iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

Macbookto 09-07-11 01:48

Een vervangend exemplaar is dat een nieuwe of een gereviseerde?

birdbrain 09-07-11 10:34

Een nieuwe :)

Macbookto 09-07-11 10:48

Super, dat zal een goed gevoel geven.

hk990 15-07-11 12:54

Ook als vochtschade niet de oorzaak is dat de iphone stuk is (hij kan best wel wat hebben) is de sticker bij zo'n beetje iedereen verkleurd.
Gewoon een trucje om onder de garantie uit te kunnen komen.

nebilem 18-07-11 16:36

Ik heb de mijn iPhone 4 al bijna een jaar en alle indicatoren zijn nog helemaal wit.

wouter1981 18-07-11 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hk990 (Bericht 691206)
Ook als vochtschade niet de oorzaak is dat de iphone stuk is (hij kan best wel wat hebben) is de sticker bij zo'n beetje iedereen verkleurd.
Gewoon een trucje om onder de garantie uit te kunnen komen.

Die stickers verkleuren niet zomaar. Moet je echt wel wat voor doen.

Macbookto 18-07-11 17:31

Kun je dat makkelijk zien?

nebilem 18-07-11 22:00

Ja, er zit er een in de dock aansluiten en een in koptelefoon aansluiting.

Macbookto 18-07-11 23:24

Ik heb helaas geen ogen op steeltjes. Ik kan er niet inkijken

Runaque 19-07-11 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto (Bericht 692197)
Ik heb helaas geen ogen op steeltjes. Ik kan er niet inkijken

Kan je wel gemakkelijk zien, in de koptelefoon ingang zit het in de bodem, dus die moet wit zijn. Degene die in de dockconnector zit is moeilijker te zien, maar met wat moeite gaat het wel.

Het gaat hieronder wel om een 3G, maar het is in wezen bij andere toestellen hetzelfde, rood is slecht nieuws.
http://cdn.ubergizmo.com/photos/2009...ter-sensor.jpg

Macbookto 19-07-11 00:19

Diep in de afgrond zie ik iets wits, dus dat zal het wel zijn. :)

defmd 21-07-11 12:32

Het onderstaande is mij overkomen:

iPhone weggebracht naar 1 van de 3 service centers ter reperatie van de camera / lens. Ik ontving de volgende reply:

Citaat:

Hierbij doen wij u een prijsopgave toekomen voor de reparatie van de iPhone met serienummer xxxxxx die geregistreerd staat onder casenummer xxxxxx. (Uw ref: )

Customer abuse vochtschade

De kosten voor het omruilen bedragen € 207,00 ex.BTW (xx incl. BTW).
Indien u besluit het toestel ongerepareerd te laten, brengen wij € 15,00 ex. BTW (17,85 incl. BTW ) onderzoekskosten in rekening.

Voor het opsturen van het toestel brengen wij € 9,85 ex. BTW (11,85 incl. BTW) in rekening.

Wij verzoeken u vriendelijk uw antwoord binnen 2 weken na verzending kenbaar te maken. Uw apparaat wordt na 2 maanden automatisch vernietigd.

De medewerker van de reperatieservice heeft mij toen de Apple voorwaarde laten zien waar ze zich aan moeten houden. Hierin staat als 1 van de twee externe LCI (indicatoren) rood verkleurd is dat dan standaard de reperatie niet onder de garantie valt (zie bovenstaande email). Die van mij was overigens zichtbaar donkerrood verkleurd :(
Gelijk daaronder stond ook vermeld tenzij de consument bezwaar indient en dan wordt er verder gekeken naar de INTERNE LCI's. Er zitten nml ook interne indicators en als die niet rood verkleurd zijn en er geen corrosie is aangetroffen dan val je alsnog onder garantie.

