//

Problemen na update OS 3.1

Problemen na update OS 3.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Na de update naar 3.1 geeft de Iphone bij mij de melding "onbekende fout 14" en daarna niks meer. Ik heb de boel weer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 14-09-09, 13:18
Clemens de Purno Clemens de Purno is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard update 3.1 met fout 14 (Italiaanse simlockvrij)

Hallo,
Na de update naar 3.1 geeft de Iphone bij mij de melding "onbekende fout 14" en daarna niks meer. Ik heb de boel weer hersteld naar versie 3.01, maar wil wel naar 3.1. Heeft iemand een idee?
Ik heb het toestel in Nederland bij 2Call.nl gekocht en had eerder geen problemen met updaten. Ik geloof dat het een toestel uit Italie is.
De melding na herstel op Itunes is gewoon "unlock succesvol".

groeten,
Clemens
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #42  
Oud 14-09-09, 17:25
MacDennis MacDennis is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TTFvH Bekijk bericht
Sinds de update naar 3.1 ondervind ik problemen met de iphone uit de standby-stand te halen. Iphone licht niet meer op als ik op home button of op de aanknop druk. Iphone staat gewoon aan, alleen het scherm licht niet op. Zijn er andere mensen met ditzelfde probleem?
Voor de statistieken: hier zelfde probleem. Kan niet anders redeneren als dat de oorzaak ligt in de FW 3.1!
Naast resetten werkt overigens ook het aansluiten van het kabeltje om de iPhone uit zijn hele diepe slaap te halen...
  #43  
Oud 14-09-09, 18:23
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

sinds de laatste update naar 3.1 heeft m,n 3gs last van een rare gps
zo is er ineens
zo zit ik een half uur te wachten op een signaal(tomtom)
nog iemand hier last van????

en wat mij ook opgevallen is
dat hij wat langzamer is dan voorheen
dat heb ik gemerkt als ik m,n foto,s aanklikte normaal 1 x nu moet ik 2 x op een foto drukken(klikken)

gr mrfred
  #44  
Oud 14-09-09, 19:15
iphonefans iphonefans is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens de Purno Bekijk bericht
Hallo,
Na de update naar 3.1 geeft de Iphone bij mij de melding "onbekende fout 14" en daarna niks meer. Ik heb de boel weer hersteld naar versie 3.01, maar wil wel naar 3.1. Heeft iemand een idee?
Ik heb het toestel in Nederland bij 2Call.nl gekocht en had eerder geen problemen met updaten. Ik geloof dat het een toestel uit Italie is.
De melding na herstel op Itunes is gewoon "unlock succesvol".

groeten,
Clemens
Ik heb dezelfde iPhone en hetzelfde gehad. In iTunes je iPhone herstellen. Na de herstart loskoppelen en opnieuw koppelen. iTunes vraagt dan of deze de iPhone als nieuwe iPhone moet zien of herstellen vanaf een reservecopy. Kies voor het laatste en het werkt weer als een zonnetje, inlcusief versie 3.1 en al je apps, instellingen en data.
Als je een extra kabeltje, niet apple, hebt gekocht, is het mij vaak de oorzaak dat het mis gaat. Heb ze weggegooid en gebruik alleen nog maar orgineel apple kabels, dan geen problemen meer.

suc6
  #45  
Oud 14-09-09, 19:31
grouls grouls is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonefans Bekijk bericht
Ik heb dezelfde iPhone en hetzelfde gehad. In iTunes je iPhone herstellen. Na de herstart loskoppelen en opnieuw koppelen. iTunes vraagt dan of deze de iPhone als nieuwe iPhone moet zien of herstellen vanaf een reservecopy. Kies voor het laatste en het werkt weer als een zonnetje, inlcusief versie 3.1 en al je apps, instellingen en data.
Als je een extra kabeltje, niet apple, hebt gekocht, is het mij vaak de oorzaak dat het mis gaat. Heb ze weggegooid en gebruik alleen nog maar orgineel apple kabels, dan geen problemen meer.

suc6
Heb ik al geprobeerd. Heeft bij mij geen effect. Het duurt nog steeds 2 á 4 seconden voor hij uit de standby-stand komt. Als er een oproep binnenkomt heeft de beller meestal opgehangen voor ik het gesprek kan aannemen want de slider werkt zeer vertraagd.
  #46  
Oud 14-09-09, 20:34
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik heb mijn iPhone nog maar een keer hersteld als nieuw.

Deze keer lijkt het wel geholpen te hebben... Vanochtend 100%, nu bij thuiskomst nog 49%. Beter dan ik lang/ooit heb gezien!

