iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

toon54 23-02-10 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorian81 (Bericht 265796)
Ik heb me aangemeld omdat ook mijn iPhone niet gerepareerd gaat worden, omdat de sensor verkleurd is. Ik lees hier meerdere malen dat het gewoonweg je eigen schuld is, maar daar ben ik het echt niet mee eens.

Ik heb mijn iPhone na 4 maanden naar iFactors teruggebracht omdat mijn Wi-Fi niets meer deed, maar doordat ik nog een andere abonnement had en ook een andere telefoon, heb ik mijn iPhone nauwelijks gebruikt. En zeker niet in de regen enz. Hij is dus niet blootgesteld aan vocht. Als hij dat wel zou zijn geweest, was ik waarschijnlijk niet eens gaan proberen hem te laten maken, want dan wist ik vantevoren dat ik veel ging betalen.

Nu valt dit binnen de wet van 1 mei 2003. Ik mag er ten eerste vanuit gaan dat ik een deugdelijk product heb gekocht. Een mobiele telefoon die na 4 maanden nauwelijk en zeker niet slecht gebruik een Wi-Fi heeft die niet meer werkt en dan ook nog een vochtsensor heeft die uitgeslagen is, is geen deugdelijk product. Als je er niet van binnen mee naar buiten kan lopen, is het geen mobiele telefoon meer: je bent dan namelijk helemaal niet mobiel.

Ten tweede ligt de bewijslast volgens de wet niet bij mij, maar bij de verkoper. Zij moeten aantonen dat het gebrek er niet al was toen ik mijn iPhone kocht. Helaas zijn de medewerkers van iFactors sterk geneigd mij te laten bewijzen dat de telefoon niet in aanraking is geweest met vocht.

Het uitslaan van de sensor is voor hen genoeg om de garantie te laten vervallen. Echter zegt het uitslaan van de sensor niet dat er vochtschade is, laat staan dat het zegt dat dat de oorzaak is van mijn kapotte Wi-Fi.

Mijn telefoon repareren houdt in dit geval in dat mij verdekt een nieuwe telefoon wordt aangeboden, die ik natuurlijk wel zelf moet betalen: kosten voor "reparatie" zijn 565 euro.

Wil ik dat niet, dan moet ik 95 euro onderzoekskosten betalen. En onderzoek kan niet uit meer bestaan dan de sensor bekijken, want het bedrijf waar T-mobile mijn iPhone naartoe heeft gestuurd, mag mijn telefoon niet openen. Meer dan alleen dat bekijken, kan er dus niet gebeurd zijn.

Hoewel ik natuurlijk ook besef dat ik waarschijnlijk aan het kortste eind trek, ben ik nu nog volop bezig om mijn recht te behalen. Ik vind echt gewoonweg dat dit daadwerkelijk niet kan. Ik zou het begrijpen als ik mijn telefoon niet goed gebruikt had, echt waar. Het is nog erger: ik gebruik die Wi-Fi zo weinig, dat als ik ook maar enig vermoeden had dat ik er zelf schuld aan was, ik hier niet eens aan begonnen was. Lekker jammer dat die Wi-Fi het niet doet in dat geval.


juridisch is de vochtsensor voldoende om aan te tonen dat er sprake is van vocht. In en hoever dit invloed heeft op de schade wordt dan door Apple beslist. Echter er is een ontsnappingsweg namelijk: De wet zegt dat een product moet voldoen aan de eisen welk er in normaal verkeer aan mag worden gesteld. Indien binnen 6 maanden na aankoop er iets kapot gaat dan is het zo dat de wet ervanuit gaat dat het apparaat al stuk was tijdens de verkoop. Hier wringt wat want hoewel er sprake is van een verkleuring wat dus vochtinwerking impliceert zou je kunnen stellen dat dit kan zijn gebeurt tijdens het verlaten van de productieband naar overhandiging aan de klant. de verkoper controleerd niet . Dit is dan voldoende om de bewijslast om te draaien en de verkoper moet dan bewijzen dat de sensor ongeschonden was bij verkoop en dat kan hij niet

Guest 23-02-10 11:52

Juridisch gesproken, zijn die vochtindicatoren niet genoeg.