Mijn reply was dan ook:

L.S.,


De Iphone is nooit in contact geweest met water. Ik betwijfel dan ook conform de Apple voorwaarde dat u corrosie zult aantreffen of dat de interne LCI rood verkleurd zijn. Ik verzoek u dan ook om deze schade alsnog onder garantie in behandeling te nemen.

==============

Vervolgens kreeg ik het bericht dat mijn iPhone alsnog onder garantie zou worden omgeruild. Als je dus zeker weet dat je geen rare dingen met je iphone hebt gedaan dan zijn ze verplicht om verder te kijken maar alleen ALS je in bezwaar gaat.

Het ligt dus niet aan de bereidheid van de reperatiedienst, die hebben stricte regels meegekregen van Apple.

Macbookto 21-07-11 12:39

Hartelijk dank. Deze post bewaar ik, je weet maar nooit.

merman 24-07-11 13:09

Heb mijn iPhone 4 sinds februari,

Nooit in het water gevallen, maar nu hapert mijn homeknop af en toe.
Ik heb altijd een screenprotector gehad en een hele goeie stevige rubberen beschermhoes. Als ik op deze support site van Apple kijk: iPhone and iPod: Liquid damage is not covered by warranty zijn er ook geen rode streepjes zichtbaar

Maar: ik heb wel eens gehad dat ik zat te bellen en het opeens begon te regenen. De paar druppels vielen dan op mijn screenprotector. En ik stopte de iPhone in mijn zak. Is er dan toch kans op waterschade? Ik bedoel: iedereen belt toch wel eens terwijl het gaat regenen?

En hoe lang ben je bij T-Mobile je iPhone kwijt voor reparatie of vervanging?

Dat je hem niet in een bak water moet laten kieperen, ok, maar regen kan iedereen overkomen... maar vocht is dan vocht...

L23 28-07-11 17:00

Hoi!

Ik was er al bang voor dat ik ooit in dit topic ga reageren, maar hier ben ik dan.
Twee weken terug mijn iPhone 4 ter reparatie opgestuurd via de winkel. Mijn homeknop werkte niet lekker. Begin deze week kreeg ik via de mail bericht dat de reparatie niet onder garantie valt omdat het onherstelbaar beschadigt is. Vandaag gebeld naar T-Mobile en het gaat om de bekende smoes vochtschade. Erg vreemd aangezien ik er niet mee gezwommen heb en voor het opsturen nog heb gekeken of beide indicatoren nog wit waren.

jaweljawel 07-08-11 12:57

Dien een klacht in bij T-Mobile, als jij 100% zeker weet dat ze nog wit waren. Daar kom je verder mee!

L23 07-08-11 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaweljawel (Bericht 697539)
Dien een klacht in bij T-Mobile, als jij 100% zeker weet dat ze nog wit waren. Daar kom je verder mee!

