//

Niet gebeld kunnen worden, tijdens gebruik GPRS?!

Niet gebeld kunnen worden, tijdens gebruik GPRS?! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren testte ik met een vriend van me of je gebeld kan worden als je aan het surfen bent in safari, via GPRS. Wat blijkt; ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-07, 16:23
Paulcito's schermafbeelding
Paulcito Paulcito is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 49
Standaard Niet gebeld kunnen worden, tijdens gebruik GPRS?!

Gisteren testte ik met een vriend van me of je gebeld kan worden als je aan het surfen bent in safari, via GPRS. Wat blijkt; dit werkt niet! (bij mij in ieder geval dan)

De persoon die jou probeert te bellen krijgt wel gewoon te horen dat de telefoon over gaat, maar mijn iPhone gaat niet over. Ook geen melding van een gemiste oproep of iets dergelijks.

Ook een sms komt niet aan als je gebruik maakt van GPRS. Deze komt pas aan nadat er geen data overdracht meer is. Zijn er meer mensen met dit probleem, of nog beter is er een oplossing voor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-10-07, 12:02
atQuest's schermafbeelding
atQuest atQuest is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 201
Standaard

Bekend helaas, ik ben nog steeds aan het zoeken naar een oplossing, wanneer ik 'm vind post ik 'm hier...
  #3  
Oud 10-10-07, 12:08
atQuest's schermafbeelding
atQuest atQuest is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 201
Standaard Oorzaak:

The problem is that iPhone can’t always receive incoming calls while it’s transferring data over the EDGE network and EDGE can’t be accessed while on a voice call–depending on which network you’re on that is.
Apple Knowledge Base article #305711 states:
While iPhone is actively transferring data over EDGE—downloading a webpage, for example—you may not be able to receive calls. Incoming calls may go to voicemail.
iPhone Atlas reports that the issue has to do with what type of EDGE network you’re connected to.
The “may not be able to receive calls” portion stems from the fact that there are two types of EDGE network types, NOM1 and NOM2. When your iPhone is connected to a NOM1 network, the data transmission will generally be interrupted, and the incoming call allowed to come through. When your iPhone is connected to a NOM2 network, however, the EDGE data transfer process cannot be interrupted, and the call will generally go to voicemail.
You can you tell which network you’re connected to by dialing *3001#12345#* and tapping Call to bring up the Field Test Mode. From there select GPRS Information and find the entry for nom. A 1 in this field indicates a NOM1 network connection a 2 indicates a NOM2 network connection.
Since I learned about this over the weekend I’ve never been on anything but a NOM2 GPRS connection. Given my obsession with iPhone data, it now makes sense why I’ve been missing all these calls.
  #4  
Oud 23-12-07, 23:10
Jorisl Jorisl is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 6
Standaard

Ik heb het zelfde probleem, maar dat nummer bellen helpt bij mij niets.
Ik krijg inderdaad dat menu maar ik kan nergens op drukken. Ik ben echt wanhopig voor een oplossing naar dit probleem!
  #5  
Oud 24-12-07, 22:56
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Ik heb zelf geen iphone maar weet wel dat bij mijn K810 van SE de GPRS verbinding wegvalt als ik een telefoon gesprek ga starten en als ik ophang dan start de gprs weer.. (stel dat ik aan het internetten was op mijn laptop via mijn gprs)
  #6  
Oud 24-12-07, 23:12
ironmanixs's schermafbeelding
ironmanixs ironmanixs is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 268
Stuur een bericht via MSN naar ironmanixs
Standaard

Bij MON2 gaan SPEECH en GPRS DATA over het zelfde data channel op het GSM netwerk, en kan alleen worden gebruikt door 1 service tegelijkertijd.

Vandaar dat je niet bereikbaar bent wanneer je een GPRS verbinding hebt.

SMS gaat over het control channel, en wordt tevens gebruikt om gesprekken op te zetten, af te breken, etc. (zogenaamde call flow), tijdens het bellen kan je dus wel een SMS ontvangen
__________________

Laatst gewijzigd door ironmanixs; 24-05-08 om 23:55.
  #7  
Oud 07-03-08, 10:56
AlexTemora AlexTemora is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 153
Standaard

Ik heb hetzelfde 'probleem' toch best een beetje vervelend. Zo te zien zit ik op een NOM2 netwerk hier in Haarlem, en zal dus nooit tijdens het internetten gebeld kunnen worden. Toch jammer.
  #8  
Oud 07-03-08, 11:37
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Ik heb net getest met die van mij en ik kan gewoon gebeld worden tijdens internetten met GPRS...
  #9  
Oud 07-03-08, 12:44
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ook net getest. Ben dus ook blijkbaar onbereikbaar tijdens gprs'en.
Maar krijg gelukkig wel een bericht dat ik een gemiste oproep heb.
  #10  
Oud 31-03-08, 20:46
enophi's schermafbeelding
enophi enophi is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 25
Standaard

Ik ook maar eens getest want ik heb weleens last van gemiste oproepen terwijl ik mijn iPhone toch echt op een plaats heb waar ik hem kan horen en krijg ik een gemiste oproep in mijn scherm, erg irritant.
Ik ben dus ook niet bereikbaar tijdens gprs gebruik wat ironmanix hierboven heel mooi uitlegd, ik word in mijn geval doorverbonden met mijn voicemail.

@Grample, wees maar zuinig op jouw iPhone want je hebt een unieke volgens mij, heb je wel getest terwijl het "rondje" rond draait dus op het moment dat de pagina aan het laden is.

Laatst gewijzigd door enophi; 31-03-08 om 20:53.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet gebeld kunnen worden, geen sms ontvangen kortpa Odido (T-Mobile) 0 15-10-10 18:45
iPhone 1e gen.: niet gebeld kunnen worden robvg23 Unlock 2 04-05-09 18:32
GPRS en het niet gebeld kunnen worden debakel GFTU iPhone algemeen 58 31-05-08 00:25
gprs en het niet gebeld kunnen worden debakel GFTU Unlock [archief] 1 07-04-08 10:51
Gebeld worden tijdens actieve GPRS link. 199724 iPhone algemeen 6 05-03-08 21:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:05.