In principe heb je met Apple of servicepartijen niets te maken. Jij hebt een contract met de winkelier die jou het product geleverd heeft. Dat die reparatie/garantie/etc uitbesteed aan Apple, is niet jouw pakkie an.

De bewijslast mbt. schade ligt bij de leverancier. Alleen vocht aantonen is in die zin niet voldoende, men moet ook aantonen dat het defect daadwerkelijk door vocht is veroorzaakt.

Tot zover is het dus allemaal goed geregeld in NL mbt. garantie, de consument heeft veel rechten.

Helaas; in de praktijk is gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde, dus maakt het niet zo heel veel uit wat er in de wet staat.

Erg leuk als je juridisch gesproken recht hebt op garantie, als de leverancier weigert deze te verlenen, heb je toch een probleem. Het aanschafbedrag van een iPhone is te laag om er rechtzaken over te beginnen.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is het NIET zo dat de verliezende partij de gehele rechtzaak betaald. Hier zit een grens aan qua bedrag, en die grens is lager dan wat je kwijt zult zijn aan juridische kosten (advocaat etc).

Het enige wat hierin interessant kan zijn voor consumenten, is om zich te groeperen. 20 man met een iPhone waarop onterecht geen garantie verleend wordt wegens vermeende vochtschade, kunnen dat wel als 1 rechtzaak aanhangig maken, en dan kan het kostentechnisch wel interessant zijn.

WvB22 23-02-10 12:25

Nu zou een rechtsbijstandsverzekering handig zijn geweest. Een beetje mosterd na de maaltijd maar dit vind ik één van de weinige verzekeringen die wel nuttig kunnen zijn. Niet eens zozeer om echt gebruik van te maken maar als zo'n winkelier moeilijk blijft doen je dan kan zeggen "Tot bij de rechtbank" en je dat ook kan waarmaken. Vaak is dat voldoende om de andere partij alsnog over de brug te laten komen en bijvoorbeeld een onderzoek af te laten dwingen dat bewijst dat de schade inderdaad door vocht én aan onvoorzichtig handelen te wijten is. Een paar druppels regen moet de iPhone kunnen doorstaan.

Tip: vaak zit bij een lidmaatschap van een vakbond een rechtsbijstandsverzekering. Dat kan je een hoop geld schelen en sla je twee vliegen in één klap.

Guest 23-02-10 13:06

Andere tip, ook al heb je geen rechtsbijstand, zeg heel af en toe in de gesprekken 'mijn rechtsbijstandverzekering'.. dus bv:

winkelier: nee u heeft geen garantie
jij: volgens mijn rechtsbijstandsverzekering wel

Is natuurlijk een beetje bluf, maar goed, als het werkt, werkt het.

devi74 23-02-10 22:03

vandaag heb ik mij toestel dus naar pda-repair gebracht. daar hebben ze hem in 10 minuten gemaakt. nieuwe trilmotortje erin en klaar voor 39e. daar vroegen ze bij apple 280euro voor. hij was dus afgekeurd voor vochtschade, en wat denk je geen enkel spoortje van vochtschade te zien. vandaar dat ze ook de sticker er maar alvast afgehaald. oplichters zijn het gewoon!!!

DKKKK 24-02-10 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest (Bericht 419778)
Juridisch gesproken, zijn die vochtindicatoren niet genoeg.

In principe heb je met Apple of servicepartijen niets te maken. Jij hebt een contract met de winkelier die jou het product geleverd heeft. Dat die reparatie/garantie/etc uitbesteed aan Apple, is niet jouw pakkie an.

De bewijslast mbt. schade ligt bij de leverancier. Alleen vocht aantonen is in die zin niet voldoende, men moet ook aantonen dat het defect daadwerkelijk door vocht is veroorzaakt.

Tot zover is het dus allemaal goed geregeld in NL mbt. garantie, de consument heeft veel rechten.

Helaas; in de praktijk is gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde, dus maakt het niet zo heel veel uit wat er in de wet staat.

