//

Hoe kan ik mijn Iphone 3G 4.0 terugzetten naar 3.1.3. met behoud van smsjes ?

Hoe kan ik mijn Iphone 3G 4.0 terugzetten naar 3.1.3. met behoud van smsjes ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Backup kon ik ook niet terug zetten. Installeren als nieuwe iPhone en daarna synchroniseren. Zoals ik reeds vermelde, SMS'en ben je kwijt....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 07-07-10, 21:47
Tripple Tripple is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 13
Standaard

Backup kon ik ook niet terug zetten. Installeren als nieuwe iPhone en daarna synchroniseren. Zoals ik reeds vermelde, SMS'en ben je kwijt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 07-07-10, 21:50
Pkiers Pkiers is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 9
Standaard

Nu heb ik gedaan wat Itunes zei. Ik heb hem als nieuw ingesteld en nu kan hij mijn reservekopie niet meer vinden... :-S


Wie kan mij aub helpen, want het lukt echt niet..
  #23  
Oud 07-07-10, 21:54
Tripple Tripple is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 13
Standaard

Reservekopie terug zetten zal niet lukken want uw systeem is te oud.
Na instellen als nieuw, alles synchroniseren zoals je zelf wilt: foto's, muziek, app's, ...
  #24  
Oud 07-07-10, 22:15
Pkiers Pkiers is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 9
Standaard

Is het mogelijk om een reservekopie terug te halen met een herstelpunt in windows?

Hij ziet namelijk mijn oude reservekopie niet meer.
  #25  
Oud 07-07-10, 23:16
Pkiers Pkiers is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 9
Standaard

@ Bomans

Ik heb het precies gedaan zoals je zei, maar nu ben ik alles kwijt..

Mijn smsjes, mijn contacten, mijn foto's.. Dit is echt een ramp..

Heb je voor mij een misschien een oplossing?
  #26  
Oud 20-07-10, 12:12
yorick-12 yorick-12 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Ik heb de software 3.1.3 gedownload en die op mijn bureaublad gezet, maar dit is in de form van een zip bestand. Als ik dan in iTunes shift+herstel doe, en dan het bestand opzoek staat deze er niet tussen. Ik heb ook al geprobeerd om hem uit te pakken op mijn bureaublad maar dan kan ik hem ook niet vinden. Waarschijnlijk omdat hij zoekt naar .ipsw (iphone software bestanden)

wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Yorick
  #27  
Oud 20-07-10, 12:19
yorick-12 yorick-12 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

mij is het zojuist gelukt. De eerder genoemde link voor de software werkte bij mij niet, ik heb deze site gebruikt iPod, iPhone and iPad Firmware Download hier kan je alle software vanaf halen voor ipod/iphone 3g/iphone 3gs/ipad
  #28  
Oud 20-07-10, 20:11
pimst pimst is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Download de 3.13 firmware, sluit je iPhone aan, (zet eventueel je iphone in DFU).

Open iTunes druk Shift + herstel en selecteer de zojuist gedownloade firmware.
Zet daarna je backup terug en je bent klaar.
Net als wel meer mensen heb ik mijn iPhone 3g (zwart) van twee jaar geleden geupdate naar iOS 4.0 (ik heb de nieuwe 4.0.1 dus nog niet er op staan). Het heeft er voor gezorgd dat ik niet meer zo fijn mijn telefoon gebruik en terug wil naar de vorige firmware.

Ik heb de vorige posts allemaal gelezen en het valt me tegen dat er weinig "succes" posts te lezen zijn.
Het gequote bestand is goed gedownload (geen .zip waar anderen het over hadden). Ik gebruik een Macbook dus ik weet dat ik met de alt-knop + restore de 3.1.3 firmware kan kiezen.

Nu is de vraag, als ik dit doe;
-Werkt dit echt?
-Muziek, apps, etc worden na de nieuwe firmware allemaal weer geinstalleerd?
-SMS berichten blijven op de telefoon staan?
  #29  
Oud 20-07-10, 21:16
Makalambas78's schermafbeelding
Makalambas78 Makalambas78 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard xD

Haha. Dit probleem heb ik ook en ook net op het forum gezet.
Gr. Makalambas78
  #30  
Oud 21-07-10, 14:14
ThuGShadow ThuGShadow is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pkiers Bekijk bericht
Ik heb IOS 4 op mijn Iphone 3G geïnstalleerd, maar hij is echt heel erg traag geworden.

Ik zou mijn 3G graag terug willen zetten naar IOS 3.1.3.