Heb je helemaal gelijk in. Ben ik ook druk mee bezig. Echter via de klantenservice zijn ze niet bereid mij te helpen. "Wij kunnen u helaas niet helpen meneer", lol. Wettelijk gezien mogen ze een toestel ook niet weigeren te repareren als er geen verband is met de geconstateerde vochtschade en het defect. Los van het feit dat er geen vochtschade is, beide vochtindicatoren zijn niet aangeslagen. De foto van de connector laat twee kleine groene puntjes corrosie zien, ook dit is geen bewijs van vochtschade, alleen een mogelijke indicatie op vochtschade. Er is meerdere malen aangetoond bij gebruikers met dezelfde ervaring dat de foto van de connector met "vochtschade" niet altijd van de desbetreffende iPhone is. Helaas is je recht hebben niet hetzelfde als je recht krijgen, zeker bij T-Mobile. Bij de klantenservice zijn ze getraind om klanten met een kluitje in het riet te sturen. Mijn ervaring als 3 jaar trouwe klant is dat er van "klantenservice" geen sprake is.
Ik stop met bellen en mailen naar de klantenservice. Ze weigeren mij te woord te staan. Ze willen geen antwoord geven waarom beide vochtindicatoren nog wit zijn. Daarnaast komen ze met de meest belachelijke argumenten en is via mail volgens hun de discussie "vochtschade" gesloten, ze reageren niet meer op mijn mail.
Ik ga het effectiever aanpakken. Morgen een aangetekende brief sturen naar de T-Mobile klantenservice en sommeer ik ze om binnen 14 dagen het gebrek te herstellen en stel ik ze aansprakelijk voor de gemaakte kosten. Verzuimen ze dit dan heb ik het recht om de gesloten overeenkomst te ontbinden.
Ik kan komende week elk moment mijn defecte iPhone 4 ontvangen aangezien ik niet akkoord ging met het omruilen voor €216,85. Mocht het nodig zijn dan laat ik een second opinion doen om aan te tonen dat er geen sprake is van vochtschade. Het authorized Apple Service Provider Leliveld is bereid een second opinion uit te voeren. Dit is het officiële Apple reparatiebedrijf die de autorisatie heeft om alle iPhones die gekocht zijn in de EU te repareren of te vervangen. Helaas verlenen ze geen service aan iPhone's die gekocht zijn bij T-Mobile, KPN of Vodafone omdat deze het via de eigen reparatiedienst afhandelen.
Helaas loopt mijn contract nog tot en met september 2012. Hierna stap ik over naar een andere provider. Heb geen zin om elke keer deze stappen te moeten ondernemen om mijn recht op garantie te krijgen. Het kost me veel tijd, de klantenservice praat mij een schuldgevoel aan en zijn zeer onvriendelijk. Het kan best dat er mensen zijn met positieve ervaring, maar dit is mijn ervaring met T-Mobile. Wie weet zijn ze net zo erg bij KPN of Vodafone, maar daar heb ik nog geen negatieve ervaring mee. Mijn volgende iPhone koop ik los in de winkel, dan loopt de garantie ook direct via Apple.

toon54 07-08-11 18:39

Youp van hek eens bellen, die heeft ervaring met Tmobile

keeshhh 10-08-11 19:33

Ik heb een probleem met iPhone 4 + vochtschade + T-Mobile zoals zovelen hier.

Alleen is mij vandaag aan de telefoon verteld dat Dynafix mijn defect niet heeft beoordeeld, maar dat het toestel direct is doorgestuurd naar SolidVision. Die hebben de vochtschade vastgesteld. Ik dacht dat die af waren geschreven na alle heisa rondom de kassa uitzending en het persbericht?

Volgens de medewerkster van T-Mobile 'mag Dynafix mijn toestel niet beoordelen'. Iemand hier die weet hoe dit zit?

Gr

L23 10-08-11 22:56

Ik heb geen idee hoe het precies zit, ze blijven er lekker vaag over. Het mail bericht met de prijsopgave waarin staat dat er sprake is van "vochtschade" ontvang je van Dynafix. Het "bewijs", de foto waar corrosie is te zien op je connector ontvang je van Dynalogic. En dan heb je nog SolidVision, maar ik weet niet wat hun taak is.
Het is eigenlijk al raar dat je na het bellen met de klantenservice hier met vragen komt. Ze kunnen je "helaas" niet helpen en sturen je met een kluitje in het riet. Je hebt een overeenkomst met T-Mobile, je hebt bij hun een product gekocht en zij zijn daarbij ook het aanspreekpunt op garantie. Je hebt niks te maken met het externe reparatiebedrijf.
Je kunt via T-Mobile vragen om foto bewijs, maar je schiet daar niks mee op. Mailen en bellen met de klantenservice kun je proberen, maar had bij mij geen succes. Geen discussie mogelijk en volgens hun is het 100% zeker sprake van vochtschade terwijl ze daar geen bewijs voor hebben.
Het beste kan je een aangetekende brief sturen naar T-Mobile.

keeshhh 11-08-11 09:20

Ja ik weet dat ik eigenlijk kansloos ben bij T-Mobile totdat ik een rapport van een door apple gecertificeerde second opinion heb waarin staat dat er geen vochtschade is.
Die aangetekende brief waar je het over hebt zal dan wel verwijzen naar die second opinion? Dat is volgens veel reacties die ik heb gelezen de enige kans om nog aanspraak te maken op de garantie.
Zo vermoeiend om al die stappen te doorlopen terwijl je weet dat je gelijk hebt...