Erg leuk als je juridisch gesproken recht hebt op garantie, als de leverancier weigert deze te verlenen, heb je toch een probleem. Het aanschafbedrag van een iPhone is te laag om er rechtzaken over te beginnen.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is het NIET zo dat de verliezende partij de gehele rechtzaak betaald. Hier zit een grens aan qua bedrag, en die grens is lager dan wat je kwijt zult zijn aan juridische kosten (advocaat etc).

Het enige wat hierin interessant kan zijn voor consumenten, is om zich te groeperen. 20 man met een iPhone waarop onterecht geen garantie verleend wordt wegens vermeende vochtschade, kunnen dat wel als 1 rechtzaak aanhangig maken, en dan kan het kostentechnisch wel interessant zijn.

Je slaat de spijker op z'n kop, behalve bij je conclusie wat mij betreft :)

In dit geval kom je namelijk bij de kantonrechter terecht. Je hebt hier geen advocaat nodig en je betaald alleen griffierechten. Ik weet eerlijk gezegd niet onder welke categorie zo'n zaak valt, maar het zal een bedrag van rond de 100 euro zijn. Dit is je iPhone meer dan waard, bovendien wil je natuurlijk je gelijk halen.

Ik heb op dit moment ook wat problemen met mijn iPhone. Als Saturn moeilijk gaat doen (via T-Mobile of Apple) zal ik er uiteindelijk niet voor terugdeinzen om naar de rechter te stappen.

Maar ik neem aan dat het zover niet zal komen :)

Guest 24-02-10 15:14

Je zult een dagvaarding moeten hebben die conform eisen is opgesteld, en voor een kantonrechter gaan staan zonder representatie (lees: advocaat) lijkt mij voor veel Nederlanders een kansloos iets..

DKKKK 24-02-10 16:01

Hm daar heb je me deels te pakken want ik had even niet aan de dagvaarding gedacht ;) Volgens mij is dat iets van 70 e dus in totaal 170 e. Er van uit gaande dat je de zaak wint zal de kantonrechter de winkel waarschijnlijk veroordelen om de kosten te betalen. Dit moet je wel al van te voren vragen.

De gewone Nederlander kan zich prima redden bij de kantonrechter hoor. Die is daar op ingesteld.

Feit is dat de meeste mensen dit veel te ingewikkeld vinden en zich dus laten afschepen. Begrijpelijk maar onnodig want zo groot is de stap naar de rechter nou ook weer niet. Maak je dat ook nog eens mee! :)

jurre 26-02-10 16:37

link: Klacht melden over T-Mobile? Binnen 2 weken \’schade\’ met iPhone van T-mobile KlachtENoplossing.nl

iPhone vochtschade binnen 2 weken // GEEN GARANTIE // meer dan 300 euro reparatie

Ik heb een iPhone bij T-mobile aangeschaft. Binnen 2 weken vertoonde het apparaat gebreken: displayverlichting deed het niet en het toestel gaf de melding dat de SIM geblokkeerd was terwijl het toestel de hele tijd aan had gestaan. Ik had het toestel tot dan toe grotendeels binnen en met extra zorg gebruikt (er is dus niks bijzonders mee gebeurd). Na het toestel bij de T-mobile shop in Utrecht te hebben afgegeven kreeg ik een aantal dagen later een brief dat de gebreken zogenaamd het gevolg waren van vochtschade en dat het niet onder de garantie van Apple valt. Ik kon het defecte toestel terugnemen of de reparatie-/ en overige kosten betalen van meer dan 300 euro! Na niet geholpen te worden aan de lijn met de slordige klantenservice van T-mobile (niet terug bellen en geen aantekeningen maken) moest ik maar een brief sturen naar de afdeling klachten.

Wat ik erg flauw en bijzonder klantonvriendelijk vind is dat T-mobile en Apple zich achter Solid Vision en de bijbehorende procedures verschuilen ten koste van mij als klant. Elk weldenkend mens accepteert toch niet dat een product bij normaal gebruik binnen 2 weken(!!!) al gebreken vertoond, en verwacht op z’n minst dat het bedrijf in kwestie uit zichzelf zorgt een oplossing.

