iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

er1ck 23-10-10 12:23

Hoi! Daarnet m'n i4 weer geassembleerd en de vingerafdrukken van m'n interieur afgehaald! Hij werkt weer prima! Niets mee aan het handje! Ben erg blij! 3)

duvel81 23-10-10 13:12

Vandaag een refurb ontvangen.
Defect display viel onder garantie.
Perfecte service. Is nu 2e refurb en hopelijk de laatste.

zuignapje 29-11-10 14:49

Hier ook weer een gevalletje van vochtschade. Het scherm van mijn iphone geeft geen beeld meer, hij springt wel aan maar bleef wit. Telefoon is nooit in aanraking geweest met vocht en het defect is in het buitenland onstaan, terwijl hij daar constant in het dashboard kastje van me auto heeft gelegen.

Voordat ik de iphone voor garantie naar t-mobile verstuurde, nog even gekeken of de vocht indicator stikkers verkleurd waren. Dit was volgens mij niet het geval, en anders was het erg slecht te zien. En ja hoor.. krijg ik een brief thuis, dat de reparatie buiten de garantie valt vanwege vocht schade..

Bij wie moet ik de foto's opvragen? Bij t-mobile of solidvision? En heeft iemand misschien nog een voorbeeld brief om naar t-mobile te sturen?

mattmaxx 29-11-10 14:59

Mijn zaak loopt nog altijd. T-Mobile heeft nu drie brieven van mijn advocaat genegeerd, en recentelijk ook de concept-dagvaarding. Dagvaarding is nu naar de deurwaarder. Ik begrijp die mensen werkelijk niet. In de media geven ze aan er van alles aan te doen, maar ze hebben niet eens fatsoen, of mensen, om een gevolmachtigde advocaat te antwoorden. Nu kost het ze sowieso een hoop geld.

bartha 30-11-10 11:51

Beste zuignapje,

Wat is je imei nummer?! Dan kan ik even kijken of ik een foto kan zien of opvragen voor je. Bij veel gevallen komt het uitvallen van het scherm door vochtschade.

mattmaxx ook voor jou zou ik even een kijkje kunnen nemen....


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zuignapje (Bericht 607550)
Hier ook weer een gevalletje van vochtschade. Het scherm van mijn iphone geeft geen beeld meer, hij springt wel aan maar bleef wit. Telefoon is nooit in aanraking geweest met vocht en het defect is in het buitenland onstaan, terwijl hij daar constant in het dashboard kastje van me auto heeft gelegen.

Voordat ik de iphone voor garantie naar t-mobile verstuurde, nog even gekeken of de vocht indicator stikkers verkleurd waren. Dit was volgens mij niet het geval, en anders was het erg slecht te zien. En ja hoor.. krijg ik een brief thuis, dat de reparatie buiten de garantie valt vanwege vocht schade..

Bij wie moet ik de foto's opvragen? Bij t-mobile of solidvision? En heeft iemand misschien nog een voorbeeld brief om naar t-mobile te sturen?


zuignapje 30-11-10 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartha (Bericht 608265)
Beste zuignapje,

Wat is je imei nummer?! Dan kan ik even kijken of ik een foto kan zien of opvragen voor je. Bij veel gevallen komt het uitvallen van het scherm door vochtschade.

mattmaxx ook voor jou zou ik even een kijkje kunnen nemen....

011808004358035

alvast bedankt

bartha 30-11-10 15:55

Gaat dus om een 3G 16gb Black met garantie tot 04-04-2011.

Er zit wat oxidatie in je dockconnector hierop is die afgekeurd. Foto kan je bij Solid Vision opvragen. Stuur me even een PB dan kan ik je misschien verder helpen.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zuignapje (Bericht 608395)
011808004358035

alvast bedankt


mattmaxx 03-12-10 17:49

Jaaaaa!
 
Nou nou... Poe poe... Het was een zware bevalling, die meer dan een half jaar duurde, maar TMobile is het met mij eens dat er geen sprake geweest kan zijn van vochtschade. Er waren drie brieven van een advocaat, een concept dagvaarding en een echte dagvaarding van de deurwaarder voor nodig om dit te bewerkstellingen, maar de aanhouder wint dus.

TMobile vervangt mijn defecte iPhone 3gs voor een nieuwe iPhone 4. Medewerkster snapt niet waarom op alle eerdere brieven nul punt nul reactie is gekomen, aangezien de zaak volgens haar zo klaar als een klontje was.