L23 11-08-11 12:08

Ik heb zelf nog geen second opinion gedaan, maar heb ook mijn toestel nog niet terug. Maar ik ben ook niet van plan om een second opinion te laten uitvoeren.
In de aangetekende brief heb ik geschreven over het defect, dat het een fabricage fout is. Toon dit aan met een internetlink. En dat er onmogelijk sprake kan zijn van waterschade, want toestel is nooit in contact geweest met water. Geef een termijn op waarin ze het gebrek vervangen of repareren en stel ze aansprakelijk voor de gemaakte kosten.
Het is eigenlijk niet veel anders dan wat je via de mail of aan de telefoon zou vertellen, maar lijkt toch een stuk effectiever te zijn. Het is inderdaad erg vermoeiend want ze horen gewoon je defect te repareren, tenzij er een verband is tussen het defect en de waterschade, maar dat kunnen ze niet aantonen. Wat is bij jou het defect? microfoon? homeknop?

keeshhh 11-08-11 15:31

Dus je gaat het gewoon proberen zonder second opinion. Tsja kan ook, maar denk eigenlijk dat het niet veel zal opleveren.
Mijn toestel viel gewoon uit tijdens de update naar de nieuwste firmware. Daarna geprobeerd te herstellen maar toen kreeg ik een foutmelding. Toen een zwart scherm en niet meer aan te krijgen.

L23 11-08-11 15:43

We zullen zien, ik wacht de reactie op mijn aangetekende brief af.

birdbrain 15-08-11 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L23 (Bericht 698470)
Ik heb geen idee hoe het precies zit, ze blijven er lekker vaag over. Het mail bericht met de prijsopgave waarin staat dat er sprake is van "vochtschade" ontvang je van Dynafix. Het "bewijs", de foto waar corrosie is te zien op je connector ontvang je van Dynalogic. En dan heb je nog SolidVision, maar ik weet niet wat hun taak is.
Het is eigenlijk al raar dat je na het bellen met de klantenservice hier met vragen komt. Ze kunnen je "helaas" niet helpen en sturen je met een kluitje in het riet. Je hebt een overeenkomst met T-Mobile, je hebt bij hun een product gekocht en zij zijn daarbij ook het aanspreekpunt op garantie. Je hebt niks te maken met het externe reparatiebedrijf.
Je kunt via T-Mobile vragen om foto bewijs, maar je schiet daar niks mee op. Mailen en bellen met de klantenservice kun je proberen, maar had bij mij geen succes. Geen discussie mogelijk en volgens hun is het 100% zeker sprake van vochtschade terwijl ze daar geen bewijs voor hebben.
Het beste kan je een aangetekende brief sturen naar T-Mobile.

Dynafix is puur voor het terugsturen van je mobieltje naar jou. Dynalogic is onderdeel van Dynafix. Solid Vision is degene die daadwerkelijk je telefoon repareert. Je kan hun bellen met de vraag of ze foto's kunnen opsturen inderdaad.