Solid Vision constateert schade die niet onder de garantie zou vallen en aan hun woord wordt niet getwijfeld, terwijl ik dus per definitie de boosdoener zou zijn. Wie bewijst mij dat er een degelijk product aan mij verkocht is. Wie bewijst mij dat er bij de afgifte in de winkel of bij het transport of bij Solid Vision niets met dit toestel is gebeurd. Of dat Solid Vision op de juiste wijze en met de juiste apparatuur getest heeft.

T-mobile zou op de bres voor zijn klanten moeten springen en zorgen dat er bij een product dat bij T-mobile is gekocht de klant tevreden is en blijft. T-mobile kan zich toch voorstellen dat een klant zeer verbolgen is, als een product na 2 weken ernstige gebreken vertoond, en zou uit zichzelf moeten zorgen voor een oplossing.

De wet voor de consumentenverkoop zegt dat het in Nederland wettelijk zo is geregeld dat de verkoper de eerste 6 maanden na de koop, bij gebreken, moet bewijzen dat de koper het artikel niet juist heeft gebruikt, en anders kan de koper dus aanspraak maken op reparatie of vervanging.

ravi72 26-02-10 20:22

Hallo allemaal,
Ik heb 3 weken geleden mijn tel naar Tmobile gebracht. De bekende scheuren in telefoon. Kreeg brief retourdat er vochtschade in zat en dus niet te repareren. Veel heen en weer bellen met aftersales en vooral aardig zblijven en vriendelijk. Ook al moet je 10keer je verhaal doen. Uiteindelijk al sresultaat een refurbished toestel black 16 g. Geen kosten alles uit coulance geen verzekering. Ik zeg hulde T-mobile. toestel 9 maanden oud en omgeruild en wel. Nogmaals grote klasse! Mag ook wel eens gezegd worden. Veel bellen netjes blijven en d juiste mensen spreken.

jtstyle 26-02-10 23:15

vochtprobleem wat is het eigelijk!!! hou de telefoon goed vast en er ziten al drupels achter op het toestel en wat denk je met de winter koud weer en dan lekker naar binnen waar het 20 graden is
met werken je telefoon met heet weer in je binnenzak
ik heb weleens me telefoon uit de zak gehaald en dat hij vochtig was
ze moeten die vocht strips gewoon IN de telefoon doen en niet waar ze zichtbaar zijn
gr jt

Guest 26-02-10 23:32

Die strips zijn getest, is wel een filmpje van te vinden, dus niet door Apple, en het is best lastig om ze per ongeluk te laten verkleuren. Dat lukt je iig niet door bv. van buiten naar binnen te gaan.

jtstyle 27-02-10 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest (Bericht 421306)
Die strips zijn getest, is wel een filmpje van te vinden, dus niet door Apple, en het is best lastig om ze per ongeluk te laten verkleuren. Dat lukt je iig niet door bv. van buiten naar binnen te gaan.

sorry maar heb je rest ook gelezen !!!

ps het is gewoon onzin om die dingen op die plaats te plaatsen
die Klo+en dingen moeten ze plaatsen waar ze horen
dus bij de elektronica, vocht komt overal
gr jt

rwientjes 28-02-10 20:05

Mijn telefoon is helaas in het water gevallen. Heeft iemand tips wat ik hier het beste mee kan doen? Ik heb hem uitgezet en ligt nu bij de verwarming te drogen. Ik kan niet ontdekken hoe de telefoon zelf open te halen zodat het vocht eruit kan.

Iemand tips !!!

jtstyle 28-02-10 23:16

kijk even op youtube voor het elkaar halen van de iphone
en droog maken met een fuhn
gr jt

ButcherJF 01-03-10 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rwientjes (Bericht 421884)
Mijn telefoon is helaas in het water gevallen. Heeft iemand tips wat ik hier het beste mee kan doen? Ik heb hem uitgezet en ligt nu bij de verwarming te drogen. Ik kan niet ontdekken hoe de telefoon zelf open te halen zodat het vocht eruit kan.

