iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

keeshhh 23-08-11 21:32

Oke....

Ik heb net mijn "onherstelbaar beschadigde" ongerepareerde iPhone weer eens in de pc gedaan om te kijken wat er gebeurt. Hij werd herkend. Ik heb hem hersteld, dat ging met horten en storen en veel foutmeldingen. Uiteindelijk bleek dat mijn firewall de nieuwste iTunes versie niet doorliet. Vermoedelijk was dit de reden dat hij vastliep en niet meer aanging (waardoor ik hem in eerste instantie opstuurde). Firewall dus uitgeschakeld en gewoon hersteld en ge-update... Dit had iedereen gekund met hulp van de apple support site.
Hij doet het nu weer als vanouds. Er is niks stuk aan. De vochtindicatoren zijn wit.

Het reparatiebedrijf (SolidVision) heeft dus niet eens de moeite genomen om het toestel op een pc aan te sluiten, maar meteen, ongegrond, een brief de deur uit gedaan. Dit ga ik wel even aankaarten hahaha

L23 24-08-11 13:38

Reparatiebedrijf SolidVision zijn gewoon oplichters. Koop je volgende iPhone los, dan heb je niks meer met SolidVision en T-Mobile te maken. Opnieuw verlengen bij T-Mobile doe ik niet meer, ik zou wel gek zijn...

bartha 25-08-11 10:40

Voor veel mensen misschien goed nieuws! Solid Vision voert vanaf 1 September 2011 geen iPhone reparaties voor T-mobile meer uit, contract niet verlengt. Alle iPhones van T-mobile gaan nu naar Dynafix. Je kan nog wel met je toestel langs Solid-Vision voor garantie....

PS: mocht ik iemand kunnen helpen met een defecte iPhone dan hoor ik dat graag!

Elevation 30-08-11 15:33

Ik zit met het volgende probleem, hopelijk post ik dit in het correct draadje.

Mijn toestel is een korte tijd in het water geweest, en los van het feit dat dit wat dom is en ik ook wel begrijp dat dit niet verzekerd is, zit ik met het volgende probleem:

Na de duik heb ik meteen geprobeerd het toestel uit te zetten. Dit ging niet, en uiteindelijk ging het toestel vanzelf uit. Ik heb het toestel maar met rust gelaten een aantal dagen, en na opnieuw proberen opstarten, zag ik al dat er 'banen' door het scherm liepen, en het toestel niet goed opstartte.

Toestel nog langer met rust gelaten (zelfs weggezet in een zak met rijst), en na meerdere pogingen doet hij het alleen nog aan de 220 adapter, niet meer zelfstandig. De batterij laadt wel op, maar als ik het geluid aan/ uit zet, zie ik alleen het bel logo met/ zonder streep er doorheen; geen trilling.

Dus, bij het opstarten zie je het Apple symbool, om daarna de melding te geven dat hij aan moet worden gesloten op iTunes. Ik heb ook de keus om een noodoproep te maken, echter ik heb geen verbinding zie ik linksboven in het scherm. Als je op de i drukt, voor 'info' zegt hij dat hij de IMEI en ICCID codes mist (onbekend). Echter, zodra ik de stekker eruit haal, is 'ie weer dood, ik krijg 'm niet aan zonder 220 volt, dus ook niet via USB om 'm te herstellen/ recoveren via iTunes.

De pixels zijn wel weer in orde, er lopen geen 'banen' meer door het scherm.

Iemand een idee? Zou de batterij kapot zijn, of de memory module? Moet ik 'm nog langer laten drogen?

Wat zou de volgende stap kunnen zijn, en waar zou ik 'm ergens ter reparatie kunnen aanbieden?

Vast bedankt voor de reactie!

-Gebruiker030920110146 31-08-11 13:44

the phone house met lifemax verzekering :)
dekt waterschade diefstal etc etc
;)

Elevation 31-08-11 17:34

Ja, maar dat is nu te laat, penis ;-)

Elevation 03-09-11 12:14

109 euro lichter, maar de iPhone werkt weer naar behoren!
In Hilversum laten fiksen bij 'iPhone Repair Hilversum', zeer tevreden over de afhandeling en reparatie (beetje reclame wel waard).
Batterij is vervangen, en hij is grondig gereinigd. Ik denk dat de duur en mate van blootstelling aan het (soort) water het meest bepalend is.