Hoop dat het zo blijft (of nog beter wordt)!
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #47  
Oud 14-09-09, 23:36
EricJ EricJ is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 40
Standaard

Slider werkt heel traag sinds 3.1 (3GS). Hoewel het toestel wel uit standby springt maar de slider animatie doet het niet. Paar tellen wachten nadat je op Home hebt gedrukt lijkt te werken. Wel hinderlijk.
  #48  
Oud 15-09-09, 00:13
brulkjaer brulkjaer is offline
• iOS 3.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Bij mij werkt het automatisch inloggen op hotspots middels Easy Wi-Fi niet meer sinds de update. Zelfs handmatig lukt dit niet meer.
Dit probleem had ik ook bij 3.0 (toen ik mijn iphone 3GS nieuw kocht).
De oplossing was toen Boingo installeren (Boingo alleen installeren en er verder niets mee doen). Nu Boingo verwijderd en herinstalleert, helaas werkt dit niet meer.
  #49  
Oud 15-09-09, 01:02
Ferdinant Ferdinant is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik word knettergek van de nieuwe firmware (op m'n 3g). Problemen die ik heb:

- Telefoon signaal vaak niet aanwezig (sms versturen gaat heel vaak fout, krijg geen kiestoon bij bellen, geen dataverbinding). Telefoon even in flight mode helpt niet, het gaat vaak pas na 5 minuten weer goed)

- Vaak krijg ik de iPhone niet uit stand by en na 10 minuten ineens weer wel.

Ik word hier niet vrolijk van, soms kom ik er pas een paar uur later achter dat het sms'je toch niet verstuurd is. Als ik even snel moet bellen ben ik genoodzaakt om eerst 10 minuten te *****n voordat ik een kiestoon krijg. Een restore verhelpt 't probleem niet en we kunnen ook niet meer terug naar 3.0.1. Wat een fiasco!

oja, 't gaat om een originele 3g uit België zonder jailbreak.

Haha, ik ben weer terug naar 3.0.1, zonder jailbreak oid. Volgens dit stappenplan: http://www.redmondpie.com/downgrade-...-3.1-to-3.0.1/

Laatst gewijzigd door Ferdinant; 15-09-09 om 01:34.
  #50  
Oud 15-09-09, 12:35
iMac-er's schermafbeelding
iMac-er iMac-er is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 52
Standaard

Misschien kan dit helpen voor mensen die toch hun iPhone 3G naar v3.1 willen updaten. Deze bevindingen zijn gebaseerd op mijn eigen ervaring. Ik heb een Belgische iPhone (dus unlocked) met Nederlandse Vodafone SIM kaart (niet dat het verder uitmaakt, maar voor de volledigheid ).

1. Dowload iTunes 9.
2. Koppel de iPhone aan de PC.
3. Reserve kopie wordt automatisch gemaakt.
4. Tijdens de upgrade van v3.0.1 naar 3.1 kreeg ik een bekende foutmelding.
5. Kies Herstel. Dit kan minuten duren (ik was al bang dat het weer mis ging, maar dat ging goed ! Dus wees geduldig).
6. Tijdens het herstel proces wordt automatisch v3.1 geïnstalleerd.
7. Zet de laatste reserve kopie terug.
8. Synchroniseer de agenda, contact personen etc.

Alles werd teruggezet; ook spelletjes etc. De instellingen van het netwerk (zoals APN, gebruikersnaam en wachtwoord) moeten wel opnieuw ingevoerd worden; ook de MMS instellingen, anders kun je niet internetten (logisch ).

Daarna werkt mijn iPhone met v3.1 zonder problemen.

Succes!
  #51  
Oud 15-09-09, 13:07
mollie68's schermafbeelding
mollie68 mollie68 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Klopt maar dat komt omdat je een officiële iPhone hebt die geen simlock heeft...

Durf het met de mijne niet aan....
  #52  
Oud 15-09-09, 14:07
crazygolf1983 crazygolf1983 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Hallo

Ik heb helaas het zelfde probleem met het ontgrendelen en paswoord invoeren blijft ie
iedere keer eigenlijk wel hangen.

mij is wel opgevallen dat als ik mijn iphone aandrukt en dan wil ontgrendelen, mijn ontvangst weg valt en op het moment dat het weer terug komt en streepjes zichtbaar zijn reageerd de slider pas weer.

ook vindt ik dat ie in het geheel langzamer is geworden eigenlijk met alles wat ik er mee doe.

wat betrefdt me accu , die heb ik alvanaf dag een iedere dag moeten laden

ik hoop dat ze deze problemen weer snel op lossen
  #53  
Oud 15-09-09, 14:33
Weerz Weerz is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TTFvH Bekijk bericht
Sinds de update naar 3.1 ondervind ik problemen met de iphone uit de standby-stand te halen. Iphone licht niet meer op als ik op home button of op de aanknop druk. Iphone staat gewoon aan, alleen het scherm licht niet op. Zijn er andere mensen met ditzelfde probleem?