Iemand tips !!!

Lees dit topic eens door, vele lotgenoten.

marijn-schipperus 08-03-10 14:36

Hallo

mijn iphone is vorige week spontaan overleden. Ik sloot hem aan op de oplader en hij ging niet meer aan. Hij reageerde nergens meer op en de pc herkende hem niet meer. Ik baalde maar ging ervan uit dat dit gewoon gerepareerd zou worden. Maar zoals velen kreeg ik ook het antwoord dat er vochtschade was geconstateerd. Ik ben in de drie maanden dat ik mijn iphone heb er heel zuinig op geweest en kan me niet voorstellen dat er zoveel vocht in mijn toestel is gekomen dat dit de schade veroorzaakt kan hebben. Ik heb verschillende mensen van de klantenservice gesproken, de foto's van de vochtindicatoren van solid vision ontvangen en uiteindelijk iemand van after-sales gesproken.
Omdat mijn iphone minder dan 6 maanden oud is zou t-mobile moeten bewijzen dat de schade is veroorzaakt door mij. Maar de medewerkster van after-sales zei dat de roze vochtindicatoren dit bewezen. Als ik iets anders vond mocht ik een klachtenbrief sturen. Nu vraag ik mij af of het zin heeft een brief te sturen? Is het zinvol om rechtsbijstand in te schakelen?reparatie kost €275 en als ik mijn iphone niet binnen twee weken ongerepareerd terug laat sturen of laat repareren betaal ik ook nog eens €42,50 onderzoekskosten. Ik ga zowiezo een brief sturen maar benieuwd of het zin heeft. Is het iemand gelukt om zijn iphone kosteloos te laten maken nadat er vochtschade was geconstateerd?
Iemand die mij kan helpen?
Marijn

toon54 08-03-10 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn-schipperus (Bericht 424186)
Hallo

mijn iphone is vorige week spontaan overleden. Ik sloot hem aan op de oplader en hij ging niet meer aan. Hij reageerde nergens meer op en de pc herkende hem niet meer. Ik baalde maar ging ervan uit dat dit gewoon gerepareerd zou worden. Maar zoals velen kreeg ik ook het antwoord dat er vochtschade was geconstateerd. Ik ben in de drie maanden dat ik mijn iphone heb er heel zuinig op geweest en kan me niet voorstellen dat er zoveel vocht in mijn toestel is gekomen dat dit de schade veroorzaakt kan hebben. Ik heb verschillende mensen van de klantenservice gesproken, de foto's van de vochtindicatoren van solid vision ontvangen en uiteindelijk iemand van after-sales gesproken.
Omdat mijn iphone minder dan 6 maanden oud is zou t-mobile moeten bewijzen dat de schade is veroorzaakt door mij. Maar de medewerkster van after-sales zei dat de roze vochtindicatoren dit bewezen. Als ik iets anders vond mocht ik een klachtenbrief sturen. Nu vraag ik mij af of het zin heeft een brief te sturen? Is het zinvol om rechtsbijstand in te schakelen?reparatie kost €275 en als ik mijn iphone niet binnen twee weken ongerepareerd terug laat sturen of laat repareren betaal ik ook nog eens €42,50 onderzoekskosten. Ik ga zowiezo een brief sturen maar benieuwd of het zin heeft. Is het iemand gelukt om zijn iphone kosteloos te laten maken nadat er vochtschade was geconstateerd?
Iemand die mij kan helpen?
Marijn

Beste martijn,

laat je niet overbluffen. Binnen 6 maanden kapot ligt de bewijslast bij de leverancier. De vochtsensoren ten spijt, ze zullen moeten bewijzen dat er sprtake is van vochtschade. Wie geeft jou de garantie dat er tijdens het transport niet het apparaat in de wasbak is gevallen of iets dergelijks.


anton

toon54 08-03-10 14:47

garantiezaken kunnen ook worden aangebracht bij de autoriteit consumentenzaken. dit is vrijwel kosteloos. Deze bekijkt dan of er sprake is van redelijkheid en billelijkheid.