MrMaikey 09-09-11 12:11

Mijn telefoon laadde niet meer verder op dan 4%, hoogstens 6%.. Heb het idee dat mijn oplader vochtig/nat is geweest en ik hem met mijn domme kop toch heb proberen op te laden. Het eerste wat de reparateur zei was natuurlijk 'vochtschade/oxidatie/corosie'. Verzekering die ik had afgesloten (belcompany safe&sure / Conner Davis) vergoedde niets omdat ik geen duidelijke verklaring kon geven voor deze schade. Heb niet goed ingelezen en hem ook opgestuurd met de melding dat ik niet kon zeggen hoe de schade ontstaan was, DOM dus.. Toen ik mij bedacht ook een reisverzekering te hebben en hij is kapot gegaan tijdens de vakantie.. Deze deden totaal niet moeilijk en heb het bedrag van 204,95 terug gekregen.

Ik dacht dat ze hem wel zouden repareren maar het werd een unit-swap. Heb dus een nieuwe Iphone 4 opgestuurd gekregen. Ben weer super blij!! Maar heb dus geluk gehad dat ik toch verzekerd was.. Alleen dan wel via een andere verzekering geregeld dan normaal :P..

heerhugo 15-09-11 12:07

Graag kom ik in contact met mensen die hun telefoon voor garantie hebben aangeboden bij phoneshop. Ik heb sterk het idee dat ik bedonderd word.

knaai 15-09-11 21:20

Beste Heerhugo, ik heb ook net een reparatiebrief van phoneshop ontvangen (2call). Daarin staat dat er waterschade aan mijn iPhone 4 was en of ik even €300 wil neerleggen voor een reparatie.
De reden waarom ik hen inleverde was echter al aanwezig toen ik de iphone net een week had, namelijk het niet meer kunnen syncen. Nu kon het nog binnen garantie gefixed worden, dus stuurde ik hem na 9 maanden op. Verder functioneerde de iPhone steeds normaal.
Nu komen ze met het vocht verhaal en dat je €50 moet betalen om hem terug te krijgen in defecte staat. Hebben ze hem wel open gehad, of vangen ze gewoon veel geld zonder hem werkelijk te onderzoeken?
Ik heb nu om bewijslast gevraagd en een onderzoeksrapport.
weet iemand of je juridisch nog wat kan tegen dit soort bedrijven?

Pimpslap 18-09-11 21:15

Vraag
 
Heb mijn telefoon nu een week op reparatie, en wil graag mijn status bekijken. ik heb hem bij een Telecombinatie gekocht, en die hebben hem opgestuurd, ik heb alleen geen idee waarheen? als ik inlog op My tmobile staat er dta er geen reparatie order is gevonden. Waar kan ik dit zien en weet iemand waar ze hem wss hebben heen gestuurd?

Z3r0P1cK 22-09-11 18:52

Hallo mensen,

Ook hier weer een iPhone 3GS met vochtschade geconstateerd. 2 weken terug heb ik mijn iPhone opgestuurd wegens slecht/geen bereik. Ik heb hem opgestuurd naar GSM abonnementen en SIM Only aanbiedingen - Belnu.nl waar ik hem ook heb gekocht. En ja hoor, gister hoorde ik het nieuw: In uw iPhone is vochtschade geconstateerd, dit valt echter niet onder de garantie. De reparatiekosten hiervoor zijn €291,25 oftewel vervanging van het toestel. Dus ik dacht echt, ja hoor dat heb ik weer! Eerste iPhone met abbo en die moet weer kapot gaan. Naja, ik heb dus nu een Blackberry Bold gekocht vandaag. En hoorde net van iemand dat hij vorige week op het programma 'Radar' had gezien dat ongv. 99% van de ingestuurde kapotte telefoons terug kwamen met 'Vochtschade geconstateerd'.

Ik ben nu echt opzoek naar iemand die mij kan helpen. Want ik vraag me af of er wel een bedrijf is die je probleem serieus oppakt en er mee aan de slag gaat en die niet geld wil vangen door alleen te zeggen 'Het stickertje is verkleurt, geen gerantie, vochtschade!'. Weet iemand zo'n bedrijf of heeft iemand een andere oplossing?

En kan je eventueel ook naar de Apple Store (Hier in Leeuwarden zit er eentje) gaan? Pakken hun je probleem wel serieus aan?

Alvast bedankt!
Gr. Jelmer!