Kan ik wel lang en breed gaan zeuren, maar het blijkt maar weer dat niet iedereen bij TMobile zo onnozel is als de mensen die vaak de voorste linies vormen. Het voelt denk ik een beetje als vrijgesproken worden na een jaar van onterechte detentie ;-) Maargoed. De case is voorlopig closed, aannemende dat er binnen afzienbare tijd de koerier met de iphone vier op de stoep staat.

Moraal: niet opgeven, zorg voor een goede rechtsbijstand.

mattmaxx 07-12-10 20:47

T-Mobile trekt het zich aan. Vandaag gebeld. Alleen de iPhone 4 vond men eigenlijk nog te weinig. Ik had tenslotte al acht maanden niet fatsoenlijk kunnen bellen. Krijg nu ook acht maanden data-abonnement retour en een extragratis bundel van 50 euro. Ja, de schade is groter, maar gezien de telefoon upgrade ben ik tevreden. Blijft jammer dat er een deurwaarder met dagvaarding voor nodig is, maar soit. Zand erover. Nee... dat kan ook niet goed zijn. #zandschade

Kimmi 26-12-10 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlo (Bericht 264697)
Ik lees veel over garantie weigering ivm val en vochtschade.
Zijn er meerdere gebruikers die deze problemen hebben ondervonden en daar wel of geen passende oplossing voor gekregen hebben via T-Mobile.

Is het wettelijk mogelijk om door alleen de verkleurde sticker te beoordelen, de telefoon verder uit te sluiten voor garantie ook al heeft het gebrek niets met vochtschade te maken.
(Solid Vision mag de iPhone niet openen)

Hoeveel vocht is er nodig om deze stickers te laten verkleuren?
Een second opinion is mogelijk bij het zelfde bedrijf wat volgens mij niet objectief is.

Is het misschien een idee om onze krachten te bundelen en een oplossing afdwingen bij T-Mobile
Met of zonder een jurist


ik heb voor mijn i phone een verzekering en die dekt alles normaal maar ik heb ook al gehoord dat ge u i phone uiteen kunt vijzen met die twee vijsjes vanonder mss helpt dat?
groetjes kim

cck68 30-12-10 11:59

Ik kan jullie wel vertellen dat ze dit bij Tmobile standaard gebruiken om onder de garantie uit te komen. Ook wij hebben een iphone aangeleverd ter reparatie en kregen te horen dat het vochtschade was.... Probleem was al eerder geconstateerd toen konden ze niets vinden (binnen garantie van 1 jaar) en na dat jaar weer ingeleverd ter reparatie en nu was het vocht !

Wij zijn niet gek en hebben ons contract ontbonden, verbinding was slecht en dat lag niet aan die ene iphone die zgn vocht had. Apparaat heeft nl. steeds problemen gegeven.

Op deze manier ontkomen ze aan een hoop kosten die ze op de klant verhalen.

wij zijn er vanaf, zal vast bij KPN ook wel eens een probleem geven, maar na ellen lange gesprekken en emails zijn wij er klaar mee.

Vocht problemen zijn een van de enige redenen om onder de garantie uit te komen. Kreeg simpelweg te horen dat ik vast mijn mobiel in mijn tas had gehad met een fles water......dat is lekker makkelijk afhandelen??

Caro

adriano145145 05-01-11 23:41

Iphone 4 defect
 
Ik heb laatst, 30 december 2010, een iphone 4 gehaald bij belcompany voor 2 jaar(vodafone). De eerste dagen deed mijn internetverbinding al heel erg raar. Steeds probeerde mijn iphone 4 verbinding te maken, ik zag links boven uren lang zoeken.. zoeken.. zoeken.. en als hij internetverbinding had, kwam er 1 balkje te staan. Ik ben toen terug gegaan naar belcompany (in Den haag), daar deden ze mijn simkaart eruit en stopte ze een andere erin, om te kijken of er schade was aan mijn simkaart of mobiel. Het bleek dus dat mijn iphone 4 een defect had met internetverbinding!! Terwijl ik hem niet eens een week had!! Ze hebben mij niet eens geholpen, ik moest zelf alles regelen. Ik heb toen naar ProAssist gebeld (verzekering) en maandag hadden ze mijn iphone 4 opgehaald. Ik kreeg een leen iphone die het niet eens deeed!! Mijn vraaag uiteindelijk is: Hoelang zal de reparatie duren? en als het niet gemaakt is krijg ik dan een nieuwe iphone 4?

apple en proassist mogen zich diep schamen, echt.:mad:

