//

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen

iPhone 4 Batterylife: Ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben zeer tevreden over de batterij. Uiteraard wil je altijd meer, maar onlangs heb ik de duur goed kunnen testen. na 18 uur en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 15-09-10, 17:53
annevanhal annevanhal is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 16
Standaard

Ik ben zeer tevreden over de batterij. Uiteraard wil je altijd meer, maar onlangs heb ik de duur goed kunnen testen. na 18 uur en 15 minuten standby en 11 uur en 17 minuten zeer intensief gebruik tijdens een vlucht van Tokyo naar Amsterdam (en wat tijd op de luchthaven) had de batterij nog 28 % over. Gisteren viel me weer op hoezeer het batterij verbruik verbeterd is, omdat ik de championsleague wedstrijd van Twente in zijn geheel op mijn iPhone bekeken heb en dat koste me maar 16 % batterij gebruik.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 15-09-10, 21:26
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annevanhal Bekijk bericht
Ik ben zeer tevreden over de batterij. Uiteraard wil je altijd meer, maar onlangs heb ik de duur goed kunnen testen. na 18 uur en 15 minuten standby en 11 uur en 17 minuten zeer intensief gebruik tijdens een vlucht van Tokyo naar Amsterdam (en wat tijd op de luchthaven) had de batterij nog 28 % over. Gisteren viel me weer op hoezeer het batterij verbruik verbeterd is, omdat ik de championsleague wedstrijd van Twente in zijn geheel op mijn iPhone bekeken heb en dat koste me maar 16 % batterij gebruik.

Zo..dat is lekker hè !? Ben ook erg tevreden met de iP4 batterij.
Nou heb ik de laatste 5 jaar niet meer in een vliegtuig gezeten (wel in een helikopter, maar doet er verder niet toe..) Maarre, tijdens een vlucht maak je natuurlijk geen gebruik van bij exchange, push berichten, internet, Wi-Fi etc. toch ??? Aangezien dat de slurpertjes in je iphone zijn... ligt het wel een beetje voor de hand dat je er dan veel langer mee doet.

Laatst gewijzigd door PrittStift; 16-09-10 om 16:11.
  #163  
Oud 16-09-10, 14:10
Gozer1967 Gozer1967 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik heb een iP4. Met FW 4.0.2 was de batterijduur prima, nu ik over ben op FW 4.1 is de levensduur beduidend korter. Bij mijn vriendin met een 3GS idem dito.

Laatst gewijzigd door Gozer1967; 16-09-10 om 14:11. Reden: tikfoutjes
  #164  
Oud 16-09-10, 19:17
ftseven ftseven is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 15
Standaard

Sinds ik geupdate heb naar 4.1 loopt de battery (veel) sneller leeg zelfs mn 3gs deed het langer
  #165  
Oud 16-09-10, 19:36
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

Ben nog steeds niet over naar 4.1
Ik wacht nog een poosje af, als ik dit soort berichten lees..
  #166  
Oud 16-09-10, 19:54
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Ik heb de indruk dat de batterij vooral sneller gaat als Wi-Fi aanligt in vergelijking met 3Gs op firmware < 4.0.
Misschien iets met multitasking te maken ? bvb Wi-Fi blijft actief tijdens standby ?
  #167  
Oud 16-09-10, 20:44
FenixStyle FenixStyle is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 206
Standaard

Gebruik: 12u 33min
Standby: 2 dagen 13uur
Batterij: 1%

In dat gebruik zit zo'n 2u muziek luisteren, toch wel zo'n 100-150smsen, wat prullen, en tussendoor afentoe paar minuutjes internet, Facebook, Appstore checken. Geen overdreven zwaar gebruik dus, de lange gebruikstijd komt vooral doordat ik er veel mee 'prul' en veel smsen heb gestuurd. Mijn 3G, Wi-Fi, GPS, Push,... staat allemaal uitgeschakeld. Wi-Fi schakel ik enkel in als ik het écht nodig heb. Als ik (zoals velen doen) dat dus constant liet aanstaan, zou de standby-tijd wellicht een pák minder zijn....

Op zich nog wel een aanvaardbaar resultaat, al is het toch nog altijd niet zo spectaculair als dat beloofd werd. Hoe sommigen dus met gemak aan 3-4 dagen komen, snap ik niet. Ofwel hebben die een uitzonderlijk goede batterij, ofwel heb ik dus pech en heb ik een mindere batterij.
  #168  
Oud 16-09-10, 22:46
Mr_recci Mr_recci is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 217
Standaard

Ik zit op 4.1 ( heb gelijk toen ik hem binnen kreeg geupdate).

Mijn duur is nu:

Gebruik 5 uur en 35 minuten
Standby 2 dagen en 20 uur.

7%

Is dit een beetje redelijk?