Edwin67 30-09-11 23:41

Ik heb goede ervaringen met fixsupport.nl
Misschien kunnen zij je aan een second opinion helpen.

pkcjonker 11-10-11 19:26

Op 30/8 heb ik mijn telefoon ingeleverd bij the Phonehouse met de klacht dat de volumetoets niet meer werkt en mijn iPhone vier regelmatig het bericht weergaf dat er accessoires zijn aangesloten op het apparaat. Dit laatste kwam de batterijduur niet ten goede.

Een kleine week later ontving ik het welbekende waterschade bericht, waarbij op verzoek een microscopische foto van een gecorrodeerde dock connector werd getoond (ImageShack® - Online Photo and Video Hosting).

Mijn telefoon is echter nooit in aanraking geweest met water, anders dan normaal gebruik. Volgens de, overigens klantonvriendelijke, medewerker van TPH was er over deze mededeling niet te corresponderen en moest ik deze "uitspraak" maar accepteren. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld om het probleem uit te leggen, maar ook hier was men onherroepelijk.

Vervolgens heb ik geprobeerd om het antwoord dan maar op Google te vinden. Hier vond ik dat er twee externe vochtindicatoren zijn die, wanneer ze in aanraking komen met vocht, rood verkleuren. Het verzoek om me foto's van deze indicatoren op te sturen heeft na enkele winkelbezoeken en ruim 3 uur klantenservicegesprekken ook tot niets geleid. Uiteindelijk kreeg ik een mail met excuus van TPH voor de gang van zaken, waarbij ze aanboden om mijn telefoon ongerepareerd, maar wel kosteloos retour te sturen. Uiteindelijk heb ik hier voor gekozen.

Vandaag heb ik mijn telefoon ontvangen en de vochtindicatoren gefotografeerd (ImageShack® - Online Photo and Video Hosting & ImageShack® - Online Photo and Video Hosting). Beide zijn wit. Het lijkt er dus op dat de dock connector na slijtage bij normaal gebruik wat gecorrodeerd is, zonder dat er sprake is van duidelijke en objectiveerbare waterschade.

Nu vroeg ik me af wat de beste vervolgstap is. Ik weiger om me bij deze zeer klantonvriendelijke, maar bovenal juridisch onjuiste gang van zaken neer te leggen. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie tips.

bartha 12-10-11 10:44

@pkcjonker,

Heb de de telefoon los gekocht of met een abbo?!

Het beste is je dock connector even schoon te maken met een droge tandenborstel (Advies van Apple) en daarna goed te checken of de dock connector helemaal schoon is. Op de foto is inderdaad wat oxidatie op de pinnen te zien, volgens de Apple richtlijnen valt dit wel onder waterschade... Het volume toets probleem wordt vaak niet veroorzaakt door wat vocht. De melding over accessoires wordt wel vaak veroorzaakt door stof/stroep/vocht/zilverfolie of dergelijke in de dock connector. Wanneer deze goed schoon is heb je de kans dat dit probleem opgelost is.

Mijn advies is contact op te nemen met de partij waar je het toestel gekocht hebt bijv: tmobile. Anders met een schone dock-connector contact op te nemen met: Solid-Vison (werkt niet meer voor T-mobile), Dynafix of Leliveld. Als je telefoon hier nog niet is geweest kunnen deze mensen je telefoon op nieuw screenen.

jandevoer 23-10-11 18:59

ik weet bijna 100 procent zeker dat wanneer jeje telefooon ongerepareerd thuis laat sturen je niks van deze zogenaamde vochtschade kan zien..


ze gebruiken meestal standaard foto,s om zo geld te kunnen claimen en onder de garantie uit te komen

bartha 26-10-11 10:15

@jandevoer

Heb nu ruim 1000 foto's gezien waar waterschade is ontstaan en ruim 70% had ook daad werkelijk een probleem door vocht/water. Meeste vochtschade is te zien doordat er oxidatie op de pinnen van de dockconnector zit. Als de pinnen anders waren behandeld gaan deze ook niet met een beetje vocht oxideren... Standaard foto's is geen sprake van, misschien alleen als illustratie.

TIP: maak je dockconnector even met een droge tandenborstel schoon voordat je de iPhone opstuurt!