Ik heb op internet gezocht hoe dit moet, maar ik kan nergens vinden hoe dit moet zonder dat je Iphone gejailbreaked moet zijn.

Hoe kan ik mijn Iphone 3G terugzetten naar 3.1.3 met behoud van mijn contacten, smsjes etc?

Wie o wie kan mij helpen met mijn nu vreselijke trage Iphone :S?

Bij voorbaat dank.

mvg,

PKiers

Hallo,

Iphone 3G 8GB met software 4.0.1 (downgraden naar 3.1.3)

Ik had hetzelfde probleem en heb dit eindelijk kunnen oplossen.
Stap 1 :
Download firmware 3.1.3
iPod, iPhone and iPad Firmware Download
Download Recboot for windows
http://www.hack2learn.org/downloads/...Tool+-+Windows
Of Rec boot for Mac
http://www.hack2learn.org/downloads/...+Tool+-+MacOSX

Stap 2 :
Zet uw iphone uit.
Houd powerknop en homeknop samen in gedurende de eerste 10 sec, laat dan de powerknop los, je blijft de homeknop inhouden tot je een biep hoort, itunes start dan zelf op.
Dan krijg je een melding dat uw iphone in herstelmodus is.
Houd de shiftknop in en druk op herstel.
Dan selecteer je het bestand (firmware 3.1.3 restore), laat de iphone zijn werk doen.
Op het einde krijg je de melding "foutcode 1015"

Stap 3 :
Open map Recboot.
Klik op Icon recboot, indien je de melding krijgt dat je networkframe nodig heeft of zoiets, klik dan op het icon exit die bij de rest van de pictogrammen staat.
Er zal dan een apple logo verschijnen op uw iphone.
Dan even afwachten, dan krijg je de melding dat uw iphone sim lock is, ontgrendel het en klaar is kees.

Bij mij werkte dit perfect en kan nu alles weer sneller doen werken.
Ik was wel al mijn gegevens kwijt, dus probeer eerst alles op te slaan op uw pc.
Indien vragen shoot maar, ik ben tevreden met mijn software 3.1.3 voor mijn oude 3G

Greetz
  #31  
Oud 21-07-10, 22:53
tj3rk tj3rk is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Cool

Ik heb dat precies zo gedaan zoals hier boven staat beschreven! Ik heb zelf kpn en de telefoon is van tmobile.
Dus nu zegt hij weer dat de telefoon geen juiste simkaart bevat.
Dus nu is de telefoon niet meer simlockvrij!
Kan nu ook totaal niet meer in het iphoneMENU dus kan hem niet weer unlocken..
Ik kan nu totaal niks.. alleen een NOODOPROEP bellen.
Wie kan me helpen??
Want ik wil niet terug naar 4.0!!
Heb trouwens geen backup van 3.1.3!?
Ik weet niet of dit heel erg is!
  #32  
Oud 22-07-10, 07:33
ThuGShadow ThuGShadow is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Wanneer je iPhone alleen meer noodoproepen kon doen moest je hem enkel loskoppelen en terug aankoppelen aan pc.
In ieder geval om terug te gaan naar 4.0.
Houd aanknop en homeknop 10 sec in, laat aanknop na 10 sec los blijf de homeknop inhouden tot iTunes opstart.
Dan kies je herstellen zonder de shift knop te gebruiken.
Gewoon afwachten dan, hij zal zich herstellen en terug op 4.0 staan.
Greetz
  #33  
Oud 22-07-10, 09:19
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Wat een slechte update van Apple is dit voor de 3G zeg! Ongelooflijk dat ze dit doen, ik ben beter gewend van Apple.

@Thugshadow

Maar wat ik me afvroeg thug, het jou dus gelukt om de software terug te zetten, maar ik werk zelf op een iMac en al mijn contacten/agenda-items/foto's/muziek/etc staan gewoon op mijn pc. Dus het enige wat ik zal kwijtraken zijn de smsjes? Want mijn apps worden ook gewoon weer gesynchroniseerd toch? En waarschijnlijk ben ik mijn instellingen kwijt van de iphone (die normaal in de back-up staan).

Indien dit het geval is, dan ga ik dit zeker doen, want ik vind deze software echt een drama voor de 3G. Tegenwoordig loopt mijn iPhone al te laggen als ik alleen maar een smsje wil versturen!!
  #34  
Oud 22-07-10, 20:13
ThuGShadow ThuGShadow is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard Iphone

Je bent inderdaad alles kwijt die op de iphone stond, maar wanneer je alles in backup staan heeft kan je reservekopie terugzetten of alles opnieuw syncen (is afhankelijk wanneer je je reservekopie heeft aangemaakt voor of na de update van 4.0.1

Ik heb nu tijd genoeg gehad om alles eens goed te testen.
1.Geluid veel beter op 3.1.3 (speelt veel luider af, op de 4.0.1 is die begrensd)
2.Batterij gaat veel langer mee (ze mogen zeggen van niet, maar ik heb de test gedaan)
3.Werkt veel vlotter !!

