoon die hem nu heeft, niet.

Dan kun je toch ook vrij weinig met een iphone? Of zit ik er helemaal naast?
Nou ja in principe kan de "dief" er een Tmobile simkaart insteken en de Iphone gewoon gebruiken.
Jou simkaart is zonder pincode onbruikbaar.
Echter denk ik wanneer je de Iphone hersteld, eventueel in DFU alles er af is.Je hem gewoon kunt gebruiken, tenzij je hem de Iphone Via je Imei laat blokkeren.
Ik weet niet of dit kan, zodat ie als het ware in Itunes niet meer gebruikt kan worden omdat ie gesignaleerd staat.
  #95  
Oud 04-05-10, 00:24
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flugeltje89 Bekijk bericht
Ik zit nu helaas in hetzelfde schuitje, maar zodra je iphone uit gaat en je start hem opnieuw op, dan vraagt hij bij mij om een simlock code. Die code weet alleen ik, dus de persoon die hem nu heeft, niet.

Dan kun je toch ook vrij weinig met een iphone? Of zit ik er helemaal naast?
Als de persoon een andere simkaart erin steekt werkt die weer zonder problemen. Dan kan de persoon uw gegevens zien. Of je moet gebruik maken van het codeslot, dan moet de persoon een restore doen.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #96  
Oud 04-05-10, 00:42
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Dat is dus een van de redenen dat ik mobile me heb. Daarmee kan ik via een browser de locatie uitlezen, een berichtje sturen, een codeslot activeren of als laatste middel een remote wipe uitvoeren.
In de tussentijd voer ik al een codeslot, zodat niemand anders er in kan zonder dat ik eerst het wachtwoord invoer. Op het moment dat je had gewild dat je een codeslot had gevoerd ben immers al te laat.
  #97  
Oud 04-05-10, 01:02
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #98  
Oud 04-05-10, 12:33
Flugeltje89's schermafbeelding
Flugeltje89 Flugeltje89 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 Bekijk bericht
Als de persoon een andere simkaart erin steekt werkt die weer zonder problemen. Dan kan de persoon uw gegevens zien. Of je moet gebruik maken van het codeslot, dan moet de persoon een restore doen.
Verdorie, nu zijn al mijn gegevens, gekochte programma's etc te zien voor de gelukkig vinder/dief.
Dit wordt alle wachtwoorden veranderen neem ik aan?

Kan ik via apple niet regelen dat de iphone niet meer aangesloten kan worden aan itunes? Zoiets heb ik her en der gelezen, maar ik weet nou niet zeker of dat mogelijk is.
Weet iemand dit hier?
  #99  
Oud 30-05-10, 14:03
JJthefamous JJthefamous is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 28
Standaard

Er komt ooit een tool van mobileme, dan kun je als je je iphone verloren bent, hem localiseren via de sateliet, er zijn zelfs geruchten, dat als hij gejat is, dat je m' dan een oorverscheurende piep kunt laten maken zodat de dief er ook gek van word,,, wachten maar...
  #100  
Oud 31-05-10, 11:16
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Die tool is er al lang en werkt goed. GPS bepaling werkt alleen minder met mijn 3G, maar daar zit volgens mij sowieso een brakke GPS chip in.
Ik kan dus slechts zien in welke wijk mijn telefoon zich ongeveer begeeft.
Maar ik kan wel 2 minuten lang een geluid laten klinken, op afstand een wachtwoord instellen, een tekst bericht sturen (tel nr. politie, etc. waarschuwingen) en als het echt hopeloos lijkt kan ik de telefoon op afstand wissen, zodat al mijn gegevens gewist zijn.

Je moet hiervoor wel van te voren MobileMe instellen. MobileMe is een service die op het moment 80 euro/jaar kost. Daarvoor krijg je 20 GB cloud storage, synchronisatie van bestanden tussen pc's en macs, synchronisatie van agenda's, contacten, bladwijzers. Online foto albums, een @me.com mailbox en de iPhone localisatie/notificatie/alarm/wis dienst.

Er gaan geruchten dat MobileMe mogelijk gratis wordt, maar dan zal dat wss in beperkte vorm zijn. Het lijkt mij sowieso unlikely aangezien ze een pracht pakket bieden wat je niet terug vindt bij de concurrent.
Reageren

Labels
belgie, gestolen, hoe vind ik mijn iphone, icloud problemen, imei, iphone4, marktplaats



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad gestolen, wat nu? Mypod iPad algemeen 25 29-11-12 13:33
Iphone gestolen wat nu? dlfashion iPhone algemeen 7 30-08-12 15:31
Laptop gestolen, wat nu? gemmy61 iTunes 13 27-03-11 00:29
Iphone gestolen :( matlux Archief 2 07-04-10 21:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.