//

os4 renault

os4 renault discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) gisteren os4 op mijn iphone 3gs gezet. vanochtend na aansluiten op mijn usb-poort in mijn auto, krijg ik de medeling dat mijn auto geen "officiele ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-06-10, 14:23
dweez dweez is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard os4 renault

gisteren os4 op mijn iphone 3gs gezet.
vanochtend na aansluiten op mijn usb-poort in mijn auto, krijg ik de medeling dat mijn auto geen "officiele accessoire" is. Mijn muziek is nu niet meer benaderbaar? Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
vast bedankt voor het reageren
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-06-10, 07:51
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Ik heb dezelfde ervaring, na IOS4 geinstalleerd te hebben kan ik mijn iPhone niet meer gebruiken/bedienen in de Renault.
Hiervoor op 3.xx kon ik de 'niet officiele accessoire' melding wegklikken waardoor ie het gewoon deed, nu krijg ik de meldiing niet meer.....

Vond onderstaande op apple forum:

Alhedward wrote:
The method used to recognize the USB device has a clever bit of code in the firmware to improve the connect time once the initial handshake with the device has been established. So after the update to iOS4, the host device (Car Stereo) still thinks that it is connecting to the un-updated client device (iPhone prior to updating to iOS4) The updated client device (Your iPhone with iOS4), must fool the host device (Your car stereo), into believing that it is an entirely new device. This is done by connecting your iPhone to the stereo head USB port with the iPhone switched off completely. This is achieved by holding down the top power button on the iPhone until the red slide bar comes up and prompts you to shut the iPhone down. Do this and then with the car stereo switched on, plug the iPhone into the USB socket and wait till the iPhone starts of it's own accord. If it does not start, press the top power button on the phone until it starts. This will force the host device (Your car stereo) and the client device (Your iPhone) to re-negotiate the handshake between the devices and get you back to where you will once again be happy.

http://discussions.info.apple.com/th...ageID=11738505

Laatst gewijzigd door vriesfde; 24-06-10 om 08:09. Reden: xtra info
  #3  
Oud 24-06-10, 20:19
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Reset truuk bij mij niet gelukt/geen resultaat.

Draai nu mijn muziek via de bluetooth interface, moet ik jammer genoeg wel de bediening op de iPhone zelf doen....

Update:
Heb besloten om toch maar te downgraden naar 3.1.3, alles werkt nu weer!
Hoop dat Apple de bug verhelpt....

Laatst gewijzigd door vriesfde; 25-06-10 om 19:33. Reden: update
  #4  
Oud 05-10-10, 20:57
nijssenr nijssenr is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard

In de UK is er een update voor de USB stack. Wie weet helpt het. Multi-functional TunePoint - Multimedia - Accessories & Merchandise - Owner Services - Renault UK
  #5  
Oud 05-10-10, 21:07
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Thanks,
Ga het gelijk even proberen, hoop dat het werrukt!!!

EDIT
Niet gelukt, mijn Megane herkent de USB stick, zegt dat er geen muziek op staat en vervolgens nada.....
Zal wel bij renault langs gaan voor de update, auto is net een paar maanden oud, neem aan dat ze dat wel doen uit coulance ;-)


Laatst gewijzigd door King1987; 05-10-10 om 22:20. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #6  
Oud 05-10-10, 21:50
nijssenr nijssenr is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard

Da's balen. Heb je de handleiding gevolgd? Update gaat via menu. Ik ga het zelf morgenochtend proberen. Ik heb een Scenic III met hetzelfde nav systeem.n Keep you posted. begrijp uit andere fora dat Renault NL niet op de hoogte is van deze update, maar dat nieuwe auto's wel met de juiste software wordt geleverd.
  #7  
Oud 07-10-10, 11:15
nijssenr nijssenr is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard

Update via deze link werkte inderdaad niet. Zojuist bij de dealer een update gedaan van versie 20100 naar versie 20300. Accesoire wordt nog steeds niet ondersteund.
Als ik nu een playlist op de iPhone start en daarna aansluit op de USB aansluiting, start de playlist over de installatie. Alleen next en previous track werkt dan.
  #8  
Oud 24-10-10, 12:19
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