Verder is het mij wel gelukt. Ik kan je misschien wat tips geven:
- Geef aan dat dit al meerdere malen op Kassa/Radar geweest is en dat je door hebt dat je genaait wordt
- Geef aan dat de vochtschade helemaal niks met het defect dat je hebt te maken heeft
- Geef aan dat je de rechtsbijstand erop af stuurt (ook al heb je geen rechtsbijstand)
- Geef aan dat je berichten hier leest dat de ene persoon wel verder geholpen wordt en de ander niet en geef aan dat jij recht hebt op dezelfde service die iemand anders krijgt
- Geef aan dat je snapt dat de vochtindicatoren iets verkleurd zijn en dat er iets corrosie zit, je gebruikt hem toch? Je loopt er wel eens mee in de regen, je sport er wel eens mee. Logisch. Maar dat heeft niets te maken met jouw defect.
- "Be Mercyless", wordt gewoon echt boos en laat weten dat je dit absoluut niet pikt, maar blijf netjes. Ga niet schelden.

Succes in ieder geval.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2011 om 11:48 ----------

By the way, je hebt 2 jaar garantie op je telefoon. Stuur je deze op binnen de eerste jaar garantie, dan moeten T-Mobile en Solid Vision bewijzen dat het defect aan je toestel komt door jouw toedoen. Doe je dit na 1 jaar, dan moet jij bewijzen dat het defect aan het toestel NIET door jou komt.

iph0n31234 15-08-11 23:12

Hoi mensen ik kon de forum niet vinden dus hierbij plaats ik het even hier.

Mijn vraag is nadat ik mijn iPhone 4 vergrendelt hebt ( niet gejailbraikt) gaat hij steeds zonder dat ik hem aanraak of op de homebutton druk aan / uit.

Bij deze kan iemand mij helpen

Dank U wel.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2011 om 23:13 ----------

Oh srry ik ben net nieuw en weet er niet veel van maarwat houdt synchroniseren precies in

dank u wel voor jullie aandacht!

birdbrain 15-08-11 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iph0n31234 (Bericht 699747)
Hoi mensen ik kon de forum niet vinden dus hierbij plaats ik het even hier.

Mijn vraag is nadat ik mijn iPhone 4 vergrendelt hebt ( niet gejailbraikt) gaat hij steeds zonder dat ik hem aanraak of op de homebutton druk aan / uit.

Bij deze kan iemand mij helpen

Dank U wel.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2011 om 23:13 ----------

Oh srry ik ben net nieuw en weet er niet veel van maarwat houdt synchroniseren precies in

dank u wel voor jullie aandacht!

Punt 1: Maak een eigen topic of post in een juist topic
Punt 2: Heb je al hersteld? Vaak lost dat het probleem op
Punt 3: Werkt herstellen niet, stuur hem dan op voor reparatie

easyq 16-08-11 18:27

Hoi allemaal, me ook maar even aangemeld wegens het volgende:
Ik heb een Ipod Touch 3g 8Gb gekocht voor mijn zoon.
Binnen de garantie termijn deed deze niets meer.
Teruggebracht naar de MM (MediaMarkt) en een vervangend exemplaar gekregen.
Na nog geen maand deed ook deze niets meer.
Het begon met een donker wordend scherm en toen gaf hij alleen nog maar aan ITunes nodig te hebben.
Apparaat aan itunes gehangen en moest hersteld worden.
Tijdens het herstellen reboot het apparaat en gaf weer aan dat hij iTunes nodig had.
Weer herstellen.
Tijdens het herstelen reboot het apparaat en gaf niets meer aan, werd niet meer herkend en deed dus niets meer.
De reset met het indrukken van de home/power knop tegelijk deed ook niets (heb 5 minuten lang die 2 knoppen vastgehouden in de achteraf ijdele hoop een apple logo te zien).
Dus weer terug naar de winkel.
Krijg vandaag een brief thuis:
Toestel heeft externe schade Vloeistofschade Garantie afgewezen door Apple.
Daarbij worden mij de volgende mogelijkheden geboden:
-Akkoord gaan met omruilen en €244,85 betalen
-Ongerepareerd retour en geen kosten
-Niet akkoord en afstand doen van produkt

Nu wil het geval dat mijn zoon er allen binnenshuis gebruik van mag/mocht maken, er geen drinken bij in de buurt mag/mocht komen en het dus eigenlijk onmogelijk is dat er vocht bij het apparaat is gekomen. Temperaturen zijn de afgelopen maand ook niet extreem hoog geweest dus dat kan het ook niet zijn. Ik hoor jullie al denken, zoon en ipod, maar we zijn daar erg streng op juist om dit te voorkomen.

