//

Officiele release 3.0 deel je ervaringen hier

Officiele release 3.0 deel je ervaringen hier discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand al wat over jailbreak 3.0?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #481  
Oud 18-06-09, 15:12
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Weet iemand al wat over jailbreak 3.0?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #482  
Oud 18-06-09, 15:27
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arcadium Bekijk bericht
Wat ik persoonlijk nog een erg gemis vind en ik was in de veronderstelling dat dat kon vanaf 3.0 is Bluetooth file transfer... Een willekeurige telefoon bij de Aldi kan dit al... maar niet de iPhone. Nu heb ik begrepen dat ze de mogelijkheid voor ontwikkelaars hebben gecreerd om een dergelijke app te maken... maar dit had er al LANG standaard in moeten zitten.
Dat is een misconceptie die de wereld in is geholpen door diverse mensen. Apple heeft het bij de keynotes gehad over een API voor bluetooth mogelijkheden om bijv. spelletjes aan elkaar te knopen maar ook om onderling informatie (bijv. bestanden) uit te kunnen wisselen. Er is dus in geen enkele keynote (voor zover ik gezien heb, heb het nog eens nagekeken maar niks gevonden) iets gemeld over het releasen van een stuk software wat via bluetooth bestanden uitwisselt (dat is overigens ook een kwestie van het juist bluetooth profiel implementeren en dat hebben ze vast niet gedaan bij Apple). Het is dus puur en alleen een aankondiging voor ontwikkelaars geweest om aan te geven dat ze een API hebben om zulk soort software te kunnen maken. We zullen de app store voorlopig maar in de gaten moeten houden of de diverse stukken software waarmee je bestanden, visitekaartjes, etc. kunt uitwisselen nu ook met deze API worden uitgerust naast nieuwe apps die dit hebben.

Overigens zitten er nog heel veel kleinigheden in OS 3.0 die niet of vrij weinig genoemd worden maar toch wel van erg groot belang zijn:
  • Ik vind de call log nu veel functioneler, eigenlijk wat het had moeten zijn. Het enige nadeel is de wis optie want dat is alleen nog een alles of niets kwestie i.p.v. bepaalde calls (zoals de gemiste oproepen of specifieke telefoontjes zoals naar je voicemail). In de call log staan nu ook de telefoontjes die je gepleegd hebt maar die je weer geannuleerd hebt (je krijgt dan datum en tijd met de melding "geannuleerd"), er staan dus niet louter en alleen dingen in die je hebt gemist of telefoontjes die je echt hebt gedaan (waar de andere kant dus opnam).
  • Ander ding is het punt dat nu altijd het artiest, naam van liedje en het album genoemd worden, ook op het lock scherm met de iPod controls.
  • Google Maps doet het nu ook wat beter qua opsnorren van je positie als je binnenshuis bent (dan werkt de GPS niet en maak je gebruik van de assisted GPS technieken) waarbij je dan eenzelfde pin plus cirkel te zien krijgt als wanneer je een GPS fix hebt (voorheen was dit een cross hair en nogal onnauwkeurig, het lijkt nu een stuk nauwkeuriger te zijn).
  • Het kunnen uitschakelen van die SMS/MMS preview zonder dat je een codeslot moet gebruiken waarbij je steeds weer een code moet intikken zodra je je iPhone wil gebruiken is ook erg prettig.
  • Het aanzetten van de flight modus zorgt er nu voor dat je niet meer je telefoon instellingen kunt wijzigen.
  • Je kunt in die telefoon instellingen nu je telefoonnummer invoeren.
  • De notatie van telefoonnummers is nu gewijzigd en de bug die men had met bijv. 074 nummers (er werd geen spatie toegevoegd zoals bij andere netnummers wel het geval was) is nu ook opgelost (netnummers staan nu tussen haakjes en er volgt een spatie).
  • Het zoekscherm is ook op een handige wijze op te roepen. Je quit je app door op de homeknop te drukken en keert weer naar de homescreen terug. Als dit niet je 1e is dan druk je nog eens op de homeknop. Als je op het eerste homescreen op de homeknop drukt ga je naar de zoekfunctie, druk je in de zoekfunctie op de homeknop keer je ook terug naar de 1e homescreen. Op die manier kun je dus heel makkelijk je zoekactie weer annuleren. Zo kun je met 1 hand op een hele makkelijke en toch snelle wijze (ondanks de vele stappen) naar de zoekfunctie. Het had van mij wat mooier gemogen alla de Palm Pre door bijv. een swipe omhoog in een homescreen (ja ik weet dat je daarmee naar het linker homescreen gaat en in geval van de 1e homescreen dus naar de zoekfunctie maar dat is dus niet vanuit elk homescreen).
Zo zullen er ongetwijfeld nog wel meer van die kleinigheden zijn die ze er in hebben gestopt. Dat is mooi maar er is nog wel een aardige lijst met andere kleinigheden die ze er niet in hebben gestopt en wat zeker nog wel mag gebeuren. Op agenda gebied kunnen ze nog aardig wat verbeteringen aantreffen en de consistentie van iPhone OS kan ook nog wel aardig worden verbeterd (het cut/copy/paste gebeuren is inmiddels wel het voorbeeld van inconsistentie alom).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CStefaan Bekijk bericht
Batterijduur is er wel gigantisch op achteruit gegaan....
Ik vind het überhaupt al knap dat je in minder dan 24 uur dat die update officieel is gereleased al kunt stellen dat je accuduur er gigantisch op achteruit is gegaan. Vergeet niet dat je de komende dagen minder accuduur hebt omdat je os 3.0 uitprobeert en dus meer dan anders met je iPhone in de weer bent. Meer in de weer zijn betekent ook minder accuduur. Ergo: geduld hebben en het over 2 weken nog eens bekijken wanneer os 3.0 niet meer zo nieuw is als nu