Adriano

dagmara 06-01-11 09:46

hallo allemaal,
ik heb ook mijn iphone opgestuurd omdat volume knopje niet doet. Bericht terug gekregen dat er vocht is en dat kost €218. Ik heb 3 keer tmobile gebeld elke keer kreeg ik andere verhaal.Gisteren heb secend onderzoek laten makem en wat blijkt dat de connectoraansluiting van de headphoneflex kabel los was geraakt van het Logicboard. Toestel was verholpen door deze kabel weer vast de drukken.
Ik heb voor deze onderzoek €30 betaald. Alle koste die ik heb gemaakt ga ik op tmobile verhalen. Ik heb ze al gebeld en kreeg zelfde persoon aan de lijn die mij hebt verteld dat hij foto`s heb gezien. Hij vertelde toen dat idd sprake was van vocht en daarom was oxidatie ontstaan. Daarom adviseer ik jullie om tweede onderzoek laten verrichten. Nr. in Amsterdam 0204121295. Dan heb je betere positie ten opzichte van tmobile. Succes

ammarsiphone 09-01-11 17:36

Iphone valt vanzelf uit
 
Ik heb een paar maanden geleden een iphone gekocht en ben er altijd goed mee omgegaan.Een paar dagen geleden was ik mijn iphone aan het gebruiken en plotseling viel de scherm uit.Na een paar minuten keek ik weer naar mijn iphone en zag dat de iphone gewoon aan het werken was maar de scherm kon je niet meer duidelijk zien.En even later werkte hij helemaal niet meer(hij liep telkens vast).Kan dit ook komen door vochtschade en wat kan ik het beste doen?

zinloosprofiel 19-01-11 16:53

Sinds gisteren heb ik wat vocht tussen mijn scherm zitten. Ik wilde mijn invisibleshield verwisselen en heb hierbij wat water gebruikt. De sensoren zijn daardoor niet verkleurd. Heb ik nu nog recht op garantie?

lenny111 22-01-11 08:10

van mijn iphone 4 blijft de flitser branden en dat na 9 dagen in mijn bezit en net 1 dag na de omruil garantie dus nu moeten ze hem opsturen en daar heb ik echt geen vertrouwen in. Weet iemand als ik hem losschroef of daan de garantie is verlopen.

wouter1981 22-01-11 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lenny111 (Bericht 631408)
van mijn iphone 4 blijft de flitser branden en dat na 9 dagen in mijn bezit en net 1 dag na de omruil garantie dus nu moeten ze hem opsturen en daar heb ik echt geen vertrouwen in. Weet iemand als ik hem losschroef of daan de garantie is verlopen.

Wat denk je zelf? :eek: Natuurlijk vervalt de garantie wanneer je zelf aan het prutsen gaat.
Heb je je iPhone al gereset? Heb je al eens hersteld mbv iTunes?

lenny111 22-01-11 10:23

bedankt voor je snelle reactie. heb al van alles gedaan de camera module is stuk die kan ik laten vervangen voor 40 euro bij de telefoon boer hier dus dat scheelt wel 4 tot 5 weken dat ik hem kwijt ben.

zuignapje 25-01-11 20:34

Nou mijn iphone word eindelijk omgeruild voor een nieuw exemplaar. Na een aangetekende brief gestuurd te hebben aan de directie van t-mobile, werd ik 2 dagen later door de helpdesk gebeld, welke het probleem opeens graag wilde oplossen.

Het slaat sowieso nergens op. Toen mijn iphone terugkwam van het reparatiecentrum, was deze door het temperatuur verschil, zeiknat van het vocht. Dat zal dus ook wel op de heenweg zo zijn geweest. Dus als je nog geen vochtscade hebt, gebeurd dit wel tijdens het transport (in de winter uiteraard).

Raafie 31-01-11 18:40

1 Bijlage(n)
Hier weer een gevalletje vochtschade.

Iphone 4 van mijn vrouw was plotseling de microfoon kapot nog geen 6 maanden in gebruik. Ja zegt T-mobile garantie stuur maar op naar Solid-Vision (tob bedrijf zo blijkt ) Sturen ze een prijsopgaaf € 218 omdat ze vochtschade geconstateerd hebben. Dus ik een foto opgevraagd en gekregen maar kreeg wel gelijk te horen dat ze niet van gedient zijn als je het niet met hun eens bent, want hun werken conform voorwaarden T-Mobile (screeningsprocedure). Maar op de foto zie je duidelijk de schade (groene aanslag) op het laadgedeelte. Dit verteld Solid-Vision aan mij is dit belachelijk of niet ja zegt T-Mobile een second upinion kan u doen maar betalen wij niet en zelfs als blijkt dat het geen vocht schade is betalen wij het ook niet. zie mail T-Mobile

Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie. U geeft in uw e-mail aan dat u het niet eens met de vaststelling van vochtschade aan uw toestel. Ik wil u er op wijzen dat deze schade is vastgesteld door een erkend reparatiebedrijf . U heeft wel de mogelijkheid om een second opinion uit te laten uitvoeren. Deze second opinion is geheel op uw kosten en T-Mobile is niet verplicht deze te vergoeden of de uitkomst op te volgen. Deze second opinion dient verricht te worden door een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Een overzicht van erkende service centra is op te vragen bij de producent of Nederlands importeur van het merk.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wil Davelaar
T-Mobile Klantenservice BV

Wat moet je hier nu mee????