Laatst gewijzigd door Mr_recci; 16-09-10 om 22:49.
  #169  
Oud 16-09-10, 23:59
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle Bekijk bericht
Gebruik: 12u 33min
Standby: 2 dagen 13uur
Batterij: 1%

Op zich nog wel een aanvaardbaar resultaat, al is het toch nog altijd niet zo spectaculair als dat beloofd werd. Hoe sommigen dus met gemak aan 3-4 dagen komen, snap ik niet. Ofwel hebben die een uitzonderlijk goede batterij, ofwel heb ik dus pech en heb ik een mindere batterij.
Degene die er 3 tot 4 dgn (of zelfs langer) mee doen zullen hem bijv. als zij slapen wel op "vliegtuigmodus" hebben staan.
  #170  
Oud 17-09-10, 09:24
Devine Devine is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 21
Standaard

Mijn iPhone 4 16gb van t-mobile maandag gehad.
Nu valt het mij op dat die accu volgens mij echt niet goed is.
Gisternacht, zonder programma's op de achtergrond in telefoon in vliegtuig modus, met alleen Wi-Fi aan!, van 56% toen ik ging slapen, naar 0% toen ik wakker werd, hij ging niet meer aan.
Nu vannacht getest met een schone firmware (zonder reserve kopie erop) Weer het zelfde geen achtergrond programma's, vliegtuig modus, en alleen Wi-Fi. (mail werd niet gecheckt, want die stond op handmatig)
Van 64% naar 18%, oftewel in 9uur standby 46% accu eraf!!
Dit is toch niet aanvaardbaar?
Garantie claimen?

Laatst gewijzigd door Devine; 17-09-10 om 09:28.
  #171  
Oud 17-09-10, 10:50
jakaagte jakaagte is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Lijkt me idd niet aanvaardbaar, mijn Iphone verliest ongeveer 2 tot 3% aan accu als ik 'm aan laat staan 's nachts.
  #172  
Oud 17-09-10, 11:02
Devine Devine is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 21
Standaard

Hmm ja idd. Dat is een stuk beter!
Ik ga even langs tmobile want dit is wel extreem, kan ik direct een nieuwe eisen? Want het is binnen een week.
  #173  
Oud 17-09-10, 14:21
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devine Bekijk bericht
Mijn iPhone 4 16gb van t-mobile maandag gehad.
Nu valt het mij op dat die accu volgens mij echt niet goed is.
Gisternacht, zonder programma's op de achtergrond in telefoon in vliegtuig modus, met alleen Wi-Fi aan!, van 56% toen ik ging slapen, naar 0% toen ik wakker werd, hij ging niet meer aan.
Nu vannacht getest met een schone firmware (zonder reserve kopie erop) Weer het zelfde geen achtergrond programma's, vliegtuig modus, en alleen Wi-Fi. (mail werd niet gecheckt, want die stond op handmatig)
Van 64% naar 18%, oftewel in 9uur standby 46% accu eraf!!
Dit is toch niet aanvaardbaar?
Garantie claimen?
Dit zou absoluut niet mogen ! Als ik de vliegtuigmodus aanzet, dan staat ie bij mij na 10 uur nog steeds op 100%

Enige wat je misschien nog kon doen is de iphone met iTunes herstellen en laten herkennen als nieuwe iphone. Vervolgens even 12 uur aan de lader laten en nogmaals testen.

Anders mee terug gaan idd.

Succes!

Laatst gewijzigd door PrittStift; 17-09-10 om 14:32.
  #174  
Oud 18-09-10, 10:37
boeke boeke is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: belgie wvl - roeselare
Berichten: 70
Standaard

Sinds de update naar 4.1 ondervind ik (ook mijn partner) dat de batterij langzaam leegloopt ZONDER de iphone te gebruiken. Gisterenavond op 94%, deze morgen op 85%. Pushberichten zijn uit, bluetooth uit, email (push) uit. Wi-Fi aan. Zijn er nog mensen die dit ondervinden sinds de update ?
  #175  
Oud 18-09-10, 10:41
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeke Bekijk bericht
Sinds de update naar 4.1 ondervind ik (ook mijn partner) dat de batterij langzaam leegloopt ZONDER de iphone te gebruiken. Gisterenavond op 94%, deze morgen op 85%. Pushberichten zijn uit, bluetooth uit, email (push) uit. Wi-Fi aan. Zijn er nog mensen die dit ondervinden sinds de update ?
Ik verlies elke nacht ong 3%, wat normaal is.

Pushberichten aan, bluetooth & Wi-Fi uit. Ik gebruik ook geen pushmail, wel fetch elke 15 min.
  #176  
Oud 18-09-10, 10:43
Devine Devine is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devine Bekijk bericht
Hmm ja idd. Dat is een stuk beter!
Ik ga even langs tmobile want dit is wel extreem, kan ik direct een nieuwe eisen? Want het is binnen een week.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Dit zou absoluut niet mogen ! Als ik de vliegtuigmodus aanzet, dan staat ie bij mij na 10 uur nog steeds op 100%

Enige wat je misschien nog kon doen is de iphone met iTunes herstellen en laten herkennen als nieuwe iphone. Vervolgens even 12 uur aan de lader laten en nogmaals testen.

Anders mee terug gaan idd.