Laatst gewijzigd door ppl; 18-06-09 om 17:27.
  #483  
Oud 18-06-09, 16:33
i(Phone)'s schermafbeelding
i(Phone) i(Phone) is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 102
Stuur een bericht via MSN naar i(Phone)
Standaard Problemen OS 3.0 !

Sinds gisteren heb ik iPhone OS 3.0 geinstalleerd op mijn iPhone 3G 8GB

Het is een originele van T-Mobile.

Ik heb een aantal problemen:
  1. GEEN Wi-Fi!!!
  2. Als ik hem op stanby heb, moet ik ongeveer 10x op de home butten drukken voordat ik het scherm krijg.
  3. Nieuwe foto's komen niet aan het eind van de Filmrol, maar ergens middenin en soms zelfs helemaal niet !
Ik zou graag wat hulp krijgen bij deze problemen!

Alvast bedankt.
__________________
 iPhone 3G (8GB) | Firmware: 3.0 | Jailbroken | T-Mobile i-150 | Sinds: 11 juli 2008 
  #484  
Oud 18-06-09, 16:36
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

// Discussies samengevoegd, kan hier gewoon bij hoor
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #485  
Oud 18-06-09, 16:43
i(Phone)'s schermafbeelding
i(Phone) i(Phone) is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 102
Stuur een bericht via MSN naar i(Phone)
Standaard

Oke, dankjewel.
Iemand een oplossing. Ik baal er ontzettend van! Super irritant!
  #486  
Oud 18-06-09, 16:44
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Probeer gewoon eens te herstellen kijken of je het dan nog steeds hebt!
  #487  
Oud 18-06-09, 16:49
i(Phone)'s schermafbeelding
i(Phone) i(Phone) is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 102
Stuur een bericht via MSN naar i(Phone)
Standaard

voor Wi-Fi heb ik het al tig keer hersteld.
voor het scherm zal ik het nog een keer proberen
  #488  
Oud 18-06-09, 17:30
appelmuisjes's schermafbeelding
appelmuisjes appelmuisjes is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Standaard 3.0: Trage opstart en shutdown

Hallo,
ik heb nu ik 3.0 gisteren heb geïnstalleerd. Hij start nu alleen raar op. Eerst komt het appeltje in beeld, vervolgens echter een tijdje een zwart scherm, waarna ik eerst moet ontgrendelen. Bij het afsluiten duurt het soms een paar seconden, zoals normaal, maar soms wel meer dan een halve minuut. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En heeft iemand er een oplossing voor?

Martin.
  #489  
Oud 18-06-09, 17:42
Bokkie83 Bokkie83 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard Na update beantwoorden SMS

Ik heb vandaag de nieuwest update gedownload en geinstalleerd op mijn iphone.

Normaal kon ik wanneer ik een sms had gekregen, onderin ( rechts ) op stuur klikken waarna ik gelijk het smsje kon beantwoorden.