MichaelSteffens 05-02-11 03:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raafie (Bericht 635552)
Hier weer een gevalletje vochtschade.

Iphone 4 van mijn vrouw was plotseling de microfoon kapot nog geen 6 maanden in gebruik. Ja zegt T-mobile garantie stuur maar op naar Solid-Vision (tob bedrijf zo blijkt ) Sturen ze een prijsopgaaf € 218 omdat ze vochtschade geconstateerd hebben. Dus ik een foto opgevraagd en gekregen maar kreeg wel gelijk te horen dat ze niet van gedient zijn als je het niet met hun eens bent, want hun werken conform voorwaarden T-Mobile (screeningsprocedure). Maar op de foto zie je duidelijk de schade (groene aanslag) op het laadgedeelte. Dit verteld Solid-Vision aan mij is dit belachelijk of niet ja zegt T-Mobile een second upinion kan u doen maar betalen wij niet en zelfs als blijkt dat het geen vocht schade is betalen wij het ook niet. zie mail T-Mobile

Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie. U geeft in uw e-mail aan dat u het niet eens met de vaststelling van vochtschade aan uw toestel. Ik wil u er op wijzen dat deze schade is vastgesteld door een erkend reparatiebedrijf . U heeft wel de mogelijkheid om een second opinion uit te laten uitvoeren. Deze second opinion is geheel op uw kosten en T-Mobile is niet verplicht deze te vergoeden of de uitkomst op te volgen. Deze second opinion dient verricht te worden door een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Een overzicht van erkende service centra is op te vragen bij de producent of Nederlands importeur van het merk.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wil Davelaar
T-Mobile Klantenservice BV

Wat moet je hier nu mee????

Dekt verzekering van T-Mobile dit niet?

grts.

martwout 05-02-11 08:31

Re:
 
Beste forummers,

Ik zag net een aankondiging van Kassa van vanavond (5-2-11):

18.55-19.25 uur Ned 1

Steeds vaker krijgt Kassa klachten van mensen die een kapotte iPhone
hebben,waaraan waterschade is geconstateerd.Kassa zocht het tot op
de bodem uit en ontdekte dat in veel gevallen er helemaal geen sprake is
van vocht- of waterschade.

Raafie 05-02-11 09:31

Ja dat klopt heb zelf ook contact met Kassa gehad en kon zelfs naar de uitzending komen van vanavond. Maar ben verhinderd dus ben benieuwd wat ze ontdekt hebben?

fonzie2405 05-02-11 11:11

vochtschade sucks
 
Ik heb een soortgelijk voorval gehad met een ipod van mijn dochter. Dat ding begon ineens vreemd te doen en was nog geen jaar oud. We hebben 'm opgestuurd naar de internetshop waar we 'm gekocht hadden. Daar kreeg ik na een paar weken de melding dat geconstateerd was dat de schade ontstaan was door vocht en niet onder de garantie viel. Ook hier was de bekende sticker de indicator.
Ik heb gevraagd om een 'second opinion' bij een onafhankelijke instantie omdat je als gewone consument niet kunt controleren of men de waarheid spreekt. Daarnaast ben ik van mening dat een ipod, en ook een iphone, gebruiksvoorwerpen zijn die je normaal gesproken bij je hebt. Er zijn dan ook wel eens omstandigheden waarbij dat apparaat in wat minder droge omstandigheden verkeert, denk bijvoorbeeld aan regen of transpiratie. Zo'n apparaat moet daar gewoon tegen kunnen of men moet die expliciet vermelden bij de verkoop, dan kun je er namelijk van afzien. Want wie wil er nu een apparaat dat alleen bij kamertemperatuur in een droge omgeving werkt. Natuurlijk moet je zo'n apparaat niet in een emmer water gooien, dat snap ik ook, maar gewoon gebruik betekent ook gebruik in wat minder perfecte omstandigheden.
De leverancier ging na lang aandringen uiteindelijk overstag en heeft de ipod vervangen door een nieuwe en zo hoort het ook.
Ik raad aan om de leverancier met dit argument te confronteren en als men daar niet op in gaat, zou ik proberen om rechtsbijstand te zoeken en dit aan te vechten. Het maakt daarbij niet uit hoe de vochtschade geconstateerd wordt, je mag van een telefoon verwachten dat deze bij normaal gebruik blijft werken (staat in het burgerlijk wetboek).

succes

Thommie007 05-02-11 11:58

Uitzending Kassa over vochtschade
 
Ik ben ook benaderd door de VARA voor de uitzending van Kassa vanavond en zit in de uitzending (!).