Wat een onhandig probleem he.. ik heb het ook. Ik ga vanmiddag de oplossing zoals op de engelse site stond proberen. Werkt er niemand bij Renault die bij de iPhone club zit? Dan kunnen we echte info krijgen.
Erg jammer dat t allemaal niet werkt nu... dus hopen op een snelle oplossing!
  #9  
Oud 24-10-10, 15:06
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

Hey gasten,
Ik heb het zojuist geprobeerd..en inderdaad is het gelukt.
De truuk is dat je ook de usb-kabel verwijderd. Blijkbaar denkt m'n Megane dat de Rickphone nog steeds aangesloten zit maar geen info doorgeeft wanneer de usbkabel er nog in zit.
Dus helemaal eruit..telefoon uit.. aansluiten en dan gaat hij automatisch aan.
Toen deed ie het weer..

HALLELUJAH!! kan ik eindelijk weer naar m'n Bon Jovi luisteren!

Succes gasten
  #10  
Oud 25-10-10, 19:58
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

tis me nu gelukt, ander merk mem stickie werd herkend, en sw is ge update,

Kan nu volledig iPhone bedienen via stuur, alle functies werken....heb dit keer wel een kleine library, 3 cd's. Mischien is dat het ook wel ;-(

We shall see!
  #11  
Oud 25-10-10, 22:27
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

te vroeg gejuigd.. gisteren lukte het allemaal..vanmorgen was't weer nix.
De hele dag geprobeerd..en alle (believe me) varianten van aansluiiten geprobeerd..

Dus als iemand nog wat weet!
Vriesde? Jij hebt dus je Renault laten updaten ?
  #12  
Oud 25-10-10, 23:19
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Hi Rick,
Ik heb de update file van de engelse renault site gedownload (zie link in eerder post van r nijssen) en op een mem stick gezet. Zoals beschreven op deze site de update uitgevoerd en ge-update. Daarna werkte het....

Heb wel eens eerder het spul werkend gehad maar dit was telkens op een 'verse' iPhone (net geupgrade of gedowngrade) Dit werkte telkens een of twee keer op de 'verse iPhone waarna hij het uitlezen van de song database liet afweten. Morgen nog maar een paar keer kijken of ie het blijft doen.

Probeer anders eens je radio te upgraden...
  #13  
Oud 26-10-10, 12:08
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

Well... de update is gelukt. Mijn Renault zegt: 2:30snogwat.. dus dat is goed gegaan, maar Rickphone werkt nog steeds niet.. Ik ben't een beetje zat.
Kunnen we niemand bij Apple vragen naar dit issue?
  #14  
Oud 26-10-10, 12:48
Rickphone Rickphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Hong Kong
Berichten: 20
Standaard

Again: Ik heb gebeld met apple, met T-mobile en met Renault. Allemaal doen ze net of ze er nog nooit van gehoord hebben. Enige dat ik kan doen is notities achterlaten en hopen dat iemand het oplost. Waarschijnlijk maken de autodealers wereldwijd wel nieuwe updates waarmee iOS4 weer praat, maar nu niet.
Ik probeer het volgende maand ofzo nog wel eens.. want dit schiet niet op zeg.

Succes mannen..als iemand wat hoort, hoor ik het graag.
  #15  
Oud 28-10-10, 21:49
milcoi milcoi is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 52
Standaard

update via usb stick werkt perfect!

http://www.renault.co.uk/ownerservices/multimedia/audio-multi-functional-tunepoint-update.aspx
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Renault interface *Bevindingen* Richard.v.Naam iPhone accessoires en onderdelen 0 06-05-11 22:56
IPhone aansluiten op de AUX van een Renault Megane autoradio Xillion Nova iPhone algemeen 7 10-12-09 13:49
contacts syncen met Renault Laguna III Carminat DVD MarkG iTunes 16 23-09-09 15:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:16.