wouter1981 08-03-10 17:04

Wat je moet doen is alle feiten, rechten en plichten duidelijk op papier zetten en deze in een nette, objectieve brief aangetekend sturen aan de aftersales en klachtenafdeling.

jurre 08-03-10 18:21

Vervolg op mijn verhaal hierboven:
er is nog steeds geen reactie op mijn brief die ik naar de afdling Klachten van T-mobile heb verstuurd. Na weer zeer onvriendelijk te zijn behandeld door de klantenservice heb ik een voorbeeld brief van Tros Radar gedownload Garantie-TROS Radar en die is nu aangetekend onderweg. Ik hou jullie op de hoogte!

p.s. zullen we met zn allen stampij gaan maken op een drukke dag/avond bij de T-mobile shops. Flashmob?;)

marijn-schipperus 08-03-10 19:14

Bedankt voor de reacties, ik zal vanavond een uitgebreide brief maken en aangetekend versturen. Mocht dit niet helpen, dan kan ik nog rechtsbijstand inschakelen of consumenteninstanties. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

update: heb een brief van anderhalf kantje opgesteld waarin ik mijn probleem en rechten uitleg. Had de brief nog een stuk uitgebreider willen maken, maar de bewijslast ligt nu bij t-mobile en ik wil niet gelijk al mijn kruit verschieten. Brief gaat morgen op de post en dan is het wachten.

Marijn

patje023 09-03-10 18:09

Defecte Home-Button door Vochtschade
 
Geachte Mede-Gedupeerde,

Ik heb zoals velen van jullie de beruchte "reparatie-opdracht" binnen gekregen van T-mobile die het defect aan mijn I-phone 3GS (aangeschaft eind September 2009) wijt aan feit dat er "Vochtschade" is geconstateerd...Hierbij kan ik een nieuw of geheel gerefurbished toestel voor een bedrag van 275,04 Euro (incl. BTW) laten opsturen, exclusief onderzoekskosten?!

Uiteraard heb ik mijn I-phone in de paar maanden dat ik hem had goed verzorgd, beschermende hoes, nooit in contact vocht, nooit laten vallen, etc. Ik heb contact opgenomen met T-Mobile klantenservice die mij ten eerste als gerespecteerd klant (maarliefst al bijna 9 jaar) zeer slecht behandelde en mij doorverwezen naar het bedrijf Solid Vision met het telefoon nr. 070-3073107.

Helaas wisten de incompetente medewerkers van Solid Vision Bv. mij hetzelfde te vertellen als de onbeschofte medewerkers van T-Mobile Klantenservice, nl. dat de vochtindicator was gekleurd...Tot mijn ongenoegen heb ik hun vriendelijk doch spoedig verzocht mijn telefoon terug te sturen.

Heeft iemand vergelijkbare situatie en conflict gehad met T-Mobile en Solid Vision? Weet iemand wat ik in deze kan doen en of ik enig recht heb om misschien een vervangend toestel te krijgen??? Ik ben van plan hier veel tijd en moeite in te steken om mijn recht te krijgen want dit slaat nergens op...

Groet,

Patrick v/d P. :mad:

Dvanbergem 09-03-10 20:30

Heb precies hetzelfde geneuzel meegemaakt. Toestel bleef in de herstelmodus hangen(loopen). T-mobile hield voet bij stuk: ik zou het toestel aan vocht heb blootgesteld omdat het stickertje dat zegt. Total loss volgens hun repshop (knap zo'n diagnose zonder uberhaupt t toestel te onderzoeken). Mijn verhaal over de werkelijke oorzaak (upgrade naar 3.1.3) werd vrolijk genegeerd, of ik even 325,- wilde aftikken voor een 2e hands (gerefurbished) toestel.
Heb het onmiddellijk terug laten sturen en zelf gefixed door naar 3.1.2 terug te gaan. Volgens mij is de enige manier om tegen dit soort praktijken te strijden idd de krachten bundelen en de publiciteit zoeken..