Na 10 mnd was nl. mijn hoofdtelefoon ingang (3GS) defect en eindigde het traject Solid Vision in ...vochtschade. Alleen geconstateerd aan enkele voetjes van de dockingconnector (lichte oxidatie) maar geen verkleurde vochtindicators(!). Het feitelijke (mechanische) probleem wordt niet opgelost - sterker nog - er wordt niet eens naar gekeken. Dat kan natuurlijk niet. A Is dit wel vochtschade en B komt de wettelijke kopersbescherming niet om de hoek kijken...?

Er zit een advocaat in de studio en T-mobile is uitgenodigd (maar of ze komen..?)

Doe er je voordeel mee !!!

Schmitzer 05-02-11 13:21

Tot mijn grote verbazing lees ik over het gestuntel van Solid Vision, een bedrijf wat mij tot twee keer toe heeft aangetoond totaal incapabel te zijn voor haar taak. Alhoewel de laatste keer na aandringen toch goed afliep.

Enkele jaren geleden een MDA Vario via T-Mobile laten onderzoeken op een technisch defect. Het begeleidende schrijven van T-Mobile liet niks aan duidelijkheid over. De aansluiting van de headphonejack gaf storingen maar het toestel kwam terug met een firmware-update. Alle software was in fabriekstoestand teruggezet. Toen heeft de betreffende T-Mobilemedewerker de klacht met grote letters en in Jip-en-Janneketaal geretourneerd, toen begrepen ze het wel. De klacht wordt door Solid Vision gewoon niet gelezen.

Afgelopen voorjaar ontstond er een scheur in de behuizing van m'n witte iPhone 3GS vanaf de dockconnector aan de onderzijde. Wederom via een T-Mobileshop laten opsturen.

Enkele dagen later kreeg ik een mail van Solid Vision met de mededeling van waterschade. In blinde woede en met schuim rond de mond ben ik naar de T-Mobileshop gegaan. Ik kon een nieuwe kopen. Ik dacht van niet, want wat heeft waterschade met een scheur in de behuizing te maken?! Medewerkers van de T-Mobileshop zijn alleen goed in telefoons verkopen, en ik liet me met een kluitje in het riet wegsturen.

Daarna in dezelfde agressieve bui de klantenservice gebeld, maar daar kreeg ik hetzelfde antwoord. 'Helaas pindakaas meneertje, kunnen we niks aan doen.'

Eenmaal thuisgekomen en gekalmeerd besloot ik Solid Vision te bellen. Ik kreeg daar een dame aan de lijn en ik heb haar het probleem voorgelegd. In eerste instantie hield ze hetzelfde verhaal als T-Mobile, maar na een tijdje kreeg ik haar er van overtuigd dat waterschade en een scheur in de behuizing niets met elkaar te maken hebben. Ze nam de moeite om via een achterdeurtje T-Mobile te contacten en binnen enkele minuten kon ze mij het goede nieuws mededelen dat ik toch een nieuw toestel kreeg. Een klein weekje later viel ie goed verpakt door de bus.

Ik had blijkbaar die ene medewerker aan de lijn die wel haar hersens gebruikte. Ik hoop dat ze de dame goed uitbetalen, want ze heeft de naam van Solid Vision uit Rijswijk gedeeltelijk gered.

Mijn tip voor mensen die worden geconfronteerd met onzinnige waterschadeverhalen: bel Solid Vision en probeer ze te overtuigen van je gelijk: 070-3073131

Effectual 09-02-11 21:10

Recente ervaring met z.g.n. Iphone4 vochtprobleem
 
RECENTE ERVARING....

Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
Namens T-Mobile bied ik u mijn excuses aan. Wij zullen uit coulance de kosten voor u vergoeden door middel van een creditnota.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

-----Oorspronkelijk bericht-----

Contacttype : Klacht
Categorie : Reparatie
Contact opnemen via : E-mail
Achternaam : ....
Onderwerp : Klacht Kosten en garantie
Voorletters : ...
Voorvoegsels :
Geslacht : ..
Mobiel nummer : ....
Eerstekeer : Ja
TMobile_nummer : Ja
Vraag : LS
Ik ben aan het overstappen van Vodafone naar T-Mobile en heb recent via T-Mobile al een Iphone4 in gebruik. Deze is nu al defect; de software blijft hangen op voicebediening en reset heeft geen zin (is ook constatering van de T-Mobile winkel in Arnhem). De reparatieservice Solid Viosn, ref ....... gaf doodleuk aan dat het om een vochtprobleem ging...zonder verdere toelichting. Heb 219 ? moeten betalen. Ga hier niet mee accoord, heb direct aangeven dat ik een klacht zou gaan indienen. Wil bedrag van T-Mobile of Apple terug ontvangen en overweeg om abbonement met deze slechte service ongedaan te laten maken, Enorme slechte 1e indruk zo, overweeg heer Joep van 't Hek een copy te sturen.

vdbergh 16-02-11 18:00

Ik heb dit ook! maar ik weet 100% zeker dat die 'vochtschade' niks met mijn probleem te maken heeft. Ik heb me iphone namelijk laten vallen en daarna reageerden het touschscreen niet meer. In de winkel heb ik gezegd dat ik mijn iPhone aan de computer had aangesloten en sinds dien niet meer reageerden (beeldscherm is gewoon heel en gaat uit en aan geen kras of scheur in). Mijn iPhone heeft vervolgens 6weken bij Dynafix gelegen, en zij concludeerden 'waterschade'. Toen wees een vriend van me mij op de uitzending van het tv-programma 'Kassa'. Die ging over het bij wijze van spreke kastje naar de muur sturen verhaal bij kapotte iPhone's door te zeggen dat het 'waterschade' is. Ook IK zit nu nog steeds met dit probleem vanaf november 2010, en moet het nu doen met een vervangend toestel. Mijn abonnement loopt mei 2011 af. Verlenging is dus al mogelijk, was al geregeld en zou de iPhone 4 ontvangen + 2,95 bij te betalen en me oude iPhone in te leveren.. totdat er ineens een prijsstijging kwam tussen het afspreken van mijn verlenging en het maken. :(

Raafie 20-02-11 12:06

Eindelijk de aanhouder zal winnen, heb na veel telefonisch contact wel 2 uur totaal en misschien nog wel meer een andere Iphone opgestuurd gekregen op kosten van T-mobile. Ben wel van de een naar de ander gestuurd maar het is gelukt en mede door de uitzending van Kassa, als je kontakt met ze opneemt op die uitzending blijven hameren dan weten ze wel genoeg en de foto's opvragen bij Solid Vision. Uiteindelijk bij Repairservice terecht gekomen van T-mobile daar krijg je een specialist aan de lijn en dan wordt het plotseling wel geregeld??? Ben ik toch nog blij niet met T-mobile maar wel dat ik een andere Iphone heb.

P.s. Heb ook telefonisch kontakt gehad met Solid Vision en die vertelde mij dat ze volgens procedure T-mobile werken dus alleen in connector kijken en die was wat gecorrodeerd (groen) dus vochtschade. Zo vertelde ze ook dat mijn indicatoren niet eens verkleurd zijn??? Dit gebeurd alleen bij T-mobile toestellen heb ze mij verteld. Van andere europese toestellen die ze krijgen maken ze wel open en krijgen ze een goede beoordeling (diagnose).

Ik zal zeggen blijven volhouden en hoop dat het jullie ook gaat lukken.

Groetjes

metin252 03-03-11 20:58

iphone geeft melding
 
sinds 12-05 10 heb ik via internet iphone bestel via verlenging van mijn abonnee tot dit jaar werk mijn iphone goed tot dat melding krijg dat dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iphone na deze melding heb ik mijn toestel bij winkel phonehouse in hengelo naar reparatie gestuurd op datum 14-02-11 na enkele week heb ik email ontvangt van dynafix (originele mail zie je onder )dat contact opnemen winkel waar de toestel ingeleverd is voor dat opsturen zijden ze dat software fout is dat moet opgestuurd worden heb ik gedaan. Na email van dynafix heb ik bij phonehouse gebeld wat de oorzaak was
winkel biedende zij! dat de toestel vochtschade terwijl heb ik mijn toestel altijd in hoesje beschermd en verder dan vocht aangehouden op internet heb ik gezocht hoe je vocht schade zien is maar die fotos wat op internet ziet zie ik niet op mijn toestel nu moet ik voor +- 200 euro betalen voor nieuwe toestel of 66 euro voor zonder reparatie van toestel hoe kan dat software fout nu veranderen in vocht schade en op rma nummer van dynafix kan ik niet inloggen zie onder en op tel sprak schreeuwt winkel biende naar mij toe dat ik moet betalen anders zou de toestel vernietigt wordt .na tel sprak hang die winkelbiende op hier voor wil ik klacht dienen op winkel in hengelo voor niet goed gaan met klanten . ik heb ook fotos gevraagt bij dynafix tot nu is nog niet binnen:mad::mad:

