Pas op met banners in gratis spelletjes discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn broer woont in Denemarken en speelt wel eens een gratis spel op zijn iphone.Die spellen hebben reclame banners en als je er per ongeluk ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Pas op met banners in gratis spelletjes
Mijn broer woont in Denemarken en speelt wel eens een gratis spel op zijn iphone.Die spellen hebben reclame banners en als je er per ongeluk 1 keer op drukt ben je 10 euro armer.
Vanmiddag hoor ik welke sites dit zijn en welke spellen dit kunnen veroorzaken. Dus pas op met de banners |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
// Verplaatst naar Ervaringen..
|
||||
|
||||
mag dit wel ? vind het wel een beetje achterlijk oplichterij.
|
|||
|
|||
Een banner kan in principe geen geld kosten.
Het aanklikken van de banner in het buitenland kan wel ervoor zorgen dat ie een pagina opvraagt waarvoor roamingkosten betaald moeten worden. Ook kan een in-app purchase gedaan worden maar dan dien je sowieso eerst je itunes password in te vullen |
|
||||
|
||||
Zo'n een banner maakt toch al verbinding met het internet?? Er is toch een data verbinding nodig om een banner überhaupt tevoorschijn te toveren...
|
|
|||
|
|||
Dat is natuurlijk ook zo, maar er zijn in sommige apps misschien ook ingebouwde banners die niet veranderen afhankelijk van of je wel internet hebt of niet. Net zoals bij sommige games van EA, banners te zien zijn met andere games van EA
Maar je hebt idd gelijk! De meeste reclamebanners kunnen alleen geladen worden met een internetverbinding, was niet helemaal duidelijk in mn message. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Je zou dus wel wat meer informatie mogen geven |
|
|||
|
|||
Wat ik bedoelde is dat er banners inzitten die je zonder waarschuwing vooraf abonneren op een ding wat je niet wilt.
Dus je klikt erop uit nieuwsgierigheid of je wilt hem weg hebben en het kwaad is geschiedt. natuurlijk heb je een internet verbinding nodig en dat dat geld kost weet iedereen . |
|
|||
|
|||
Zonder waarschuwing ergens vooraf op abonneren is verboden bij wet. Als er ergens in een app zoiets zit, is dat door Apple's controle geslopen (lijkt me sterk) en moet het uit de app gehaald worden.
Hopelijk heb je een concreet voorbeeld, want dit is een zeer kwalijke zaak! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Probleem met video's in spelletjes na tweede keer opstarten. | Hionimi | iPad algemeen | 1 | 19-11-10 14:23 |
iPhone: Welke spelletjes kan je spelen met 2 personen??? | Antiparadox | Jailbreak | 5 | 13-01-09 19:15 |
Gratis spelletjes apps? | zwiggelbig | iPhone Apps | 2 | 09-09-08 22:33 |
Pas op met de update van GarageSale ! | boshuisen | iPhone Apps | 3 | 04-08-08 11:44 |
|
|