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Nu lijkt het erop dat het een probleem is dat er een andere provider word gebruikt dan degene waar Apple contracten mee heeft als leverancier.
Als ik het goed heb gelezen dan
Of zijn er mensen die dit probleem hebben met een T-Mobile versie?


Batterij is ook echt een leegloper geworden.
BAH!, en zo te merken word het ook niet snel opgelost door Apple
  #54  
Oud 15-09-09, 14:57
crazygolf1983 crazygolf1983 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Nu lijkt het erop dat het een probleem is dat er een andere provider word gebruikt dan degene waar Apple contracten mee heeft als leverancier.
Als ik het goed heb gelezen dan
Of zijn er mensen die dit probleem hebben met een T-Mobile versie?
Sorry dat ik het moet melden maar ik heb een T-Mobile versie waar het steeds bij
gebeurt.
  #55  
Oud 15-09-09, 15:04
Chingon Chingon is offline
• iOS 5.1.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 23
Standaard

Hier ook het probleem dat de iPhone niet meer uit stand-by wil komen en gereset moet worden. Sinds de update 2 keer gehad.
Heb overigens een 3G met T-Mobile abo, geen jailbreak en gebruik MobileMe.
  #56  
Oud 15-09-09, 15:36
dra dra is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 37
Standaard

overbodig maar zelfde problemen hier op de 3G
Kan geen enkel telefoongesprek opnemen en hij is soms supertraag. Ik hoop dat Apple het snel oplost, normaal wacht ik altijd 1-2 weken voor ik upgrade maarja heb me deze keer laten vangen
  #57  
Oud 15-09-09, 18:19
koekiee koekiee is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TTFvH Bekijk bericht
Sinds de update naar 3.1 ondervind ik problemen met de iphone uit de standby-stand te halen. Iphone licht niet meer op als ik op home button of op de aanknop druk. Iphone staat gewoon aan, alleen het scherm licht niet op. Zijn er andere mensen met ditzelfde probleem?
Ik heb dit probleem ook. Echt ontzettend hinderlijk! Je kunt je telefoon niet meer op een normale manier gebruiken als dat zo blijft.

Hoop op een snelle update..
  #58  
Oud 15-09-09, 18:36
kunoPHON kunoPHON is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

@ crzm, BASENL en elger: ik heb dezelfde problemen! Een hopeloos trage en onbetrouwbare iphone. Reageerd vaak niet als ik hem uit sluimer wil halen maar ook niet als ik een gesprek wil beeindigen, half doorzichtig scherm(inderdaad) en niet duidelijk of het gesprek nu gestopt is. Als ik op Home druk gaat hij (als of het gesprek nog loopt) naar het Home scherm maar laat wel bovenin dan de optie zien "terugkeren naar gesprek".
nu er meerdere zijn die dit probleem hebben, is er ook een oplossing????
downgraden?
is er iets van Apple bekend, dat zij dit probleem onderkennen.
Is het alleen bij de 3G? lijkt het wel op, uit deze posts
  #59  
Oud 15-09-09, 19:21
ewievissers ewievissers is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Grootebroek
Berichten: 12
Standaard

Hey,
Ik heb een ander probleem, ik heb nu in 3.1 namelijk heel vaak dat hij ff trilt dat ik een nieuw smsje/mailtje heb. Dan haal ik hem uit mn broekzak, en dan kan ik op home/sleep klikken wat ik wil, maar hij blijft zwart. Dan moet ik dus een hard reset doen om hem aan de praat te krijgen. Ik heb het vandaag al 3 keer gehad. Zou iemand een oplossing weten zonder dat ik helemaal moet restoren?
Ik heb een 3g zonder jailbreak (had ik wel) en komt uit Italië, dus officieel geunlockt.
  #60  
Oud 15-09-09, 19:25
cv8x's schermafbeelding
cv8x cv8x is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oudenbosch
Berichten: 25
Standaard

Ik heb ook iets vreemd ontdenkt na de [wiki=1807]Update[/wiki] naar 3.1. Na het aan-uit zetten van de iPhone gaat mijn batterijpercentage ineens hard achteruit. Iemand een idee hoe dit kan? Dus aan: 70%. Even uitzetten en weer aan: 58%

Ligt dat aan 3.1?
Reageren

Labels
3.1 update error 1601



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen na update 4.3.2 Edgar24 Archief 4 17-04-11 22:37
Update 4.3 problemen MisterWJ iPhone algemeen 2 12-03-11 17:42
Help, update problemen! Chica83 iPhone algemeen 0 08-02-10 23:50
iPhone 1e gen.: Update problemen Ciuciaro Unlock 3 22-07-09 21:10
Update problemen. Cusem iPhone algemeen 3 22-11-08 00:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:19.