Succes!
Bedankt voor je reactie!
Oke ja ik had al een hele schone installatie erop gezet!
Nu heb ik vannacht getest met echt alles uit, (vliegtuig modus, geen achtergrond programma's, Wi-Fi uit, push uit etc) Toen is hij maar 3% gezakt.
Maar zet ik Wi-Fi aan, zonder push, met Wi-Fi (maar dus geen programma's waarvoor hij moet verbinden etc) dan gaat er circa 46% vanaf.
Dus dit blijft gewoon niet goed toch?
T-mobile gister meerdere keren aan de lijn gehad.
Krijg je vragen of ik de accu eruit kan halen , of beweert men dat vliegtuig modus juist extra stroom gebruikt , lekker technisch!
  #177  
Oud 18-09-10, 12:55
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devine Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie!
Oke ja ik had al een hele schone installatie erop gezet!
Nu heb ik vannacht getest met echt alles uit, (vliegtuig modus, geen achtergrond programma's, Wi-Fi uit, push uit etc) Toen is hij maar 3% gezakt.
Maar zet ik Wi-Fi aan, zonder push, met Wi-Fi (maar dus geen programma's waarvoor hij moet verbinden etc) dan gaat er circa 46% vanaf.
Dus dit blijft gewoon niet goed toch?
T-mobile gister meerdere keren aan de lijn gehad.
Krijg je vragen of ik de accu eruit kan halen , of beweert men dat vliegtuig modus juist extra stroom gebruikt , lekker technisch!
Zoals ik al eerder aanhaalde : Wi-Fi blijft blijkbaar om een of andere reden stroom verbruiken, ook al zijn er geen programma's die er gebruik van maken... lijkt me een bug te zijn (ivm multitasking ?). Met mijn 3GS en firmware 3.x had ik daar geen probleem mee...
Maar zoveel verlies gedurende de nacht zoals jij aangeeft is zeker teveel om normaal te zijn !
  #178  
Oud 18-09-10, 16:41
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jakaagte Bekijk bericht
Lijkt me idd niet aanvaardbaar, mijn Iphone verliest ongeveer 2 tot 3% aan accu als ik 'm aan laat staan 's nachts.
Mijn i4 verliest 0 tot 1% 's nachts (nog niet 'getest' met iOS 4.1) dus lijkt me ook niet normaal.

Maar de dingen die het meeste batterij verbruiken is het afspelen van (hoge resolutie) video en vooral als je het streamt (dan maak je de hele tijd gebruik van internet, maximaal, en dan ook nog eens continue iets afspelen etc.).
Het beste om batterij te besparen is om GPS uit te zetten en push uit te zetten, en natuurlijk 3G. GPS en 3G zet je dan gewoon aan zodra je het nodig hebt, en push tja... als je dat nodig hebt dan laat je dat maar gewoon continue aan
En als je 3G aan hebt, Wi-Fi uit uiteraard.

Om zoveel batterij mogelijk te houden is het beste om gewoon alleen iets aan te zetten als je het nodig hebt: GPS alleen aan als je van GPS gebruik maakt bijvoorbeeld. Kost je per dag misschien een minuut meer. En de beste tip is natuurlijk: schermbeveiliging aan (dat hij na x minuten zichzelf in stand-by zet als je het scherm niet meer hebt aangeraakt) en automatisch helderheid aanpassen (dus dat je niet het meeste heldere kiest, maar gewoon laat aanpassen aan omgeving op een standaard helderheid).

Laatst gewijzigd door S¡mon; 18-09-10 om 16:44.
  #179  
Oud 18-09-10, 20:24
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Wat de meeste energie verbruikt is FaceTime. Daarmee gaat bijna 25% van je batterij eraf als je ruim een uur FaceTime gebruikt.

Verder games spelen, alhoewel ik dat mee vind vallen, zeker in vergelijking met de vorige generatie iPhones. Video's afspelen verbruikt nog minder batterij en dat houdt de iPhone 4 wel even vol.
__________________
iPod touch v3 - iPod Nano 2011 - iMac 27" - iPhone 4S - iPad 2 - MacBook Air 11,6"
  #180  
Oud 18-09-10, 21:50
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geno Bekijk bericht
Wat de meeste energie verbruikt is FaceTime. Daarmee gaat bijna 25% van je batterij eraf als je ruim een uur FaceTime gebruikt.

Verder games spelen, alhoewel ik dat mee vind vallen, zeker in vergelijking met de vorige generatie iPhones. Video's afspelen verbruikt nog minder batterij en dat houdt de iPhone 4 wel even vol.
Ik heb het over algemeen verbruik. Maar dat is eigenlijk hetzelfde als met films streamen (down en/of up). Bij FaceTime 'download' je ook een film (het wordt naar je toe gestreamd) en op hetzelfde moment stream jij ook naar de andere persoon. Als je een film streamt is het meestal alleen down of alleen up. Bij FaceTime dus beide.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29
IOS 4.1 op iPhone 3G - ervaringen jap74 iPhone algemeen 13 13-09-10 07:48
Batterylife FW3.2.1... AeronNL iPad algemeen 1 03-08-10 07:56
Ervaringen VOIP op IPhone vortex iPhone algemeen 14 06-10-09 20:51
iPhone Prepaid UK - ervaringen? sjempie Koopinformatie Nederland 16 26-09-08 11:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.