stamnav 06-03-11 21:07

ja kan hem open proberen te maken en kijken wat er kapot is en dan kijken of je dat los kunt kopen

chenkiepan 29-03-11 00:42

iphone waterschade Bericht: Mijn iPhone 3G had sinds een tijdje problemen met de backlight. de winkel (belcompany) waar ik de iphone gekocht hebt heeft hem naar naar (Solid Vision) of een ander bedrijf opgestuurd en ze hebben daar vochtschade geconstateerd, omdat één indicator bij de dockconnector verkleurd was. Nu is het toestel nooit met water in aanraking geweest, dat wil zeggen nooit in het water gevallen of iets dergelijks. Ik weet dat de indicatoren ook kunnen verkleuren door condens of zweet of wat dan ook.

Ik ben van mening dat het verkleuren van een indicator door zweet of condens op zo'n gevoelige plek niet aan mij kan liggen. Je praat daar vlakbij en je moet zelfs blazen in de microfoon voor sommige apps. Ik gebruik het toestel gewoon op een normale manier. Tevens ben ik van mening dat een verkleurde indicator alleen maar aangeeft dat de indicator met water of vocht in contact is geweest. Dit zegt mij niks over het contact met inwendige delen van de telefoon.

Mijn Iphone ligt nu nog bij de winkel waar ik hem gekocht heb maar die vragen reparatiekosten van 215 euro. Ik heb het bewijs(foto's) ook nog niet gezien / aangevraagd
vandaag pas te horen gekregen dat er waterschade is.

Welke stappen moet ik nu ondernemen?

aaldriks 29-03-11 01:27

je moet, indien ze je laten betalen het bedrijf waar je je toestel hebt gekocht in gebreke stellen. als je dus een abbonoment met iphone bij t-mobile hebt, dan moet je bij t(error)-mobile aankloppen.

ALS je garantie hebt natuurlijk.

mochten ze niet overstag gaan (wat vrij normaal is voor die lui) dan moet je het bedrijf per (aangetekende) brief in gebreke stellen. dat wil zeggen dat je ze verteld dat zij zich niet aan de overeenkomst houden. eis hierop binnen 14 dagen antwoord. geven ze geen antwoord dan moet je nog zoeen zelfde brief sturen, maar dan met de termijn van 7 dagen.

als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is het verstandig om die ook te raadplegen.

mijn ervaring met tmobile is is dat ze stug vol blijven houden om geen garantie te verlenen.... tot er een rechtzaak in zicht komt. die zullen ze hoe dan ook willen vermijden, want als de rechter jou gelijk geeft geld die uitspraak als voorbeeld voor heel veel andere zaken.

ik hoop dat je hier iets mee kunt.

sterkte!

galop 11-04-11 11:15

Heb de eerste pagina gelezen.
*2 duimen omhoog voor Dorian*

Dat terzijde.
  • Hoe kan je zelf nakijken of de vochtindicator niet al is aangetast voor je het toestel gebruikt ? Als dit niet kan... snap ik de hele discussie niet ?
  • Hoe kan je zo'n grote discussie vormen met iemand die in een T-mobile shop werkt. :')


Dorian heeft gewoon 100% gelijk. En ik zou vooral aankaarten dat je zelf nooit hebt kunnen kijken of de vochtindicator al was verkleurd, zonder dat de garantie zou vervallen.

@ T-mobile medewerker. Jullie zijn heel vriendelijk en behulpzaam (over het algemeen)... maar echt dicussieren en nadenken kunnen jullie beter aan anderen overlaten. no offense...

Wim_ 11-04-11 16:26

Iemand ervaring met mobistar in België, roepen zij snel 'vochtproblemen' in, ik denk dat ik mijn toestel moet binnen doen ivm haperingen home knop...

sulaimany 12-04-11 23:35

@ wim, zover ik weet, alhoewel ik zelf niet in België woon, doen ze het daar inderdaad ook.

Ik heb nu mijn iphone voor de 2e keer opgestuurd ter reparatie (T-mobile). De reden daar voor is simpel, de behuizing van mijn Iphone is al sinds ik hem had ''losjes''. Er zit veel stof onder de beeldscherm en onder de camera scherm. De eerste keer toen ik hem opstuurde, ongeveer een jaar terug, kreeg ik na 6 weken (zonder leentoestel te hebben gekregen) het welbekende antwoord....inderdaad vochtschade..
Omdat ik niet goed wist hoe ik in mijn rechten stond, heb ik de strijd maar opgegeven, echter nu er een tijd geleden door Joep van het Hek en Radar de aandacht werd getrokken, heb ik weer alle hoop gekregen, want een fabricage-fout, heeft hoe dan ook niets met vochtschade te maken!