En dan dit. Wat raden jullie me aan, ik sowieso niet akkoord met omruilen met een bijbetaling die bijna het dubbele is van wat ik nieuw voor het apparaat heb betaald.

easyq 17-08-11 07:12

Gisteravond dus langsgeweest en de foto's gezien.
Uiteraard 1 foto van de indicator die was uitgeslagen maar ook een foto van een opengewerkte ipod met een behoorlijke oxidatie aan de printplaat. Dat kan onmogelijk mijn ipod zijn. Vandaga verder er achteraan, wordt vervolgd dus.

Guest-20180925190238 17-08-11 07:37

Er zijn nu twee mogelijkheden. Ofwel heeft Apple zich van toestel vergist, wat kan gebeuren, en dan krijg je zonder verder omhaal een nieuw toestel.

Ofwel heb jij je in je lieve zoon vergist en dan krijg je geen nieuw toestel.

Wie zich nu vergist heeft is heel simpel vast te stellen dmv. serienummers en tuti quanti.

keeshhh 17-08-11 11:45

1 Bijlage(n)
Hoi,

Wat ik sowieso af kan raden: in gesprek gaan met mensen van de telefonisch klantenservice. Mij is twee weken beloofd dat elk moment de foto's eraan konden komen, maar steeds niks. Ook toen ik boos werd en mijn telefoon ongerepareerd terugeiste, kon dit alleen met een brief incl handtekening. Daarop ben ik naar de T-shop gegaan. Daar, na wat boze woorden, werd alles meteen geregeld. Of ja, ik krijg in ieder geval direct mijn telefoon ongerepareerd terug zonder gezeik over een handtekening of brief opsturen. Je moet iemand gewoon persoonlijk onder druk kunnen zetten, dan is iemand wel te overtuigen. Dat gaat niet over de telefoon.

Foto die ik kreeg (zonder uitleg of rapportje) heb ik bijgevoegd, corrosie inderdaad (zal wel in de dock connector zijn), maar geen enkel verband met het defect. Als ik mn toestel terug heb, ga ik hiermee weer naar de shop en ze wijzen op mijn gelijk. Ben ervan overtuigd dat ik dan een nieuwe krijg.

Birdbrain: goeie tips. Heb je een officiele bron voor wat je op het eind zegt over dat T-mobile binnen 1 jaar zelf moet bewijzen dat het defect niet aan de gebruiker ligt?

wouter1981 17-08-11 11:50

Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Bron: Consuwijzer

keeshhh 17-08-11 11:57

Hmm 6 maanden.. ik heb die van mij nu 7. Ga eerst alsnog bij de shop dit proberen te regelen, maar desnoods een second opinion? Of gaat dit duur worden via een A-Mac/iCentre?

easyq 17-08-11 23:37

Even een vraag, hoe lang duurt het voordat een printplaat gaat corroderen na contact met vloeistof? Als ik de verhalen hier lees dat er zelfs iphones nog werkend uit de wasmachine komen vraag ik me af hoe lang dat duurt.

Laat ik het zo stellen, ik heb een vervangende ipod gehad en die was binnen een maand weer stuk. Op de foto die ik zag van het reparatiebedrijf was er een behoorlijke oxidatie/corrosie te zien op de rand van de printplaat.