Tvvtje 26-10-11 22:41

Vochtjes
 
Gewoon in een zak ongekookte rijst leggen en een dag of 2 laten liggen, dit is een truc die nog wel eens wil helpen.;)

maya1973 10-11-11 12:17

ik heb niet alle 20 pagina's doorgelezen dus wellicht heeft iemand mijn onderstaande tip al benoemd, zo niet :

als de vochtschade thuis is ontstaan valt het in 9 van de 10 gevallen onder je inboedelverzekering....
Ik was laatsts aan het schoonmaken en er kwamen per ongeluk een paar druppels water op mijn i phone.
Korte tijd later bleek dat mijn gesprekspartner mij niet kon horen, zowel bij het bellen als gebeld worden.
Phone weggebracht en idd een verkleurde indicator. ( 1 druppel)
Deze indicator werd vervangen (€65,-) echter na een week had ik weer hetzelfde probleem.
Inboedelverzekering gebeld en bleek dat ze deze schade dekken.
Voorwaarde is een rapport van een erkende reperateur waar in staat dat het toestel niet meer gerepareerd kan worden en dit samen met het toestel opsturen.
Ik ben bij : Opsturen reparatie | IRN iPhoneRepair.nu | www.iPhoneRepair.nu geweest.
Ik kan jullie deze zeer kundige man zeker aanraden. Ook voor andere iphone problemen.
Ik ga dus nu het schaderapport invullen en de heel boel opsturen.
Als het goed is krijg ik dus het aanschafbedrag van mijn iphone uitgekeerd.

Ik blijf er wel bij dat het niet zou moeten kunnen dat zon heel toestel waardeloos wordt van 1 druppel water.
Ik overweeg om er zelf wat geld bij te doen en dan een 4s te kopen.
Qua toestel ben ik zeer tevreden over de iphone maar twijfel nog even ivm de gevoeligheid......
Wie kan mij advies geven.....

hwin 16-11-11 15:40

Vochtschade
 
Ik heb precies het zelfde probleem, aan/uit knop en homeknop werkten niet meer, ingeleverd voor garantie. Nu wordt er beweerd dat deze niet meer onder de garantie valt vanwege "waterschade". Echt belachelijk dit, mijn toestel heb ik nooit met water in aanraking laten komen.. Er wordt op deze manier gewoon gepoogt onder de garantie uit te komen waar je als consument recht op hebt.

Ik heb op vele sites al gelezen dat er mensen zijn met het zelfde probleem, maar ik zie nergens een acceptabele oplossing.
Heeft iemand al contact opgenomen met Radar of Kassa voor dit probleem?

unnamed 16-11-11 15:47

Dit onderwerp is reeds eens bij Kassa geweest, daardoor had ik binnen een dag een nieuwe iPhone.

Slecht zaak dat het zo moet, maar was wel blij. Heb wel voorbeeldbrieven voor je als je wilt.

hwin 16-11-11 17:45

Als je mij een voorbeeldbrief zou kunnen sturen, heel graag.

Hoe is dit verder precies afgehandeld bij Kassa in jouw geval als ik vragen mag?

unnamed 16-11-11 21:10

Waar kan het heen?

hwin 17-11-11 12:47

Ik stuur je een PM met mijn email adres.

donking50 18-11-11 11:34

Verzekering.Waar kan je het beste een verzekering afsluiten voor je nieuwe Iphone.!!!👍

jmoonen 28-11-11 09:29

Twee jaar geleden verleng ik mijn abo bij vodafone, ik pak zelf geen toestel erbij omdat ik al een 3G heb en mijn vrouw wel die kiest er een samsung bij. Dit al was op een zaterdag middag.

Tijdens het opladen van de samsung zegt ze nog "hij word wel erg warm" en dat was ook zo, zo warm dat je hem maar amper meer kon vast houden. Op zondag ben ik bezig de contacten van haar oude GSM aan het overzetten en de samsung stopt er spontaan mee, hij gaat uit en start niet meer op. Wij kunnen niet eerder terug dan donderdag avond ( koop avond ) in Tilburg. Dus op donderdag avond naar Vodafone.

Het toestel word opgestuurd ?? hoezo dat is toch gewoon een DOA. Nee zegt de verkoper dat is een procedure die wij moeten volgen. Na 4 weken komt de uitslag "vochtschade" en we hebben totaal geen garantie. Het toestel is hier niet eens buiten de deur geweest ! hoe hoog en hoe laag ik ook sprong we haddden géén garantie en ik moest mijn beklag maar doen bij de afdeling Vodafone klachten.

Enkele weken later is dit al op TV geweest, ik weet niet precies meer in welke uitzending maar ze hadden het er toen over dat bijna alle providers vochtschade opgeven om zodoende onder de garantie uit te komen. Ik vind het te zot voor woorden want een lekkende elco is al vochtschade.