Als ik mijn Iphone nu weer ongerepareerd terug krijg, of iniedergeval geen nieuwe of gerefurbished Iphone, dan zal ik een aangetekende brief opsturen naar de directie van T-mobile, nu is mijn vraag: heeft iemand die een aangetekende (voorbeeld) brief (met succes) opgestuurd naar T-mobile, nog een aantal tips voor mij? en wat mij al helemaal fijn lijkt is een voorbeeld brief.

Wat er ook gebeurd ik ga de strijd niet opgeven, desnoods trek ik T-mobile voor de rechter, maar voordat ik dat doe, stuur ik (als er weer niets wordt gedaan) opnieuw een mail naar Radar, en ook naar de rijdende rechter, want ik ben dit helemaal zat aan het worden, ik zie het verband niet tussen ''vochtschade'' en een fabricage-fout.

Alle tips en adviezen zijn welkom, alvast bedankt!

Flugeltje89 11-06-11 16:31

Hier hetzelfde probleem. Er is vochtschade geconstateerd.

Mijn telefoon laadde van de een op andere dag niet meer op, dus het had te maken met de connector onderin de telefoon. In principe klinkt waterschade dan logisch, omdat er op die plek water naar binnen kan gaan. Maar ik heb nog nooit gezwommen of gedoucht met mijn telefoon, dus kan ik dit nu serieus nemen of moet ik zoals meerdere mensen hier, brieven sturen, bellen tot ik een ons weeg? Ik heb natuurlijk nog wel steeds garantie, maar ik heb geen idee waarvoor ze dat gebruiken, want alle telefoons lijken wel door val- of waterschade stuk te gaan.

mattmaxx 17-06-11 11:45

Probleem is dus dat ze gaan beweren dat je GEEN garantie meer hebt. Advies: zet je rechtsbijstandsverzekering erop. Heet bij mij lang geduurd, maar uiteindelijk met resultaat. Succes. Laat je geen oor aannaaien.

hhjansen 21-06-11 16:56

Ook ik heb waarschijnlijk vochtschade op de connector, ik loop hard en gebruik runkeeper. Natuurlijk zweet je, en komt er zweetvocht op de connector. (belkin armband) Helaas zou je zeggen. Toch vreemd dat Apple runkeeper aanprijst en men geen waarschuwing hiervoor afgeeft ?

birdbrain 27-06-11 19:56

Ik kreeg vandaag te maken met hetzelfde probleem.

Ik had mijn iPhone 4 opgestuurd omdat de trilfunctie van het ene op het andere moment het niet meer goed deed. In de winkel gaven ze gelijk aan: Je hebt 2 jaar garantie, dus je kan hem gewoon opsturen en dan wordt hij gratis gerepareerd. Nou, prima dacht ik zo.

Na 1,5 week kreeg ik een mail waar letterlijk in stond:

Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze
technici en deze hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon onherstelbaar beschadigd is. Om deze reden kan het defect niet kosteloos
binnen de garantie gerepareerd worden.

Mocht ik dus 216 euro betalen voor een nieuwe.

Lekker vaag dus. Ik bellen met T-Mobile, ze konden met niet gelijk de reden vertellen waarom het niet binnen de garantie viel. Ik wist dat al die dingen naar Solid Vision in Rijswijk gestuurd werden, dus ik heb daar maar even naartoe gebeld.

Daar zeiden ze: op de dock-connector van uw iPhone is corrosie aangetroffen en de vochtindicator is verkleurd, dus uw garantie is verlopen. Ik vroeg nog wat dat in hemelsnaam te maken had met mijn trilfunctie, maar ik kwam daar helemaal niks verder.

Hierna belde T-Mobile me terug over het probleem en heb toen ongeveer 5 minuten zitten tieren van woede. Ook aangegeven dat dit over heel het internet stond en dat dit smoesje schijnbaar vaker gebruikt werd. Toen ging de medewerker navraag doen en kwam ze terug met de boodschap: U krijgt gratis een vervangend exemplaar.

Mijn tip is dus: Gewoon blijven bellen naar T-Mobile en zeggen dat je er absoluut niet mee akkoord gaat. Wijs op de vele berichten op internet en op de uitzendingen van Kassa en Radar. Voor mij pakte dat in ieder geval goed uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:01.