Dit is enkel van toepassing op de 3G versie niet op de 3GS.
Jullie mogen me zeker tegenspreken maar zolang dat ik een 3G heb ga ik nooit meer updaten.
Greetz
  #35  
Oud 23-07-10, 12:52
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Ok bedankt voor de info, ik ga het ook proberen want ik vind die software een drama. Ik laat wel weten hoe het is gegaan
  #36  
Oud 23-07-10, 13:34
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Ok het is gelukt, ik ben inderdaad alles kwijt, maar ik had alles gesynchroniseerd, dus de schade valt mee.

Misschien een kleine aanpassing in de manual van thugshadow: Als je recboot moet openen en je hebt de nieuwe versie, kies dan voor Recboot Exit Only, daarmee kan je de iPhone alsnog uit de recovery krijgen en zal die foutmelding niet van toepassing zijn.

Ik ben nu bezig met alle muziek en programma's er terug op te zetten, maar net al even mee zitten spelen en het is heerlijk om eindelijk weer een snelle iPhone te hebben. Echt aan te raden!

Btw, dit heb ik gedaan met een iPhone 3G.
  #37  
Oud 23-07-10, 17:07
zazaf21 zazaf21 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 18
Standaard

Ik heb de handleiding van thugshadow nauwkeurig gevolgd en ook mij is het gelukt om te downgraden naar 3.1.3. Ben helaas mijn foto's kwijt (blijkbaar had ik daar geen backup van) maar verder functioneert alles prima en heb ik al mijn gegevens. En; mijn iphone 3g is zo ontzettend veel sneller dan met 4.0!
Kortom; dank thugshadow.
  #38  
Oud 23-07-10, 18:25
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Ja die foto's worden niet standaard gesynchroniseerd, dat moest ik ook even doen voordat ik hem terugzette.
  #39  
Oud 06-08-10, 15:53
Diane Diane is offline
• iOS 7.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 13
Standaard

Hallo, ik heb dringend hulp nodig want ik snap of stap 2 niet of ik doe iets giga fout. Maar ik kom dus niet verder. Ik wilde dus de stappen van thugshadow uitvoeren omdat dat heel duidelijk beschreven staat zodat ik, een leek het ook snap. heb netjes alles wat ik nodig had gedownload. iphone uitgezet met weer aangezet op de juiste manier herstel modus gekregen en nu dus met shift op herstel gedruk maar zie ik nergens firmware 3.1.3 staan!!!! Ik zie wel een mapje firmware en een mapje fseventsd maar in beide mapjes zit ook niks waar firmware 3.1.3 in staat. wat doe ik fout? help?
  #40  
Oud 06-08-10, 17:48
Aartmans Aartmans is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 17
Standaard

Er zijn al heel veel discussie gestart hier. Kijk eens ergens hier op het forum daar staat ook stap voor stap uit gelegd wat je moet doen. en wat voor prog's je nodig hebt.
Ik heb deze stappen uit gevoerd en dat werkte How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3
Waar je wel ff op moet letten is dat je de ipsw van versie 4 ergens ander neer zet. Ik weet niet of het wat uit maakt maar ik dacht dat de iphone terug wilde naar os4.
Verzin ook iets voor je contacten want het kan zijn dat je die ook kwijt bent.
Tip: Ik heb nu alles een mijn gmail gezet want een back-up in itunes werkte niet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 4: update naar 4.2.1 met behoud van baseband 1.59, hoe doe ik dit? desonnaville Jailbreak 14 23-01-11 20:54
iPhone: hoe kan ik mijn geresette iphone van ios 4.0.1 naar 3.1.3 brengen? robindinho Jailbreak 2 26-08-10 08:56
Foto: Hoe kan ik foto's van mij iPhone naar mijn pc sturen kevinbee Muziek, foto & video 0 13-08-10 14:58
hoe kan ik nummers van mijn iphone naar itunes plaatsen ?????? vlappie Archief 1 03-02-09 17:00
weet iemand ook hoe ik all mijn TelNummer van Iphone naar Sim kan overzetten? slim.thug Archief 2 18-02-08 02:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.