Evasteenbok 18-08-11 19:03

hallo,
ik heb 3 vragen:
vraag 1: ik heb een ipod touch 4g 32gb. Als ik een spelletje speel word hij (bijna) altijd heel erg warm/heet (oververhit). Kan hij dan kapot gaan ?
vraag 2: als ik een spelletje speel of ik zit op youtube gaat de batterij altijd heel snel leeg (als ik me ipod heb opgeladen en de hele tijd op zit kan die max 45 min/1 uur.) kan ik iets doen dat hij minder snel leeg gaat? want als ik hem op de oplader leg dan word hij heet (oververhit)
vraag 3: me ontgrendel knopje is kapot zou ik hem laten maken? Want ik gebruik het ontgrendel knopje niet echt want ik kan ook gewoon op de middelste knop drukken. En ik zette me ipod nooit uit, en als de ipod leeg is leg ik hem op de oplader dan gaat hij vanzelf weer aan ! zou ik hem laten maken of niet?

Alvast heel erg bedankt

Gr Evasteenbok (14jaar)

ReneMin 19-08-11 12:36

Ik wil geen reclame maken maar raad toch deze aan: ProAssist
Is een relatief dure verzekering maar de iPhone is ook een dure telefoon

Citaat ProAssist:
Gegarandeerd goed verzekerd
Voor verzekeringen bent u bij ProAssist aan het juiste adres. Onze dienst is zeer uitgebreid. Zo verzekeren we mobiele telefoons en laptops tegen diefstal, defect en alle vormen van schade. Denk hierbij aan vocht-, val- en stootschade.

colja2002 21-08-11 14:02

vochtschade probelemen en opsturen
 
mensen op sturen heeft bijna tot helemaal geen zin .

als u de iphone of ipod opstuurd kunt u zelf niet controleren hoe de binnenzijde er uit ziet .

vochtschade is altijd het probleem , ook al is deze er niet wie controleert het ?????

als een je een ipod of iphone openmaakt en je gaat ff met eeen natte vinger over zo,n stickertje heen (voila vochtschade). dag garantie .

je moet voor de gein is vragen of op zoek gaan naar mensen die deze hebben opgestuurd en foto,s hebben gevraagd ,en deze dan vergelijken met foto,s van jezelf

80 procent kans dat jullie dezelfde foto,s opgestuurd krijgen .

Het is jammer maar helaas gebeurd het wel

easyq 22-08-11 08:04

Ik vond de foto hierboven bij een van de posts al verdacht veel op die van mij lijken.
Heb inmiddels gevraagd het apparaat kostenloos te laten retourneren.
Ben benieuwd wanneer hij terugkomt en hoe de connector erutiziet (dat was wat op de foto stond namelijk, en niet een opengewerkte binnenzijde zoals ik eerder vermeld had.)

keeshhh 22-08-11 10:57

Ik kreeg aan de telefoon niet voor elkaar kosteloos en zonder brief incl handtekeningen mijn telefoon terug te krijgen. Na wat stampij in de T-shop lukte het wel. Hoewel, vorige week dinsdag is me beloofd dat ie binnen 1 a 2 dagen in de bus zou liggen. Tot op heden nog niks gezien. Weer een hoofdstuk toegevoegd aan de waardeloze klantenservice van T-mobile. Vanmiddag maar weer langs de T-shop, ditmaal ook vragen om een bevestiging van retourneren.
Het is ongelooflijk hoe traag men is en hoe mensen binnen de organisatie langs elkaar heen communiceren. Je moet werkelijk alles zelf checken en om bevestiging vragen.

Als ik mn toestel eindelijk terug heb (na een maand bellen, mailen, wachten, langsgaan) ga ik met die onzinnige foto en een lijst klachten zorgen dat ik per direct een nieuw ding krijg, om na afloop van mijn abonnement zsm een nieuwe provider te zoeken.

keeshhh 23-08-11 19:03

Hoi, even een bizarre update.

Ik heb mijn telefoon vandaag ongerepareerd terug ontvangen (na een maand 'communiceren' met de klantenservice). Tot mijn grote verbazing zijn beide externe indicatoren nog spierwit..... De foto die ik hierboven ergens heb gepost lijkt totaal niet op mijn dock connector. Knap om zo vochtschade te constateren...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:48.