aabullets 09-03-10 21:08

Inderdaad hier zelfde gezeik. Heb contact opgenomen met arag mijn rechtsbijstandsverzekering. Het verhaal uitgelegd en zij adviseerde mij een aangetekende brief te sturen met daarin t-mobile 2 weken de tijd geven om alsnog tot reparatie over te gaan. En dat er anders een rechtzaak van komt. Tevens in de brief uitgelegd dat ten eerste er niet bewezen kan worden dat mijn gebrek aan de telefoon niet door vocht kan komen. En ten tweede dat een vochtindicator aan de buitenkant van het toestel nooit een bewijs kan zijn van daadwerkelijke vochtschade. Tevens heb ik uitgelegd dat de plek waar de vochtindicator zit een plek is waar iedereen wel eens blaast om bijv. stof weg te halen en dat als je met consumptie blaast nooit de garantie van een telefoon kan vervallen.

Iedereen succes hiermee en ik houdt julli op de hoogte

marijn-schipperus 09-03-10 21:54

ik heb vandaag ook een aangetekende brief richting t-mobile verstuurd, heb daarin precies hetzelfde gezegt, ook die van die vochtindicatoren. er zijn zelfs aplicaties waarbij je in de microfoon moet blazen en de microfoon zit naast de dockconnector.
Ben benieuwd hoe t-mobile reageerd en mochten ze het niet herstellen zal ik ook mijn rechtsbijstand inschakelen. Ook denk ik dat het kan helpen om inderdaad de publiciteit in te gaan.

succes iedereen

unnamed 11-03-10 13:35

ook een brief gestuurd met de vraag of ze uit kunnen leggen waarop de veronderstelling gebaseerd is dat het optreden van vochtschade het defect veroorzaakt heeft (dit kon SV en TM beide niet verklaren over de telefoon)

ook ik hou jullie op de hoogte hoe TM deze schandelige zaak afhandeld!

marijn-schipperus 11-03-10 15:19

denk dat deze vraag niet beantwoord kan worden, SV mag het toestel niet openmaken. Blijft raar dat de garantie vervalt zonder dat er gekeken wordt wat de schade is.

rwientjes 18-03-10 20:30

Mijn IPhone 3G heeft 25 MINUTEN in een plas water van 5 cm diep gelegen. Nu is het 2 weken later en hij doet het nog perfect. Ik heb hem nadat ik hem uit het water gehaald heb uitgezet en 5 dagen rustig laten drogen. Daarna heb ik hem aangezet en getest.1 Dag later heb ik hem opgeladen. Tot nu werkt hij perfect. Hopen dat het zo blijft uiteraard.

iKolia 20-03-10 23:14

Nu 1 maand verder en 2 keer opgestuurd naar Solid Vision zeggen ze dat me Iphone vochtschade heeft, terwijl duidelijk te zien is dat het gaat om stof schade, medewerker van T-mobile en nog andere mensen zeggen hetzelfde, maar Solid Vision had voet bij stuk en zegt dat het gaat om vochtschade, krijg steeds me iphone gerepareerd terug en begin er een beetje moe van te worden, of een nieuwe toestel voor 180,- of gerepareerd terug. Wat kan ik hier tegen doen?

Begin er echt moe van te worden, Solid Vision schuift het steeds af op vochtschade terwijl indicator gewoon wit is.

marijn-schipperus 21-03-10 10:56

Ik heb gister mn iphone ongerepareerd terug ontvangen. Maar nog steeds geen antwoord op mn aangetekende brief. Ben bang dat het nog wel ff gaat duren.
Marijn

iKolia 22-03-10 15:20

Vandaag me Iphone voor 3e x laten opsturen, word er echt chagrijn van bah

aabullets 23-03-10 12:46

vandaag iphone terug ontvangen. niet gerepareerd of iets. van t-mobile zelf niets gehoord. stelletje hufters.