Nu blijft dit veld grijs en kan ik hier niet meer op deze manier naartoe, en moet ik dus iedere keer opnieuw een nieuw smsje kiezen en afzender selecteren.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
  #490  
Oud 18-06-09, 17:51
patat patat is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Gent
Berichten: 60
Standaard

reservekopie duurt echt superlang. wanneer gaan ze is een update leveren waar alles in orde is!!!!
  #491  
Oud 18-06-09, 17:58
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd
  #492  
Oud 18-06-09, 18:22
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Ik had dus nog steeds geen tethering optie bij netwerk maar als ik de berichten lees zou die er wel moeten zijn bij simlockvrije toestellen. Hebben meer mensen de tethering optie niet of ben ik de enige ?

Ik heb nu tethering, mms & visual voicemail optie voor het proximus netwerk, uiteraard werkt visual voicemail niet met proximus maar tethering en mms werkt perfect hier ! Als er mensen met proximus interesse hebben in de ipcc file en hoe te installeren laat het me even weten.
  #493  
Oud 18-06-09, 18:23
boukej boukej is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Oss
Berichten: 29
Standaard

zelfde probleem, afsluiten na homeknop/aanknop tegelijk ingehouden te hebben nu weer redelijk snel. opstarten blijft irritant... eerst slide to unlock, dan unlock, code invoeren.. en hoppa we zijn eindelijk klaar voor gebruik.
nou ja gebruik.. mms doet het dus nog altijd niet
  #494  
Oud 18-06-09, 18:36
JohnnyGui JohnnyGui is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 41
Standaard

Iemand al opgemerkt dat foto's in de foto app nu niet meer meedraaien als je de iPhone ondersteboven houdt? Was eerst wel zo. Misschien is Apple erachter gekomen dat men een telefoon niet op z'n kop bedient?
  #495  
Oud 18-06-09, 18:36
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

Bug ontdekt in App store. Als je de menu opties wijzigt (de 5 onderdelen onderaan, en je haalt de knop 'Meer' weg, dan kun je alles niet meer editten.. :S Ging per ongeluk, maar nu kan ik niet meer op inwisselen tappen

  #496  
Oud 18-06-09, 18:36
appelmuisjes's schermafbeelding
appelmuisjes appelmuisjes is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Standaard

hier nu ook geprobeerd, maar hij sluit nog steeds ontzettend traag af. gelukkig geen last van mms-probleem, aangezien ik een ipod touch heb. maar voor je €8 krijg je weinig terug, het is dat sommige apps het nodig gaan hebben, met Touch4 free kun je nu p2p gamen en dat werkt gelukkig wel perfect.
  #497  
Oud 18-06-09, 18:41
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Kunnen jullie aub alle ervaringen ivm. de 3.0 firmware in het al reeds bestaande topic posten ? We hebben het graag zo overzichtelijk mogelijk voor iedereen maar op deze manier gaat dit erg moeilijk. Topics Samengevoegd
  #498  
Oud 18-06-09, 19:46
wouterstorre wouterstorre is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 68
Stuur een bericht via MSN naar wouterstorre
Standaard

ik denk dat alles wel mooi is alleen de itunes synchroniseerd doet het niet...
ik krijg elke keer de fout melding 13019 dus schiet niet op...
  #499  
Oud 18-06-09, 19:53
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Heb het net geupdated. Alles werkt perfect!
Ben alles nu nog aan het uitzoeken.
  #500  
Oud 18-06-09, 20:33
Begie Begie is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Landen - Belgie
Berichten: 23
Standaard 3.0 problemen???

Hey,
gisteren avond geupdate naar 3.0 en vandaag toch wel wat problemen ondervonden....hebben andere ook deze ervaringen?
- oproepen worden direct doorgeschakeld naar voicemail, maar telefoon is niet in gebruik. Bel ik nummer terug werkt alles...en daarna kan men mij weer even bellen...raar..
- batterij was vandaag wel heel snel leeg....of misschien heb ik er teveel mee gespeeld.
- ik heb links van bluetooth icoontje rechts boven, ineens een icoontje bij. een hoorntje met daaronder een aantal puntjes....iemand een idee waarvoor dit staat????

Rgds
Begie
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het officiële on-officiële YouTube video's topic! Gilliam Chat en geruchten 7 25-02-09 14:53
Release jpke Archief 1 11-01-09 12:30
Recente ervaringen officiële Franse iPhone Whitewater Koopinformatie Rest Europa 2 28-01-08 12:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.