Platypus 30-11-11 21:37

@unnamed, zou je mij ook zo'n voorbeeld brief kunnen sturen?

unnamed 01-12-11 09:02

stuur even een PM met je email

anpol 02-12-11 15:03

Waterschade zonder in aanraking met water geweest te zijn!
 
[SIZE=3][FONT=Calibri]Sinds mei 2011 heb ik een iphone 4 met 2 jarig abonnement bij Vodafone. In deze periode ben ik zeer zorgvuldig omgegaan met mijn telefoon, gewoon in een beschermhoesje in mijn tas en niet laten vallen, niet met water in aanraking laten komen, etc. Ongeveer 2 weken geleden kon ik ineens mijn iphone niet meer opladen, terwijl hij het verder wel deed.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Naar de vodafone winkel gegaan, zij konden het niet verhelpen. Maar werd gezegd oh dit sturen we wel even op en wordt dan wel verholpen en zal wel binnen garantie vallen. Als er iets gerepareerd moet worden wat buiten garantie valt dan zal u daar over geïnformeerd worden als het boven de 35 euro is. Vervolgens moet ik een servicebon tekenen en daar staat heel wat anders op, dat het tot 80 euro (95,20 incl BTW) gerepareerd wordt zonder daarover geïnformeerd te worden en dit dan excl de kosten voor een additionele reparatie service. Ik vroeg daarover en kreeg te horen dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen en dat ik maar wat positiever moest denken. Na volgehouden te hebben dat ik wilde dat er op deze bon gezet werd dat ik pas zou tekenen als er het mondelinge verhaal op gezet werd en dat ik niet boven de 35 zou betalen zonder geïnformeerd te zijn.[/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]Uiteindelijk werd ik een week later gebeld en werd mij gezegd dat er waterschade was geconstateerd en dat het gerepareerd kon worden voor 289 euro, of dat ik afstand deed van mijn toestel voor niets, of dat ik 47 euro zou betalen en hem dan weer ongerepareerd terug zou krijgen.[/FONT][/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Dit werd uiteindelijk weer een hele discussie omdat op de servicebon staat dat ik dan 30 euro (35,70 incl BTW) moest betalen. Nu ik hem vandaag heb opgehaald heb ik dit dan ook betaald, want daar heb ik voor getekend.[/FONT][/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Maar waar ik nog het meest van schrok is dat toen ik ging zoeken op internet er blijkbaar heel veel van dit soort gevallen zijn. Dus de iphone laadt niet meer op (na een aanschaf van 6 mnd geleden) en dat het dan op waterschade wordt gegooid, heel bizar! Er is zelfs een item bij Kassa over geweest afgelopen februari![/FONT][/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Heeft een van jullie hier problemen mee gehad en wat hebben jullie er aan gedaan?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Groet, Anja[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]

Ouss 02-12-11 15:20

Ik heb een iphone 4 maar geen blacklight en weet niet hoe ik dit probleem moet oplossen ,ik zag wel dat er iemand wat deed met draadjes wie kan mij hier meer over vertellen ,ik ben er echt zo ziek van en ik heb iphone syndroom!!!

vicnic 05-12-11 17:53

Kunnen jullie niet met zn allen naar radar toe?

ik vind dat echt iets voor dat programma

Cliffie 07-12-11 10:03

Ik ben dus ook slachtoffer geworden van de waterschadesmoes. Geen idee wat nu precies te doen, als ze voet bij stuk houden, ben je gewoon het haasje....

jandevoer 07-12-11 11:54

Je trekt altijd aan het kortste eind ..

mijn advies vraag eerst een offerte aan bij een reparateur
valt de prijs mee dan laat je hem gewoon repareren

bij apple ben je sowieso 60 euro kwijt will je uberhaubt je oude defecte iphone terug hebben

Nonstop93 19-12-11 18:23

Hee, ik heb het zelfde probleem. Dat mijn telefoon op gegeven moment uitvalt ene keer bij 60% batterij andere keer bij 12%. Heb je een tip voor me? evt een voorbeeld brief.

bij voorbaat dank

jandevoer 21-12-11 21:19

ps wat mij ook even binnen schiet

er zitten vocht indicators in een iphone . is het niet zo dat zolang deze niet verkleurd zijn je gewoon garantie hebt??

