Iphone verkopen en versturen naar afrika discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik wil graag de iPhone van mij vader verkopen en hij staat op markplaats. Ik heb laatst een mail gehad van een man ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Iphone verkopen en versturen naar afrika
Hallo allemaal,
Ik wil graag de iPhone van mij vader verkopen en hij staat op markplaats. Ik heb laatst een mail gehad van een man uit afrika die hem wilt kopen heeft iemand daar ervaring mee? E-mail van die man Citaat:
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Ja, ziet er goed uit. Gelijk doen
Hahahah, nee hoor, geen zaken doen met afrika. |
|
|||
|
|||
Ik had al zoiets gehoord om geen zaken te doen met afrika maar ik weet alleen niet waarom?
|
|
|||
|
|||
Omdat dit standaard oplichters zijn. Welke Afrikaan haalt zen iPhone nou van marktplaats.nl....
|
|
|||
|
|||
maar hij wilt mijn rekening nummer of paypal account, als hij geld stort van te voren en ik stuur hem de iphone wat is er dan mis?
|
|
|||
|
|||
Dit is de al zo oude oplichterstruuk die er bestaat.lees jij nooit kranten?of kijk eens op internet oplichting dan kun je precies zien hoe ze het doen.je iphone kun je hier ook verkopen en dan heb je je geld.maar als je dom wilt zijn dan ga je met die oplichters in zee .Iphone en geld weg .Ze vervalsen paypal sites en bankaccounts vervolgens kun jij naar je geld fluiten.
|
|
|||
|
|||
Als ze je gegevens hebben kunnen ze zelfs je rekening leeg plunderen.Dus lees op internet hoe ze het doen.
|
|
|||
|
|||
Gewoon niet aan beginnen!!
|
|
||||
|
||||
Anders koop ik hem wel van je. Wat voor iPhone is het?
|
|
|||
|
|||
?
Ben ook wel benieuwd welk type iPhone het is dat je wilt verkopen
|
|
||||
|
||||
hahaha zo standaard mailtje dit dat je zeker weet dat je genept wordt
Valt me nog mee dat er geen Nigeria staat |
|
||||
|
||||
Kort en goed: niet intrappen. Dit zijn inderdaad oplichters die reageren op alles wat een beetje waarde heeft.
Geef nooit je emailadres waarmee je inlogt op een PayPal-account -waar zij dus wel om vragen. Doe nooit zaken via Western Union bank, de bank die ze meestal gebruiken voor hun praktijken. Zoals hierboven al gezegd, kijk eens rond op het internet en je zult zien dat we gelijk hebben.
|
|||
|
|||
Ik verkoop veel zooi via marktplaats. En krijg op bijna elk item zoon mail alle vrijwel het zelfde. Niet intrappen. Iemand wou zelfs een slee kado doen aan zijn zoon op de universiteit jaja!
Laatst gewijzigd door wesleyvosters; 08-01-10 om 09:27. |
|
|||
|
|||
Ze betalen met ongedekte cheques. Je krijgt het geld wel op je rekening maar na 1 maand komt de bank erachter dat het een valse cheque is. Dan haalt de bank het geld van je rekening en je bent alles weer kwijt, inclusief je spul dat je verzonden hebt..
Soms storten ze zelfs teveel geld, waarop jij een deel terugstort.. Maandje later gaat de hele som van je rekening af, en ben je wat je terugstortte ook nog eens kwijt Op marktplaats rechtsboven klikken op "veilig handelen" en je vind alles terug |
|
|||
|
|||
regel 1, doe op marktplaats of dergelijke sites nooit zaken buiten nederland.
zeker als er woorden als western union en moneygram invoor komt. |
|
|||
|
|||
Dit heet een 419 scam, niet doen dus!
Overigens is er een groep mensen die zich bezighoudt met het irriteren vam dit soort lui: Welcome to the 419 Eater Leuke verhalen, maar toch een gevaarlijke hobby. |
|
|||
|
|||
Zo,
Vandaag ook in contact gekomen met zo iemand. Hier moest het naar toe; Name : Dada Samuel Address : No 5b Aipate Street Gidigbo Qters, City : Iwo Zip Code : 232001 State : Osun State Country : Nigeria. ECH NIE DUS HE! |
|
|||
|
|||
Sjonge jonge, dat mensen nog hierin trappen! Welkom op het internet: het speelgoed van grote mensen.
Standaaard in je advertentie het volgende zetten: *) No Shipping outside the Netherlands (which means also NO SHIPPING to Africa) *) I do not speak/understand English, only Dutch Je zult zelf zien dat het gespuis je met rust laat. Laatst gewijzigd door Suriboy777; 16-04-10 om 00:51. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
SPOED! Iphone per post versturen naar Service Point | Robbbie | iPhone algemeen | 3 | 29-01-11 11:44 |
iPhone 4 Zuid Afrika | Rasz | Koopinformatie Rest van de wereld | 1 | 02-12-10 13:26 |
Iphone in Zuid Afrika? | relisys | Koopinformatie Rest van de wereld | 0 | 03-11-09 00:04 |
iPhone 3G GPS Data versturen over Wi-Fi/bluetooth naar Pc. | DJTim | Jailbreak apps en thema's | 0 | 10-12-08 21:40 |
|
|