aabullets 23-03-10 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dvanbergem (Bericht 424700)
Heb precies hetzelfde geneuzel meegemaakt. Toestel bleef in de herstelmodus hangen(loopen). T-mobile hield voet bij stuk: ik zou het toestel aan vocht heb blootgesteld omdat het stickertje dat zegt. Total loss volgens hun repshop (knap zo'n diagnose zonder uberhaupt t toestel te onderzoeken). Mijn verhaal over de werkelijke oorzaak (upgrade naar 3.1.3) werd vrolijk genegeerd, of ik even 325,- wilde aftikken voor een 2e hands (gerefurbished) toestel.
Heb het onmiddellijk terug laten sturen en zelf gefixed door naar 3.1.2 terug te gaan. Volgens mij is de enige manier om tegen dit soort praktijken te strijden idd de krachten bundelen en de publiciteit zoeken..


hoe kan ik dan terug gaan naar 3.1.2 ??? zou voor mij ook de optie zijn denk.

iKolia 27-03-10 17:25

Dit is te grappig voor woorden, ik heb me iphone 2 laten opsturen 2e x zeggen ze dat 't ( vochtschade ) is terwijl er stof onder schermp zit en nu 3e x opgestuurd zeggen ze val en stoot schade haha gaat nergens over. Wat kan ik nu nog doen?

kwaak 28-03-10 17:25

Zelfde ergernissen bij mij.

Iphone deed niks meer nog voordat mijn abonnement in was gegaan. SV> vochtschade.
Brief naar T-Mobile. Geen reactie. Met de klantenservice gebeld. Klantenservice: "Uw bezwaar is afgewezen.... u krijgt geen reactie meer van ons, omdat met de constatering van vochtschade de zaak is afgedaan"
Bij Fixsupport de iPhone open laten maken. Geen vocht geconstateerd, ook de indicatoren op de main pcb zijn niet verkleurd.
Nu een aangetekende brief naar T-Mobile gestuurd om daarmee alsnog reparatie/vervanging af te dwingen.

Ik hoop dat het gaat lukken. Al verwacht ik niet veel van T-Mobile.

Bundelen van klachten en krachten lijkt mij (als de aangetekende brieven niet werken) verstandig. Liefst in samenwerking met een consumentenorganisatie.

iKolia 28-03-10 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwaak (Bericht 431393)
Zelfde ergernissen bij mij.

Iphone deed niks meer nog voordat mijn abonnement in was gegaan. SV> vochtschade.
Brief naar T-Mobile. Geen reactie. Met de klantenservice gebeld. Klantenservice: "Uw bezwaar is afgewezen.... u krijgt geen reactie meer van ons, omdat met de constatering van vochtschade de zaak is afgedaan"
Bij Fixsupport de iPhone open laten maken. Geen vocht geconstateerd, ook de indicatoren op de main pcb zijn niet verkleurd.
Nu een aangetekende brief naar T-Mobile gestuurd om daarmee alsnog reparatie/vervanging af te dwingen.

Ik hoop dat het gaat lukken. Al verwacht ik niet veel van T-Mobile.

Bundelen van klachten en krachten lijkt mij (als de aangetekende brieven niet werken) verstandig. Liefst in samenwerking met een consumentenorganisatie.

Heb geen vochtschade alleen maar stof onder scherm ( duidelijk ) hou me op de hoogte van je brieft etc.

unnamed 29-03-10 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn-schipperus (Bericht 428436)
Ik heb gister mn iphone ongerepareerd terug ontvangen. Maar nog steeds geen antwoord op mn aangetekende brief. Ben bang dat het nog wel ff gaat duren.
Marijn

Marijn,

hier precies hetzelfde, na twee brieven zelfs niet gehoord. hufters!!!

kantonrechter moet misschien maar uitsluitsel geven. al gecheckt alles wordt gedekt door mn rechtsbijstandverzekering!

unnamed 29-03-10 08:57

@ marijn, ljikt me verstandig (bundelen)!!!!

marijn-schipperus 29-03-10 09:05

Ik heb vrijdag gebeld naar de klantenservice en heb te horen gekregen dat ze mijn brief hebben ontvangen. Als het goed is krijg ik vandaag of morgen een antwoord. Ik hou jullie op de hoogte.
Marijn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:27.