vaak is het zo dat de indicators gewoon wit zijn maar er toch oxidatie op de laadpoort wordt geconstateerd ,

volgens mij , zolang de indicators niet verkleurd zijn gewoon garantie

Nonstop93 21-12-11 22:30

Mijn stickers zijn gewoon wit, alleen oxidatie op mijn connectoren zeggen ze. Als ik zelf een loepje er bij hou ziet het er niet zo vies uit! heb hem vandaag opgestuurt dit keer naar Dynafix via t-mobile. en wil ook van hun een foto als ze met vochtschade komen... dus moet het wel bijna de zelfde foto worden. Hopelijk dit keer meer geluk. ipv 10 weken wachten op je telefoon en achteraf blijkt dat ze hem niet hebben opgestuurd. na 36 dagen..
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 748710)
ps wat mij ook even binnen schiet

er zitten vocht indicators in een iphone . is het niet zo dat zolang deze niet verkleurd zijn je gewoon garantie hebt??

vaak is het zo dat de indicators gewoon wit zijn maar er toch oxidatie op de laadpoort wordt geconstateerd ,

volgens mij , zolang de indicators niet verkleurd zijn gewoon garantie


iFloppy 24-12-11 22:50

Ik had laatst mijn iPhone in een glas water laten vallen ( dom dom dom ). Heb hem toen als een gek uitgezet, opengeschroefd, hierdoor gaat de garantie van je iphone er wel helemaal af. Maar als er vocht in komt wordt het toch niet vergoed, dus in feite heb je niks te verliezen.

Hierna heb ik de batterij er uit gehaald, en allebei in een tupperware bak met rijst gedaan. Dit heb ik 2 dagen laten zitten, en erna weer er uit gehaald en terug in elkaar gezet. Hij doet het weer perfect =) Aanrader dus als er vocht in je iphone zit, in een dichte bak rijst doen.

Yor1 31-12-11 13:19

Het blijft treurig om te zien dat de handelswijze van het reparatiecentrum en T-Mobile onveranderd blijft, ondanks de vele klachten die hierover binnen schijnen te komen. Op het forum van T-Mobile zelf zijn er ook al tal van klachten te vinden. Ook ik zelf heb deze zogenaamde ''val- en stootschade'' onzin over mij heen gekregen.

Pas als je gaat dreigen met de pers (er zijn een aantal kranten altijd geïnteresseerd in je verhaal) bellen ze je spontaan op om de 230,- volledig te crediteren voor je.

Feit is dat men de klacht niet behandeld (home button stuk) maar eerst gaat kijken of men onder de garantieplicht uit kan komen. Het is namelijk zo geregeld dat als er daadwerkelijk stootschade wordt geconstateerd, de klacht niet verder in behandeling wordt genomen. Terwijl men eigenlijk moet kijken wat de klacht is, en als dit niets te maken heeft met stootschade of waterschade, moet er gewoon een oplossing geboden worden voor de consument. Helaas zie ik nog steeds dat de klachten zo veel mogelijk worden afgeschoven op deze twee smoesjes.

Het enige wat je kunt doen is je samen sterk maken voor een serieuze zaak, je incident bij Kassa / Radar melden, en zoveel mogelijk je beklach doen op internet / de pers benaderen. Ze vergoeden liever jouw toestel dan dat ze een negatief stuk in de krant vinden, is mijn ervaring.

Scotth 22-02-12 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z (Bericht 267121)
Wat ik me dan afvraag,bij hoeveel vocht verkleurt die indicator dan eigenlijk?

Bij een paar druppeltjes al, dat was bij mij het geval helaas :(

Jan4 23-02-12 15:07

Heb mijn iPhone 4 vorige week opgestuurd. Nu krijg ik een mailtje met als opmerking:

"Tijdens de diagnose van uw toestel (Apple Iphone 4 16gb black, iRMAPHON......) door ons repair center blijkt dat het defect aan uw toestel niet gedekt is door de fabrieksgarantie".

Dus ik heb opgebeld om te vragen wat de daadwerkelijke klacht was.. Je raadt het al, vochtschade. Ik heb toen foto's opgevraagd van de connector en van de vochtindicatoren..

Op de foto's van connector blijkt corrosie te zitten. De vochtindicatoren daarintegen blijken niet aangetast.

Ik heb nu een mail teruggestuurd met daarin: De vochtindicatoren zijn indicatoren om aan te tonen dat er vocht in het toestel zit, als deze niet zijn aangetast, zit er dus geen vocht in en blijft mijn garantie toch behouden?!

Mijn vraag is: Hoe kan ik nu het beste handelen, want ik weet eigenlijk helemaal niet zeker of het wel waar is wat ik hierboven heb gezegt?

Gr Jan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:42.